Gjest Lilleulv Skrevet 23. desember 2007 #1 Skrevet 23. desember 2007 (endret) Jeg er litt usikker på hva jeg kan spise og ikke spise nå fremover. hva med fisk, kaffe? andre ting? noe spesielt jeg bør gjøre i tillegg til å ta folat? ta vitaminer og? Feirer jul sammen med en katt, men det er en innekatt så da gjør det ikke noe eller? har også 2 hunder, men har aldri hørt om at det er noe risiko rundt det? Endret 23. desember 2007 av Lilleulv
Gjest Moonshadow Skrevet 23. desember 2007 #3 Skrevet 23. desember 2007 Du skal ikke spise ost av upastirusert melk. Som brie og andre mykoster. Heller ikke spis ubehandlet kjøtt, som speke mat og lignende. Du finner mange gode råd på matportalen.no.
Gjest Lilleulv Skrevet 23. desember 2007 #4 Skrevet 23. desember 2007 Tusen takk Moonshadow! Jeg fant en oversikt på matportelen et spørsmål til: er det noen sykdommer som er farlig å få i svangerskapet?
Gjest Helen Parr Skrevet 23. desember 2007 #5 Skrevet 23. desember 2007 et spørsmål til: er det noen sykdommer som er farlig å få i svangerskapet? Røde hunder kan være farlig. Det beste er imidlertid å senke skuldrene, som regel går det bra å være gravid. Gratulerer, forresten!
Gjest gaja ii Skrevet 24. desember 2007 #6 Skrevet 24. desember 2007 et spørsmål til: er det noen sykdommer som er farlig å få i svangerskapet? Røde hunder - sjekk papirene du får fra legen. Det er standard å ta en prøve for å se om du har antistoffer. Hvis det står rubella positiv er du helt sikret. Hvis du av en eller annen merkelig grunn ikke ble vaksinert som barn, eller vaksinen ikke virket, så er det veldig sjeldent at man blir smittet av røde hunder i dag. Parvovirus/5. barnesykdom og vannkopper - Hør med foreldrene dine om du hadde disse sykdommene da du var barn. (5. barnesykdom gir knall røde kinn og feber). Sannsynligvis er du immun. I forhold til katten din er det også rutine å teste om du er immun mot toxoplasmose. Hvis du er immun er alt i orden, og du kan nyte både rått og speket kjøtt. Hvis du ikke er immun bør du få noen andre til å tømme kattesanden.
Kara W Skrevet 25. desember 2007 #7 Skrevet 25. desember 2007 Manne min sier han har lest at det er kjempefarlig for gravide å få feber, men husker ikke konsekvensene av dette, eller når i svangerskapet det var risiko. Noen andre som har hørt noe om dette? Siden jeg aldri har lest noe om at feber er farlig i bøkene mine, har jeg ikke tenkt til å bli bekymret, akkurat, men greit å vite hvis det faktisk er noe i det.
Gjest Madden i.i. Skrevet 25. desember 2007 #8 Skrevet 25. desember 2007 Det er ikke spesielt gunstig for gravide å få høy feber da dette øker faren for spontanabort, men det lar seg jo enkelt løse ved å ta paracet når temperaturen stiger over 38,5! Dette gjelder helst de første 12 ukene, faren for spontanabort pga feber altså, senere i graviditeten har det vel akkurat de samme konsekvensene som for resten av befolkningen: bekjempelse av infeksjon! Og de samme reglene gjelder for gravide som for andre, følg maksdoseringen i pakningsvedlegget på Paracetpakken og bruk sunn fornuft!
Gjest gaja ii Skrevet 25. desember 2007 #9 Skrevet 25. desember 2007 Det er ikke spesielt gunstig for gravide å få høy feber da dette øker faren for spontanabort, men det lar seg jo enkelt løse ved å ta paracet når temperaturen stiger over 38,5! Dette gjelder helst de første 12 ukene, faren for spontanabort pga feber altså, senere i graviditeten har det vel akkurat de samme konsekvensene som for resten av befolkningen: bekjempelse av infeksjon! Og de samme reglene gjelder for gravide som for andre, følg maksdoseringen i pakningsvedlegget på Paracetpakken og bruk sunn fornuft! Og kun paracet! Ibux er virkelig ikke bra!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå