Saeria Skrevet 2. januar 2008 #21 Skrevet 2. januar 2008 Kanskje riding kunne være noe for henne? Jeg husker godt tiden jeg hadde i stallen fra 10-11 års alder frem til jeg var rundt 16. I tillegg til kurs, var jeg også hestepasser. Hestene og stell av de holdt meg i ånde og man ble riktig så sterk av å møkke båser og stelle med dyra. I tillegg fikk jeg jo venner i stallen og jeg kunne holde på i timesvis med å stelle og stulle med hesten. I tillegg vil riding styrke kjernemuskulaturen da en må bruke en del muskler for å holde seg oppå hesten i riktig positur. Trening av disse vil også være til fordel for ryggen. For meg som var en av de utstøtte i klassen på skolen i nesten alle år, ble ridingen og hestene et flott fristed.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #22 Skrevet 2. januar 2008 Hun er 145 cm høy og snart 50 kg? Hun er da langt fra overvektig. Hun er kanskje ikke radmager, men overvektig? Langt i fra, jeg vil ikke kalle henne noe annet enn normalvektig. Eneste jeg kan skjønne din bekymring er hvis hun lagt på seg en 10-15 kg de siste månedene og at dette bare øker og øker. Men er ikke bare mat man kan bli overvektig av. Er du redd for vekta hennes, pass på at hun spiser sundt (mye frukt og grønsaker, grovt brød mm) og at hun får nok mosjon. Du kan jo kanskje begynne å trene sammen med henne?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå