Cristycreme Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Min 6 mnd gamle baby har fått seg trillepike som skal passe henne 2 timer x 2 i uka. Da jeg selv var trillepike fikk jeg 15 kr i timen, men det er jo 15 år siden... Noen med erfaring?
Nienna Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Jeg kan jo svare fra min periode som trillepike, selv om det er 2 år siden nå. Da var vanlig timepris 20kr for dem som passet 2 timer, 30 de dagene det bare ble en time. Jeg passet til vanlig bare en time, så jeg endte opp med å få en timelønn på 30kr selv de gangene jeg passet to timer. Men jo, 20kr timen var "normalen". =)
Cristycreme Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2008 hvor gammel er denne trillepiken? 11 år. Jeg tror jeg bestemmer meg for 20 kr. Spurte noen andre som sa 25-30 kr, men synes det var vel mye!
Gjest Elize Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Da jeg var trillepike for 8-10år siden fikk jeg 50kr timen. Men det varierte på hvor ofte og hvor mye jeg trillet.
Gjest Bloom Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Må si jeg aldri har hørt om trillepike før jeg. Men nå har jo ikke jeg barn heller da Men er det sånn at det kommer en jente på ca 11 år, triller det lille barnet deres i et par timer? Er det vanlig? Bare spør for ingen jeg kjenner med barn har trillepike? Men er trillepikene deres i familien?
Gjest lillagubban Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Den gangen jeg var trillepike fikk jeg vel rundt 70 kroner for å trille rundt i ca to timer eller noe. Var egentlig lillesøstra mi sin "jobb", men hun var syk, så mamma sendte meg i stedet. Har ikke vært trillepike før eller siden, så forstår ikke helt hva det gikk ut på. Fikk liksom bare en barnevogn med en unge på rundt ett år i og beskjed om å gå en tur. Men det regnet og både ungen og meg var så innpakka at jeg ikke tror hun la merke til at jeg var en "fremmed". Fikk litt følese av å gå tur med en hund Sånn jeg forsto det er trillepike noe som er greit å ha når man har mye å gjøre i huset og ungen trenger litt lufting. Hadde jeg når jeg var liten vet jeg og lillesøstra mi var trillepike for mange barn. Jeg var mer barnevakt-typen.
Gjest Tweek Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 Jeg var trillepike da jeg var liten. Det var egentlig jeg som plutselig poppet opp på døren og spurte om jeg kunne ta ungen med ut. Jeg elsket å trille rundt med ungen og leke på lekeplassen. Jeg var vel rundt 9-11 år og ungene (passet 2 stykker som jeg byttet litt på) var fra 1-3 år ca. Mente jeg fikk en 20-30 kr hver gang. Men jeg syntes det var mest gøy leke meg ungen jeg og ikke pengene jeg fikk. Dette er nå vel en 9 år siden
Gjest Bloom Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 He he okei! Greit å vite hvis jeg noen gang trenger en trillepike! Selvom jeg syns det høres noe spesielt ut å sende små barn som fortsatt ligger i vogn i vei med en 11 åring. Et lite barn er jo ikke en hund man bare kan sende på lufting når det passer seg? Men som nevnt tidligere, jeg har jo ikke barn, så hvem vet hva jeg finner på når jeg får et??
Gjest Milorill Skrevet 4. januar 2008 #11 Skrevet 4. januar 2008 Da jeg var trillepasser i 1981 fikk jeg en FEM kroning for en times trilling. Du kan regne etter fra dengangens priser og dagen priser:)
Lilywhite Skrevet 4. januar 2008 #12 Skrevet 4. januar 2008 Mener jeg fikk 20 kr timen for ti år siden. Tror jeg ville gitt litt mer enn 20 kr i dag...
LekeHusmor Skrevet 4. januar 2008 #13 Skrevet 4. januar 2008 jeg er trillepike/barnevakt for en jente på 1 1/2 år.. jeg selv er ca 20 år eldre. men jeg gjør mer enn å bare trille da, jeg har henne inne hos meg og passer på henne. jeg får 100 kr time.
Gjest Stjernedryss Skrevet 5. januar 2008 #14 Skrevet 5. januar 2008 jeg er trillepike/barnevakt for en jente på 1 1/2 år.. jeg selv er ca 20 år eldre. men jeg gjør mer enn å bare trille da, jeg har henne inne hos meg og passer på henne. jeg får 100 kr time. Det kan jo ikke helt sammenlignes da, så synes ikke det er særlig relevant.
Gjest Askepott1 Skrevet 5. januar 2008 #15 Skrevet 5. januar 2008 Jeg synes 20kr er for lite for en trillepike! Aner ikke hvordan din økonmi er, men å gå tur med barnevogn for en 11 åring på denne tiden av året er nok ganske tungt og kaldt arbeid for en liten pike! Synes ihvertfall du kan gi 30kr. Dessuten vet jeg ikke om jeg synes det virker helt fornuftig at en 11 åring skal passe et lite barn. Spørs jo hvor moden hun er da! Kan jo være helt forsvarlig om hun er moden nok Ha i allefall mobil kontakt med henne. Uansett ville det være forferdelig hvist det uheldigvis skulle skje noe, og 11 åringen skulle måtte bære dette med seg.
Cristycreme Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 5. januar 2008 Må si jeg aldri har hørt om trillepike før jeg. Men nå har jo ikke jeg barn heller da Men er det sånn at det kommer en jente på ca 11 år, triller det lille barnet deres i et par timer? Er det vanlig? Bare spør for ingen jeg kjenner med barn har trillepike? Men er trillepikene deres i familien? Nettopp, trillepika kommer til en fast tid etter skolen to dager i uka og går tur med babyen min i vogna. På den måten får jeg to timer fri til husvasken, mathandelen, middag etc, samtidig så hun får en lur i frisk luft. Nå ser jeg mange, uhm hva skal jeg si, skeptiske meldinger her. Jeg ville aldri ha sendt ut hun som er mer kjær en livet selv, uten at jeg trodde det var forsvarlig:) Trillepika er familie ja, veldig moden for alderen og vi bor på en bitteliten plass. Det er ikke sånn at hun går i gater og butikker etc. Hun holder seg på en gangvei og en lekeplass og krysser knapt en vei! Håper jeg har forklart meg godt nok... Jeg kan også tilføye at dette er veldig vanlig her vi bor, og trillepikene går ofte 2 eller flere samtidig. Jeg var selv trillepike fra 10 års alderen til 14 og fikk 10-15 kr da. Ettersom dagmamma får 28 kr her vi bor, synes jeg ikke en 11 åring kan få like mye. Uansett er det en stor glede for henne å endelig få passe noen, og tror ikke hun er ute etter pengene. Og om været skulle være dårlig, kan hun jo bare ringe å si at hun ikke vil eller hun kan passe hjemme hos oss. 20 kr tror jeg er passelig på dagtid. Når hun blir litt eldre og kan passe en fredagsveld kommer jeg til å gi henne et par hundre kr pluss snacks og en film.
Cristycreme Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #17 Skrevet 5. januar 2008 Må si jeg aldri har hørt om trillepike før jeg. Men nå har jo ikke jeg barn heller da Men er det sånn at det kommer en jente på ca 11 år, triller det lille barnet deres i et par timer? Er det vanlig? Bare spør for ingen jeg kjenner med barn har trillepike? Men er trillepikene deres i familien? Obs, svaret mitt ovenfor var ikke bare ment til deg:) Mente ikke å høre så streng ut heller
lulle Skrevet 6. januar 2008 #18 Skrevet 6. januar 2008 20 kr er en fin timepris. Spes om trillepiken kan passe barnet ett par timer hver gang. Hvis det er snakk om en time hver gang syns jeg 30 kr er passe.
Grooo Skrevet 6. januar 2008 #19 Skrevet 6. januar 2008 Jeg vil si det er en vesentlig forskjell på hva jeg ville gitt om det var jeg som trengte trillepike til avlastning noen timer (sånn som her) og om det var ei som ringte på og spurte om å få trille. Og det vil også spille inn hvor ofte/lenge jeg trengte det, men synes en førti-femtilapp for to timer høres ok ut i din situasjon.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #20 Skrevet 7. januar 2008 Ettersom dagmamma får 28 kr her vi bor, synes jeg ikke en 11 åring kan få like mye. Dagmamma som får 28kr i timen? Hun kan da ikke tjene noen ting :klø: Er dette en voksen dagmamma?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå