Gå til innhold

Sang fra bruden til brudgom -HJELP!!

Felix

Anbefalte innlegg

Har fått med meg at dette er tradisjon. Han holder tale til henne. Og hun lager sang til han.

Hvilke melodi bør jeg bruke? Jeg har litt lyst på NøtteLiten, men bør vel kanskje velge noe mer romantisk?

Kjenner dere til noen gode nettsteder som kan gi meg tips?

Eller har dere egenproduserte sanger -som dere vil dele??

Hva gjør dere? Lager sang? Eller hopper dere pent over dette?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig lyst til å holde tale - men ser for meg et scenario med snørr og tårer og får ikke sagt et ord og dermed så har jeg diktet en liten sang på 4 - 5 vers som inneholder litt av det jeg ville ha sagt i en tale. Jeg valgte melodien til Bestemor Skogmus vise, den er lett å dikte til og de fleste kjenner den. Litt viktig for oss siden vi ikke skal ha musikant under middagen men forsanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan aldeles ikke synge, min kjære liker ikke å synge og ei heller noen andre til middagen. Derfor blir det ingen sang på programmet vårt. Om noen velger å komme med det allikevel så værsegod (brudeparet slipper å synge ikke sant)?

Jeg skal i stedet holde en tale til min kjære, hans mor og resten av middagsgjestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke planlagt å lage noen sanger, vet at en del i familien kommer til å birda med en del på denne fronten. Kommer imidlertid til å holde tale, men vi har snakket om å holde en tale sammen. Så i stedet for å holde tale til hverandre så har vi kanskje tenkt å holde tale TIL gjestene, men vi har egentlig ikke bestemt oss helt for hva vi gjør....Men tale blir det nok i en eller annen variant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet en sang til min kjære, og har brukt melodien "Gøy på landet"

Der har jeg med alt i store trekk, hvorda vi møttes samboerskap, barn, frieri, hobby o.l

Det er ikke et must å ha sang. Jeg gjør det fordi jeg syntes det er koselig, og vet min kjære setter pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også en koselig og god melodi å dikte på:

"Kveldsvise for Laffen" (Alf Prøysen) som begynner slik:

Du, mor, vil du vær' snill å høre på meg,

så skal jeg forklare det hele for deg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt nordlending i meg, jeg bor i Nord-Norge og snakker nordnorsk dialekt. Så jeg ønsker å synge kjærlighetsvisa av Haltan Sivertsen. Jeg øver som en gal og håper nervene holder :oops: Jeg synes også at det blir naturlig å si noen fine ord til min kjære :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augustbrud02_

Jeg diktet sang til min mann, på melodien til Kjærlighetsvisa. I tillegg holdt jeg en liten tale til han, forloveren min, moren min og min svigerfamilie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ante ikke at dette var tradisjon. Jeg var i to bryllup i fjor, i det ene var det verken sang el tale av bruden, mens i det andre holdt bruden tale. Jeg ønsker ikke å holde tale, jeg skal kun sitte å følge med på alt annet som blir sagt, og det blir nok også litt snørr og tårer. Tror nok jeg hopper glatt over sangen også. Ikke kan jeg synge heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augustbrud02_
Tror nok jeg hopper glatt over sangen også. Ikke kan jeg synge heller...

Hos oss var det allsang, hadde aldri i verden sunget alene.

Forøvrig synes jeg at brudgommen fortjener en tale eller sang jeg, han setter jo like mye pris på det som bruden gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangen fra bruden til brudgommen blir allsang. Jeg har aldri opplevd at bruden synger solo - det er uaktuelt for meg. Nei - hele selskapet må bidra med stemmebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangen fra bruden til brudgommen blir allsang. Jeg har aldri opplevd at bruden synger solo - det er uaktuelt for meg. Nei - hele selskapet må bidra med stemmebruk.

Jeg har vært i et bryllup hvor bruden sang solo - og det var nyyydelig ( en søt kjærlighetserklæring ). Jeg synes at brudgom fortjener en liten oppmerksomhet/ kjærlighetserklæring han også, enten det er en allsang, tale eller kanskje et lite dikt. Det er mange måter å vise sin kjærlighet på. Bare det at man viser sin kjære at man har samlet de små grå, fått dem til å jobbe litt og reflektere igjennom hvorfor man elsker akkurat ham...... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...