Gjest *Mim* Skrevet 1. januar 2008 #1 Del Skrevet 1. januar 2008 Mitt forsett for 2008 er å ha en tre måneders shoppestopp. Ble forbruksmett etter desember og skal fram til 1. april prøve å ikke * kjøpe klær til meg selv * kjøpe sminke eller velværeprodukter * kjøpe leker til ungene * kjøpe bøker * kjøpe musikk * kjøpe godteri til meg selv * kjøpe ukeblader Vet ikke om dette går, men skal prøve å motivere meg og rapportere litt i boka her. Og vil noen slenge seg med er dere velkomne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 1. januar 2008 #2 Del Skrevet 1. januar 2008 Kjempeflott tiltak! Vi har en Grønn Shopping 2008-dagbok her på KG for alle som innfører slike eller lignende tiltak i år - du er mer enn velkommen til å stikke innom og utveksle ideer og tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelillemeg Skrevet 1. januar 2008 #3 Del Skrevet 1. januar 2008 Så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malle Skrevet 1. januar 2008 #4 Del Skrevet 1. januar 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 1. januar 2008 #5 Del Skrevet 1. januar 2008 Henger meg på alt untatt shoppestopp på bøker. Det klarer jeg ikke, men jeg skal begrense meg litt! Ellers skal jeg prøve å kjøpe mindre av alt i 2008. Jeg skal dessuten prøve å bruke noe annet enn plastposer å bære i når jeg handler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 1. januar 2008 #6 Del Skrevet 1. januar 2008 I dag har det gått veldig bra... Handler mye om å unngå fristelser.Har ryddet i klærne mine i dag, og jeg har ikke spesielt mye - men absolutt det jeg trenger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 3. januar 2008 #7 Del Skrevet 3. januar 2008 Dette går foreløpig bra! Kjøpte et kakestykke i dag - men det er jo ikke godteri... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 3. januar 2008 #8 Del Skrevet 3. januar 2008 Kanskje du har noen CDer eller bøker du ikke har hørt/lest på lenge som du nå kan gjenoppdage? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 3. januar 2008 #9 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg har god tilgang på bøker uansett, så akkurat den koster meg ikke så mye... Men jeg har faktisk plukket med gamle cd-er som jeg har i bilen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 4. januar 2008 #10 Del Skrevet 4. januar 2008 Ja, bøker og DVDer kan jo også lånes på bibliotek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 4. januar 2008 #11 Del Skrevet 4. januar 2008 Shoppestopp i år her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 4. januar 2008 #12 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg har sprukket, vært på salg. Men jeg har kjøpt lite, tidløst og kvalitetsplagg. Det er miljøvennlig og jeg kan ha det i mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 5. januar 2008 #13 Del Skrevet 5. januar 2008 Du er tilgitt, Kira. Jeg har også vært på salg - og ikke kjøpt noe. Jeg pleier å få kjeft av datteren min for at jeg kjøper for mye - nå var det jeg som kunne dosere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 10. januar 2008 #14 Del Skrevet 10. januar 2008 Har ennå ikke sprukket. Har spist godt, men ikke kjøpt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 10. januar 2008 #15 Del Skrevet 10. januar 2008 dette er en kjempe god idè! Et spørsmål bare: Er det lov å gjøre unntak ang handlig til barna? Veslejenta er 8 mnd og vokser fort... Litt vrient og ikke gi henne noe nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 10. januar 2008 #16 Del Skrevet 10. januar 2008 Du lager selv dine egne regler! Mitt poeng er å bidra til å minske forbruket. Om ikke annet får det meg selv til å føle meg bedre. Jeg tar ikke med klær til barna, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 10. januar 2008 #17 Del Skrevet 10. januar 2008 Var flink i dag, gikk ut fra veskebutikken hvor det var salg uten å kjøpe noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 11. januar 2008 #18 Del Skrevet 11. januar 2008 Flink jente! Fikk en digibok til jul som jeg koser meg med når jeg går turer og på ski. har veeeldig lyst på en ny når den er ferdig... men datteren min har mange fine lydbøker på cd. Er det mulig å overføre dem til en MP3-spiler, tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 11. januar 2008 #19 Del Skrevet 11. januar 2008 Ja, det skulle gå fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 11. januar 2008 #20 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg får spørre datteren min. Hun er utrolig knipen på lydbøkene sine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå