Gjest bente85 Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Hadde sex mandag, og kom på akkurat nå istad at jeg ikke hadde tatt gårsdagens pille. Så jeg tok den samtidig med dagens pille. Men jeg tok mandagens pille. Hvordan er sjansene da, for å kunne bli gravid?
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Ganske stor. Jeg hadde tatt angrepille.
Gjest bente85 Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Men da rekker jeg det ikke. Får ikke kjøpt angrepille før imorgen.. Går det tror du?
Gjest bente85 Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Kanskje jeg rekker det, før det har gått 3 døgn. Skal forsøke i hvert fall. Hva slags bivirkninger kan man få, etter å ha tatt angrepille?
Gjest lissi32 Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 Kanskje jeg rekker det, før det har gått 3 døgn. Skal forsøke i hvert fall. Hva slags bivirkninger kan man få, etter å ha tatt angrepille? Du kan bli litt kvalm å kaste opp litt. Jeg merket ingenting, en venninne hang over doen. Man kan få diare, og bør kanskje ta en soppkur samtidig, eller bioform. Det er en sterk brukerdose. Jeg tror det skal godt gjøre at du blir gravid pga dette, men du bør være forsiktig neste 7 dagene, da bør du bruke gummi.
Gjest bente85 Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 Du kan bli litt kvalm å kaste opp litt. Jeg merket ingenting, en venninne hang over doen. Man kan få diare, og bør kanskje ta en soppkur samtidig, eller bioform. Det er en sterk brukerdose. Jeg tror det skal godt gjøre at du blir gravid pga dette, men du bør være forsiktig neste 7 dagene, da bør du bruke gummi. Ok. Har aldri tatt angrepille før, så jeg gruer meg litt egentlig. Jeg tenker jo det jeg også, at det er liten sjanse for å bli gravid. Men folk sier jo så forskjellig, at man blir usikker.
Gjest Reka Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Nå vet jo ikke jeg hvilket p-pille merke du bruker, men de jeg bruker og den forrige jeg brukte så står det at om man glemmer en p-pille skal man ikke ta to neste dag, men ta en som vanlig og ikke ha ubeskyttet sex før det har gått en uke. Angående angrepiller så skal man ta det innen 72 timer og jo fortere man får tatt det jo større sannsynlighet er det for at det virker! Det beste er jo å ta en graviditets test når det har 2-3 uker, det må du jo uansett siden du skal ta angrepille.
Gjest bente85 Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 De tablettene jeg bruker, heter Yasmin 28.
Gjest bente85 Skrevet 19. desember 2007 #9 Skrevet 19. desember 2007 Jeg glemte tablett 2 da, i første uken på brettet. :/
Gjest Reka Skrevet 19. desember 2007 #10 Skrevet 19. desember 2007 Jeg vet ikke om det har noe å si hvilken pille man glemte.. Men det er lurt å ta angrepille uansett da.. Man kan får bivirkninger som kvalme og hodepine, om man kaster opp innen 2 timer må man ta den på nytt. Men de færreste får bivirkninger da.. Det går nok bra
Gjest bente85 Skrevet 19. desember 2007 #11 Skrevet 19. desember 2007 Det står det i bruksanvisningen til pillene mine, at sjansene for å bli gravid, er ganske store i starten av brettet.. Lover ikke helt bra da...
Gjest bente85 Skrevet 19. desember 2007 #12 Skrevet 19. desember 2007 Hvor mange angrepiller er det i en pakning man får på apoteket?
Gjest Reka Skrevet 19. desember 2007 #13 Skrevet 19. desember 2007 Tror det er 2, men husker ikke helt.. Tenk positivt, det er ikke sikkert det er noe å grue seg for, ta angrepille og håp på det beste
Gjest bente85 Skrevet 19. desember 2007 #14 Skrevet 19. desember 2007 Ok, jeg får krysse fingrene. Også får jeg skaffe meg en test og imorgen, så jeg har. Men er det noe mer, så kommer jeg innom her igjen! Tusen takk for hjelpen alle.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #15 Skrevet 19. desember 2007 Hvor mange angrepiller er det i en pakning man får på apoteket? Det er bare en. Før var det to. Og apoteket på jernbanetorget er åpent 24/7, hvis du bor i oslo =)
Gjest bente85 Skrevet 20. desember 2007 #16 Skrevet 20. desember 2007 Det er bare en. Før var det to. Og apoteket på jernbanetorget er åpent 24/7, hvis du bor i oslo =) Bor ikke i Oslo, men jeg skal til sentrum i dag, hvor dem har et kjøpesenter som er oppe til klokka 20. Var mammaen min som skulle skaffe meg angrepille i dag. Så det er kanskje ikke helt sikkert at hun får med seg to stk. Men da ordner jeg det selv.
Gjest bente85 Skrevet 20. desember 2007 #17 Skrevet 20. desember 2007 (endret) Men i hvert fall, det som irriterer meg noe veldig, er at det svaret SUSS-legen ga meg, det stemmer jo ikke med det som står i pakkevedlegget til p-pillene. For jeg sjekket det i går kveld. Så det er jo og bli helt forvirret av. Best og stole på seg selv da ja. Endret 20. desember 2007 av bente85
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #18 Skrevet 20. desember 2007 Men i hvert fall, det som irriterer meg noe veldig, er at det svaret SUSS-legen ga meg, det stemmer jo ikke med det som står i pakkevedlegget til p-pillene. Det er ingen SUSS-leger, det er studenter! Best og stole på seg selv da ja. Det er det overhode ikke. Det er best å snakke med en LEGE, dersom man er i den minste tvil.
Antagonist Skrevet 20. desember 2007 #19 Skrevet 20. desember 2007 Hadde sex mandag, og kom på akkurat nå istad at jeg ikke hadde tatt gårsdagens pille. Så jeg tok den samtidig med dagens pille. Men jeg tok mandagens pille. Hvordan er sjansene da, for å kunne bli gravid? Jeg vil si det er rimelig liten sjanse for at du har blitt gravid hvis du bare har mistet ut en pille som ikke en gang var den første. Du skal være maks uheldig hvis du får eggløsning pga en manglende pille. Men dersom det er totalt krise å bli gravid nå, er det jo greit å ta angrepille eller bruke annen prevensjon frem til neste brett (eller hva nå enn det står i pakningsvedlegget). Du kan jo ringe til legen og høre hva h*n sier.
Gjest bente85 Skrevet 20. desember 2007 #20 Skrevet 20. desember 2007 Det er ingen SUSS-leger, det er studenter! Det er det overhode ikke. Det er best å snakke med en LEGE, dersom man er i den minste tvil. Javel, men da burde ikke vedkommende kalle seg for suss-legen heller da når ved kommende ikke er lege..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå