Gå til innhold

Julegave til en som kun har kort tid igjen...


Smakløs

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor det passet seg å legge inn dette innlegget...prøver meg her.

Jula i år blir litt spesiell da et nært familiemedlem kun har kort tid igjen å leve...et par mnd. ca...

Dette blir en tung, tung jul for alle sammen. Orker ikke gå inn på detaljer..

Trenger noen tips til julegaver....pris er ikke så nøye.

Det er så vanskelig for hun er så sliten og slapp....orker nesten kun å ligge på sofaen nå...

Trenger tips.

Hun er rett under 60 år.....Det må være noe hun kan ha nytte/nytelse av her og nå....noe som kan gi henne litt glede.

Er det noen der ute som kanskje har vært i samme situasjon?

Takker for svar N:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første jeg tenkte på ved overskriften er kanskje et opphold på spa, eller noe spa produkter som hun kan håndtere selv om hun ikke er glad i å dra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barelillemeg

Hvis hun orker så er kanskje en opplevelse tingen - gavekort hos frisør, massasje eller fotpleie.

Hvis det er noe spesielt godt spiselig hun liker, så kan en tilby å lage det og gi i gave.

Hva med en geit - eller annen alternativ gave?

Lydbok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lydbok, dvd med familiebilder (litt sent nå og begynne å scanne inn kanskje) litt god musikk eller en fin film, filmer hun elsket som ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, så fort :)

HUn er veldig dårlig nå av kreften. Har parykk....orker ikke annet enn å ligge på sofaen.

Jeg hadde også tenkt på noe velvære av noe slag....men hun klarer ikke /orker ikke dra til hverken fotterapeut eller noe annet.

Men tusen takk, fikk mye gode tips nå:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Nå måtte jeg nesten gråte litt, smakløs.

Dessverre har jeg ingen tips til deg, men ville bare si jeg umiddelbart ble grepet av det du skrev.

Jeg ønsker deg en fin jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ett forslag, men er ikke sikkert det er mulig å få til nå da.. men det jeg tenkte på var å ta ett kamera og ta en runde i familien der alle sier noen ord til henne... kan eventuelt også gjøres på selve julaften,visst folk er samle der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydbok eller noe å lese (men kjente ei som ble blind av kreften eller behandlingen etterhvert, så lydbok er kanskje bedre). En fin cd. Noe hjemmelagd og personlig, kanskje en fin juledekorasjon som du seinere kan arve og ta fram som et minne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe godt i klesveien? Noe som er mykt og behagelig å ha på, noe sier meg at komfort i klær er fryktelig viktig for henne nå. En fin genser i godt materiale, for eksempel. En som er myk og kanskje varm, kanskje litt ekslusiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Det finnes fotterapeuter som drar hjem til folk og behandler. Ambulerende fotterapeut. Det er sikkert noen som gjør det med massasje også.

Lykke til i denne vanskelige stunden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min mor lå på det siste, hadde hun glede av lydbøker og CDer med sin favorittmusikk- på lav styrke.- Også myke klesplagg som var lette å ta av/på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Kanskje til og med en MP3 spiller med gode høretelefoner hadde vært en god ide? De trenger ikke koste en formue - Creative Muvo har disse til under 1000-lappen.

Ellers støtter jeg forslaget om cd og lydbøker, det er greie ting å ha når man ikke er så bevegelig.

Ha en fin julehøytid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg føler virkelig med deg nå, akkurat denne situasjonen er kjempevanskelig, min svigerfar døde for litt over 1 år siden og den siste jule var veldig spesiell men også veldig vanskelig, man viste jo at det var den siste, og hva kjøper man til noen som uansett ikke vil ha glede av det så lenge.... me nå er faktisk den julen et godt minne, selv om man også blir trist når man ser på bilder osv... men lett er det ikke....

Når det gjelder gaver vil jeg foreslå som flere andre lydbøker, cd med favoritt musikk, dvd er også en fin ting gjerne serier eller gamle favorittfilmer der det ikke gjør noe om man går glipp av deler av handlingen. ofte sovner den som er syk halveis gjennom en film eller boken så det er greit om man har lest boken eller sett filmen før da gjør det ikke så mye. myke klær som uten glidelåser og andre ting som etterhvert vil være plagsomme mot huden kan også være en ide, det var i alle fall min svigerfar glad for. myke veldig lette pledd, myke store puter osv, ofte ligger den som er syk så mye og har blitt så tynn at alt gjør vondt, da er det greit med myke puter og pledd som ikke veier for mye.... ullundertøy som selvsagt ikke klør kan også være greit. en varmepute formet som amse eller liknende kan også være godt å legge i fotenden når man fryser( dvs typen man kjøper på apoteket) selv om det kan være greit med fotpleie og hudpleie kan det være vanskelig å vite hva den syke reagerer på ( blir kvalm av, spesielt hvis de får cellegift osv) jeg hadde nok ikke satset på det da en lukt de likte før nå kan gjøre de kvalme.....

uansett håper jeg dere klarer å sette pris på julen for det den er.... slik at dere alle får mange gode minner.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg tenkt mye på selv!

Tidligere i år ble det oppaget kreft på min far, alt for sent dessverre så det er mest sannsynelig siste jul jeg feirer med han. Tror ikke materielle ting står så høyt hos folk i denne situasjonen.. vi sørger uansett for at han får alt han trenger, jul eller ikke. Jeg skal i allefall fokusere på samtalen.. tror det er det viktigste, ikke minst for min egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bor hun alene eller med en mann?

Kanskje en fugl hun kan ha selskap med så kan mannen passe fuglen etter hennes død.Så blir fuglen liksom henne for mannen som blir igjen!

Om hun/de liker fugler da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil først gi deg en klem. Føler med deg. Jeg synes du har fått mange gode forslag. En kosedress eller annet mykt tøy vil hun sikkert få glede av. En ramme med bilder av mennesker og steder hun er glad i? En diktbok med vakre dikt? CD med rolig instrumental musikk hvis hun liker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist! Jeg ville foretrukket ting som gir komfort. Massasje kanskje, et varmt og godt pledd/teppe og pute, en kosedress, varme gode sokker, gode filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Det finnes alltids fotterapeuter, akupunktører o.l som kan komme hjem til folk. Bare snakk med de som er aktuelle.

Ellers om hun fortsatt har litt matlyst, så kanskje litt god sjokolade. E

Eller en deilig håndkrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...