Gjest GossipGirl Skrevet 5. januar 2008 #41 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg skjønner at det er en grunn til at denne tråden ble startet i Skråblikk og generaliseringer-forumet, men likevel sliter jeg litt med å forstå at en kan mislike en hel yrkesgruppe. I min omgangskrets er det mange leger og advokater, og jeg har aldri ansett disse yrkesgruppene for å være spesielt blærete eller arrogante. Jeg har imidlertid ofte opplevd lite servicevennlige ekspeditører, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg dømmer alle ekspeditører og synes de er forkastelige. Det jeg imidlertid misliker, er fordomsfulle, sure mennesker som rakker ned på andre, uansett hvilken yrkesgruppe de tilhører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #42 Del Skrevet 8. januar 2008 Journalister (selvsagt med unntak av Pax) Morsomt hvordan de mest naive blant oss kritiserer de to gruppene som gjør mest for oss i samfunnet: Leger og journalister. Men utakk er verdens lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_E_* Skrevet 8. januar 2008 #43 Del Skrevet 8. januar 2008 Morsomt hvordan de mest naive blant oss kritiserer de to gruppene som gjør mest for oss i samfunnet: Leger og journalister. Men utakk er verdens lønn. Av og til går faktisk all kritikken av yrket inn på en. Tror folk i begge yrkene valgte dem på grunn av et ønske om å påvirke samfunnet på en positiv måte. Noen ganger så kan man lure på hvorfor man er villig til å ofre så mye. Det er ingen yrkesgrupper jeg misliker, greie og mindre greie folk finnes i alle yrker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #44 Del Skrevet 8. januar 2008 Trygdebyråkrater! Slike har ikke livets rett. De burde opphørt å eksistere for mange tiår siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tuppen_* Skrevet 10. januar 2008 #45 Del Skrevet 10. januar 2008 De som jobber på NAV, spesielt det som før ble kalt Arbeidsformidlingen eller Aetat. De er forferdelig nedlatende og høy på pæra, til tross for at de er helt udugelige. De har ikke til dags dato klart å skaffe meg en jobb, når jeg ikke studerer! Tar meg èn dag rundt i byen, og vips så har jeg tre jobber! Skjønner ikke hva de sitter der for! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. januar 2008 #46 Del Skrevet 13. januar 2008 PELSDYROPPDRETTERE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #47 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg misliker vel ikke noen, men blir utrolig irritert over at det er så mange uhøflige og sure folk som står i butikker!!! kanskje ikke såååå rart at d e mange sure folk i kassa, når de gjenomsnittlig møter 2000 kunder hver dag(matbutikk) og ca 500 av dem er utroli uhøfli, er stygt i kjeften mot kassearbeidere. man blir sååååå lei av sånne folk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #48 Del Skrevet 16. januar 2008 kanskje ikke såååå rart at d e mange sure folk i kassa, når de gjenomsnittlig møter 2000 kunder hver dag(matbutikk) og ca 500 av dem er utroli uhøfli, er stygt i kjeften mot kassearbeidere. man blir sååååå lei av sånne folk Så hva da? Butikkansatte har faktisk BETALT for å være hyggelig med kunder. Det er det virkelig mange av de som har glemt. Kunden har alltid rett, det er faktisk det man får betalt for i butikk. Men kanskje ikke så rart, for når hørte du f.eks en nordmann si unnskyld hvis h*n går inni deg? Har ikke bodd i Norge på mange år så for meg er det natulig, men her får man jo bare et enda olmere blikk akkurat som om man hadde gjort det med vilje hvis man høflig nok til å si unnskyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #49 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg kan mislike enkeltpersoner og endatil folk som jobber i visse etater om det viser seg at de faktisk ikke kan det regelverket de er satt til å forvalte, og de heller ikke beklager feil de gjør. Men jeg lurer på om de som kritiserer folk og etater generelt egentlig har noe å klage på -det er utrolig mange dumme mennesker, som sikkert gjerne klager om de ikke får det som DE vil, og hos enkelte går informasjon ikke inn uansett hva man sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mozilla Skrevet 16. januar 2008 #50 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) ............ Endret 16. mai 2008 av Mozilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brokkoli Skrevet 4. februar 2008 #51 Del Skrevet 4. februar 2008 jeg opplever sjeldent sure folk i butikker, sist gang ble jeg nesten forelska fordi hun som jobbet der smilte så mye og var så søt! oi. hater yrker som har med mishandling av dyr å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jaja_* Skrevet 4. februar 2008 #52 Del Skrevet 4. februar 2008 Har aldri forstått folk som vil bli tannleger og parkeringsvakter, -sadister og selvplagere.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 28. februar 2008 #53 Del Skrevet 28. februar 2008 menneskesmuglere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomullstrusa Skrevet 29. februar 2008 #54 Del Skrevet 29. februar 2008 Så hva da? Butikkansatte har faktisk BETALT for å være hyggelig med kunder. Det er det virkelig mange av de som har glemt. Kunden har alltid rett, det er faktisk det man får betalt for i butikk. Kunden har IKKE alltid rett! Selv om man jobber i butikk betyr ikke det man skal kunne ta imot all mulig dritt og bare smile etterpå. Det finnes en gylden grense der et sted. Det er mange kunder som det kan virke som går inn for å ødelegge dagen din. Som skjeller deg ut foran et helt publikum uten grunn. Etter en sånn opplevelse kan det være vanskelig å smile til neste kunde. Har selv stått der helt skjelven og på gråten etter sånne opplevelser. Vi har jo følelser vi også. Folk skjønner tydeligvis ikke at de som står bak kassa bare selger varer, det er ikke de som har satt regler og andre ting. Får jeg en ufortjent skjennepreken selv etter at jeg høflig har prøvd å forklare ting, svarer jeg tilbake. Folkeskikken får gjelde begge veier, slik det ble nevnt tidligere her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomullstrusa Skrevet 29. februar 2008 #55 Del Skrevet 29. februar 2008 For øvrig misliker jeg telefonselgere som ikke gir seg, selv etter at du har uttalt et klart og tydelig "NEI". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2008 #56 Del Skrevet 1. mars 2008 menneskesmuglere Er dette et yrke? "Menneskesmuglerutdanningen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurr Skrevet 1. mars 2008 #57 Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg misliker Regjeringen (et vidt begrep, I know..) som ikke tillater seg å gi bedre lønnsvilkår for f.eks. sykepleiere, hjelpepleiere og politi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #58 Del Skrevet 2. mars 2008 Såkalte humorister/komikere som gjør seg morsomme på andres bekostning... Jeg snakker da ikke om de som parodierer, men de som driter ut andre bare for en latter. Setter stor pris på de humoristene som har innsett at det er så mye annet de kan lage komikk ut av, som skråblikk på samfunn, skråblikk på hendelser, selvironi osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr@gen Skrevet 2. mars 2008 #59 Del Skrevet 2. mars 2008 Kontrollører fra NRKs Lisensavdeling er min store antipati. De oppsøker folk som ikke har betalt NRK lisens for å sjekke om de har TV. Eller de ringer folk som ikke har TV og anklager de for å være tyvtittere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ann_* Skrevet 2. mars 2008 #60 Del Skrevet 2. mars 2008 For øvrig misliker jeg telefonselgere som ikke gir seg, selv etter at du har uttalt et klart og tydelig "NEI". Ja. Også de som ringer fra et firma som er leid inn for å ringe og selge eller gjøre undersøkelser uten at de egentlig jobber i firmaet de ringer for. F.eks. så har vi fadderbarn via PlanNorge. Så ringte det en ung fyr til meg (sikkert student som har denne ringejobben ved siden av studier). Han jobber selvfølgelig ikke for PlanNorge men for et firma som er leid inn for å ringe.... Han klarer å spørre meg om jeg "er fornøyd med produktet"!!!!! Hallo gutten min sa jeg, et fadderbarn er ikke et produkt!!! Sånne folk som ikke setter seg inn i hva de faktisk skal jobbe med misliker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå