Gjest Leya Skrevet 30. desember 2007 #21 Skrevet 30. desember 2007 Hadde aldri tenkt tanken før jeg møtte min svigermor. Men nei jeg gjør ikke det. Gidder ikke. Synes det er håpløst nåok å sette inn i maskina om jeg ikke skal tenke samtidig!
Arkana Skrevet 30. desember 2007 #22 Skrevet 30. desember 2007 Mannen sorterer, jeg gjør det ikke. Han gjør det ikke fordi han tror det blir renere, men fordi han mener det er mest praktisk når han skal legge alt på plass, da kan han bare ta en håndfull av samme type bestikk og legge rett i skuffen. Jeg synes ikke det er nevneverdig tidsbesparende, siden jeg mens jeg laster inn i maskinen må bruke ekstra tid på å legge bestikket i¨på sine "riktige" plasser, så jeg tror det går opp i opp. Det er uansett ikke noe problem at den ene gjør det på den ene måten, og den andre gjør det annerledes.
*Pepperkake* Skrevet 30. desember 2007 #23 Skrevet 30. desember 2007 Nei det har jeg aldri vurdert (Unntatt hos mine foreldre som har bestikkskuff, og der er det mest plassbesparende å sortere). Jeg setter alltid bestikket med brukssiden opp. Jeg innbiller meg at det blir bedre vasket da.
Cata Skrevet 30. desember 2007 #24 Skrevet 30. desember 2007 Jeg heier på den som sorterer. Gjør det på en måte selv også siden jeg bruker de der "skilleveggene" i bestikkurven. Dermed er det litt gitt hva som må plasseres hvor i og med at kniver har tykkere skaft enn gafler og skjeer.
Gjest Blondie65 Skrevet 30. desember 2007 #25 Skrevet 30. desember 2007 Jeg sorterte da jeg hadde maskin. Jeg satte bestikket med skaftet ned. Jeg synes det er mer arbeid å ta ut av maskinen enn sette inn i (det gjør man jo etterhvert) og foretrekker derfor at det er ferdig sortert når jeg skal ta det ut.
Gjest Elize Skrevet 30. desember 2007 #26 Skrevet 30. desember 2007 Vi sorterer ikke, og jeg tviler på at det hadde vært gjennomførbart. Dessuten tviler jeg på at det er så tidsbesparende; enten sorterer man når man setter det inn, eller når man tar det ut, så sortere må man uansett gjøre. Men bedre å bli ferdig med det med en gang.
Meaty Skrevet 30. desember 2007 #27 Skrevet 30. desember 2007 Luksusproblem! Vi har ikke oppvaskmaskin vi.
Gjest Nedfall Skrevet 30. desember 2007 #28 Skrevet 30. desember 2007 Sorterer aldri bestikk som skal inn i maskina, hender noen ganger jeg tar ut bestikkskuffa og tømmer den ned i bestikkskuffa i kjøkkenskuffen (dvs minst mulig sortering). Funker helt greit det også. Det er uansett helt rent. Førdelen med å tømme ut er at man slipper å ta i bestikket i det hele tatt..
Gjest Nedfall Skrevet 30. desember 2007 #29 Skrevet 30. desember 2007 så sortere må man uansett gjøre. Åneida !
Gjest =tentacle= Skrevet 30. desember 2007 #30 Skrevet 30. desember 2007 Har merket problemet med at skitten gjemmer seg mellom bestikkdeler som står tett, så det sorteres ikke. Sorterte da jeg hadde bestikkskuff.
Cupcake Skrevet 30. desember 2007 #31 Skrevet 30. desember 2007 Her sorterer vi stort sett når vi setter det oppi. Går mye lettere når man tar det ut i en håndfull og legger på riktig plass etterpå. Her settes det også med skaftet ned, da jeg ser for meg at det blir renere da, med mer sirkulasjon rundt bestikket liksom...
lulle Skrevet 30. desember 2007 #32 Skrevet 30. desember 2007 Vi sorterer, og jammen meg blir det rent, gitt - og så mye enklere å tømme maskinen etterpå! Det er vell bare enklere om en har en type bestikk. Har en flere typer som en bruker, må det jo likevel sorteres i skuffene....
viren Skrevet 30. desember 2007 #33 Skrevet 30. desember 2007 Det var en problemstilling jeg aldri hadde tenkt på før. Vi sorterer ikke, alt slenges oppi med spisedelen opp.
Trillrund Skrevet 30. desember 2007 #34 Skrevet 30. desember 2007 Jeg sorterer. Sparer tid når jeg skal legge tilbake i kjøkkenskuffen. Det må jo uansett inn i maskinen, så hvorfor ikke sette samme typer sammen med en gang? Mye mindre jobb å sortere etterhvert som man setter inn. Setter skaftet ned og har aldri opplevd sammenklistring. Blir så rent atte...
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2007 #35 Skrevet 30. desember 2007 Jeg har skuffe, og da er det helt klart tidsbesparende å sortere. Det tar ikke lengre tid å sette noe inni, siden man må sette inn en og en ting uansett, og i tillegg får man bedre plass. Har man bare en sånn kurv ser jeg poenget i at skjeer og gafler kan klistre seg sammen. Men det tar ikke noe særlig mer tid å sortere når man setter inn, det er jo som regel begrensede mengder man setter inni om gangen. Å tømme når det er sortert er jo en drøm.
Tussemøy Skrevet 30. desember 2007 #36 Skrevet 30. desember 2007 Jeg vet ikke hvordan andre har det, men vi kjører ikke oppvaskmaskinen hver dag, av og til kan det stå i både to og tre dager.. kanskje mer Er bare to så det blir ikke så mye hver dag + at vi er litt sløve. Liker å ha det reint men kjører ikke vaske-regime. Over til poenget: Jeg synes det er "eklere" å sortere skittent bestikk enn rent, så jeg sorterer det heller når det kommer rent og pent ut av oppvaskmaskina. = sorterer ikke.
Mrs. K Skrevet 31. desember 2007 #37 Skrevet 31. desember 2007 I bruksanvisninga til maskinen står det at man ikke skal putte likedanne ting i hvert rom, for da kan de "klistre seg inntil" hverandre og ikke bli rene. Skje i skje, for eksempel.Jeg vil helst blande bestikket i maskinen, da jeg flere ganger har opplevd at bestikket ikke blir helt rent ellers, men her i huset er det barnet som tømmer, og hun vil ha det sortert. Da må vi bare innrette oss etter det og hellere vaske enkelte bestikkdeler en ekstra gang i ny og ne.
Mie Skrevet 31. desember 2007 #38 Skrevet 31. desember 2007 Jeg er glad bare det skitne blir puttet i maskinen (istedet for å bli satt på benken..) , så i tillegg å forlange sortering tror jeg blir å dra det litt langt.
Gjest Elfrida Skrevet 31. desember 2007 #39 Skrevet 31. desember 2007 Jeg setter den biten man har i munnen ned, så slipper jeg å ta på den når jeg skal sette vekk bestikket igjen. Innbiller meg at det blir litt mindre bakteriespredning på den måten. Noen ganger blir det ikke helt rent, da vasker jeg det på nytt, men det skjer enten skaftet står opp eller ned, har ikke merket noen forskjell. Sorterer ikke før det skal legges vekk igjen. Har sortert innimellom, men ikke merka at det er noe særlig å hente på det. Kniver og gafler går fint, men skjeer som står sammen kan som flere har nevnt blir stående inntil hverandre slik at de ikke blir rene.
Kaffeavtalen Skrevet 31. desember 2007 #40 Skrevet 31. desember 2007 Sorterer ikke verken når jeg setter inn eller tar ut, så jeg har aldri sett for meg den konflikten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå