Gå til innhold

Shoppestopp

Gjest *Mim*

Anbefalte innlegg

Mitt forsett for 2008 er å ha en tre måneders shoppestopp. Ble forbruksmett etter desember og skal fram til 1. april prøve å ikke

* kjøpe klær til meg selv

* kjøpe sminke eller velværeprodukter

* kjøpe leker til ungene

* kjøpe bøker

* kjøpe musikk

* kjøpe godteri til meg selv

* kjøpe ukeblader

Vet ikke om dette går, men skal prøve å motivere meg og rapportere litt i boka her. Og vil noen slenge seg med er dere velkomne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempeflott tiltak! :tommelsmil:

Vi har en Grønn Shopping 2008-dagbok her på KG for alle som innfører slike eller lignende tiltak i år - du er mer enn velkommen til å stikke innom og utveksle ideer og tips. :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på alt untatt shoppestopp på bøker. Det klarer jeg ikke, men jeg skal begrense meg litt! Ellers skal jeg prøve å kjøpe mindre av alt i 2008. Jeg skal dessuten prøve å bruke noe annet enn plastposer å bære i når jeg handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det gått veldig bra... Handler mye om å unngå fristelser.Har ryddet i klærne mine i dag, og jeg har ikke spesielt mye - men absolutt det jeg trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du har noen CDer eller bøker du ikke har hørt/lest på lenge som du nå kan gjenoppdage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god tilgang på bøker uansett, så akkurat den koster meg ikke så mye... Men jeg har faktisk plukket med gamle cd-er som jeg har i bilen nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sprukket, vært på salg. Men jeg har kjøpt lite, tidløst og kvalitetsplagg. Det er miljøvennlig og jeg kan ha det i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tilgitt, Kira. ;)

Jeg har også vært på salg - og ikke kjøpt noe. Jeg pleier å få kjeft av datteren min for at jeg kjøper for mye - nå var det jeg som kunne dosere... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dette er en kjempe god idè!

Et spørsmål bare: Er det lov å gjøre unntak ang handlig til barna?

Veslejenta er 8 mnd og vokser fort...

Litt vrient og ikke gi henne noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lager selv dine egne regler! Mitt poeng er å bidra til å minske forbruket. Om ikke annet får det meg selv til å føle meg bedre. ;)

Jeg tar ikke med klær til barna, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flink jente!

Fikk en digibok til jul som jeg koser meg med når jeg går turer og på ski. har veeeldig lyst på en ny når den er ferdig...

men datteren min har mange fine lydbøker på cd. Er det mulig å overføre dem til en MP3-spiler, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...