Gå til innhold

Enkelte "yrker" som man misiliker mer enn andre

Gjest Gjest_pingu_*

Anbefalte innlegg

Eventuelt bare folk i serviceyrker som er sure eller ikke gidder å konsentrere seg om KUNDEN. Når du får en kunde er det den som skal være i fokus, ikke smalltalk med kollegaer eller venner som har stukket innom. Jeg forventer at ekspeditører/butikkselgere etc. sier hei og takk og alt det som er normal høflighet å si, og ser på meg mens de sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stort sett alle offentlig ansatte.

Snakk om å slå alle under en kam! Kan ikke ha det greit du om du ikke liker noen offentlige ansatte. Og stakkars deg om du skulle bli syk og havne på sykehus, for ikke å snakke om foreldresamtaler på skolen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig som man forventer et visst servicenivå- et smil og en hilsen fra folk i serviceyrker- så har folk som MOTTAR tjenester fra nevnte en lei tendens til å se på seg selv som "høyere stilt" enn stakkaren bak kassen/skranken, og dette er en ufyselig tendens. Folkeskikk går begge veier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

- børsmeglere og andre som tjener millioner på andres jobb og slit. For ikke snakke om de som tjener penger på ingenting ("luftslott")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samtidig som man forventer et visst servicenivå- et smil og en hilsen fra folk i serviceyrker- så har folk som MOTTAR tjenester fra nevnte en lei tendens til å se på seg selv som "høyere stilt" enn stakkaren bak kassen/skranken, og dette er en ufyselig tendens. Folkeskikk går begge veier!

Dette er jeg faktisk helt enig i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, men nå var det jeg skrev rettet til dem som oppfører seg idiotisk av selgerne da, ikke hele yrkesgruppen. Man kan alltid diskutere det frem og tilbake når ting kategoriseres slik som her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg
Der kom du meg i forkjøpet. Servicearbeidere som ikke skjønner at de er der for kundens skyld, men synes kunder er noen brysomme idioter...

Finne seg annen jobb :sinna:

Jeg tenker det samme om en del offentlig ansatte. Jeg syns de burde lære av service-yrker, og se på brukerne som kunder som fortjener å bli møtt med respekt. Jeg har ikke særlig annen førstehåndserfaring enn universitetsansatte (tenker på de i administrasjonen som håndterer praktisk informasjon i møte med studentene), men enkelte av dem tenker visst til gjengjeld at jobben hadde vært topp om det ikke hadde vært for studentene. Jeg hører også om andre som møter sure folk på NAV, Lånekassen osv. Det er bra at de ikke vil at vi skal lure dem, men det skader ikke å være hyggelig samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot leger. Jeg vet godt at det finnes unntak, min lege er én av dem, men jeg har møtt på så mange arrogante drittsekker uten kunnskap og enda verre; uten forstand til å innse sin egen begrensning og henvise meg videre, at jeg har gitt opp.

Det ser også ut til at veldig mange leger og legestudenter fortsatt tror at yrket har like høy sosial status som det hadde før... Det er vel mest komisk, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som studerer såkalte myke fag på høgskole/universitet i nesten ti år, og klager over at de ikke får toppbetalte jobber. Jeg har heller ingenting til overs for medarbeidere innen media eller reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle som studerer såkalte myke fag på høgskole/universitet i nesten ti år, og klager over at de ikke får toppbetalte jobber. Jeg har heller ingenting til overs for medarbeidere innen media eller reklame.

Må innrømme at jeg også har litt fordommer mot disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig problemer med trafikketaten!!

Og buss sjåfører på skedsmo som ikke kan kjøre buss eller snakke norsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Psykologer!

Jeg har riktignok ikke truffet mange eksemplarer av arten, men de få jeg har truffet har ikke utmerket seg med menneskekunnskap akkurat :ler: .

Det er sikkert urettferdig, men de to jeg noensinne har truffet har så til de grader feilkommunisert med meg at det har gitt meg et dårlig inntrykk av hele psykologstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt matt av å lese så mange teite svar her. Fordommen deres er et privat problem. Så i stedet for å la frustrasjonen gå ut over andre, så bør du ta et oppgjør med deg selv.

Skal jeg mene noe, så er jeg enig i dem som sier at folk i servisebransjen må skjerpe seg. Men det gjelder jo selvsagt ikke alle. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt matt av å lese så mange teite svar her. Fordommen deres er et privat problem. Så i stedet for å la frustrasjonen gå ut over andre, så bør du ta et oppgjør med deg selv.

Hehe, jeg fikk litt fordommer mot KG-brukere nå ja.

Men jeg har sikkert møtt to personer, eller til og med TRE, som har jobbet innenfor samme yrke som var direkte ubrukelige. Det må jo bety at alle i yrket er helt udugelige. Mm. Må tenke litt på hvilke yrker dette dreier seg om, er ganske så mange... brb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl

Jeg skjønner at det er en grunn til at denne tråden ble startet i Skråblikk og generaliseringer-forumet, men likevel sliter jeg litt med å forstå at en kan mislike en hel yrkesgruppe.

I min omgangskrets er det mange leger og advokater, og jeg har aldri ansett disse yrkesgruppene for å være spesielt blærete eller arrogante. Jeg har imidlertid ofte opplevd lite servicevennlige ekspeditører, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg dømmer alle ekspeditører og synes de er forkastelige.

Det jeg imidlertid misliker, er fordomsfulle, sure mennesker som rakker ned på andre, uansett hvilken yrkesgruppe de tilhører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...