Gå til innhold

Missekonkurranser

Gjest VictoriaSecret

Anbefalte innlegg

jøss, jeg trodde ikke noen så humoren i å skrive innlegg i andres navn, men er ikke noe problem, registrerer meg jeg, så blir det ikke flere gjesteinnlegg fra FrøkenStrøken.. verken fra meg eller deg!

Alle gjester kan vel kalle seg akkurat det de vil!

Ser ikke poenget med missekonkuranser, ser vel egentlig ned på jenter som vil selge seg som et kjøttstykke. Hvem tar egentlig slike jenter på alvor i ettertid? Måtte le når jeg så at en tidligerer klassevennine av meg er med i frøken Norge finalen i år det er sikkert 4 gang hun prøver, hun er steriotype modell ikke akkurat så smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helen Parr
For hvis det bare er snakk om personlige preferanser kan du ikke påberope deg den objektiviteten som det skinner igjennom at du gjør.

Jeg påberoper meg ikke objektivitet. Tvert i mot skrev jeg i mitt innlegg "at jeg ikke ble nevneverdig imponert" og "jeg har også mine ting som jeg beundrer". Jeg karakteriserer det som veldig subjektivt.

Endret av Helen Parr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påberoper meg ikke objektivitet.

Indirekte gjør du det. For dersom du kun anså det som en personlig preferanse ville du heller ikke hatt noen problemer med å anerkjenne missekonkurranser som objektivt likeverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Indirekte gjør du det. For dersom du kun anså det som en personlig preferanse ville du heller ikke hatt noen problemer med å anerkjenne missekonkurranser som objektivt likeverdig.

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg har forfektet subjektive oppfatninger, jeg har ikke engang forsøkt å overbevise andre om at min mening er korrekt.

Forresten; "missekonkurranser som objektivt likeverdig" skriver du. Likeverdig hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes missekonkurranser er triste, og absolutt ikke noe å beundre. Det er trist fordi behovet for anerkjennelse for sitt utseende er så stort. Mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten; "missekonkurranser som objektivt likeverdig" skriver du. Likeverdig hva da?

Likeverdig det du subjektivt mener er overlegent missekonkurranser, vel. Men en subjektiv mening har ikke noe verdi i seg selv. Dersom subjektivitet er det eneste som ligger til grunn må man gå ut i fra objektiv likeverdighet. Så det er egentlig ikke noen mening i det å diskutere subjektive meninger. Ei heller å proklamere dem.

Dessuten skinner det tydelig igjennom at når folk nedvurder missekonkurranser så gjør de det fordi de mener det er objektivt riktig. Sammenligner man med en debatt om favorittkaker er det en helt annen tone. Da proklamerer man bare sin favorittkake og anerkjenner andres favorittkake som objektivt likeverdig ens egen favorittkake selv om den er en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes missekonkurranser er triste, og absolutt ikke noe å beundre. Det er trist fordi behovet for anerkjennelse for sitt utseende er så stort. Mener jeg.

Enig i det du skriver, men stusser over at du da har en tidligere toppmodell som avtar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Likeverdig det du subjektivt mener er overlegent missekonkurranser, vel. Men en subjektiv mening har ikke noe verdi i seg selv. Dersom subjektivitet er det eneste som ligger til grunn må man gå ut i fra objektiv likeverdighet. Så det er egentlig ikke noen mening i det å diskutere subjektive meninger. Ei heller å proklamere dem.

Dessuten skinner det tydelig igjennom at når folk nedvurder missekonkurranser så gjør de det fordi de mener det er objektivt riktig. Sammenligner man med en debatt om favorittkaker er det en helt annen tone. Da proklamerer man bare sin favorittkake og anerkjenner andres favorittkake som objektivt likeverdig ens egen favorittkake selv om den er en annen.

At du, på et diskusjonsforum, til og med under tema skråblikk og generaliseringer, ikke finner det meningsfullt å debattere eller proklamere subjektive meninger, får være ditt eget problem. Bare ikke tillegg meg meninger jeg ikke har.

Hva synes dere om missekonkurranser som f.eks Miss World og Miss Universe? Er dette seriøse konkurranser som bør beholdes, eller for det meste tull?

Dette er startinnlegget som jeg har besvart. Det var ikke ute etter objektive vurderinger av missekonkurranser, slik jeg leser det.

Endret av Helen Parr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du, på et diskusjonsforum, til og med under tema skråblikk og generaliseringer, ikke finner det meningsfullt å debattere eller proklamere subjektive meninger, får være ditt eget problem. Bare ikke tillegg meg meninger jeg ikke har.

Det er den underliggende objektiviteten i nedvurderingen av missekonkurranser jeg ønsker å utfordre. Ellers synes jeg det er helt greit med gjensidige proklameringer av favorittkaker og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Det er den underliggende objektiviteten i nedvurderingen av missekonkurranser jeg ønsker å utfordre. Ellers synes jeg det er helt greit med gjensidige proklameringer av favorittkaker og sånn.

Det er selvsagt greit, og hadde sikkert vært en spennende diskusjon.

Men jeg forstår ikke hvorfor det var mitt innlegg du startet med å sitere, siden flere har uttalt seg lagt mer bombastisk i negativ retning enn det jeg gjorde i mitt første innlegg. Og da er vi tilbake til at det eneste jeg skrev var at jeg ikke ble nevneverdig imponert over deltakerne i missekonkurranser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest, innlegg #47:

Regnet med den ville komme. Jeg liker henne først og fremst som klesdesigner og fotograf :)

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jo poenget ditt, men gud så kjedelig diskusjoner ville bli om man bare kunne si ting man mente var objektivt og politisk korrekt. Spørsmålet til TS var "Hva synes dere om missekonkurranser", og dersom alle skulle skrive slik du synes ville vi få 100 like svar i denne tråden. Hvor spennende er det? :)

Som en subjektiv, helt personlig mening synes nå jeg at missekonkurranser er noe skikkelig dritt. Jeg ser ikke poenget og jeg synes kvinnesynet er helt håpløst. De som ønsker å holde på med det, må gjerne gjøre det, men det er ikke noe jeg ivrer for, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Gjest, innlegg #47:

Regnet med den ville komme. Jeg liker henne først og fremst som klesdesigner og fotograf :)

Avataren avbilder ikke hennes egenskaper som klesdesigner og fotograf, fikk inntrykk av at dette var grunnen til at du ikke likte missekonkurranser? Fordi det fokuseres på utseende, og mye mindre på talent og missenes personlighet.

Sånn sett tolker nok noen bildet ditt med utgangspunkt i andre preferanser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var med i en missekonkurranse for en del år tilbake og syns det var kjempe gøy! Klart det var noen der som ikke var helt i vater, men sånn er det jo overalt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om missekonkurranser som f.eks Miss World og Miss Universe? Er dette seriøse konkurranser som bør beholdes, eller for det meste tull?

Synes de er så kloke disse pikene......de er jo så intr. i krig og fred å sånn.....handicappede barn......

Så går de på skole (på Bi nivå) og når de er ferdig, så skal de jobbe med fred iverden.

latterlige greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Korrekt

Missekonkurranse er tullete. For det første er de sminka så utrolig mye at vi gutta ikke ser hvordan dem ser ut.Når dem smiler er det så utrolig påklistret og falskt og de fleste av dem er altfor tynne uten kvinnelige former.

Det kan godt arangeres missekonkuranser men da ser jeg helst et naturligt pent ansikt og en kropp der det er noe å ta i, og da mener jeg IKKE silikonpupper.

Så bør dem ha noe i hue mao. vett som eks. går ut på å diskutere andre ting enn hva slags sminkemerke som er det beste denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Annonse

Dette er et fantastisk springbrett for unge, ugifte kvinner uten barn. Karrieren får fart på seg, og man kan høste erfaringer og kompetanse som beriker henne selv og andre livet ut. Kommer mye ann på henne selv.

Rivalisering er det nautrlighvis mye av. Miss Mona i 1990, noen stjal skoa hennes backstage! Det er jo noe man ikke kan styre, og hun fikk heldighvis hjelp av en annen miss, og VANT! Se karrieren til Miss Mona etter det.

Det at alt skal være så fake, med plastisk kirurgi osv, synes jeg er teit, alt er jo tillatt.

Bleking av tenner osv kan jeg leve med, men når de har blir ovehalla av kirurger, da er grensen nådd. Disse skal være sunne, godt kosthold, jevnlig med trening osv. Ellers blir det ikke mye som skiller klinten fra hveten.

Dette er jo internationalt, og mange av de ønsker eller har høyere utdannelse, og har hjertesaker de ønsker å få belyst. Det er disse som har noe å komme med når de først åpner munnen som skiller seg ut til det positive.

De fleste er ikke bare opptatt å være representative men oxo hardt arbeidene. De må ta på seg mye arbeid og hjertesaker rundt om i verden.

Dette er utviltsomt et program som vil være av dyp påvirkning i en kvinnes syn på denne kloden hun deler med alle andre.

Priveligert i ett års tid. Jeg mener det er først i ettertid hun kan vise sin ekte skjønnhet, selve bikini og aftenkjole showet er bare show, det ligger faktisk noe mer bak. MYE forventes av disse heldige jentene.

De går ikke rundt fordi gutta skal ha noe å se på asså, da har dere missforstått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Amanda_*

Det som er særlig irriterende er at det under internasjonale konkurranser skal stilles spørsmål som; "hva vil du gjøre for fred i verden?" osv. Det mener jeg er utrolig unødvendig! De er der fordi de er pene, basta. Å dra personlighet inn i spillet om å bli "den siste sauen" er teit.

Jeg har etterhvert klart å respektere de som jobber hardt for å bli "frøken norge" "Missxx" ++, men vil fortsatt ikke skjønne hvorfor de gjør det. For meg hadde det vært HELT feil. Jeg sier ikke at jeg er noe bedre enn dem. Men jeg har nok andre verdier. Alle er forskjellige, og det er det som gjør oss unike! :)

Gjennom hele livet har jeg hatt en sterkt engasjement for barns rettigheter, utviklingsarbeid og at alle skal få samme muligheten til å leve et verdig liv, og det er kanskje der de slår meg ekstra hardt. Når inkompetente mennesker (som bare gjør det for imaget sitt) skal få uttale seg om det kommer med svar på verdensfreden som er helt på Jotunheimen feil, så blir det som å gjøre narr av mitt arbeide, mine verdier og mitt engasjement.

Selv har jeg en veldig bred utdannelse, og har jobbet gratis i felten i to år, og virkelig kjempet for å komme dit jeg er nå. Og da blir jeg så utrolig provosert når "barbiedokkene" kan uttale seg og love noe de ikke kan holde.

Tror ikke det er bare meg som ville ha reagert slik. Eller?

Og ja, for å svare på spørsmålet: Missekonkurranser er (SUBJEKTIVT SETT) noe jeg velger å la være å se på. Liker heller mennesker med ordentlige kvaliteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...