Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter!


mysan

Anbefalte innlegg

Nå rusler jeg inn på FB en tur for å se hva du har mailet meg der. :)

Takk for svar Mysan :)

Ble glad for at du likte lange svar for svaret mitt denne gangen er også langt - jeg snakker nesten som jeg prater og da blir svarene mine laaaaange :sjenert: (men det er med det du vet da) :rolleyes:

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt to nervøse puser, begge to var søsken. Den ene tisset og bæsjet overalt, rett som det var. Så han avlivet vi, og jeg tror han har det bedre der han er i dag. Søsteren har vi fortsatt, hun er veldig skvetten, men veldig kosete. Av og til lurer jeg på om det er rett eller galt at hun lever...

Også har vi en sky katt (vi er flinke til å ta til oss syke katter...). Men han er veldig fin. Han er bare veldig sær, koser når han vil og er hjemme når han vil. Så sky katter er bedre enn nervøse, faktisk.

Sov godt! :sleeping:

Hun er både sky og nervøs hun som er her. Det lar seg gjøre å klappe henne innimellom, men ikke hvis hun i utgangspunktet har en mulighet til å komme seg unna. Hun må lures. Stakkars liten, og så er hun jo så vakker.

Takk for svar Mysan :)

Ble glad for at du likte lange svar for svaret mitt denne gangen er også langt - jeg snakker nesten som jeg prater og da blir svarene mine laaaaange :sjenert: (men det er med det du vet da) :rolleyes:

Jeg også skriver som jeg snakker, og da blir det gjerne langt ja. Man tenker jo ikke igjennom hva man skriver før man skriver, man tenker imens, ikke sant? Og da hender det at man må rette på seg selv, og ordene tikker på... :fnise:

Nå er jeg på full fart inn på FB for å sjekke igjen jeg da.

Deretter skal jeg stryke Yme sin bukse, vi skal jobbe både i morgen kveld og søndag kveld, og da kan man ikke være krøllete.

I morgen tidlig skal jeg hente Liten som har dagsperm, og som vil hjem en tur. Kjører henne tilbake når vi drar på jobb. Det blir kos å ha henne her i noen timer.

Jeg må også få ryddet på badet, lagt vekk rent tøy som ligger i bunke på vasken, vaske over do og vask samt gulvet, og vaske gulvet i entreen og på stua oppe.

(Herregud så vanskelig det er å se hva som står på skjermen når den er full av støv og sola kommer inn fra høyre :ler:)

Ha en fin kveld, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie :)

Ja det var kjempekoselig å få hjem Liten en liten tur. Det ble ikke mange timene. Jeg hentet henne kl 10, og så dro vi innom graven til eldstemann og pappan, de ligger jo under samme sten. Der stod det greit til, fremdeles litt blomster, og ryddig og fint i bedet. Så dro vi innom butikken og handlet litt frosne bær, litt frukt og litt youghurt samt noen middagsingredienser, og var hjemme her litt over kl12. Ting tar tid.

Liten laget deilig smoothies til oss, og så spiste vi tacos og drakk kaffe og spiste berlinerboller. Liten fikk lekt med schmoopistompisen og kattepusungene og så måtte vi plutselig dra igjen. Jeg kjørte henne til kjæresten, så hun fikk en times tid med ham også, og han kjørte henne tilbake til huset. Yme og jeg dro på jobb.

Neste lørdag er siste dagpermen hennes, etter det blir det hele helger - DET gleder jeg meg til. At hun er i huset her når jeg står opp, og vi kan sitte ute og ta morgenkaffe. Nå blir det vel straks kaldt, men vi har pledd :)

Da Yme og jeg kjørte hjem ikveld etter jobb, fikk jeg plutselig for meg på den mørke svingete veien innover her til indre enfold at jeg skulle sette ned farten, og på den strekningen der har jeg lært at det er lurt å følge den magefølelsen der. Det slo ikke feil. Noen kilometer etter følelsen kom en rev løpende over veien, så bilen, snudde og prøvde å løpe tilbake, og heldigvis kjørte jeg ikke over den.

Hadde jeg kjørt en god del fortere, ville jeg aldri sett den, hadde jeg kjørt litt fortere ville jeg ha kjørt over den, men jeg kjørte akkurat i riktig fart slik at jeg unngikk den med ca en hårsbredd.

Vakker, fin, stor rev. :)

Moofisenschmoopis har vært alene hjemme ikveld mens vi var på jobb, og han var ikke i buret sitt, men fikk entreen for seg selv. Jeg kan ikke ha ham sammen med kattene i stua. Ikke for at han gjør dem noe, men han er så voldsom og jeg er redd han kan komme til å skade en uten å mene det.

Så han var i entreen hvor han har buret sitt, og fikk mat- og vannskålene sine dit.

Jeg var veldig spent på om han skulle ha gjort fra seg på gulvet, men det hadde han ikke - flinke gutten mammas :)

Jeg tok ham med ut på tur i mørten og han bæsjet to ganger og tisset omtrent en bøtte, så han har vært flink å holde seg. Han ble så glad da vi kom hjem at han omtrent gikk ut av skinnet sitt, stakkars lille moffis. Jeg tror kanskje han sov, vi gikk inn stueveien, og jeg forventet at han ville stå på stuedøren med klørne sine da vi entret stuen, men vi måtte faktisk åpne døren ut til entreen før han kom. Mulig han var på utgangsdøren forresten, han hørte jo antakelig bilen da vi kjørte inn på grusen. Ja, ja - veldig flink var han i hvert fall.

I morgen kveld jobber vi også, da får han et par timer lenger alene, så jeg skal prøve å rekke og komme meg ut en skikkelig tur med ham først, eller om det regner så får jeg leke litt kraftig med ham her hjemme før vi drar, så han er litt sliten, og så skal jeg fylle kongen hans med godbiter som kan være litt vanskelige å få ut.

Nå skal jeg få av meg serveringshabitten og komme meg i pysj, og så er det straks sengetid.

Natta alle! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har jeg gjort på jobben i dag? Vært i butikken, raket sammen noen gule rhododendronblader fra plenen, vasket en handlebag innvendig, laget en porsjon havregrøt og en porsjon knekkebrød med egg og tomat. Gått over kjøkken-, entre- og stuegulv med en fuktig klut... og det var det.

I går spadde jeg opp to heller fra plenen, fordi mor vil ha dem et annet sted, men da hun selv kjente hvor tunge de faktisk var, så ble arbeidet beordret stoppet :ler:.

Senere på dagen satte jeg opp arbeidsleders - heretter kalt J-E - sin nye datamaskin.

Dvs den var forsåvidt satt opp programmessig, men den gamle måtte tas ned og settes vekk og den nye måtte kobles til, og jeg installerte printeren for ham. Jeg jobber meg ikke ihjel, for å si det sånn.

Dermed hender det at jeg har energi når jeg kommer hjem også.

Idag kjørte jeg hjem litt over halv tre, satte i gang med å lage gode, gammeldagse kjøttkaker i brun saus, med ertestuing og poteter. Jeg har støvsuget i hele første etasje og trappen opp, og nå står to brød i ovnen. Ikke dårlig vel? Jeg har forresten satt i gang både vaskemaskin, tørketrommel og vasket en oppvask.

Nå skal jeg ta en kikk i programbladet, og dersom det ikke er noe jeg absolutt MÅ se den neste timen, så tar jeg med tompistompis ut en tur. Han er så flink å være alene hjemme uten å være i bur, og såååå lykkelig når vi kommer hjem. Gleden hans kan forresten måles i lengden på jubelen hans. Yme var lenger borte en meg i dag, og da han kom hjem litt etter meg, fikk han veeeeldig mye oppmerksomhet. Små vovver synes det er stas med Yme.

Men nå trenger han en tur ut, og det gidder ikke Yme, så det blir min jobb. Og når alt kommer til alt, så er det noe jeg har veldig godt av. Bare sjekke programmet, vente på brødene og så; ut på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemaskinen min har slutte å sentrifugere, og jeg får ikke opp lofilteret mer enn at jeg får vridd lokket en kvart gang rundt. En kopp vann rant ut, og dett var dett. Må jeg har service på maskina nå igjen?

Nå skal jeg lete etter bruksanvisningen, håper jeg finner den, og se om det er noen lur måte å åpne filteret på. Jeg mener... det kan faktisk hende at noe har satt seg fast der inne? Og hvordan skal man kunne fjerne det hvis det ikke er meningen at man skal kunne åpne filteret? Helvetes...

Hatt en deilig dag på jobb i dag. Fult kjør i alle timene, minus en kaffepause. Klippet hele plenen etter at klipperen kom tilbake fra service. Det ble to fulle trillebører med gress, pluss tre fulle gressfangere i tillegg.

Så støvsugde jeg og tørket støv inne, strøk noe tøy 'mor' hadde lagt frem, og plutselig var klokka gå-hjem. Nå har jeg spist middag, så skal jeg som jeg finner denne bruksanvisningen altså, og så skal jeg klippe min egen plen. Plutselig kan det jo regne igjen, så jeg må jo bare ta det mens gresset er tørt.

Hej og hopp!

Og ikveld begynner 'gullrekka' igjen!! Me like! :jepp::klappe::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Mysan! Nå som jeg har registrert meg må jeg en tur innom her og si hei. :) Jeg har nemlig "smuglest" gjesteboken din en stund, som gjest.

Du er en inspirasjon for alle som har det tøft og vondt, for måten du har håndtert de vanskelige tidene du selv har gått igjennom på er beundringsverdig. :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott av Liten nå får lengre perioder hjemme, ikke bare dagsperm. Du kommer jo til å bli/er råsprek, mysan. Hagearbeid og turer med voffs og det hele.

Hvordan går det med kattungene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miss Dashwood, og gratulerer med avgjørelsen om å komme ut av gjesterommet. En klok avgjørelse :Nikke:

Hei Bettie - pusungene har det fint. En liten pusegutt har flyttet i kveld. Jeg kjørte dem til toget, og han ble syk i bilen stakkars - sikkert en blanding av frykt og bilsyke. Men nå er han hjemme hos den nye familien sin og får det helt sikkert fint. Det er en venninne av Liten som har overtatt ham...

I morgen eller torsdag kjører jeg en liten pusejente til Sarp, og så er jeg ganske trygg på at den siste gutten flytter til Rømskog i løpet av helgen. Da har jeg tre jenter igjen, ei som er så redd at hun antakelig ikke flytter noe sted, men må avlives :( , og ei som er tinget på, men som ikke kan flytte før ved juletider. Da er hun jo ganske stor, men det er kjæresten til min eldste sønn som skal ha henne. Da har jeg ei vakker jente igjen av typen Egyptisk Gudinne, hun er vakker, akkurat som sin eldre, engestelige halvsøster. Nydelige katter - virkelig vakre!!

Liten slutter aldri å sette grå hår i hodet på sin mor. Nå har hun bestemt seg for å avslutte der hun er, og komme hjem. Nytter ikke å snu henne når hun først har fått en fix ide, så antakelig må jeg hente henne i morgen, om ikke kjæresten hennes gjør det.

Jeg har vært på telefonen med henne et utall ganger i dag, og hun er enig i at det jeg sier er riktig, men hjelper det? Nei da... så nå er det bare å vente og se, krysse fingre og tær og alt annet og håpe at denne gangen går det bra... jeg har min store tvil, men jenta er 20 år, hva kan jeg gjøre? Hun ringer for å høre, og sier at det er opp til meg, men når jeg sier at jeg synes det er en særdeles dårlig ide, så overkjører hun meg bare allikevel.

Jaja.. jeg har gitt henne beskjed om dersom dette fører til en sprekk igjen, som hun antakelig kommer til å bli like overrasket over som tidligere sprekker, så står hun på egne ben, for jeg orker faktisk ikke mer. Jeg ble så sliten bare av å snakke med henne om disse tingene at energien min som jeg hadde i rikelig monn etter jobb idag, bare rant av meg og fløt utover gulvet.

Jeg var innom butikken på vei hjem ogkjøpte et helt batteri av rengjøringsmidler, og skulle ta et skikkelig rufs her ikveld. Flaskene står fremdeles på kjøkkenbenken, og der skal de få stå.

Nå er det tannpuss og litt sengeTV. God natt, alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, mysan. Får håpe at Liten tenker seg om en gang til og gjennomfører hele løpet. Forstår godt at du mistet piffen etter slike samtaler. Krysser fingerne for at hun "tar til vettet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det ordner seg. Hun er hjemme nå, og skal ha 'helgeperm' frem til fredag istedetfor i helgen, og skal bruke de dagene til å tenke seg om, og jeg tror hun har bestemt seg for å fortsette opplegget. Hun trengte bare en pause for hodet sitt. Håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har bestemt seg for å dra tilbake igjen i morgen, etter planen og vi besøker henne søndag, og deretter får hun hele helgepermer hver helg, og livet ser atter lysere ut for henne. Hun lar seg heldigvis prate med bare tiden strekker til.

I dag har vi sagt 'ha det' til to pusebabyer. Store, fine gutten har flyttet ut på landet hvor han skal bo med store jorder på alle kanter og med en kastrert hannkatt som sjef i huset.

Lille pusejente har også flyttet til nytt hjem hvor det allerede finnes en pus, men denne er bare 4 mdr, så de skal vokse opp sammen.

Nå har jeg igjen tre bebiser. Ei som er så redd at jeg ikke kan gi henne bort, men heller ikke beholde henne. Det er bare ikke mulig å få av henne den redselen - stakkars liten. Hun er så utrolig vakker. Sort, forholdsvis korthåret, langlemmet og elegant, med store ører og de nydeligste, ravgule øyne. Virkelig en vakker katt, er hun.

Den ene lille, er lik henne, den andre er et bustetroll og er egentlig bortbestilt, så når alt kommer til alt, er det bare én jeg trenger ny mamma til. Jeg skal lage ny annonse, og også henge opp lapp med bilde i nærbutikkene.

Nå skal jeg sove - jeg er trøtt og senge min roper på meg. God natt til alle og enhver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*phu*

Godt Liten tok til vettet og bestemte seg for å fortsette der hun er.

*sukk* Jeg kunne gjerne tatt en småpus, men det er nok mindre lurt siden jeg reiser en del. Men søte var/er de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare tre småpuser igjen, og ved juletider kommer antakelig hun som hentet en av pusene for å hente skildpadden også. :danser:

Det er ikke mye mas med skildpadder, men jeg er virkelig lei henne. Hun gjør fra seg hvor som helst, hvilket er et resultat av min egen latskap. Hadde jeg badet henne hver dag, så hadde hun antakelig gjort fra seg i balja. Jeg HAR kjøpt balje omsider, så jeg KAN begynne ;)

Liten reiste tilbake fredag, og i dag skal jeg besøke henne. Langt å kjøre, men hva gjør man ikke for at ungen skal trives. Jeg går gjerne noen ekstra mil for å få henne i mål. Hun er jo ungen min :kyss: Dessuten er hun en fantastisk person som har omsorg for alle, som alltid tar seg av nykommere så de ikke skal føle seg utenfor, som hater bakvasking og sladring og som bare vil at alle skal ha det bra. For mye følelser i den ungen, det er nok derfor det har blitt så galt. Rent for mye følelser og omsorg. Rusen ble en pause. Nå håper jeg bare hun lærer å si nei litt oftere, til alt folk forventer og ønsker av henne, og at hun begynner å ta mer hensyn til seg selv enn andre. Som hun helt fint klarer når hun er ruset ... :forvirret:

Nå er det kaffekopp nr 2, og så må jeg kanskje få på meg noe klær etter hvert. Jeg har farget og stripet håret igjen, og resultatet blir alltid ganske så rødt. Bunnfargen blir omtrent som på et rådyr, og med skinnende lyse striper, så blir det faktisk ganske så rødt ja. Me like. Jeg klippet det kortere rundt det hele, for jeg fikk antydning til 'hjelm' etter siste klipp, og lot luggen være lang, men klippet den litt opp i tuppene. Det angrer jeg på, for den mistet tyngden sin. Men pytt pytt, om to mdr er den på plass igjen.

Ha en fin søndag! :vinke: :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at Liten holder seg til planen. Og du er jo sånn, du mysan, at når det gjelder ungene dine, så bretter du opp ermene og står på. De er heldige som har deg til mor.

Flott at nesten alle dine pusebarn har fått nytt hjem. Kattunger er søte, men det blir mye styr når man har mange. Vi hadde ni kattunger på en gang (to kull) og det ble vel mye for meg. Dyrlegen ble besøkt raskt etterpå for å forhindre flere pusebarn, uansett hvor søte de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet akkurat hva du snakker om Bettie. Her var det sju pusebarn. Det kunne vært ni, men to døde... I går fikk jeg sms fra dem som hentet den ene pusungen. De sliter med å få sin gamle kastrerte hannkatt til å godta nykommeren så de lurer på om de i verste fall kan komme tilbake med ham... :forvirret: Jeg håper bare de ikke behøver det. Jeg har fremdeles tre som ikke har fått nye hjem.

Liten sliter fryktelig med hodet sitt og russug om dagen, og har hatt et helvete både lørdag, i går og i dag, og hun er livredd for at suget tar overhånd og hun drar, for hun vet hvor mye det kommer til å koste henne. Jeg håper virkelig hun klarer dette. Det blir i såfall første gang i historien at hun har klart å stå i mot uten sprekk, og det vil gjøre godt for selvtilliten hennes.

Skulle ønske det fantes en pille man kunne gi i slike tilfelle som tok brodden av suget. Undrer om Champix kan hjelpe? Det er egentlig en medisin mot angst eller depresjoner eller hva det nå var, men den brukes i dag til røykeslutt. Kanskje den kan hjelpe ved annet sug også? Den er dyr, men den kan jo brått bli svært lønnsom allikevel. Jeg skal google den og se hva jeg finner.

Jeg var så sliten da jeg våknet i dag at jeg ikke har orket å gå på jobb. Jeg tror ikke jeg er ute av depresjonen min ennå. Jeg driver og trapper ned cipralexen, men det ender ofte med at jeg må trappe opp igjen, selv om jeg gjør det veldig forsiktig. Og det er slitenheten jeg merker det på. Alt overskudd forlater meg, og renner utover grusen ute der jeg parkerer, og der ligger den. SÅ kommer regnet og skyller den helt vekk... akk, sånn er det.

Jeg stod opp i natt og tok en, fordi jeg drev og våknet hele tiden, og det er også et sånt abstinenstegn på cipralexen for meg; problemer med å sovne, og sover dårlig.

Nå ringte det fra Child Africa, så jeg gikk med et lite støttebeløp der igjen. De sender verken skrapelodd eller andre ting, så de sparer endel penger på det, og da antar jeg at mer går dit det skal istedet for å bli borte i administrasjon her hjemme.

Nå var det en eller annen i en eller annen tråd som sa at Rino Solberg står bak, og han har jeg kun positive erfaringer med. Jeg kjente ham personlig for mange år siden, og jeg vet at hans kone Julie driver et barnehjem i Uganda som er hjemlandet hennes.

---

Nå har jeg vært inne på hjemmesiden deres og tittet litt, og det ser bra ut.

Vedkommende som nevnte Rino Solberg i den tråden jeg fortalte om, mente at dette ikke er seriøst fordi Solberg har vært involvert i pyramidespill. Dette forteller ikke annet enn at denne personen ikke vet hva nettverksmarkedsføring er, og kaller alt for pyramidespill og dermed også anser denne forretningsbransjen for svindel fra a til å.

Rino er en rettskaffen mann, og Julie er en fantastisk kvinne. Dette er garantert seriøst.

Nå ble det stille her. Schmoopisen sover og det gjør pusene også. Sånn kan jeg like å ha det, det er ikke så ofte det skjer. Kanskje jeg skal sette på litt rolig musikk og ta femten minutter meditasjon og avspenning her jeg sitter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var sprekken et faktum. Hun ringte nettopp fra kjæresten sin mobil, de reiser nå for å hente tingene hennes og så kommer hun hjem. Hun har kun røyket to trekk, men det er jo nok til at hun mister plassen sin... jeg blir så fortvilet over den ungen og jeg må si jeg tviler veldig på om hun noen gang kommer til å klare seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kom hjem ved halv sekstiden, og er helt seg selv. Det er kun pupillene som avslører hva hun har gjort. Hun er ikke ruset, men plassen hennes er jo borte da, så nå blir hun bare hjemme. Jeg har sagt til henne at her blir det ingen behandling, og det varer neppe lenge før hun begynner å kjede seg alvorlig, så det får bare bli som det blir.

En ting skal hun dog ha, hun røyket kun et par trekk, ga bort resten og ringte kjæresten sin så fort han var ferdig på jobb så han kunne komme og hente henne. I mellomtiden traff hun et par venner av eldstemann som lurte på hva hun hadde der å gjøre. Det kan kanskje hende at det også var med å stoppe en eventuell videre utvikling.

Vel, nå er hun i hvert fall her, ligger i senga og ser på tv og har det igrunnen bra, selv om hun allerede savner jentene på kollektivet. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...