Kosemose Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 (endret) k Endret 2. april 2008 av Kosemose
monja Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Sorterer aldri bestikke før jeg setter det i oppvaskmaskina. Og rent blir det likevel.
Gjest Morgan le Fay Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 (endret) Vi sorterer ikke, og jeg tviler på at det hadde vært gjennomførbart. Dessuten tviler jeg på at det er så tidsbesparende; enten sorterer man når man setter det inn, eller når man tar det ut, så sortere må man uansett gjøre. Endret 30. desember 2007 av Morgan le Fay
Gjest Badiane Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Dette store og viktige spørsmålet hadde jeg faktisk ikke reflektert over før vi kjøpte maskin med bestikkskuff fra Miele. Med en slik er det nødvendig og naturlig å sortere bestikket, da delene må legges i én og én. Livet mitt er nå helt forandret, og å tømme bestikkskuffen går som en drøm! Jeg innser nå at vi også burde ha sortert bestikket da vi hadde den gamle maskinen. Jeg heier derfor på den som går for sortering! Det er bedre å sortere bestikket når man setter/legger det i maskinen. Man setter jo vanligvis bestikket i maskinen i flere omganger, mens tømmingen foregår i én operasjon!
Alison Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 Vi sorterer heller ikke bestikket. Har faktisk aldri sjenket det en tanke en gang.
Gjest oppvaskgjesten Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 Sorterer aldri bestikke før jeg setter det i oppvaskmaskina. Og rent blir det likevel. Det er kanskje nettopp derfor det blir rent, fordi det står ulike ting i hvert rom. (jeg går ut fra at dere mener bestikk-kurv og ikke skuff der alt ligger etter hverandre). I bruksanvisninga til maskinen står det at man ikke skal putte likedanne ting i hvert rom, for da kan de "klistre seg inntil" hverandre og ikke bli rene. Skje i skje, for eksempel.
Gjest Yihaa Skrevet 30. desember 2007 #8 Skrevet 30. desember 2007 Jeg har aldri tenkt tanken... Jeg setter alt bestikket hulter til bulter, og er vel litt enig her i at om man sorterer før eller etterpå går det ut på det samme. Og er enig i "skje klistrer seg til skje"-problematikken.
Rosalie Skrevet 30. desember 2007 #9 Skrevet 30. desember 2007 Vi sorterer, og jammen meg blir det rent, gitt - og så mye enklere å tømme maskinen etterpå!
Wildy Skrevet 30. desember 2007 #10 Skrevet 30. desember 2007 Det var noe jeg aldri har tenkt på å sortere! Her går det hulter til bulter inn i maskinen og sorteres når det er ferdig.
Gjest Helen Parr Skrevet 30. desember 2007 #11 Skrevet 30. desember 2007 Om det blir rent eller ikke kommer også an på om det er plassert med spisesiden ned eller opp. Vi setter spisesiden ned, for jeg synes det er mest hygienisk når jeg skal ta bestikket ut. Vi sorterer heller ikke før vi tar bestikket ut. Forresten er bestikkskuff noe herk.
ingefær Skrevet 30. desember 2007 #12 Skrevet 30. desember 2007 (endret) Om det blir rent eller ikke kommer også an på om det er plassert med spisesiden ned eller opp. Vi setter spisesiden ned, for jeg synes det er mest hygienisk når jeg skal ta bestikket ut. Og vi sorterer ikke før det tas ut av maskinen, det er faktisk noe jeg aldri har vurdert å gjøre.. Endret 30. desember 2007 av ingefær
Titta Skrevet 30. desember 2007 #13 Skrevet 30. desember 2007 Vi sorterer ikke, men har egentlig tenkt å begynne med det. Må bare manne meg opp til kampen det helt sikkert blir med sambo.. Mine foreldre sorterer og synes det er veldig praktisk. Når en først kommer inn hva som skal hvor tar det like lang tid sette inn i maskinen, men mye kortere tid å rydde ut. Så jeg stemmer på den som vil sortere
Kykkelikokos Skrevet 30. desember 2007 #14 Skrevet 30. desember 2007 Jeg sorterer. Mannen gjør ikke. Har ikke giddet å nevne det for han engang, i grunn Uansett så setter jeg spisesiden opp fordi jeg innbiller meg at ting blir reinere da.
Gjest Asti Skrevet 30. desember 2007 #15 Skrevet 30. desember 2007 (endret) ..... Endret 15. desember 2009 av Asti
Gjest Frk Åberg Skrevet 30. desember 2007 #18 Skrevet 30. desember 2007 (endret) Jeg sorterer. Mannen gjør ikke... Han mener det blir renere av å stå sammen med forskjellige typer. Jeg bør kanskje legge til at jeg gjør det for min egen personlige gledes skyld. Det mister litt betydning når ikke begge gjør det. Men i utgangspunktet mener jeg at det er mest praktisk også. Endret 30. desember 2007 av Frk Åberg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå