Gå til innhold

Missekonkurranser

Gjest VictoriaSecret

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke i missekonkurransene, men på catwalken man finner de radmagre modellene. Jeg synes missene ofte ser sunne og veltrente ut, se for eksempel Katrine Sørland - fantastisk fin kropp og et godt forbilde for unge jenter.

Jeg synes verken modeller eller misser på noen måte er bra rollemodeller. Begge er der de er pga. utseende samme hvordan en vrir og vender på det.

Og det å ha en rollemodell som har kommet langt fordi de ser bra ut er egentlig ganske trist.

Vi burde alle ha litt større krav enn det, men desverre er det nok vanskeligst for jenter på fjorten.

Så jeg synes ikke missekonkurranser er fornuftig eller underholdende.

Endret av cilipili
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De må gjerne avholdes for min del, men jeg kan ikke si jeg imponeres nevneverdig av en slik tittel.

Jeg på min side kan ikke si jeg imponeres nevneverdig av slikt snobberi. Dersom du utfordres til å forklare hvorfor du mener andre ting er mer imponeringsverdig enn en missetittel vil du slite noe jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Jeg på min side kan ikke si jeg imponeres nevneverdig av slikt snobberi. Dersom du utfordres til å forklare hvorfor du mener andre ting er mer imponeringsverdig enn en missetittel vil du slite noe jævlig.

Det har ingenting med snobberi å gjøre, men snarere hva man ser på som beundringsverdig. Å være pen er fint og flott, men for meg ikke beundringsverdig i seg selv.

Eller synes du det er naturlig at alle blir imponert av de samme tingene? Noen imponeres av å ha kunnskaper innen matematikk, andre beundrer kunstnere. jeg har også mine ting som jeg beundrer, men vinnere av missekonkurranser befinner seg altså ikke i den kategorien. Dersom du mener det er snobbete får så være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl

Jeg synes det er synd at mange antar modeller er dumme utelukkende fordi de er pene, jeg kjenner til et par-tre stykker, og de har både utseende og vettet i behold.

Jeg synes det er underholdende å se missekonkurranser, men direkte nyttig er det ikke. Jeg ser verken opp til, eller ned på, modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Jeg synes det er synd at mange antar modeller er dumme utelukkende fordi de er pene, jeg kjenner til et par-tre stykker, og de har både utseende og vettet i behold.

Jeg synes det er underholdende å se missekonkurranser, men direkte nyttig er det ikke. Jeg ser verken opp til, eller ned på, modeller.

Nå må jeg understreke at jeg hverken ser opp, bort eller ned på modeller generelt, og mener ingenting om deres intellekt. Jeg har heller ikke skrevet det noen steder, selvom jeg altså ikke imponeres noe særlig av de som vinner slike titteler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Nå må jeg understreke at jeg hverken ser opp, bort eller ned på modeller generelt, og mener ingenting om deres intellekt. Jeg har heller ikke skrevet det noen steder, selvom jeg altså ikke imponeres noe særlig av de som vinner slike titteler.

Det var ikke ment som et angrep på dine meninger, Helen Parr. Har aldri opplevd at du ser ned på dem, bare svarte generelt, jeg. Hadde jeg hintet til ditt innlegg, hadde jeg sitert deg.:)

Endret av GossipGirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr
Det var ikke ment som et angrep på dine meninger, Helen Parr. Har aldri opplevd at du ser ned på dem, bare svarte generelt, jeg. Hadde jeg hintet til ditt innlegg, hadde jeg sitert deg.:)

Ja, jeg skjønte vel i grunn det, men tenkte jeg skulle understreke det siden gjest over så ut til å ha lest dette inn i de få setningene mine siden snobberi ble dratt inn i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være pen er vel en egenskap på linje med å være musikalsk eller og ha god fysikk (sport)? Skal vi slutte å ha talentkonkurranser i grener hvor genetiske egenskaper er essensielt?

Jeg er glad det er missekonkurranser og en modellbransje sånn at vi slipper at flere som Paris Hilton m.fl. går inn i musikkbransjen med utseende sitt - og heller holder seg til det de kan best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Ja, jeg skjønte vel i grunn det, men tenkte jeg skulle understreke det siden gjest over så ut til å ha lest dette inn i de få setningene mine siden snobberi ble dratt inn i saken.

Jeg anså ikke meningene dine som snobberi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Å være pen er vel en egenskap på linje med å være musikalsk eller og ha god fysikk (sport)? Skal vi slutte å ha talentkonkurranser i grener hvor genetiske egenskaper er essensielt?

Jeg er glad det er missekonkurranser og en modellbransje sånn at vi slipper at flere som Paris Hilton m.fl. går inn i musikkbransjen med utseende sitt - og heller holder seg til det de kan best.

Skjønnhet kan i mange tilfeller fikses på, det er verre å fikse på et musikalsk/skjønnlitterært talent, sånn sett synes jeg det blir feil å vurdere disse egenskapene som likestilte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Jeg klarer ikke se den totale parallell der, siden det ofte fordrer stor innsats gjennom trening e.l. for å hevde seg på sportsarenaen eller som musiker.

For øvrig må jeg si meg veldig enig i din siste setning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønnhet kan i mange tilfeller fikses på, det er verre å fikse på et musikalsk/skjønnlitterært talent, sånn sett synes jeg det blir feil å vurdere disse egenskapene som likestilte.

Du har vel et poeng der, men det skal sies at jeg enda ikke har sett noe praktfullt resultat av at noen har lagt seg under kniven. Iallefall ikke i missekonkurranser :)

En litt vinglete paralell i det minste.

Endret av Lovedrop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Du har vel et poeng der, men det skal sies at jeg enda ikke har sett noe praktfullt resultat av at noen har lagt seg under kniven. Iallefall ikke i missekonkurranser :)

En litt vinglete paralell i det minste.

Mulig at de ikke har lagt seg under kniven, men de kan forandre utseendet på andre måter. Jeg vet f.eks om en som deltok i Miss World for et par år siden. Før hun deltok i Frøken Norge bleket hun tenner, tok fettsuging, farget håret, etc...

Så alt er ikke nødvendigvis naturlig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke se den totale parallell der, siden det ofte fordrer stor innsats gjennom trening e.l. for å hevde seg på sportsarenaen eller som musiker.

Akkurat som om det ikke fordrer stor innsats gjennom trening e.l for å hevde seg i missekonkurranser. Det er heller ikke jobbfritt å pleie et skjønnhetstalent. Dessuten er ambisjoner og ståpåvilje også bare medfødte egenskaper. Hvor er egentlig argumentet for at det ikke er rent snobberi å nedvurdere missekonkurranser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv deltatt i missekonkuranse og ser ikke problemet med dem.

jøss, jeg trodde ikke noen så humoren i å skrive innlegg i andres navn, men er ikke noe problem, registrerer meg jeg, så blir det ikke flere gjesteinnlegg fra FrøkenStrøken.. verken fra meg eller deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Helen Parr
Hvor er egentlig argumentet for at det ikke er rent snobberi å nedvurdere missekonkurranser?

Kall det akkurat hva du vil, du. Jeg er sikkert snobbete på mange områder, men føler ikke akkurat at dette er snobberi. Hvis du ser på det som snobbete, så gjerne for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er tull fra ende til annen. Det er et fesjå. Lille speil på veggen der, hvem er det peneste kjøttstykket i landet her. Jeg fatter ikke at folk med selvrespekten og intelligensen i behold får seg til å stille opp i noe sånt. Å ha behov for å få bekreftet av dommere og/eller tv-seere at man er penere enn de andre jentene virker temmelig stakkarslig på meg. Å gå rundt og skryte av at man har vunnet noe slikt er jo bare pinlig.

Nå vet ikke jeg hvor mye miss ditt og datt du har sett, men jeg vil påstå at deltakerne stort sett ikke kan klassifiseres som "intelligente"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert snobbete på mange områder, men føler ikke akkurat at dette er snobberi. Hvis du ser på det som snobbete, så gjerne for meg.

Greia er den at det per definisjon er snobberi når man nedvurder noe i forhold til noe annet uten å kunne gi en rasjonell forklaring på hvorfor det er riktig å gjøre dette. For hvis det bare er snakk om personlige preferanser kan du ikke påberope deg den objektiviteten som det skinner igjennom at du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...