Gå til innhold

Enkelte "yrker" som man misiliker mer enn andre

Gjest Gjest_pingu_*

Anbefalte innlegg

Av og til går faktisk all kritikken av yrket inn på en. Tror folk i begge yrkene valgte dem på grunn av et ønske om å påvirke samfunnet på en positiv måte.

Det er søtt med folk som er så naive.

Noen ganger så kan man lure på hvorfor man er villig til å ofre så mye.

Fordi du blir fanget inn i det, og det er vanskelig å gå tilbake til square one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lastebilsjåfører som tror miljøbilen min er mopedbil. Jo, og kvinn..*host* trafikanter. Oi sorry feil forum :klaske:

Endret av _Jan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del som jobber på teknisk kundeservice får seg jobb på andre, mer interessante avdelinger etter de har vært i jobben en stund og lært seg den relevante teknologien. Det er derfor svært mange av dem er irritert i jobben, de ser på det som et nødvendig trappetrinn for å komme seg jobben med ekte utfordringer. Du har aldri møtt en gruppe mennesker som er mer overkvalifisert (i hvert fall i følge seg selv) enn de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
De som jobber på NAV, spesielt det som før ble kalt Arbeidsformidlingen eller Aetat. De er forferdelig nedlatende og høy på pæra, til tross for at de er helt udugelige. De har ikke til dags dato klart å skaffe meg en jobb, når jeg ikke studerer! Tar meg èn dag rundt i byen, og vips så har jeg tre jobber! Skjønner ikke hva de sitter der for!

Folk som alltid skylder på systemet, myndighetene osv er de som irriterer meg mest. Det er ikke deres oppgave å skaffe deg en jobb. Hva i all verden gjør du på NAV dersom det tar deg selv en dag å skaffe tre jobber? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Langelars
Dette er eg også einig i. Nokon trur faktisk at dei er overmennesker :fnise:

som legestudent må jeg bare få forsvare min "stand" litt.. Selvfølgelig er det frustrerende at mange kolleger ikke er like skarpe på kommunikasjon som med skalpellen, men vi lærer mye om hva vi må gjøre for å blit tatt seriøst osv., pasienter skal slippe å se at jeg står og piller meg i nesen og snakke som en bryggesjauer når han spør om min kvalifiserte mening på behandling for hans livsfarlige sykdom. Tror kanskje at ydmykhet og respekt kanskje forveksles med å blære seg, være overlegen etc.

JEG missliker folk som tror at jeg studerer medisin for pengenes skyld, jeg vet om mange andre studieretninger jeg kunne tatt på halv tid av medisinutdannelsen, som har mye bedre grunnlønn en jeg vil få som lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
Gjest PerPille

Folk i yrker som tar seg jævlig godt betalt, f. eks. advokater, mens hjelpepleiere osv. sliter med drittlønn. Skulle likt å se en av de snobbete jævlene stelle gamle folk på et eldresenter i en uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk i yrker som tar seg jævlig godt betalt, f. eks. advokater, mens hjelpepleiere osv. sliter med drittlønn. Skulle likt å se en av de snobbete jævlene stelle gamle folk på et eldresenter i en uke!

Hvem hadde klart den andres jobb best? Alle i verden klarer å stelle gamle mennesker, det er derfor det er dårlig betalt. Man betaler ikke etter hvor "hyggelig" en jobb er, man burde ikke få en halv million i året fordi man gjør en god gjerning. Det er en grunn til at 19-åringer er hjelpepleiere mens vennene mine som studerer jus sitter begravd i bøker hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Misliker sterkt alle former for alternativ-svindlere. Sånne som driver med krystallhealing, utdrivelse, homeopati og allt det andre lurerie som svindler oenger ut av desperate syke folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker sterkt alle former for alternativ-svindlere. Sånne som driver med krystallhealing, utdrivelse, homeopati og allt det andre lurerie som svindler oenger ut av desperate syke folk.

De verste her er faktisk de som snakker med de døde. Det er ingenting som gjør meg kvalmere enn å se noen gråte fordi faren, gjennom et medium, sier "Jeg beklager for at jeg tafset på deg da du var liten" og jenten oppriktig tror på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_mannen_*

Har jobbet som deltidsvekter ved siden av studier, og vet godt at det jobber mange ugress i den bransjen. Tenker da på typiske bolevektere, pluss de som er 40 år og nesten mongloide slikt at de aldri har klart å få noe bedre enn en deltids vekterjobb.

På andre siden så husker jeg at det var mange idioter som skulle begynne å yppe seg mot meg, prøve å få meg til å sloss med dem, bare fordi jeg hadde vekteruniform på meg. Herregud, jeg fikk ikke så godt betalt at jeg var interressert i vold på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_petter_*

Har fordommer mot å gå til kvinnelige leger jeg.

Tre ganger har jeg tatt klamydiatest (håper jeg har lært nå).

To ganger gikk jeg til mannlige leger og fikk ta pisseprøve, fordi de skjønner hvor ubehagelig det er å stappe en qtips opp i pikken.

Siste gangen gikk jeg til en kvinnelig lege, hun nektet å gi meg pisseprøve, "fordi qtipsen var mer nøyaktig"... Og det kunne umulig være "så vondt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen
Kunden har IKKE alltid rett! Selv om man jobber i butikk betyr ikke det man skal kunne ta imot all mulig dritt og bare smile etterpå. Det finnes en gylden grense der et sted. Det er mange kunder som det kan virke som går inn for å ødelegge dagen din. Som skjeller deg ut foran et helt publikum uten grunn. Etter en sånn opplevelse kan det være vanskelig å smile til neste kunde. Har selv stått der helt skjelven og på gråten etter sånne opplevelser. Vi har jo følelser vi også. Folk skjønner tydeligvis ikke at de som står bak kassa bare selger varer, det er ikke de som har satt regler og andre ting. Får jeg en ufortjent skjennepreken selv etter at jeg høflig har prøvd å forklare ting, svarer jeg tilbake. Folkeskikken får gjelde begge veier, slik det ble nevnt tidligere her.

Signerer denne.

Jeg ser at noen nevner butikkansatte som prater i telefonen, så jeg kom på en historie fra jeg selv jobbet i butikk.

Jeg hjalp en kunde som var ute etter en vare vi ikke hadde på lager. Jeg sa derfor at jeg skulle ringe en annen butikk i samme kjede for å høre om de hadde den inne. Da kunne de isåfall holde den av, slik at kunden kunne få med seg varen samme dag, og ikke vente på at vi skulle få den inn. Jeg gikk for å ringe, det foregikk et møte på kontoret, så jeg måtte bruke telefonen i kassa. Der var det lang kø, men begge kassene (det var bare to i hele butikken) var betjent av kollegaer som jobbet så fort de kunne. Jeg ringte, og fikk tak i butikksjefen i den andre butikken, som var en tidligere kollega av meg. De hadde problemer med at oppføringene av hva de hadde på lager ikke alltid stemte, så han måtte gå for å sjekke på lageret. Butikken er stoooor, og lageret selvfølgelig i en helt annen ende enn kontoret han satt på. Han hadde trådløs telefon, så han småsnakket litt mens han gikk. Ikke noe privat, men ting a la "Hvordan går det hos dere? Mye å gjøre?, sånne ting. Plutselig var det en kunde i køen hos oss som eksploderte fullstendig og begynte å skjelle meg og kollegaene ut etter noter! Han var lynende forbanna for at han stod i kø og ventet, mens jeg tok meg tid til å kose meg med privat samtaler i arbeidstiden. Han rett og slett klikket fullstendig, banna og styra noe verre. Det var jo ikke en privat samtale. I en litt annen situasjon ville jeg ha bedt sjefen fra den andre butikken ringe meg opp igjen, men erfaring tilsier at det da tar lenger tid. De tar seg heller av kunder i butikken først osv., så det kan drøye før vi hører fra de. Det er heller ikke så lett å komme gjennom på tlf. Så siden jeg hadde kunder som eventuelt ville sette seg i bilen og dra for å kjøpe varen med det samme, trengte jeg et raskt svar raskt. Hadde det vært en ledig kasse vil jeg sansynligvis multitasket, og tatt det ene kassa mens jeg ventet på svar, men begge kassene var jo betjent. Allikevel, mannen gikk bananas, stormet ut av butikken, og skulle aldri handle i en butikk med så dårlig service igjen. Jaha ja.. Det jeg gjorde var jo faktisk å yte god service til den kunden jeg holdt på å hjelpe, og endte opp med å bli skjelt ut foran hele butikken for å yte dårlig service. :kjefte::ler:

Jeg jobber ikke i butikk lenger for å si det sånn, men kunder som denne )og mange andre) har sansynligvis gjort meg til verdens snilleste kunde. :lur:

Så mitt råd til alle er å slappe litt av når de er i butikker også, og ikke gå helt amok på stakkaren som står i kassa om ting ikke er helt som man ønsker. :lur::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har fordommer mot å gå til kvinnelige leger jeg.

Tre ganger har jeg tatt klamydiatest (håper jeg har lært nå).

To ganger gikk jeg til mannlige leger og fikk ta pisseprøve, fordi de skjønner hvor ubehagelig det er å stappe en qtips opp i pikken.

Siste gangen gikk jeg til en kvinnelig lege, hun nektet å gi meg pisseprøve, "fordi qtipsen var mer nøyaktig"... Og det kunne umulig være "så vondt".

Det er jo faktisk ikke så vondt. Ubehagelig er det, men det er en q-tips - man klarer å bite tennene sammen de sekundet det tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...