Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 Det er ikke lenger enn to måneder siden jeg fødte min datter, så jeg vet at det fremdeles er tidlig. Men må likevel lufte noen tanker. Vet at mannen savner sex, han er kjempe-tålmodig og har aldri mast på meg (snille han.) Men jeg sliter! Alt som har med underlivet mitt å gjøre forbinder jeg med fødselen. Har prøvd å ta forsiktig på meg selv, men da begynner jeg bare å tenke på fødselen (og babyen)..og det blir man ikke akkurat kåt av. Hadde en lang og hard fødsel (men ikke noen komplikasjoner). Alt som har med underlivet mitt = fødsel..... Flere som har hatt det slik?
Wildy Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 Jeg hadde det litt slik etter første fødsel, som var tøff og vond. Men etterhvert ble det "mitt" igjen, det tok bare litt tid. Husker jeg hadde en periode hvor jeg pleide å legge hånden over venusbegeret, ikk enoe fomling med klitoris eller noe sånt, bare "holdt" og kjente på varmen fra hånden. Ikke noe stort sprell med andre ord, men det var behagelig. Og akkurat da var behagelig alt jeg orket.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2007 #3 Skrevet 22. desember 2007 Det er fem måneder siden fødselen og det var noe av det jeg var redd for da jeg var gravid,hvordan kan jeg orke å gjøre noe som helst med den delen mer...Følte det sånn i noen måneder,føler det litt enda.Men nå er det mest brystene som jeg føler det sånn med.De er ikke "mine" for tiden, men mat.hehe.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2007 #4 Skrevet 25. desember 2007 Skjønner godt hvordan du har det. Tror det er veldig vanlig. Jeg ventet 8 måneder før jeg orket å ha samleie, og da gjorde det faktisk vondt. Tror også det har med å gjøre at jeg var litt tørr pga. amming. Kjøpte en god glidekrem, og det gjorde underverker. ANBEFALES!! Nå er det nesten 2 år siden og alt er i tipp topp stand :-) (bortsett fra at jeg fortsatt ikke har lyst til å føde EVER AGAIN!!)
ashera Skrevet 27. desember 2007 #5 Skrevet 27. desember 2007 Jeg hadde det ikke slik, tross lange, harde fødsler - men vet at det ikke er uvanlig. Men har et tips: Du sier at fødselen var lang og hard. Kan hende du har behov for å få snakket om og bearbeidet fødselsopplevelsen din? Kanskje en prat med jordmor, helsesøster eller fastlegen kan være en idé. Ellers er tid ofte det som skal til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå