Gå til innhold

Finnes det en prevensjon for meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde vi hatt barn hadde nok sterilisering vært et alternativ for oss. Men vi har ingen barn, og er heller ikke helt klare for det riktig enda så da er det dessverre ikke et alternativ.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk på ovusoft i forumet (har TREG pc nå, så kan ikke ta det for deg). Det er en tråd her som heter "alternativ naturlig prevensjon", som veldig greit forklarer temping.

Skrevet
Søk på ovusoft i forumet (har TREG pc nå, så kan ikke ta det for deg). Det er en tråd her som heter "alternativ naturlig prevensjon", som veldig greit forklarer temping.

Takk skal lese litt :)

Skrevet

Gleder meg til p-piller kommer for menn jeg... de er vissti full sving med og få det til, og når den dagen kommer,dah.... *sukk*

Skrevet

Her er link til side som informerer om Ladycomp og babycomp ihvertfall, skal inn å kikke nærmere selv også.

Jeg tåler forsåvidt p-piller, men ønsker ikke å bruke det lenger.

Kondom er jo en mulighet, men skal ærlig innrømme at det hadde vært best å slippe.

Gjest Gjest_Hønepøne_*
Skrevet

Kondom er en tilvenningssak, har jeg funnet ut. Mye rensligere enn uten. I tillegg har det betydd færre soppinfeksjoner og null bakteriell vaginose-infeksjoner. Ja, det er en viss "barriere" i intimiteten, men bare hvis du lar den være det.

Jeg hatet å bruke det i alle år, fram til jeg møtte min nåværende samboer. Med han har det aldri vært noe alternativ. Jeg hadde kobberspiral en stund, men pga kraftige blødninger og smerter og evinnelige mellomblødninger, tok jeg den ut.

Jeg har nå akkurat begynt på p-ring, men angrer allerede.. Har hatt den inne i 8 dager, og har bare blødd siden da. I tillegg hadde jeg mye kraftigere menssmerter, og de varte i drøye 3 dager i stedet for noen timer, jeg blødde mye mer de 3 første dagene, og det stoppet ikke etter 5 dager, som normalt. Hodepiner har jeg "aldri", men siden jeg satte den inn har jeg hatt det i flere omganger hver dag.

Å høre på kroppen er ikke så dumt, men jeg ville så gjerne ha mulighet til å redusere opp- og ned turene jeg har med svingningene i hormonene i løpet av syklusen ved å gjøre hormonnivået jevnere med hormonprevansjon. Ikke minst kunne utsette den hersens bløinga.

Jeg vet at alle hormonbaserte prevensjonsmidler trenger tid for å "sette" seg, men jeg angrer på at jeg valgte å trosse naturen. Igjen. Jeg burde ha lært... Kontrollfreaken i meg tok overhånd, dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...