Gå til innhold

Julegaver til klassevenninner

Fremhevede innlegg

Skrevet
Da synes jeg det er på tide. Når hadde du tenkt hun skulle begynne å lære økonomistyring i praksis?

herregud skal DU bestemme når andre skal begyne å gi ukepenger?

ta du deg av din familile.. så klarer nok hun å ta seg av sin egen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen vettuge råd å gi i denne situasjonen, dessverre, men vil bare gi min sympati. Ikke lett når noe slikt dukker opp like før ferien!

Og jeg krysser fingrene hardt for at vi slipper en sånn "halvparten av klassen gir dillete smågaver til hverandre"-greie så lenge som mulig. Jeg synes det er totalt unødvendig og bare stress, så jeg oppmuntrer ikke ungene i det hele tatt til å gi klassegaver (og hittil har vi hatt flaks, for det virker som de andre foreldrene i klassen tenker på samme måte)....

Skrevet

Dette problemet løste jeg med å kjøpe en bunke med griseflaks på narvesen i dag og to pakker småsjokolade på lidl.

Skrevet
Og jeg krysser fingrene hardt for at vi slipper en sånn "halvparten av klassen gir dillete smågaver til hverandre"-greie så lenge som mulig. Jeg synes det er totalt unødvendig og bare stress, så jeg oppmuntrer ikke ungene i det hele tatt til å gi klassegaver (og hittil har vi hatt flaks, for det virker som de andre foreldrene i klassen tenker på samme måte)....

Ja, det er grusomt å gi og få gaver.

Skrevet
Selv har jeg ALDRI fått lommepenger! Og jeg er blitt veldig økonomisk likevel! Klarte å lære det selv om jeg ikke fikk lommepenger gitt...

Samme her.

Skrevet
Ja, det er grusomt å gi og få gaver.

Det er dine ord, gitt. :roll:

Selvsagt er det en fin ting å både gi og få gaver, men det kommer litt an på sammenhengen også da. Akkurat dette med uanmeldte smågaver i klassen synes jeg er en uting, av flere grunner. For det første blir det ofte kluss med hvem som gir til hvem. A ga til deg i fjor, så du kjøper i år, men da har ikke hun kjøpt- derimot får du gave av B som du ikke har kjøpt noe til, og tilbringer nest siste skoledag med å stresse rundt for å finne noe til en billig penge som ikke ser fullt så billig ut. Kjedelig å kjøpe, kjedelig å få. Og som alltid i sånne sammenhenger, så finnes det noen i hver klasse som ikke får gaver fra noen i det hele tatt, og føler seg utenfor.

Så lenge jeg kan står jeg faktisk over den der. Det er nok gaver og pengebruk i jula som det er.

Skrevet

Tror dette er et jentefenomen.

Da mine var på samme alder som Prinsessa var det også en del utveksling av gaver, gikk mye på sånne pakker med deodoranter og godlukt, Date, i mange varianter og til overkommelig pris.

Hvis du ikke allerede har gjort noe, er det mitt forslag. La henne ordne kort på morgenen og så må kanskje du i dag ordne pakkene før kirka :klemmer:

Jeg hadde ofte liggende et par pakker på lur i tilfelle en uventet bursdag etc, det var fordelen med å ha to jenter med 2 års forskjell.

Skrevet

Jenta mi (12) har to veldig gode veninner. De kjøpete hun skikkelige gaver til 140-150 kr. Ellers kjøpte hun "jålesaker" (deo og såpe) til en 50-60 kr til 5 andre. Dette hadde jentene bestemt for flere mnd siden. Har en slik "jålesaker" -gave liggende i tilfelle. Blir det ikke bruk for den, får prinsessa selv den som ekstragave julaften. Husker vi drev på akkurat likt vi og

Skrevet
Åh, dette er et evig problem hvert år her i huset. I år har vi kjøpt biletter til nærmeste badeland til veninnene, jeg kjøpte en hel bunke slik at vi har hvis det kommer uforutsette gaver. Det er jo uansett noe vi kan bruke selv dersom det blir noen til overs :)

God ide! Noterer til senere bruk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...