Gå til innhold

Dåpsgave til eget barn

Babyface

Anbefalte innlegg

Vi skal døpe jenta vår om ikke så lenge, så jeg trenger tips til gave til nurket fra oss foreldrene. Hva gav du ungen din til dåpen/navnefesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å opprette en konto i barnets navn som dere setter noen penger inn på?

Jeg syns iallfall det er en god ide- og så kan man jo sette penger inn på konto til forskjellige minnedager( bursdag, jul osv)- selv om man nok kjøper en liten gave i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min ga jeg mitt eget gullarmbånd.

Jeg fikk det da jeg ble dåpt. Så jeg pusset det, fikk satt på ny lås og graverte inn navnet hennes på forsiden og fødselsdatoene våre på baksiden.

Sønnen min ga jeg et smykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldrene opprettet en sperret konto i hans navn og vi satte inn penger!

Synes det var kjempe bra gjordt og i og med at den er sperret kan man ikke bli fristet til å "låne" penger derfra! (Ikke dermed sagt at jeg ville "lånt" derfra)

Han er nå 2 år og allerede en holden liten mann! :wink:

Vi setter inn 500.- av barnetrygden hver måned og besteforeldre setter inn til bursdager,dersom det ikke er noe spesielt han ønsker seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede opprettet konto i hennes navn og hun får litt av barnetrygden hver måned. Vi kommer også til å sette inn det hun måtte få av pengegaver framover.

Til dåpen har jeg lyst til å gi henne noe litt mer varig enn penger. Selv fikk jeg gullkjede med gullhjerte av mine foreldre, så kanskje vi gjør det samme til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Scarlet

Jeg har en lillesøster på 5 mnd som ble døpt på søndag. Av foreldrene fikk hun et kjempefint smykkeskrin i sølv + 1000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg gav ikke barna mine noen gave i forbindelse med dåpen - faktisk har jeg aldri hørt om det før jeg leste det her.

Er det vanlig å gi gaver til egne barn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og søsknene mine fikk alle et gullkjede med et hjerteformet påheng med inngravert fornavn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Dåpsgaver fra ens egne foreldre er nok svært vanlig. Smykker el. er flott å gi- gjerne med inngravering.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde heller ikke at dette var vanlig. Har da vært i noen barnedåper i løpet av mitt liv - men jeg har aldri sett gave fra foreldrene der!!

Men også på dette området er vi forskjellige - så hver får gjøre som de vil! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De barnedåpene jeg har vært i, har ikke foreldrene gitt noe til barna sine. Vi har heller ikke gjort det til våre tre da de hadde navnefest. Men vi betalte jo festen da, og det er jo ikke så billig, vi har tenkt på det som gaven til våre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Vi gav heller ingen gave til barna våre når de ble døpt, er enig med *nora* i at festen var gaven fra oss.

Har faktisk tenkt det samme om konfirmasjon; alt det man betaler i forbindelse med konfirmasjonen er egentlig gave nok. Kommer nok til å gi pengegave i tillegg, har en følelse av at det forventes, men en stor familiefest, antrekk osv er jo en gave i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Vi gav heller ingen gave til barna våre når de ble døpt' date=' er enig med *nora* i at festen var gaven fra oss.[/quote']

En baby har vel ingen glede av et selskap.. En konfirmant får jo en minneverdig dag, men babyer synes jeg skal ha en gave. (Selv om jeg aldri har hørt om en konformant som "bare" har fått selskapet.) Det trenger jo ikke å være noe dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette synes jeg er noe som helt og holdent må være opp til hver enkelt par/forelder. "Vanlig" eller "ikke vanlig" er i alle fall helt uvesentlig slik jeg ser det! Har man lyst og råd, så kjøp noe som barnet kan ha glede av - men ærlig talt; sønnen eller datteren skal være ganske gammel for faktisk å ha en reell glede av en slik gave fra de foresatte!!! Og å ha dåp med dertil selskap er ette mitt syn faktisk godt nok, og kostbart eller ei - det blir det jo ettersom hva man gjør det til :blunke: ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har noen et tips til hva vi kan gi henne? Ikke penger. Muligens gullkjede med hjereanheng. Flere forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting dere kan gi i gave er et tannfeskrin/boks hvor dere kan få inngravert navnet til barnet. Denne vil jo bli brukt hver gang barnet feller en tann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...