Gå til innhold

Jane Austen-aktige filmer/serier?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

oooooooooo jeg svever fortsatt er å ha sett "North & South" igår........helt fantastisk serie og VERY my cup of tea, ikke minst dashing Mr. Thornton (me løøøøøøøøøve)

Men svevde ikke så lenge på denne skyen da samboer fikk meg fort ned på jorda igjen ved å fnyse av den siste in my opinion überromantiske scenen på togstasjonen! Huff finnes ikke et romantisk bein i samboer.......... :sukk:

Tror jeg må være alene når jeg skal se slike filmer/serier heretter, ingen skal få ødelegge stemningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indeed, ser aldri slike serier/filmer sammen med andre, med mindre jeg vet vi har lik smak. Men generelt så liker jeg best å se film alene, da slipper jeg å tenke på den andres eventuelle reaksjon. Ingenting er verre enn å se film/serie med noen som overhodet ikke har nogenlunde smak som en. Da faller ofte den gode opplevelsen vekk. Elsker forøvrig North & South. Elsker du den, så MÅ du bare få med deg Jane Eyre (2006) som er desidert best (om jeg må velge). Personlig synes jeg den mini-serien er helt fantastisk.

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Yvonne så Jane Eyre når den gikk på NRK høsten 2007 og ja den er bare helt herlig!!! Har ikke ord som beskriver mine følelser for den serien :hjerter_rundt:

Skal kjøpe den på dvd neste gang jeg har et dvd raid :) (ganske så snart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare si i fra at i dag så kjøpte jeg Søstrene Brontë Collection. 5 dvd'er, 10 timer underholdning. :hoppe: Filmene som er inkludert er Jane Eyre (1997), som jeg forøvrig har fra før, Stormfulle høyder / Wuthering Heights (1998), Søstrene Brontë / Le Soeurs Brontë (1979) og mini-serien Brontës verden / The Brontës of Haworth (1973) - denne har jeg lett lenge etter!
Vet du om det er den samme som selges på Posten? Og ikke minst, ser man faktisk noe fra Haworth i den sistnevnte? (Jeg var der for to år siden, FOR et fantastisk sted!) :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den faktisk på Posten, så det kan nok stemme ja Nilma. :) Jeg har ikke fått sett The Brontës of Haworth enda, har ikke kommet så langt. Men jeg vil kanskje tippe det. Ihvertfall en bra mini-serie har jeg hørt.

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jau, du får gjøre det. :)

Cranford kom endelig i posten min i går. Så da blir det titting på den snart også. ;)

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår storkoste jeg meg med Persuasion av Jane Austen :) Mr Wenthworth er jo bare helt superskjønn.

De mannlige hovedrolleinnehaverne er som regel alltid Drop Dead Gorgeous.......:) og jeg bare elsker den typiske gentlemansiden hvor de tilsynelatende er helt følelsesløse mens virkeligheten er en ganske annen som kommer til utrykk i "desperate" meget lidenskapelige samtaler med den utvalgte kvinne :) Like fornøyelig hver gang :)

Idag står "wives and daughters" for tur :) jeg vil hjem fra jobb nåå :)

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om det er den samme som selges på Posten? Og ikke minst, ser man faktisk noe fra Haworth i den sistnevnte? (Jeg var der for to år siden, FOR et fantastisk sted!) :)

Kan ikke svare på om man ser noe i Haworth i filmen, for den har jeg ikke sett. Men ville bare si at jeg er enig i at det er et fantastisk sted :) Alle Bronte-fan burde dra dit. Syntes egentlig ikke Bronte-museet i seg selv var så fantastisk, men landsbyen var skikkelig sjarmerende, og man følte virkelig at man reiste tilbake i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oooooooooo jeg svever fortsatt er å ha sett "North & South" igår........helt fantastisk serie og VERY my cup of tea, ikke minst dashing Mr. Thornton (me løøøøøøøøøve)

Men svevde ikke så lenge på denne skyen da samboer fikk meg fort ned på jorda igjen ved å fnyse av den siste in my opinion überromantiske scenen på togstasjonen! Huff finnes ikke et romantisk bein i samboer.......... :sukk:

Tror jeg må være alene når jeg skal se slike filmer/serier heretter, ingen skal få ødelegge stemningen!

Richard Armitage (Mr. Thornton) er virkelig VELDIG kjekk. Han spiller også Guy of Gisborne i Robin Hood serien som går på NRK for tiden. Det er en BBC-serie, men den er egentlig ganske tullete og føles ikke som noe ordentlig kostymedrama. Men må se litt på det bare fordi Richard Armitage er så kjekk som den onde medhjelperen til sheriffen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Richard Armitage hadde faktisk også en liten rolle i Cold Feet, for de som så på den serien, i tillegg til Shakespare ReTold "Macbeth". :)

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Richard Armitage hadde faktisk også en liten rolle i Cold Feet, for de som så på den serien, i tillegg til Shakespare ReTold "Macbeth". :)

Mvh Yvonne :duskedame:

Ja, jeg så han i Cold Feet også. Synes han er god på å være litt slem og sleip (selv om han selvsagt egentlig er snill i North and South)...eller litt dirrty-flirrty, som Ramona sier :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Gunnhild_*

Nå har jeg sett "Cranford"

Jeg likte den veldig godt, den gir et varmt og humoristisk bilde av landsbyliv i i england på 1800-tallet, litt romantikk er det såvisst også.. varmt anbefalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig Gjest_Gunnhild. Så den for ikke så lenge siden jeg heller, virkelig varm og morsom. Anbefaler å lese novellene også. Veldig spesielt hvordan Elizabeth Gaskell har lagt hovedfokuset på flere karakterer samtidig - og i tillegg legge handlingen til en by full av kvinner. :) Og ikke minst så er jo mini-serien spekket med flotte og dyktige skuespillere. ;)

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gunnhild_*

Er det noen her som har dvden "The Mayor Of Casterbridge"?

Vet du/dere om den har engelske undertekster?

Hvor bestilte dere den i fra isåfall?

Takker og bukker :)

Gunnhild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...