Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

I år synes jeg ikke at jeg har morsdag, men neste år.... gleder meg!

Vi har gått tur i halvannen time vi nå. Vel, vi gikk sikkert ikke mer enn en time, men var ute i halvannen. Mannen hadde med fotokamera, og det er gøy å ta bilder i tåke, må vite...

Men det var deilig å lufte seg, absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jo glemt å fortelle at vi var på "kosetittetur" i går...

Vi skulle handle, og jeg ville ha ferskt pålegg, og vi bestemte oss for å dra til Åsane, men siden klokka var over 12, er det jo nærmest umulig å parkere, så vi tenkte vi kunne handle på gullgruven. Og det første mannen ser når vi kommer inn døra.. Reflex. Så.. gå og titte litt? Joda, det gjør jeg gjerne :)

Så vi prøvedytta litt på vogner (myyyye enklere her som de sto på gulvet, på Barnas hus sto de jo oppå små platåer, så man kunne ikke dytte på dem uten å ta dem ned...) og mannen fant ut at trehjulinger jo er veldig lette å manøvrere... og sikkert lure.... med mindre en uforsiktig person kjører den da, sa han og tok den fra meg før jeg, som svinga rundt og rundt uten å se på, kjørte ned noe.... Men simovognene var jo stabile og "trygge", om enn ikke så lett å svinge, så klarer jeg i alle fall ikke velte eller kjøre overende så mye med dem...(det er jo ikke simo jeg har så lyst på da, men emmaljunga, men jeg antar at de svinger omtrent likt, men MÅ prøvedytte den en gang også!)

Titta litt på babyseter også, bilseter, og gleeeeeeeder oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å prøvedytte vogner. Greit når de står på gulvet ja, da er det lettere å trille på dem uten nødvendigvis å blande inn betjeningen...

Tror nok du følger nøyere med på hvor du triller vogna når det er en unge i da :ler:

Vi snurra jo den vi prøvde masse rundt i ring. Ikke så veldig aktuelt med en baby oppi :ler:

Ha en fortsatt fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger antakelig litt mer med på hva jeg gjør på med en baby oppi ja, men jeg svinga på ei vogn mens jeg titta på ei anna, det var jo så mye fint å se på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant... Fort gjort, og disse trehjulingene triller jo veldig lett.

vil tro det går litt tråere med en unge i da, kanskje like greit :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda mer å vurdere.... dette med vogner er ikke lett!

Men vi finner vel ut av det etterhvert...

Kanskje jeg ender opp med å være STA, og kjøpe en sånn vogn som du IKKE anbefler meg, bare for å bytte den ut til våren :ler:

På en måte tørr jeg ikke kjøpe en slik, fordi du kommer til å le og si "told you so" når jeg bytter den ut med en lettere trille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for all del; du må jo berre kjøpa Emmaljunga-vogna om det er den du vil ha.. :) Men eg trur eg ville vurdert å berre kjøpt bagvogn då, utan å kjøpe med sports-delen, for bagdelen er jo kjempegod til baby, og så kan du heller kjøpa den lettare trilla du snakka om til våren igjen om du føler det er behov for det. :)

Eller du kan overta vår og så kan eg gjera det ;)

Endret av Linn3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du er full av løsninger du.

Visste ikke at man kunne kjøpe den som bare bagvogn engang jeg, har jo i hodet vært inne på tanken om å "ikke kjøpe noen av dem", men rett og slett kjøpe en ren BAGVOGN og så en egen TRILLE til våren, fordi jeg tenker at så lenge man kjøper en vogn som skal gjøre begge deler... så vil den ikke være like god på begge deler som vogner som er spesialisert på det ene eller det andre...

Åhh, verden full av kompliserte problemstillinger.

(rart at hodet mitt ikke er i humør til å skrive ut 40-60 avstemminger? 40 SKAL jeg skrive ut, etter å ha sjekkt at saldoen stemmre på 12 av de, (vet at den ikke gjør det på to forresten, e må vi gjøre ferdige...) de andre 20 må jeg bare sjekke om det er endringer på, det er det på en god del av dem i alle fall... da må de endres og skrives ut på nytt. Mye mer spennende å tenke på vogner.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter.

Trives med jobben min, elsker å være gravid.

Men skulle ønske jeg kunne blitt hjemme i dag, bare sovet et par timer lenger, gjort lett husarbeide, og slappa av. Det føles langt mer fristende enn å sitte på jobb og ha dårlig samvittighet for at jeg ikke orker å være effektiv nok fordi hodet føes slitent, magen er sulten selv om jeg har spist frokost, sult over tid gjør meg uvel (og jeg har egentlig vært uvel hele dagen) og i bakhodet murrer en hodepine som ikke er sterk nok til å være plagsom, bare lettere irriterende.

Men jeg er jo frisk, er jo ikke syk, ingen grunn til å være hjemme, det hadde bare vært deilig!

Jaja, en time til lunsj, og forhåpentligvis ikke så lang arbeidsdag.

Skulle bare ønske jeg hadde noe energi igjen når jeg kom hjem. Jeg kommer hjem, lager middag, spiser den, og reiser meg helst ikke fra sofaen før jeg skal legge meg. Mannen minnet meg på at jeg måtte sy litt på ene hansken min i går, og jeg måtte tvinge meg til å reise meg og hente hansker og nål og tråd, under høylytte protester om hvor lite lyst jeg hadde, og når jeg hadde satt meg og glemt saks, var det tett før jeg skrek ut, men gikk da og hentet den også, og hanskene ble sydd, men alt annet jeg egentlig hadde planer om å gjøre... det falt ikke inn i hodet å tenke på det en gang, jeg kan legge planer, men det er ikke noe jeg tenker på. På jobb harjeg dårlig samvittighet for at jeg ikke er effektiv nok. Hjemme er vel effektiviteten svært nær 0, men jeg har ikke dårlig samvittighet når jeg igger på sofaen om kvelden, for der og da tenker jeg ikke på at jeg skulle gjøre noe annet en gang. Det er når jeg står opp neste dag og ser at det fortsatt ikke er gjort, da får jeg et stikk av samvittighet, og tenker "i dag må jeg gjøre det", men...

Sånn går nå dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke orke alt... Kjenner meg igjen i det med dårlig samvittighet... Her også har ting en tendens til å bli utsatt...

Hender jeg har innmari dårlig samvittighet på mannens vegne... Men så kommer jeg på at det er da for filleren hans barn også jeg bærer på. Så om jeg blir sliten så får han bare finne seg i det :Nikke:

Er en vanskelig balansegang det der... Men jeg tror det blir lettere framover selv om magene blir større. Hjelper alltid med økt termperatur og lengre dager :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det noko om du ligg på sofaen då?

Tja, neida, men når jeg BARE ligger på sofaen, så betyr det faktsik at vi FORTSATT i midten av februar har julekalender på veggen og juleservise i stueskapet. Når jeg aldri husker å sette på vaskemaskina før jeg tar den siste passelige trusa, så er det litt stress, og jeg har jo ikke ork til å gjøre de tinga jeg egentlig har LYST til heller, scrapping, strikking, planlegge babyrom eller finne på noe sammen med dere...

Noen av de tinga som må gjøres gjør jo min mann, men det er jo greit om man deler litt på, og at jeg i alle fall får gjort noen av de tinga jeg har LYST til.

Og om en måned er det påske, jeg har lyst å lage påskekort i år også jeg.

Og om vi skal få oss en ny bil må vi ta fatt i å finne ut av hvor mye den kan koste og hva vi ønsker oss av en bil. Min bror har lovet å hjelpe oss, men vi må gjerne komme med en kostnadsramme og en enkel "kravspesifikasjon".

Og jeg vet at det er lenge til vi trenger vogn, men det hadde vært kos med en "prøvedyttetur", om ikke annet fordi det hadde innebært å treffe andre folk enn de jeg jobber sammen med og min mann.

Og det er greit at babyen heller ikke trenger noen plass å sove enda, men det hade vært greit å vite om vi har PLASS til vugga, ellers er det greit å få gitt beskjed til mine foreldre snart, før de henter den ned fra loftet, maler og syr "sprinkelbeskytter".

Og rett og slett så har jeg LYST til å få vekk julekalenderen.

Har lyst til å vaske bleiene også, men da må jeg 1) faktsik sette på vaskemaskina og 2) finne ut av hvor jeg skal gjøre av dem etterpå, enn så lenge står de i en plastpose på stuegulvet, med en plastpose med babytøy ved siden av, noe som egentig bare er rot på stua...

Mannen har null problem med at jeg er sliten, og sier ofte at jeg bare må sette meg ned, ta det med ro, lytte til kroppens signaler. Men JEG skulle gjerne fått gjort LITT i alle fall.

I alle fall tatt ned julekalenderen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men då foreslår eg at det første du gjer når du kjem heim i dag, er det du nettopp han nevnt at du vil få gjort, og så kan du slappa av resten av dagen, med GOD samvittighet! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne ikkje ALT saman då, men som å ta vekk julekalenderen er jo berre ein liten ting. Og det er MYKJE enklare å gjera ting medan du framleis er på beina, enn etter at du har sete på sofaen litt og så faktisk må reise deg igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"problemet" ligger i at når jeg kommer hjem, er jeg ihelsulten, og begynenr selvsagt på middagen. TENKER ikke på noe annet (ser ikke kalenderen heller...) Og når jeg har spist, så sitter jeg der...

Mannen hadde følgelige geniale løsning: droppe middagen, for etter middag orker jeg ikke noe :ler:

Det ordner seg vel.

Jeg mener ikke egentlig å klage.

Jeg føler bare at dagene flyr, flyr av sted uten at jeg egentlig mer med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikkje mannen laga middag i dag då, medan du fiksar og ordnar? Då slepp du å stå "oppi" matlukta og bli enno meir svolten også. :) Han er jo flink å laga middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart han kan. Han er flink å lge mat. Vi har bare lagt oss til en arbeidsfordeling der han sørger for varme i huset (fyrer opp, evt henter inn mer ved) og dekker bordet, mens jeg lager middagen.

Jeg kommer jo hjem, sulten og kald, og det ENESTE jeg har fokus på å gjøre da, er å få mat, og komme meg under pleddet...

Ikke det at det er så innmari kaldt (nå er det det da, når det er minusgrader ute) men jeg er kald...

Jeg mener ikke å være så negativ. Det ordner seg nok.

(MÅ jo det, tror vi får mien to svigerinner på besøk om et par uker... må få bort julekalender og bleier innen den tid, og ordne gjesterom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke gravid en gang jeg, men her i huset må ting gjøres før jeg setter med ned på ettermiddagen :sjenert: Så prøver å smårydde mens middagen lages om matlagingen gjør det mulig. Evt ikke spise i sofaen, for da er det veldig lett å ikke reise seg etterpå. Spiser vi ved spisebordet må jeg reise meg og da er det lettere å smårydde litt før jeg kollapser i sofaen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig chica! :Nikke:

Eg er jo heime på formiddagen, så eg småryddar og storryddar litt om kvarandre ettersom eg får det for meg.. Så då er huset stort sett ferdig til eg skal henta H i bhg, og eg kan slappa av resten av dagen, når eg ikkje giddar å gjera noko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...