Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Hvis vi kaller ungen Sigurd, blir han kalt Siggen da?? :( Synes det er så fint navn begge to vi, men min søster sier han sikkert bare kommer til å bli kalt Siggen da så vi må finne på noe annet.

Men det er jammen ikke lett å finne fine guttenavn :O

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, de fleste jeg kjenner som heter Sigurd har hatt Siggen eller liknende kallenavn, faktisk :fnise: Men det har ikke blitt brukt i negativ sammenheng. Synes Sigurd er det fint navn.

Skrevet

Synes Sigurd er et pent navn, har aldri hørt om noen Sigurd som blir kalt Siggen. Og om han blir det, er det kanskje bare i en begrenset ungdomsperiode vil jeg tro. Ville ikke latt det hindre meg hvis jeg virkelig likte navnet.

Skrevet
Synes Sigurd er et pent navn, har aldri hørt om noen Sigurd som blir kalt Siggen. Og om han blir det, er det kanskje bare i en begrenset ungdomsperiode vil jeg tro. Ville ikke latt det hindre meg hvis jeg virkelig likte navnet.

Signerer imli.

Skrevet

Sigurd er et fint navn, et navn som passer både til et barn og en voksen mann. :)

Og min erfaring er at hvis man først er i et miljø hvor det er vanlig med kallenavn, så finner ungene/ungdommene på kallenavn enten man heter Sigurd, Bjarne eller Kim.

Skrevet
Sigurd er et fint navn, et navn som passer både til et barn og en voksen mann. :)

Og min erfaring er at hvis man først er i et miljø hvor det er vanlig med kallenavn, så finner ungene/ungdommene på kallenavn enten man heter Sigurd, Bjarne eller Kim.

Enig! Nydelig navn! :hjerte:

Gjest Lilleulv
Skrevet

:-D

Da får vi se. jeg har det på lista mi. planen er å ha et par-tre navn til hvert kjønn og så se an ungen... :) hva den kler liksom!

Skrevet

Jeg syns også at Sigurd er et nydelig navn, og har ikke hørt om noen som heter det som har blitt kalt for Siggen ol.

Skrevet

Tror det kommer litt an på hvor i landet du bor.

På Østlandet har jeg aldri hørt Sigurd bli Siggen, men derimot på Sørlandet bli det fort Siggen.

Gjest kaffedama
Skrevet

Sønnen min heter Sigurd, og det eneste problemet vi har er en tante av meg som konsekvent skriver Siggurd (med to g'er). Hun har en hund som heter Siggen. :ler:

(Men nå er Sigurd bare et og et halvt og har vel ikke kommet i kallenavnalder enda. Men enig i det andre skriver, kallenavn kan man få uansett hva man heter.)

Skrevet

Nydelig navn som ikke alle heter!

Skrevet

Da jeg skulle konfirmeres, hadde vi en prest som het Sigurd. Det første han sa var at vi gjerne kunne kalle ham Sigg eller Sigge, men IKKE Siggen. Gjett hva vi kalte ham? :ler:

• 2 uker senere...
Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg kjenner en som heter Sigurd som blir kalt Sigga.

Skrevet

Sigurd er et kjempefint navn, hadde det ikke vært for at yngste fetteren min heter det så hadde det vært aktuelt her :)

Skrevet

Kjente 2 Sigurder fra skoledagene. Han ene ble kalt Sigge og han andre Sigurd ;)

Tror nok det er som andre sier, AT MAN FINNER KALLENAVN UANSETT HVA MAN HETER, HVIS NOEN BEGYNNER MED DET.

Gjest Gjest_rangi_*
Skrevet

Sigurd er også et av mine favorittnavn!

Skrevet

Sant! Da jeg vokste opp var det faktisk "ingen" som hadde kallenavn ;) (bortsett fra to gutter som het det samme; det ble Store og Lille).

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes også Sigurd er et fint navn, men her er det altså vanlig å bli kalt Siggen.

Tror likevel ikke at evt. kallenavn bør bekymre så mye ved navnevalgt, for enten får man kallenavn eller så får man det ikke. Mitt navn er det også flere kallenavn til, men jeg har aldri blitt kalt for noe annet enn navnet.

Skrevet

Gutten vår heter Sigurd, og kompisene kaller han av og til for Sigge/ Siggen. Som regel bruker de det riktige navnet, og det plager han ikke at de av og til bruker kallenavnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...