Gå til innhold

Jane Austen-aktige filmer/serier?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Nå sitter jeg her og venter spent på at julaften skal komme, ønskelisten jeg har satt opp i år er stort sett basert på Yvonnes liste i tråden :fnise: Takk, Yvonne for at du skrev listen her på KG, lenge siden jeg vet, men den er virkelig god å ha:D

*gleder meg, gleder meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har jeg aldri funnet dette før? Jeg elsker slike filmer og serier! Fikk en filmpakke fra min kjære: http://cdon.no/film/jane_austen_collection_(6-disc)-967459 og har kun sett pride and prejudice på den til nå. Skal gå i gang og se resten så snart jeg får tid og jeg skal virkelig gå igjennom den lista Yvonne skrev for lenge siden! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei! Gi oss gjerne beskjed om hvordan de var. Greit å vite før jeg går til innkjøp av de selv. Takk.

"He knew he was right" ble vist på NRK for noen år siden, jeg likte den da iallefall, så satser på at det ikke har endret seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Igår storkoste jeg meg med Persuasion av Jane Austen :) Mr Wenthworth er jo bare helt superskjønn.

De mannlige hovedrolleinnehaverne er som regel alltid Drop Dead Gorgeous.......:) og jeg bare elsker den typiske gentlemansiden hvor de tilsynelatende er helt følelsesløse mens virkeligheten er en ganske annen som kommer til utrykk i "desperate" meget lidenskapelige samtaler med den utvalgte kvinne :) Like fornøyelig hver gang :)

Idag står "wives and daughters" for tur :) jeg vil hjem fra jobb nåå :)

JEG VET.

Er en av grunnene til at jeg elsker denne type filmer :rødme:

Gjerne når mannen må jobbe litt for å få sin utkårede også. Hehe.

Noen som har noen gode filmer å anbefale? Som fokuserer spesielt på kjærlighet....

Noen som forresten vet når vi kan vente oss denne på norske skjermer eller på dvd? Ser fantastisk ut! (link til ny emma serie)

http://www.pbs.org/wgbh/masterpiece/emma/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet bare det er et kostymedrama (litt utenfor den typen jeg virkelig liker, dvs britisk, flott natur, storslagne hus osv...), men er det noen som har sett "The Libertine"?

Høres interessant ut, men vil sjekke om noen har sett den først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Hanne_*
Vet bare det er et kostymedrama (litt utenfor den typen jeg virkelig liker, dvs britisk, flott natur, storslagne hus osv...), men er det noen som har sett "The Libertine"?

Høres interessant ut, men vil sjekke om noen har sett den først...

Nei, har ikke sett den dessverre, men den kan kjøpes på Play.com

se link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt Cranford, Wives and Daugters og Aristocrats :D

Klarer nesten ikke vente til de kommer i posten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg bestilt Cranford, Wives and Daugters og Aristocrats :D

Klarer nesten ikke vente til de kommer i posten :D

Gled deg masse sier jeg bare. :hoppe: Alle disse er knallbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg masse sier jeg bare. :hoppe: Alle disse er knallbra!

Nice! :hoppe: Nå gleder jeg meg ekstra mye! De kommer i morgen mest sannsynlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...