Gå til innhold

Horene på Karl Johan


AlienBob

Anbefalte innlegg

jeg skjønner ikke at de ikke bare kan gjøre prostitusjon lovlig.noe som igjen hadde gitt de prostituerte mer rettigheter. som f.eks i tyskland på reperbahn.der foregår alt bak lukka dører og man ser ikke en eneste prostituert på gata.

når jeg som er jente og venninden min til og med får tilbud av en afrikansk prostituert blir jeg bekymra.

jeg synes karl johan har blitt helt jævlig. jeg er født og oppvokst i oslo og har aldri tidligere hatt problemer med å tråkke i karl johan alene, men nå går jeg ikke nederste delen av karl johan alene. jeg synes rett og slett karl johan har blitt helt jævelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jo prostitusjon faktisk lovlig, men det er ikke et offisielt yrke. Dermed har den arbeidende ingen rettigheter.

Hvorfor er det så slemt av horene å komme til Norge for å tjene penger for å sende til familiene sine i Nigeria? De har det antakelig ikke så fett der nede. Jeg kan ikke tenke meg at noen heller drar til Norge for å bli stigmatisert og prostituert enn å benytte seg av de gode mulighetene i sitt eget hjemland. Konklusjonen min er dermed at det neppe er noen gode muligheter der.

Er det forøvrig rettferdig at vi her oppe i det heldige nord skal sitte på de pengene som er resultatet av naturlige prosesser gjennom millioner av år - lenge før Norge ble Norge? Eier vi egentlig morder jord, eller skor vi oss bare på at noen streker på et kart tilfeldigvis falt på rett plass, slik at vi fikk rettigheter over kontinentalsokkelen? Bør vi ikke dele denne overfloden med de som ikke har noenting? Gi dem som trenger hjelp hjelp sier jeg bare. Vi har råd til det. De vil jo ende opp med å produsere for vårt arbeidsmarked likevel. Og vi har godt av å bli litt mer ydmyke. Vi er faktisk ikke bedre mennesker enn horene i Karl Johan. I alle fall ikke slik det ser ut akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk faktisk nedover Karl Johan i går kveld, og da jeg kom til Kirkeristen, ble jeg stoppet av en fyr på min alder (midt i tjueåra) som spurte om han kunne få gå ved siden av meg ned til sentralbanen, for han skulle ha toget hjem, og syns det var ekkelt å gå nedover der alene. Han var fra Bergen, veldig hyggelig fyr, og jeg syns, som Osloborger, at det er flaut at ikke man i Norges hovedstad kan få gå i fred nedover paradegaten.

Jeg har ikke noe problem med å se at det er synd på mange av disse jentene. Men man hjelper ingen ved å syns synd på dem. Man hjelper dem ved å donere (bevilge) en haug kroner til PROsenteret.

Jeg syns i aller høyeste grad at situasjonen på KJ er uholdbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo prostitusjon faktisk lovlig, men det er ikke et offisielt yrke. Dermed har den arbeidende ingen rettigheter.

Hvorfor er det så slemt av horene å komme til Norge for å tjene penger for å sende til familiene sine i Nigeria? De har det antakelig ikke så fett der nede. Jeg kan ikke tenke meg at noen heller drar til Norge for å bli stigmatisert og prostituert enn å benytte seg av de gode mulighetene i sitt eget hjemland. Konklusjonen min er dermed at det neppe er noen gode muligheter der.

Er det forøvrig rettferdig at vi her oppe i det heldige nord skal sitte på de pengene som er resultatet av naturlige prosesser gjennom millioner av år - lenge før Norge ble Norge? Eier vi egentlig morder jord, eller skor vi oss bare på at noen streker på et kart tilfeldigvis falt på rett plass, slik at vi fikk rettigheter over kontinentalsokkelen? Bør vi ikke dele denne overfloden med de som ikke har noenting? Gi dem som trenger hjelp hjelp sier jeg bare. Vi har råd til det. De vil jo ende opp med å produsere for vårt arbeidsmarked likevel. Og vi har godt av å bli litt mer ydmyke. Vi er faktisk ikke bedre mennesker enn horene i Karl Johan. I alle fall ikke slik det ser ut akkurat nå.

Hva mener du da at vi skal gjøre? Det enkleste er vel bare for nigerianerne å oppgi kontonummeret sitt til norske myndigheter slik at de kan få pengene rett inn på kontoen sin, for det har vi jo råd til.

Du er nå litt søt, men også det jeg vil kalle for rørende naiv!

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forøvrig rettferdig at vi her oppe i det heldige nord skal sitte på de pengene som er resultatet av naturlige prosesser gjennom millioner av år - lenge før Norge ble Norge? Eier vi egentlig morder jord, eller skor vi oss bare på at noen streker på et kart tilfeldigvis falt på rett plass, slik at vi fikk rettigheter over kontinentalsokkelen? Bør vi ikke dele denne overfloden med de som ikke har noenting? Gi dem som trenger hjelp hjelp sier jeg bare. Vi har råd til det. De vil jo ende opp med å produsere for vårt arbeidsmarked likevel. Og vi har godt av å bli litt mer ydmyke. Vi er faktisk ikke bedre mennesker enn horene i Karl Johan. I alle fall ikke slik det ser ut akkurat nå.

Det korte svaret er at du er dum.

Det er ikke noe som heter rettferdig. Statisk og dynamisk "rettferdighet" motsier hverandre. Om du starter ved årsskiftet og gir 2 personer like mye penger, vil den ene kanskje ha brukt det opp på dop ved slutten av året, mens den andre kanskje har satt det på BSU-kontoen sin. Er det da urettferdig at de ikke har like mye penger?

Jeg personlig har ikke noe overflod som jeg ønsker å dele. Folk formerer seg som kaniner i afrika. Er det riktig at jeg skal dele det lille jeg har med folk som puler hverandre i supertempo og får 3 ganger så mange unger? La dem slite med sine egne problemer, sier jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo prostitusjon faktisk lovlig, men det er ikke et offisielt yrke. Dermed har den arbeidende ingen rettigheter.

Hvorfor er det så slemt av horene å komme til Norge for å tjene penger for å sende til familiene sine i Nigeria? De har det antakelig ikke så fett der nede. Jeg kan ikke tenke meg at noen heller drar til Norge for å bli stigmatisert og prostituert enn å benytte seg av de gode mulighetene i sitt eget hjemland. Konklusjonen min er dermed at det neppe er noen gode muligheter der.

Er det noen her som har sagt at det er slemt? Det som blaa har blitt sagt er at uansett hvor trasig man har det, rettferdiggjør det ikke å trakassere andre mennesker. En venn av meg synes det er forferdelig å gå ned Karl Johan på kveldstid fordi han blir plystret etter, ropt etter, og kalt de verste ting og bedt om å "fuck off" når han takker nei til tilbudene. I tillegg får han en følelse av at de ser på han som en potensiell sexkjøper, noe som får han til å spørre seg "ser jeg ut som en horekunde, en som kjøper sex?"

Jeg synes at det at man er fattig ikke rettferdiggjør trakassering, vold og tyveri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_zalo_*
Er det mulig?

Det finnes nærmere 500 nigerianske horer i Oslo .. og ingen av dem er tilsluttet halliker eller rusavhengige .. De kommer hit for å tjene penger som de kan sende til hjemlandet sitt ..

Ved å belønne dem med penger, utdannelse og oppholdstillatelse så vil hore-trafikken doble seg mange ganger .. Er det sånn du ønsker å ha det?

For meg er det samme visa hvilke grunner de har. Like ukoslig og irriterende å gå paradegata uannsett.

Tja. Om det stilles strenge krav til oppholdstilatelse med utdannelse og jobb mulighet så way not. Hver enkelt tilfelle må selvsagt behovprøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_zalo_*
Det korte svaret er at du er dum.

Det er ikke noe som heter rettferdig. Statisk og dynamisk "rettferdighet" motsier hverandre. Om du starter ved årsskiftet og gir 2 personer like mye penger, vil den ene kanskje ha brukt det opp på dop ved slutten av året, mens den andre kanskje har satt det på BSU-kontoen sin. Er det da urettferdig at de ikke har like mye penger?

Jeg personlig har ikke noe overflod som jeg ønsker å dele. Folk formerer seg som kaniner i afrika. Er det riktig at jeg skal dele det lille jeg har med folk som puler hverandre i supertempo og får 3 ganger så mange unger? La dem slite med sine egne problemer, sier jeg.

Har du noen gang forstått det med å skille person og sak? Jeg synes det du skriver lukter bæsj. Det du skriver. Om deg som person har jeg ingen grunn til å uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen klyper meg i balla på vei nedover Karl Johan så mister de automatisk min støtte.

Hadde det vært meg hadde jeg fyrt denne personene rett i bakken..... ingen skal noen gang kunne gjøre dette mot meg.... regelen om at man ikke slår kvinner faller i dette tilfelle bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milorill

Dersom dem kan oppføre seg er det greit.

Om dem tar nei for et nei er det greit.

Om dem ligger unna det som ser ut for dem som mindreårige er det greit.

Om dem lar menn med tydelig følge av ei dame gå i fred er det greit!

Om dem ikke kan ha normale skrupler som det jeg nevnte ovenfor så er det f... meg ikke greit!

Hva vi skal gjøre?

Vi bør ta oss av våre egne svakerestilte først selvsagt, så kan vi ta oss av dem.

Om dem ikke kan vente å ta til takke med "vann og brød" og tak over hue til saken dems er ferdigbehandlet, så kan vi heller sende dem på hue å ræve tilbake der dem kom fra.

Her fikk dem et tilbud, gadd ikke vente til saken dems ble behandlet mens vi samtidig fora dem med mat og husly, ja da kan dem dra tilbake til det stedet dem kom fra om det er så jævla bedre der!

Endret av Milorill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Fredrik

Sexkjøpsloven er fullstendig feil måte å angripe problemet på.

Vi har lover mot tvang, vold, offentlig sjenanse, antastelse og lignende. Da er det helt unødvendig og skadelig at vi også skal ha en lov mot frivillig sex.

Bli med på "alle kjøper en hore dagen" og bli kvitt denne tåplige loven:

http://www.facebook.com/event.php?eid=136806773010504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis jeg skulle være med i den gruppen, måtte navnet forandres. Ordet "hore" er et nedverdigende og krenkende ord, og viser et nedlatende kvinnesyn.

Jeg synes forresten at sexkjøpsloven er en grei lov, men den burde håndheves bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violently Happy

Den beste måten å få prostitusjon vekk fra gatene på er å gi disse kvinnene penger, utdannelse og arbeid, slik at de kan leve sitt liv slik de ønsker og slipper å la seg utnytte og misbruke av sexkundene.

Er du helt vill? Tror du lille Norge har plass og kapasitet til å redde hele verden?

Det er dessverre VELDIG mange som tror og mener at lille Norge kan redde hele verden. Gjerne få inn alle fra HELE verden for vi har jo så masse penger. :gjeiper:

Leste en artikkel fra en samfunnsforsker for noen år siden, hun var forøvrig kvinne og mørk innvandrer.

Hun advarte oss mot å ta inn alt for mange fremmedkulturelle, nettopp fordi vi er så få og små i utgangspunktet. Vi er lette å "ødelegge" for å bruke et enkelt ord.

Det er flere som har advart mot nettopp det, men det er jo som å snakke til en vegg. Vi skal jo bare bli mer flerkulturelle. At menn eller kvinner blir antastet eller voldtatt eller drept eller hva det nå måtte være som et resultat av for mange fremmedkulturelle, er ikke så viktig...

Jeg har egentlig fått nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant å lese svarene i denne tråden.

Når det gjelder ubetalt skatt, avgifter, moms, bøter, studielån...hvem er i meget stort flertall? Hvem må få innvilget en gjeldsordning hos namsmannen pga overforbtuk, for lite betalt skatt, uvettig pengebruk generelt?

Nordmenn. Etnisk norske nordmenn.

Slutt å skyt spurv med kanoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Interessant å lese svarene i denne tråden.

Når det gjelder ubetalt skatt, avgifter, moms, bøter, studielån...hvem er i meget stort flertall? Hvem må få innvilget en gjeldsordning hos namsmannen pga overforbtuk, for lite betalt skatt, uvettig pengebruk generelt?

Nordmenn. Etnisk norske nordmenn.

Slutt å skyt spurv med kanoner.

Vennligst henvis til en link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det atter en gang på forsiden i avisa om en stakkars man som har blitt utsatt for horene i Oslo sentrum. Er jeg den eneste som synes mer synd på de stakkars jentene som må nedverdige seg til å nærmest tigge all verdens fremmede menn om å få ha sex med dem mot en liten slant tilbake, for å betale griske bakmenn og holde kanskje både seg selv og familien i hjemlandet i live?

Hver gang disse horene omtales synes folk å bare være opptatt av å få jaget dem vekk fordi de besudler vår prektige paradegate Karl Johan, plager forbipasserende menn, og gir turister et negativt bilde av byen, i steden for å tenke litt på hvor forferdelig disse jentene jo må ha det, og være opptatt av hvordan men kan hjelpe dem ut av uføret de har havnet i. Jeg synes det vitner om et noe råtent menneskesyn og moral!

Hvis det ikke var noen mulighet til å selge seg i Oslos gater, hvis det ikke var noe marked for salg av sex ville det heller ikke vært noen bakmenn. Da ville jentene kunne reist hjem, funnet en annen jobb eller gått på Nav.

Men neida, vi synes så synd på de vi. De skal få hore i fred for meg, men synes dette var lite gjenomtenkt av TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg er dette veldig enkelt: Forby gateprostitusjon, og hiv ut utenlandske statsbrogere som bedriver dette. Vi har ingen ansvar for mennesker fra andre siden av jordkloden, og jeg er ikke interessert i å tilføre Norge en epidemi av HIV. Dersom disse kvinnene har en oppriktig interesse av å bo i Norge, får de søke asyl, på lik linje med alle andre, og bli dersom de har lrav på det i henhold til FN`s flyktningekonensjon. Har de ikke krav på opphold(hvilket jeg mistenker at gjelder for de aller fleste av dem), har de heller ingenting her å gjøre. Asyl er ikke for dem som ikke har det så fett i hjemlandet(da kan vi, i prinsippet, ta inn de aller fleste menneskene her i verden), men for dem som har krav på det i følge internasjonale konvensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst henvis til en link.

Jeg skrev ikke innlegget, men all den tid etniske nordmenn utgjør det store, store flertallet av befolkningen, er det vel nokså nærtliggende å tro at vi står for en betydelig andel av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg skrev ikke innlegget, men all den tid etniske nordmenn utgjør det store, store flertallet av befolkningen, er det vel nokså nærtliggende å tro at vi står for en betydelig andel av dette?

Jeg ba om en link fordi personen skrev at et overveldende stort flertall etniske nordmenn får hjelp pga.overforbruk og uvettig pengebruk generelt. Den syntes jeg var litt drøy. Hva i all verden vet personen om det? Det er mange som har havnet i økonomiske problemer av respektable grunner, og da blir det smakløst å slenge ut en slik påstand uten å ha belegg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...