Gå til innhold

bortauing av avskiltet bil


ceca

Anbefalte innlegg

Leieboeren har flyttet og ikke tatt med seg sin avskiltete bil !! Den står på gårdsplassen. Nå lurer jeg på om noen vet hvem som kan hente og taue/kjøre den på skroten ( vi har ikke nøkkel til den)

Hvor mye evt koster dette ?

Vi er medlem av NAF, men bilen står ikke i vårt navn.. så uansett må vi vel betale fullt, og gjør NAF slikt?

Skal ringe litt i morgen, men hadde noen visst dette så hadde jeg sluppet en del telefoner kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke helt se for meg at du sier at den skal på skroten hvis det ikke er din bil, men du må jo få den fjerna på ett vis! Eventuelt kan du jo ringe politisentralen, de vet nok litt sånt vil jeg tro! Eller hvis det fins sånn servicetorg der du bor, det har vi her og de er jo rene orakelet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet den skal skrotes fordi leieboeren sa at om ikke h*n fikk kjørt den på skroten før h*n flyttet så fikk vi gjøre det :tristbla: litt av en holdning, for borte ble h*n.

Og hvor skal vi taue den vekk hen... når vi ikke aner den nye adressen til vår x-leieboer og h*n ikke tar tlf... *oppgitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet den skal skrotes fordi leieboeren sa at om ikke h*n fikk kjørt den på skroten før h*n flyttet så fikk vi gjøre det :tristbla: litt av en holdning, for borte ble h*n.

Og hvor skal vi taue den vekk hen... når vi ikke aner den nye adressen til vår x-leieboer og h*n ikke tar tlf... *oppgitt*

Jeg har samme problem, bortsett fra at jeg ikke vet hvem som eier bilen.

Jeg vet heller ikke hvor jeg skal henvende meg. Kanskje hos politiet?

Kan du fortelle her hvordan det går?

Det er ille hvis privatpersoner må betale for at andre dumper bilene sine på deres eiendom.

Går nok også an å ringe Viking, Falken e.l., men da koster det nok garantert penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil neppe få skrotet en bil som ikke står i ditt navn.

Siden bilen er avskiltet, så står den ikke i noens navn.

Selvfølgelig får man skrotet den, det er bare spørsmål om hvordan - og det er i grunnen det vi forsøker å finne utav i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I all verden, ikke vær så dørmatte da.

Dette er leieboerens ansvar, ikke ditt.

Du kan gjøre følgende:

1) Anmeld forhold til din lokale politistasjon

2) Ta med kopi av anmeldelsen til ditt lokale Forliksråd og be dem ordne opp

3) Få en dom på at det er leieboerens ansvar å fjerne bilen sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bilen er avskiltet, så står den ikke i noens navn.

Selvfølgelig får man skrotet den, det er bare spørsmål om hvordan - og det er i grunnen det vi forsøker å finne utav i denne tråden.

Jo, den er fortsatt noens eiendom, selv om personen har valgt å avskilte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden, ikke vær så dørmatte da.

Dette er leieboerens ansvar, ikke ditt.

Du kan gjøre følgende:

1) Anmeld forhold til din lokale politistasjon

2) Ta med kopi av anmeldelsen til ditt lokale Forliksråd og be dem ordne opp

3) Få en dom på at det er leieboerens ansvar å fjerne bilen sin

Og da blir nok kostnadene og bryderiet langt større om vedkommende selv engasjerer et firma for å få bilen fjernet.

Les litt om gebyr hos Forliksrådet, hvem som må betale gebyret, når det må innbetales, hva som skjer hvis leieboeren ikke fjerner bilen til tross for dom osv. Veldig greit å kjenne til dette får man går ut med anbefalinger til andre.

Og selvfølgelig er det leieboernes ansvar, men bilen blir ikke borte selv om ansvaret blir plassert hos vedkommende - tvert om. Trådstarter vil ha bilen vekk fra sin eiendom, og mer tungvint måte å gjøre det på enn det du skisserer er det vanskelig å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, den er fortsatt noens eiendom, selv om personen har valgt å avskilte den.
Nei, i denne sammenheng er den ikke det.

Fordi det er kostnader forbundet med å skrote avskiltede biler, så blir det hvert år hensatt mange. Tatt i betraktning at det ikke er så vanlig å se berg av avskilte biler rundt om kring, så finnes det selvfølgelig måter å bli kvitt dem på.

Trådstarter spør om hjelp til hvordan h*n skal bli kvitt bilen. Kan du ikke holde deg til spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-biltroll
Jeg har samme problem, bortsett fra at jeg ikke vet hvem som eier bilen.

Finn chassinummer/understellsnummer på bilen og ring 06650, da får du vite hvem som står som eier iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bilen er avskiltet, så står den ikke i noens navn.

Selvfølgelig får man skrotet den, det er bare spørsmål om hvordan - og det er i grunnen det vi forsøker å finne utav i denne tråden.

Det kan jeg aldri tenke meg at de kan! Så noen kan bare hente min bil som står avskiltet hos meg å kjøre den på skroten? høres litt merkelig ut.

Finn chassinummer/understellsnummer på bilen og ring 06650, da får du vite hvem som står som eier iallefall...

Er det så lett da? På min bil står det nr under baksete på bilen, og bilen er jo låst.

Men kan jo hende at den TS sliter med ikke er låst :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg aldri tenke meg at de kan! Så noen kan bare hente min bil som står avskiltet hos meg å kjøre den på skroten? høres litt merkelig ut.

Er det så lett da? På min bil står det nr under baksete på bilen, og bilen er jo låst.

Men kan jo hende at den TS sliter med ikke er låst :klø:

Snakker vi ikke om en hensatt bil her?

Du skjønner det er forskjell på om din avskiltede bil står på din eiendom eller om du kjører den hjem til meg og setter den fra deg her uten å informere meg? Dette som eksempel.

Har du råd til trådstarter, vil du bare skape forvirring, eller kjeder du deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakker vi ikke om en hensatt bil her?

Du skjønner det er forskjell på om din avskiltede bil står på din eiendom eller om du kjører den hjem til meg og setter den fra deg her uten å informere meg? Dette som eksempel.

Har du råd til trådstarter, vil du bare skape forvirring, eller kjeder du deg?

Jeg har da alt kommet med forslag til TS, og ja jeg kjeder meg. Men er ikke her for å skape forvirring for TS, men jeg spørr fordi jeg blir nyskjerrig over dette selv! Fordi hvis jeg finner en bil som står på ett jorde kan jeg bare ta med meg bilen og si at jeg bare fant den??? Er det jeg syns er litt merkelig, for noen kan jo bare si at de fant bilen min ett annet sted enn den sto. Er det jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet i dette tilfelle hvem som eier bilen, og bilen er låst ja.

Ringte NAF siden vi er medlem der. - og slik er saken.

Eier av bilen må bestille borttauing, være til stede når bilen blir hentet og skrive under på at den skal taues bort.

Det koster rundt 1500 kroner å få den tauet bort.

Ergo - vi kan ikke bestille borttauing på den bilen.

Det vi kan gjøre er å anmelde dette til politiet. Hva de gjør med bilen , vet jeg ikke for så langt har jeg ikke sjekket.

Nå sendte jeg igår en ny sms til x-leieboer og sa at vi vurderer en politi-anmeldelse pga. igjensettelse av bilvrak på vår eiendom. Fikk svar i dag og bilen skal visstnok bli fjernet i morgen....

Hva man gjør når man ikke vet hvem som eier bilen..? Aner ikke, men om du tar en tlf til politiet så kan de kanskje fortelle deg det..?

Rimelig frekt ivertfall å bare sette igjen bilvrak på andre sin eiendom.

og utrolig da igjen at man ikke kan bestille bort-tauing fodi man ikke er eier av bilenvraket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig der Amalie.

Kan vel bare være glad h*n ikke bor her lenger, selv om det ikke var noe problemer da h*n bodde her, kun i ettertid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Enig der Amalie.

Kan vel bare være glad h*n ikke bor her lenger, selv om det ikke var noe problemer da h*n bodde her, kun i ettertid....

Kan du holde oss oppdatert her for det er faktisk litt interessant hva man kan og ikke kan som leieboer. Er leieboer selv, og jeg ser en del utrolige frekkheter fra mine naboer som også leier så det hadde vært interessant å vite hva man kan få gjort med det og hva man ikke kan gjøre noe med. Vet f.eks. at husverten er forbannet fordi en felles bod som er ment for å sette vekk møbler fra leilighetene som leieboerne ikke bruker mens de bor der nå er full av skrot fordi tidligere og nåværende (?) leieboere har brukt denne boden som container for eget skrot de ikke vil ha mer.

Så hold oss oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...