Gå til innhold

Horene på Karl Johan


AlienBob

Anbefalte innlegg

Så er det atter en gang på forsiden i avisa om en stakkars man som har blitt utsatt for horene i Oslo sentrum. Er jeg den eneste som synes mer synd på de stakkars jentene som må nedverdige seg til å nærmest tigge all verdens fremmede menn om å få ha sex med dem mot en liten slant tilbake, for å betale griske bakmenn og holde kanskje både seg selv og familien i hjemlandet i live?

Hver gang disse horene omtales synes folk å bare være opptatt av å få jaget dem vekk fordi de besudler vår prektige paradegate Karl Johan, plager forbipasserende menn, og gir turister et negativt bilde av byen, i steden for å tenke litt på hvor forferdelig disse jentene jo må ha det, og være opptatt av hvordan men kan hjelpe dem ut av uføret de har havnet i. Jeg synes det vitner om et noe råtent menneskesyn og moral!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig! Applaus! Jeg får helt vondt inni meg når jeg ser alle de jentene som ikke har annen måte å betale ned traffic-gjelden sin på... Senest i dag var det en dame på jobben som sa "sønnen min ble tatt balletak på av en afrikansk hore da han gikk forbi". Hun fnøs og var oppglødd på sønnens vegne, og det eneste jeg tenkte var hvor synd det er på den jenta som må nedverdige seg til dette for å overleve i verdens rikeste (og minst tolerante?) land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Julie

Jeg synes det er helt i orden at prostituerte er synlige i gatebildet.

Selv om det er synd på mange av dem er det på sin plass å reagere når de angriper eller blir fysisk voldelige men menn som avslår tilbudene.

Prostituerte har ikke mer rett enn andre til å angripe forbipasserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er synd på dem, men det burde være mulig å gå i norges mest traffikerte gågate uten at man blir forstyrret og flau på denne måten.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=191349

Noe burde gjøres med dette, enten med horene eller med kundene.

Jeg mener de agresive horene som skriker etter deg om du sier nei, eller tar ballegrep på deg om du sier nei bør overvåkes og fjernes på en eller annen måte!

Tenk på alle tennåringsgutter som går på dette og påtar seg både den ene og den andre sykdommen.Horene driter jo i alderen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

En del av meg tenker at det er bra at prostituerte og narkomane er synlig i bybildet, fordi de kanskje lettere vil få hjelp da, siden man ikke kommer unna at de faktisk eksisterer. Samtidig syns jeg man bør få gå rundt i byen uten å bli forsøkt antastet.

Jeg kan irritere meg over politiet som bare flytter disse menneskene rundt ved å jage dem. Men jeg syns at man bør skåne sårbar ungdom fra å bli vitne til narko- og sexsalg på åpen gate. Tilgjengelighet gjør gjerne noe med forbruket. Så helhetlig sett syns jeg det er bra at de flyttes bort fra de mest trafikkerte områdene, men jeg syns samtidig de burde få andre tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit at også oslo får en flik av virkeligheten innover seg.

Det er prostitusjon i alle europeiske storbyer, men ikke så rå og åpenlys som her. Synes man burde få dette inn i "ordnede" former, slik at ikke vanlige folk og ungdommer plages på åpen gate.

Norske politikere ønsker å forby kjøp og salg av sex, og vil vel aller helst forby kjønnsdriften som sådan, men de lever som kjent i en tåkeheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En del av meg tenker at det er bra at prostituerte og narkomane er synlig i bybildet, fordi de kanskje lettere vil få hjelp da, siden man ikke kommer unna at de faktisk eksisterer. Samtidig syns jeg man bør få gå rundt i byen uten å bli forsøkt antastet.

Jeg kan irritere meg over politiet som bare flytter disse menneskene rundt ved å jage dem. Men jeg syns at man bør skåne sårbar ungdom fra å bli vitne til narko- og sexsalg på åpen gate. Tilgjengelighet gjør gjerne noe med forbruket. Så helhetlig sett syns jeg det er bra at de flyttes bort fra de mest trafikkerte områdene, men jeg syns samtidig de burde få andre tilbud.

Den beste måten å få prostitusjon vekk fra gatene på er å gi disse kvinnene penger, utdannelse og arbeid, slik at de kan leve sitt liv slik de ønsker og slipper å la seg utnytte og misbruke av sexkundene. Utenlandske prostituerte som er ofre for trafficking må dessuten sikres varig oppholdstillatelse i Norge, dette er det minste som kan forlanges av et samfunn som har tillatt at kvinnene må selge sex for å overleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte er jeg enig i at det er synd på disse menneskene, fordi, vel det krever desperasjon å gjøre det de gjør.

På en annen måte så synes jeg det er meningsløst å si at de må få lov til å gjøre som de vil fordi det er synd på dem. Det er sikkert synd på de fleste kriminelle, de gjør det nok fordi de må, ikke fordi de syntes det er så sinnsykt kult (finnes jo noen av dem også, men)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte er jeg enig i at det er synd på disse menneskene, fordi, vel det krever desperasjon å gjøre det de gjør.

På en annen måte så synes jeg det er meningsløst å si at de må få lov til å gjøre som de vil fordi det er synd på dem. Det er sikkert synd på de fleste kriminelle, de gjør det nok fordi de må, ikke fordi de syntes det er så sinnsykt kult (finnes jo noen av dem også, men)

Hvis du mener at det er synd på horekundene, er jeg svært uenig. Horekundene er (snart - bare loven blir vedtatt) kriminelle som utnytter kvinner i en vanskelig situasjon. Det er ingen som tvinger dem til å gjøre dette. Det er derfor ikke synd på dem.

Hvis du mener det er synd på de prostituerte, er jeg enig i dette, men en kan ikke dermed sammenlikne dem med kriminelle selv om mange kriminelle også er i en vanskelig situasjon. Det er kundene som er kriminelle, ikke de som selger sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen klyper meg i balla på vei nedover Karl Johan så mister de automatisk min støtte.

Disse handlingene vitner kun om hvilken desperat situasjon disse kvinnene er havnet i. At de mister en hver respekt for menn er lett å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes både kvinner og menn skal få gå i fred på gata uten å bli sextrakassert.

Det er sikkert synd på de prostituerte, men også på narkomane - hva om en narkoman tigger hadde gått bort og stukket hånda si ned i veska di for å få tak i lommeboka di. Ville du tenkt "Staaaakars" da????

Selv om det er mange triste skjebner i Oslo og andre steder i verden vil jeg ha trygge gater, ikke at hovedgata skal være et guffent strøk der man blir overfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes både kvinner og menn skal få gå i fred på gata uten å bli sextrakassert.

Den alminneligste sextrakassering på gata er menn som snur seg etter kvinner, evt plystrer eller kommer med kommentarer. Dette får likevel passere uten kritikk og uten rettslig forføyning mot trakassøren, selv om det av mange oppleves ubehagelig og til dels truende.

Det er derfor tragisk å se at menn klager over at det er prostituerte å se på gatene. Mennene burde heller ta anstøt av å se kundene til de prostituerte i aksjon med å kapre et nytt offer de vil forgripe seg på. De prostituerte forsvinner når kundene slutter å kjøpe det som tilbys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den alminneligste sextrakassering på gata er menn som snur seg etter kvinner, evt plystrer eller kommer med kommentarer. Dette får likevel passere uten kritikk og uten rettslig forføyning mot trakassøren, selv om det av mange oppleves ubehagelig og til dels truende.

Det er derfor tragisk å se at menn klager over at det er prostituerte å se på gatene. Mennene burde heller ta anstøt av å se kundene til de prostituerte i aksjon med å kapre et nytt offer de vil forgripe seg på. De prostituerte forsvinner når kundene slutter å kjøpe det som tilbys.

Akkurat det er jeg enig i...ingenting er mer ubehagelig når du går på gaten og ikke plager noen, og en haug med menn begynner å brøle etter deg, plustre og lage rare jungellyder....Jeg blir kjempeflau og det drar også masse uønsket oppmerksomhet mot meg fra forbispaserende...Det verste er de som roper skjellord etter deg fordi du ignorerer dem...da er du plutselig hore og bitch!?!?!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men jeg klarer ikke å mobilisere masse sympati for denne gjengen med både prostituerte og sine bakmenn, like lite som jeg har sympati for de østeuropeiske tiggerne. For alle disse representerer Norge ett lukurativt marked.

Er litt pussig å se hvor mange kvinner som synes det er ubehagelig med uønsket sexoppmerksomhet/trakkasering, mens når dette skjer med menn, så er det bare noe de har med å finne seg i fordi det nå er synd på de som trakkaserer.

Var i i Oslo for noen måneders siden og på kvelden gikk jeg fra hotellet mitt ved Oslo Børs og til stortinget for å møte noen kjente. På veien dit ble jeg hele tiden forsøkt praiet av de svarte prostituerte. På tur tilbake ble jeg forsøkt praiet av 26 TJUESEKS prostituerte. Dvs at på min korte spasertur opplevde jeg dette ca 50 ganger.

Hadde det vært kvinnr som hadde blitt antastet på denne måten hadde det blitt ramaskrik, men nå er det forståsegpåerne som har mer enn nok med å løpe rundt å synes synd på jentene fordi vi potensielle jævla horekundene (enslig mann på Karl Johan) er problemet. Jeg mener at vi ikke kan ta anvar for alle utlendinger som klarer å ta seg inn til Norge (ser bort i fra de som har et reelt beskyttelsesbehov, men de er dekket på annet vis) og om de er tiggere eller prostituerte så spiller det ingen rolle. Ingen har i mitt hode rett til å komme til Norge for å "antaste" nordmenn, det være seg menn eller kvinner. Hadde det vært opp til meg så skulle alle disse vært fjernet permanent!!

:nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Problemet med å fjerne de permanent er i følge politiet at flertallet av dem har lovlig opphold i Norge. Dessuten er det pr dags dato ikke et forbud mot prostitusjon, og flere av de prostituerte har uttalt at de skal jobbe mest mulig frem til et slikt forbud evt kommer på plass.

Ellers er jeg helt enig med deg i at det er trist at menn skal kunne behandles på denne måten uten at flertallet reagerer, mens hvis det hadde skjedd med kvinner så hadde alle reagert. Jeg vil ikke tro det føles noe bedre for menn enn for kvinner å bli utsatt for slik sjikane.

Ellers har det vel kommet frem at det ikke bare er menn som går alene på gata som får tilbud/nesten blir dratt med av prostituerte. Også menn som går sammen med koner, kjærester o.l. har fått denne behandlingen. Så jeg tror ikke man blir veldig stigmatisert som potensiell horekunde bare man får tilbud av jentene på Carl Johan lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den beste måten å få prostitusjon vekk fra gatene på er å gi disse kvinnene penger, utdannelse og arbeid, slik at de kan leve sitt liv slik de ønsker og slipper å la seg utnytte og misbruke av sexkundene. Utenlandske prostituerte som er ofre for trafficking må dessuten sikres varig oppholdstillatelse i Norge, dette er det minste som kan forlanges av et samfunn som har tillatt at kvinnene må selge sex for å overleve.

Er du helt vill? Tror du lille Norge har plass og kapasitet til å redde hele verden?

Gir du et sånt signal ut, så kommer det fler som vil PÅSTÅ at de er utsatt for traficking - det blir en enkel måte å få oppholdstillatelse på.

Dette bitte lille landet som har omtrent halvparten så mange innbyggere som i London som bare er en by.... vi er ganske skjøre.

Leste en artikkel fra en samfunnsforsker for noen år siden, hun var forøvrig kvinne og mørk innvandrer.

Hun advarte oss mot å ta inn alt for mange fremmedkulturelle, nettopp fordi vi er så få og små i utgangspunktet. Vi er lette å "ødelegge" for å bruke et enkelt ord.

Hvis du mener at det er synd på horekundene, er jeg svært uenig. Horekundene er (snart - bare loven blir vedtatt) kriminelle som utnytter kvinner i en vanskelig situasjon. Det er ingen som tvinger dem til å gjøre dette. Det er derfor ikke synd på dem.

Hvis du mener det er synd på de prostituerte, er jeg enig i dette, men en kan ikke dermed sammenlikne dem med kriminelle selv om mange kriminelle også er i en vanskelig situasjon. Det er kundene som er kriminelle, ikke de som selger sex.

Har du spurt jentene som trenger pengene?

De liker nok ikke så mange av kundene sine, og jeg vet de gjerne spyr etter en tur, men det er måten de tjener pengene sine på. DE er der og tilbyr en vare, det er ganske billig å si at kundene er overgripere og drittsekker. Det er kun kristenmoralen her i landet som har gjort prostitusjon til et skambelagt "yrke".

Og det er denne skampåleggelsen utenfra som også gjør at horene føler seg skitne. Ikke sex i seg selv. Sex er sex, handlingen er den samme, enten du får hus, bil og mat på bordet som fast betaling, eller du får noen hundrelapper i hånda per gang.

Jeg synes både kvinner og menn skal få gå i fred på gata uten å bli sextrakassert.

Det er sikkert synd på de prostituerte, men også på narkomane - hva om en narkoman tigger hadde gått bort og stukket hånda si ned i veska di for å få tak i lommeboka di. Ville du tenkt "Staaaakars" da????

Selv om det er mange triste skjebner i Oslo og andre steder i verden vil jeg ha trygge gater, ikke at hovedgata skal være et guffent strøk der man blir overfalt.

Kanskje hvis den narkomane var mørk i huden. Det er jo mer synd på dem som regel...

Jeg synes forøvrig at disse jentene gjerne kan jages ned dit hvor de norske og østeuropeiske jentene holder til, og ikke antaste folk på Karl Johan.

Den alminneligste sextrakassering på gata er menn som snur seg etter kvinner, evt plystrer eller kommer med kommentarer. Dette får likevel passere uten kritikk og uten rettslig forføyning mot trakassøren, selv om det av mange oppleves ubehagelig og til dels truende.

Det er derfor tragisk å se at menn klager over at det er prostituerte å se på gatene. Mennene burde heller ta anstøt av å se kundene til de prostituerte i aksjon med å kapre et nytt offer de vil forgripe seg på. De prostituerte forsvinner når kundene slutter å kjøpe det som tilbys.

Vel, nå er det ikke lov med seksuell trakassering, så du får vel anmelde da, om du føler deg trakassert. Eller forventer du at noen andre skal ta affære for deg?

Kapre et nytt offer de vil forgripe seg på? Herremin, rull opp gardinene dine.

Og du tror virkelig at prostitusjonen forsvinner når kjøp blir forbudt.... du må leve i en boble.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste måten å få prostitusjon vekk fra gatene på er å gi disse kvinnene penger, utdannelse og arbeid, slik at de kan leve sitt liv slik de ønsker.

Ja, la alle oss som aldri er sykemeldt, som ikke tar i mot offentlig støtte til noe som helst, som sliter livet av oss for å jobbe og yte for arbeidsgiver og vår egen familie...la alle oss slite for alle de som bare kan slappe av og motta fra vår skatt (som vi betaler nok av!) slik at de kan "bare få og motta det de måtte ønske".

La oss for all del ikke stille krav til andre mennesker... :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste måten å få prostitusjon vekk fra gatene på er å gi disse kvinnene penger, utdannelse og arbeid, slik at de kan leve sitt liv slik de ønsker og slipper å la seg utnytte og misbruke av sexkundene. Utenlandske prostituerte som er ofre for trafficking må dessuten sikres varig oppholdstillatelse i Norge, dette er det minste som kan forlanges av et samfunn som har tillatt at kvinnene må selge sex for å overleve.

Er det mulig?

Det finnes nærmere 500 nigerianske horer i Oslo .. og ingen av dem er tilsluttet halliker eller rusavhengige .. De kommer hit for å tjene penger som de kan sende til hjemlandet sitt ..

Ved å belønne dem med penger, utdannelse og oppholdstillatelse så vil hore-trafikken doble seg mange ganger .. Er det sånn du ønsker å ha det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig noen som er ofre for trafficking o.l, men dette gjelder slettes ikke alle. Mange kommer hit frivillig for å tjene penger (se feks : http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/10/22/515795.html) . Jeg synes selvfølgelig det er trist for de som blir tvunget inn i prostitusjon, men skal virkelig menn som går på Karl Johan være nødt til å finne seg i å bli plaget av de prostituerte fordi "det er så synd i dem?" Jeg kjenner flere menn som synes det er ekkelt å gå opp/ned Karl Johan pga de prostituerte, og jeg synes ærlig talt de burde få gå i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...