Gå til innhold

Cellulitter er pyton!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ja, vi fleste jenter/damer har det - cellulitter. Kanskje ikke så mye, men litt her og litt der. Jeg har noen på rumpe/lår som jeg vil ha vekk før bikinisesonhen kommer om 6 mnd.

1. Finnes det noen kremer som tar bort cellulitter?

2. Hvilken trening fjerner cellulitter på rompe og lår?

Solarium gjør at dem synes mindre, men dem blir jo ikke borte av den grunn akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lissi32

Massage, trening, drikke mye vann, spise lite salt og fett.

Jeg har hørt at noen kremer er vanndrivende og gjør celluliter mer usynlig, men jeg tror ikke på det før jeg ser det. Jeg hadde ikke orket bruke masse penger på det, om du ikke får et bra tips om noe som virkelig fungerer:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massage, trening, drikke mye vann, spise lite salt og fett.

Jeg har hørt at noen kremer er vanndrivende og gjør celluliter mer usynlig, men jeg tror ikke på det før jeg ser det. Jeg hadde ikke orket bruke masse penger på det, om du ikke får et bra tips om noe som virkelig fungerer:O)

Massere rumpa? Hihi! :fnise: Det gjør vel mannen gjerne!

Får vel drikke mye mer vann, er ikke så flikn til det akkurat...

Forsto jeg rett? Vanndrivende drikker kan oxo fjerne cellulitter?? Eller kun denne kremer du har hørt om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32
Massere rumpa? Hihi! :fnise: Det gjør vel mannen gjerne!

Får vel drikke mye mer vann, er ikke så flikn til det akkurat...

Forsto jeg rett? Vanndrivende drikker kan oxo fjerne cellulitter?? Eller kun denne kremer du har hørt om?

Kremene jeg tenkte på. Jeg har hørt at noe fungerer men har tilgode å oppleve det selv.

Jeg tror at brus og alkohol ikke er så bra for celluliter så ville nok sverget til mye vann:O) Det gjør nok jobben aller best.

Å få opp blodsirkulasjonen kan jo hjelpe og siden det er sammensmeltede fettceller hjelper faktisk massasje på rompa!! :O) Deilig er det å, det er et stressområde der bak, som gjør vondt når det blir massert! Å da tenker jeg på rompen for de som tenker koffert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremene jeg tenkte på. Jeg har hørt at noe fungerer men har tilgode å oppleve det selv.

Jeg tror at brus og alkohol ikke er så bra for celluliter så ville nok sverget til mye vann:O) Det gjør nok jobben aller best.

Å få opp blodsirkulasjonen kan jo hjelpe og siden det er sammensmeltede fettceller hjelper faktisk massasje på rompa!! :O) Deilig er det å, det er et stressområde der bak, som gjør vondt når det blir massert! Å da tenker jeg på rompen for de som tenker koffert.

Okay!! :)

Jeg begynte å trene i dag, så det blir mere av det nå framover, oxo skal jeg begynne å svømme 2 dager i uka. Får se om det blir noen resultater innen sommeren! Hadde vært supert! :)

Har prøvd å vise cellulittene til mannen. men han sier han ikke skjønner hva jeg mener, så for hans del trenger jeg ikke slite og streve for å få dem bort, men det er ikke mye sexy å gå med lite klær på stranda med appelsinrumpe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shelob

Hei,

legg styrketrening til det med lite salt, fett osv!

Det toner opp lårene veldig fint og cellulitter kan så og si bli borte.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har redusert cellulittene mine så mye at mannen min har lagt merke til det ;)

Metode?

Drikker ikke alkohol eller brus, kun vann, farris og grønn te.

Spiser lite sukker, nesten ikke mettet fett (animalsk - fra kjøtt etc), men mye omega 3 og fisk.

Trener mye styrke: knebøy og utfall, i tillegg til kondisjon.

Har forsøkt kremer tidligere - bare tull! Det noen skrev over her, om at vannløselige kremer skulle hjelpe høres helt vilt ut. Cellulittene er jo fett, og fettet må forbrennes og avfallsstoffene skylles ut.

Massasje? Joda, men ikke kosemassasje. Jeg får idrettsmassasje, og det knuser nok cellulittene, men da snakker vi SMERTE hvis det skal hjelpe.

Ingen mirakelkur her heller, gitt!

Jeg har akkurat vært på ferie i varme strøk, og sett mange forskjellige kvinnekropper i bikini. Det som går igjen, er at manglende trening synes godt på cellulittene - det hjelper ikke om folk er slanke, når man ser at det ikke er muskler og er også cellulittene veldig synlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, cellulitter er kjedelige saker. Angående kremer så har enkelte kremer fungert utmerket på meg, bl.a. Celluli-Choc fra Biotherm MEN de fungerer kun på cellulitter i fase 1 - der man må klemme på huden for å se cellulittene. Så fort de kommer i fase 2 eller 3 og blir mer tydelige i huden, så finnes det ingen mirakelkremer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har redusert cellulittene mine så mye at mannen min har lagt merke til det ;)

Metode?

Drikker ikke alkohol eller brus, kun vann, farris og grønn te.

Spiser lite sukker, nesten ikke mettet fett (animalsk - fra kjøtt etc), men mye omega 3 og fisk.

Trener mye styrke: knebøy og utfall, i tillegg til kondisjon.

Gjør du alt det der bare for å bli kvitt cellulitter? Had jeg aldri giddet. Nei takk, ikke vin til meg, da får jeg cellulitter! Man skal da leve og kose seg! Cellulitter er en naturlig del av kvinnekroppen. Hvem er det som bryr seg om dem? Mannen min ser heller ikke cellulittene mine og hva filk på badestranda mener om dem driter jeg i. Og selv er jeg ikke så opphengt i detaljer ved kroppen min så jeg gidder å plages med cellulittene. jeg er sunn og frisk og i normalt god form og kroppen fungerer som den skal. Nei til kroppstyranni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du alt det der bare for å bli kvitt cellulitter? Had jeg aldri giddet. Nei takk, ikke vin til meg, da får jeg cellulitter! Man skal da leve og kose seg! Cellulitter er en naturlig del av kvinnekroppen. Hvem er det som bryr seg om dem? Mannen min ser heller ikke cellulittene mine og hva filk på badestranda mener om dem driter jeg i. Og selv er jeg ikke så opphengt i detaljer ved kroppen min så jeg gidder å plages med cellulittene. jeg er sunn og frisk og i normalt god form og kroppen fungerer som den skal. Nei til kroppstyranni!

Her ble jeg jamen tillagt mange meninger!

Jeg har slett ikke gjort dette for å bli kvitt cellutlittene de har aldri vært noe problem for meg. Men jeg har lagt om livsstilen ganske kraftig, og ser at en av de hygglige effektene av det er at jeg får penere og mer muskuløse lår og rumpe.

Det er ikke noe offer for meg å ikke drikke alkohol, jeg har det minst like hyggelig uten.

Nå er jeg ikke så tøff som deg, jeg føler meg ikke vel i bikini på stranda hvis jeg føler at kroppen min er utrent og småfet. Nå lever jeg sunt, trener masse, og føler meg vel. Hvis du er sunn og frisk og i nomalt god form, og har det bra, så er det fint for deg. Jeg trives best når jeg er i skikkelig god form, når kroppen er sterk og utholdene, når jeg klarer utfordringer jeg ikke klarte før. Dette innebærer at jeg må ofre noe - som for eksempel de store sjokoladeorgiene på sofaen. Det hyggelige er jo selvsagt å oppdage at jeg har det mye bedre uten! Snop og utskeielser kan være fristende, men jeg husker jo hvor fryktelig stappa, uggen og ekkel jeg føler meg etterpå. Angeren er ikke verdt den korte stunden med nytelse, det er min erfaring.

Man skal selvfølgelig kose seg. Utfordringen er å ta jobben med å finne andre ting å kose seg med, som gir deg samme kose-effekt men som er mye bedre for kropp og sinn. Mat er misbrukt som trøst og kos, og gir mange uheldige effekter - etter min erfaring, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du alt det der bare for å bli kvitt cellulitter? Had jeg aldri giddet. Nei takk, ikke vin til meg, da får jeg cellulitter! Man skal da leve og kose seg! Cellulitter er en naturlig del av kvinnekroppen. Hvem er det som bryr seg om dem? Mannen min ser heller ikke cellulittene mine og hva filk på badestranda mener om dem driter jeg i. Og selv er jeg ikke så opphengt i detaljer ved kroppen min så jeg gidder å plages med cellulittene. jeg er sunn og frisk og i normalt god form og kroppen fungerer som den skal. Nei til kroppstyranni!

At du ikke gidder og gjøre noe med det, er vel akkurat derfor du har cellulitter og da.. Celulitter er ikke en NATURLIG del av kvinnekroppen, vi er bare mere disponert for de fettsamlingene.

Og hva vet du om mannen din ikke ser cellulittene?

Det er noen som bryr seg om hvordan de ser ut,og de som ikke gjør det. Og man kan lett se hvem som er hvem.

Og det er ingen byrde og holde seg bra, og gøre små knep for og se bra ut.

Mye sunn fornuft, og noen små justeringer. Tar ikke tid i det hele tatt, og man sitter igjen med en goooood følelese av og gjøre noe godt for kroppen sin. Kroppen er ens tempel!

Kjempebra at du er fornøyd som du er og avslappet til hvordan du ser ut.

Men det er ikke kroppshysteri og ville bli kvitt cellulitter.

Og til TS, jeg har hørt at massasje med infrarøde stråler skal være VELDIG effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har redusert cellulittene mine så mye at mannen min har lagt merke til det ;)

Metode?

Drikker ikke alkohol eller brus, kun vann, farris og grønn te.

Spiser lite sukker, nesten ikke mettet fett (animalsk - fra kjøtt etc), men mye omega 3 og fisk.

Trener mye styrke: knebøy og utfall, i tillegg til kondisjon.

Godt det er flere som tar vare på seg selv=)=)=) Er alltfor mange som IKKE gjør det.

Du gjør allt riktig, og du vil se bra ut lenger enn de fleste, og ikke minst. vil føle deg og SE sprekere ut!!

Hilsen ei som lever som deg (men ikke pga cellulitter da, for det har jeg aldri hatt ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32
Kremer og massasje er bullshit, og punktslanking fungerer ikke. Det eneste som hjelper er lavere fettprosent.

Helt feil, du har mange sylslanke kvinner som har cellulitter, som ikke kan gå ned mer i vekt bare pga cellulitter.

Det har ikke med fettet å gjøre, men at det er væske/avfallsstoffer som setter seg mellom fettcellene. Dårlig blodsirkulasjon blant annet, men oftest genetisk betinget. Det kan selvsagt forebygges, men kreves mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg plages med "appelsinhud"...på sommeren vises de nesten ikke, for da er jeg brun etter solingen. Cellulitter vises mye bedre om man er blek. Men de kommer jo ikke bort av den grunn, de blir bare mindre synlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoria Beckham og Kate Moss bla. har cellulitter, så fett% kan det ikke være. Jeg sverger til trening, og sunt kosthold, samt stooore mengder vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har du prøvd Kestos, eller TEI-system? Dette er en muskelstimulator med infrarød varme.

Meget effektivt mot cellulitter!! :)

De har det vel de fleste steder i landet. Selv bor jeg i Tr. Heim, og her er det et par salonger som har det.

Det er begrenset hvor mye som blir borte med bare trening og kosthold.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cellulitter er små fettansamlinger under huden, og det er hovedsakelig genetisk bestemt hvem som får dem og ikke. MEN man kan redusere hvor "stygge" de er ved å trene bort fett på rumpa og lårene. Har jeg hørt :lol: Selv er jeg så heldig at jeg knapt nok har noen. Men jeg får antydninger når jeg ikke har trent på en stund. Jeg trener ballett, og der er det mye rumpeknip. Innbilder meg at det funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...