Gå til innhold

Fotosession..... HVOR HEN DA??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vi skal ha en fotograf i hælene hele bryllupsdagen vår.

Fra jeg kler meg i brudestas og til min nybakte ektemann og jeg forlater festen.

Vi kunne tenke oss noen fine plasser å ha fotosession,

studiobilder er HELT uaktuellt.

Noen gode forslag??

Vi gifter oss i Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å si at de forrige bryllupsbildene vi tok ble tatt i Botanisk Hage, på Akershus Festning, i Spikersuppa ( ja oppi Spikersuppa ) og på Ekebergutsikten, så det hadde vært grei med noen nye plasser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Stylisten her igjen...

I frognerparken kan man finne utrolig mange fine motiver... og dersom dette er en fotograf som ikke bare er portrett fotograf, men også litt mote fotograf vil den personen finne spennende steder. Uten at det nødvendigvis må være på et spesiellt sted i Oslo. Skjønner? Det finnes masse morsomme gamle steder i Oslo som har fine bakgårder, vinduer etc.

Som regel har kirken kroker og krinker som kan være litt morsomme og spennende.

Et brudepar jeg hadde ansvaret for nå for ikke så lenge siden dro rett av gårde fra kirke til flyplass.. festen skulle være i roma. De tok en del av bildene sine på rullebåndet på Gardermoen. Skikkelig utradisjonellt, men veldig spennende. Ja det høres rart ut, men de ble morsomme.

Er ihvertfall enig i at det å stå i et studio, men han sittende og hun stående bak med en arm over, er det værste jeg ser. Huttetu

P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Dronningparken ved Slottet er ett meget vakkert sted, godt lys også, hvertfall på en solfylt dag.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å si at de forrige bryllupsbildene vi tok ble tatt i Botanisk Hage, på Akershus Festning, i Spikersuppa ( ja  oppi  Spikersuppa ) og på Ekebergutsikten, så det hadde vært grei med noen nye plasser...

Hei!

Nå er jeg som du ser ganske ny her på KG, bare noen måneder gammel og ikke SÅ hyppig bruker, men "de forrige bryllupsbildene"?? Jeg ble bare så nysgjerrig, Anitacath!! :D PUFF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå er jeg som du ser ganske ny her på KG, bare noen måneder gammel og ikke SÅ hyppig bruker, men "de forrige bryllupsbildene"?? Jeg ble bare så nysgjerrig, Anitacath!! :D PUFF

He he he......

Ta en titt

her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket linken - utrolig morsomt, Anitacath!!

Lykke til med videre planlegging! (Selv har jeg bare vært fullstendig hektet på bryllup siden august og om fem dager er jeg brud!!

:D PUFF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hva koster det? Er på utkikk etter fotograf som kan stille opp ved kirken 1 time utenfor Oslo. Blir dette dyrt? Vi ønsker heller ikke studio bilde, men et "live" kjærlighets øyeblikk.. :hjerte:

Blir veldig glad for tips!!

Ellers tror jeg parker generellt kanskje kan bli noe kjedelig? Hvis du ser på bildene til Tomaszewicz så er det flere her hvor de bare har benyttet seg av vakker arkitektur -og det er det mer av rundt i Oslo, som vi ikke er klar over! Kikk deg rundt i sentrum, og du vil bli overrasket!

Men det ser jo fint ut det bilde du allerede har, men det kan du kanskje ikke bruke?? Hi hi :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene vi har fra før er kjempefine

og det er min kompis som har tatt dem.

Han skal selvsagt ta bildene denne gangen også

og siden vi alle tre har vært igjennom samme runden sammen før,

vet vi godt hva vi IKKE vil ha!

Men vi er altså på jakt etter gode steder å ta bilder på....

Vi skal jo holde en viss tidsplan også ellers får vel hu mor hetta

( les : mammaen min!! ) .............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått et par takkekort hvor brudeparet er fotografert ved Akerselva. Like ved Mølla tror jeg.. De var fine! Nydelig med litt natur synes jeg da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Åssen i himmelens navn hadde dere råd til å fake et bryllup bare for moro skyld? Du skrev at du kjøpte brudekjole, ikke sant? Og fotograf er ikke akkurat billig heller :o :o Vennligst forklar! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen i himmelens navn hadde dere råd til å fake et bryllup bare for moro skyld? Du skrev at du kjøpte brudekjole' date=' ikke sant? Og fotograf er ikke akkurat billig heller :o :o Vennligst forklar! :-?[/quote']

He he he .....

Jeg har en kompis som er fotograf.....

( Et par tre halvlitere er ikke så dyrt...)

Vi kjøpte utstillingsringer i messing til 200 kroner.....

Mannen min har en kompis som driver blomsterbutikk.......

(Billig brudebukett.....)

Enkel og helt hvit sommerbrudekjole fra Vero Moda til kr 299 går fint...

Den som leter finner.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

og hva koster det? Er på utkikk etter fotograf som kan stille opp ved kirken 1 time utenfor Oslo. Blir dette dyrt? Vi ønsker heller ikke studio bilde' date=' men et "live" kjærlighets øyeblikk.. [/quote']

Vi har hyrt Nordstrandsfotografene til bildetakingen denne dagen. De koster alt fra 5.000,- til 50.000,- Vi valgte en "pakke" som inneholder 2 dagers fotografering (om vi vil), bilder med hundene, bilder med forloverne, bilder med bil, bilder i studio, bilder i fjell, bilder i gress og bilder ved bekk. Alt dette skal vi gjøre der hvor Nordstrandsfotografene har sitt studio (Ljan?). Siden vi valgte et meget spesielt album m/tilhørende stæsj laget i Italia betaler vi 20.000,- for dette. Æh, min kjære får betale - det var IKKE jeg som sa ja til 20.000,-! :o Dette var så og si det dyreste de hadde. Hadde vi valgt å utelate hundene, forloverne, bilen og det nydelige albumet m/stæsj, hadde vi kommet på ca. 5.000,- for halvannen times effektiv fotografering.

Nordstrandsfotografene drar gjerne ut til lokasjonen brudeparet ønsker, men advarte oss mot dette. For det første er man avhengig av bra vær. For det andre er det så og si umulig å få tatt bra bilder ved en kirke - uten å få med gravstøttene. For det tredje er det lite rom for variasjon (i alle fall i forhold til hvilken beliggenhet Nordstrandsfotografene har). For det tredje vil det være en utfordring for fotografen å fotografere i "nye" omgivelser.

Alt slikt slipper både vi og fotografen vår å tenke på, da bildene blir perfekt uansett 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiii.. 20.000 er mer enn hva jeg ønsker å bruke på fotograf.. Ja, vi får tenke på det. Men var innom siden deres, og de ser jo flinke ut. Så det er nok verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flotte steder i Oslo: Akerselva ved Mølla er flott, Middelalderparken er flott også.

PS! Høres ut som du er helt vanvittig gal etter bryllup! Så når du endelig har giftet deg og ikke vet hva du skal gjøre skal du gjøre følgende på neste fest: Invitere til kjendisbryllup der alle gjestene får tildelt en rolle og en oppgave. Eks: Lise blir invitert som Jennifer Anniston og skal være forlover. Hun skal holde tale. Men hun vet ikke hvem bruden er! Ingen vet hvem noen er, og når man møter opp kommer folk i vanvittige antrekk: Kongen, og dronningen, Krompen, Madonna, Michael Jackson, Eva Sannum og den spanske krompen bl.a bl.a bla. Vil anbefale deg at du gir bruderollen til noen andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS! Høres ut som du er helt vanvittig gal etter bryllup!

Ehh....

Meg du snakker til...????

Jeg kan ikke skjønne at det ikke skal være lov å ta skikkelig i når man først skal gifte seg. Jeg er ikke mer opptatt av bryllup enn andre, men jeg er kanskje litt mer grundig.

Den dagen skal ingenting overlates til tilfelighetene, alt skal være gjennomtenkt og godt planlagt.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...