Gjest GossipGirl Skrevet 4. januar 2008 #1 Del Skrevet 4. januar 2008 Hva synes dere om missekonkurranser som f.eks Miss World og Miss Universe? Er dette seriøse konkurranser som bør beholdes, eller for det meste tull? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 4. januar 2008 #2 Del Skrevet 4. januar 2008 Det er vel for det meste tull, men jeg syns vi bør holde dem allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #3 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg synes det er tull fra ende til annen. Det er et fesjå. Lille speil på veggen der, hvem er det peneste kjøttstykket i landet her. Jeg fatter ikke at folk med selvrespekten og intelligensen i behold får seg til å stille opp i noe sånt. Å ha behov for å få bekreftet av dommere og/eller tv-seere at man er penere enn de andre jentene virker temmelig stakkarslig på meg. Å gå rundt og skryte av at man har vunnet noe slikt er jo bare pinlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest_rammstein Skrevet 4. januar 2008 #4 Del Skrevet 4. januar 2008 De minner meg om saue-utstillingene jeg var på som liten. Der ble sauene med "feil" silt ut en etter en, til den flotteste sauen ble igjen. Har egentlig ingenting i mot slike konkurranser, er litt morsomt å se på av og til når de har smilt for lenge og smilet blir kunstig. Eller når de gråter bitre tårer fordi de ikke var pene nok til å bli med videre. Huff og hei, for en slem verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petzl Skrevet 4. januar 2008 #5 Del Skrevet 4. januar 2008 Det er jo ikke seriøst, men det må bare fortsette for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 4. januar 2008 #6 Del Skrevet 4. januar 2008 Å ha behov for å få bekreftet av dommere og/eller tv-seere at man er penere enn de andre jentene virker temmelig stakkarslig på meg. Å gå rundt og skryte av at man har vunnet noe slikt er jo bare pinlig. Det følger kontrakter og premier med tittelen, kan ikke tenke meg at det skulle være et dårlig trekk om man ser for seg noe modelljobbing. Hadde jeg hatt et salgbart utseende ville jeg vurdert å leve av det under studiene i stedet for lån. Er man vakker så er det en ressurs man kan bruke i forhold til inntekt, kontaktnett og opplevelser utenom A4-livet andre unge har. Det betyr ikke at skjønnhet er ens eneste livsinnhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 4. januar 2008 #7 Del Skrevet 4. januar 2008 I en verden hvor supermodeller også regnes som superkjendiser, forundrer jeg meg ikke over at slike konkurranser er populære. De må gjerne avholdes for min del, men jeg kan ikke si jeg imponeres nevneverdig av en slik tittel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merneith Skrevet 4. januar 2008 #8 Del Skrevet 4. januar 2008 Altså, hvor ellers skal kan en se 19-år gamle advokater og mastergradsstudenter i bikini... Men en ting er når det er voksne kvinner som deltar. Missekonkurranser for barn er noe helt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Benedikte Skrevet 4. januar 2008 #9 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg syns det er synd at jenter som vinner slike konkurranser blir til de grader sett ned på. Kusinen min deltok i Frøken Norge-finalen for noen år siden og hun fikk hele tiden spørsmål relatert til hva hun tenkte om "world peace". Ærlig talt, dette er jo en myte, og jeg syns slike uttalelser sier mer om de som kommer med dem, enn deltakerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Benedikte Skrevet 4. januar 2008 #10 Del Skrevet 4. januar 2008 Altså, hvor ellers skal kan en se 19-år gamle advokater og mastergradsstudenter i bikini... Men en ting er når det er voksne kvinner som deltar. Missekonkurranser for barn er noe helt annet. Jeg antar dette er et dårlig forsøk på ironi ettersom ingen 19-åringer er utdannet advokat eller mastergradsstudenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 4. januar 2008 #11 Del Skrevet 4. januar 2008 Selv om jeg ikke støtter kvinnesynet de fremmer, syns jeg det kan være småfestlig å se på om jeg ikke har noe annet å gjøre. Én ting er modellkonkurranser, men i missekonkurranser er det som om de har en visjon om å finne den perfekte kvinne. "Hun skal ikke bare være pen, men ha sine meningers mot." Vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merneith Skrevet 4. januar 2008 #12 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg antar dette er et dårlig forsøk på ironi ettersom ingen 19-åringer er utdannet advokat eller mastergradsstudenter. Hehe...du er inne på noe. Neste missekonkurranse kan du følge med på hva disse missene arbeider med og hva de studerer. Da vil du skjønne innlegget mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 4. januar 2008 #13 Del Skrevet 4. januar 2008 Selv om jeg ikke støtter kvinnesynet de fremmer, syns jeg det kan være småfestlig å se på om jeg ikke har noe annet å gjøre. Én ting er modellkonkurranser, men i missekonkurranser er det som om de har en visjon om å finne den perfekte kvinne. "Hun skal ikke bare være pen, men ha sine meningers mot." Vel. Jeg er helt enig. Modellkonkurranser er på en måte rene ord for pengene. Missekonkurranser blir litt mer "krig og fred og politikk og sånn". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Benedikte Skrevet 4. januar 2008 #14 Del Skrevet 4. januar 2008 Hehe...du er inne på noe. Neste missekonkurranse kan du følge med på hva disse missene arbeider med og hva de studerer. Da vil du skjønne innlegget mitt Jeg følger ofte med på missekonkurranser, og ja, jeg er klar over at mange studerer juss, psykologi eller medisin. Men jeg har ennå til gode å se en 19-årig mastergradsstudent eller advokat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolce Skrevet 5. januar 2008 #15 Del Skrevet 5. januar 2008 I en verden hvor supermodeller også regnes som superkjendiser, forundrer jeg meg ikke over at slike konkurranser er populære. De må gjerne avholdes for min del, men jeg kan ikke si jeg imponeres nevneverdig av en slik tittel. Signerer denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 5. januar 2008 #16 Del Skrevet 5. januar 2008 Det er bare tull, sånn som det meste andre som går på TV. Likevel bør det vel beholdes pga underholdningsverdien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 5. januar 2008 #17 Del Skrevet 5. januar 2008 Men en ting er når det er voksne kvinner som deltar. Missekonkurranser for barn er noe helt annet. Fullt enig! Voskne mennesker kan konkurere i det de vil, men hvis barna blir pushet til noe sånnt av foreldre er det helt grusomt! Men så langt de vinnerene gjør veldledighetsarbeid, har jeg ingenting i mot det hele konseptet egentlig. Uansett grunnen, det er bra hvis noen bryr seg om noe og gjør noe å få problemer videre kjent. Men forøvrig synes jeg at det hjelper ikke så mye lenger med modell-jobber. Missepen er litt annerledes nåtiden enn modellpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pirjo Skrevet 5. januar 2008 #18 Del Skrevet 5. januar 2008 Selv er jeg likegyldig til det, men er nok litt bekymret for om mine to døtre skal få en skinnmager supermodell uten noe mellom ørene som forbilde når de etterhvert kommer i tenårene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. januar 2008 #19 Del Skrevet 5. januar 2008 Selv bryr jeg meg ikke, men synes det er litt skremmende når småjenter har radmagre fotomodeller som forbilder og ønskene for framtiden er å "bli modell". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2008 #20 Del Skrevet 6. januar 2008 Selv bryr jeg meg ikke, men synes det er litt skremmende når småjenter har radmagre fotomodeller som forbilder og ønskene for framtiden er å "bli modell". Det er vel ikke i missekonkurransene, men på catwalken man finner de radmagre modellene. Jeg synes missene ofte ser sunne og veltrente ut, se for eksempel Katrine Sørland - fantastisk fin kropp og et godt forbilde for unge jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå