Gå til innhold

Storken har kommet ;)

Concertina

Anbefalte innlegg

Åh, høres deilig ut med en ny kosebukse. Passer du de vanlige kosebuksene eller må du ha gravidbukse? greit at det er litt plass til bleia på sykehuset.

Bor du også på lørenskogsiden av byen forresten?

:hoppe: for permisjon. Satser på at det skjer noe snart!!

Passer mine vanlige bukser hadde det ikke vært for magen :fnise: Skal kjøpe en ny en til barsel, må vel kjøpe den litt stor for at den skal være behagelig med den derre bleia på sykehuset dog ;)

Bor på Lørenskogsiden ja, nærmere bestemt på Strømmen :)

Hadde vært fint om noe skjedde snart ja, men strengt tatt så bør jeg vel ikke stresse, det er jo trossalt over 2 uker til termin, og det er jo stor sannsynlighet for at jeg går over tiden jeg og... Men jeg gleder meg masse til lille nurket er ute og vi kan få bli kjent med mageboeren vår :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Revenka

Åh! Vi var på visning på Strømmen på lørdag, men det lå rett ved togbanen så det utgikk. Dessuten var gulvene veldig skjeve og prisen for høy :fnise:

Tenkte å se om det var en barselgruppe i lørenskog slik at jeg kan bli litt kjent med noen når vi flytter. Kanskje jeg får prøve meg på et BIM treff. Har du vært med på noe slikt? Er jo litt skummelt. Tenk om man ikke går over ens så sitter man der og det er bare pinlig :fnise: Nesten som blind date. :fnise: Men på en annen side så har man sikkert veldig mye å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra jordmor! Hadde en veldig fin time hos henne i dag, fikk snakket litt om fødselen og hvordan ting stod til... Hun bare blåste av at legen mente jeg skulle spise mindre salt, og var overbevist om at det nok var stress som var årsaken til det stigende blodtrykket - og det er jeg og! Så i dag så lot hun meg slappe av på benken en stund før hun målte -og det er nede i 120/80! :hoppe: Veldig glad for det! Så hun rådet meg til å komme 15-20 min for tidlig til de neste kontrollene slik at jeg får sitte godt og slappe av før blodtrykket måles, så slipper jeg unødvendige bekymringer!

Ellers så alt fint ut, urin var negativ, blodprosenten 12,8 og småttens hjertelyd varierte mellom 145 og 150 - h*n beveget seg veldig mens hun holdt på :ler: Ødem er på 2+ nå... jeg har jo knapt "ankelkuler" og blodårer ser man ikke i beina lengere... Men vannet forsvinner jo etter fødselen så det er ikke så farlig. Ubehagelig, men man overlever det og :)

Har fått beskjed om å roe litt ned, så jeg har funnet ut at det er ikke vits så stresse for å bli ferdig - småtten har nok ikke tenkt seg ut i løpet av de neste dagene uansett, så da kan vi heller ta ting litt etter litt! Så nå skal jeg legge meg litt på sofaen, skru på tven, strikke litt og slappe helt av! Deretter skal jeg mekke middag til min kjære, og så tenker jeg det blir maling av vegger på soverommet! En ting av gangen, jeg må ikke male vegger og karmer og legge tapet på samme dag ;)

Åh! Vi var på visning på Strømmen på lørdag, men det lå rett ved togbanen så det utgikk. Dessuten var gulvene veldig skjeve og prisen for høy :fnise:

Tenkte å se om det var en barselgruppe i lørenskog slik at jeg kan bli litt kjent med noen når vi flytter. Kanskje jeg får prøve meg på et BIM treff. Har du vært med på noe slikt? Er jo litt skummelt. Tenk om man ikke går over ens så sitter man der og det er bare pinlig :fnise: Nesten som blind date. :fnise: Men på en annen side så har man sikkert veldig mye å snakke om.

Vi bor ganske nært togbanen vi, men på Lillestrøm-siden, hører ikke toget, men så ser vi heller ikke togskinnene her jeg bor ;)

Er sikkert en barselsgruppe på Lørenskog, du vil jo sikkert bruke nærmeste helsestasjon til kontroller og der er det sikkert barselsgruppe, så du blir sikkert kjent med noen :) Hvis ikke får du komme på besøk her borte på Strømmen ;)

Har ikke vært på BIM-treff nei, det har ikke klaffet med tidspunktet rett og slett, og nå har jeg blitt kjent med noen via yoga/fysio så da er det ikke så farlig... Men har truffet folk fra nettet før da, inkl via KG, og det går stort sett helt fint :) Og på slike BIM-treff så er det jo vanligvis flere så man har alltids noen man kan snakke med, og selv om man ikke har så mye til felles så har man jo barn/barnimagen så ;)

---

Ha en flott dag jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er man visstnok et år eldre - det er første året jeg knapt kunne brydd meg mindre :ler: Er liksom noe annet som er så mye viktigere og derfor så er det ikke så vanvittig nøye rett og slett!

Men jeg har nå unnet meg å sover litt lengere enn vanlig, var oppe før 9 likevel ;) Frokosten bestod av varme rundstykker med løvtynn pepperskinke, fænsi solbæryoghurt, eplejuice fra Hardanger og en god kopp te :) Lunsj blir ute på kafé sammen med bella, blir koselig som alltid tenker jeg!

Ellers så skal jeg og sambo spise pizza hjemme (namnam!), så dra og drikke kaffe og spise kake på en kafé før vi stikker på kino og ser "Burn after reading". Gleder meg til å se den filmen, har hatt lyst til å se den leeenge! Det blir nok siste kinoturen på en stund tenker jeg, så vi får nyte det mens vi kan :)

Må si at denne graviditeten har knyttet oss enda tettere sammen, vi var veldig spleisa før graviditeten og, men nå deler vi jo enda mer og vi har snakket mye sammen om forventningene til graviditeten og hva som faktisk har skjedd og hva som vil skje i tiden framover. Føler at vi er begge veldig godt rustet til å ta det som kommer, og vi har blitt en skikkelig "enhet", en familie! Og alt dette gjør at jeg kjenner jeg fremdeles får hjertebank når jeg ser han :rødme: Han er så god mot meg og vi utfyller hverandre så godt! Og det er ingen tvil om at han kommer til å bli en fantastisk pappa! Gleder meg sånn til å se det...

Ellers så går nå dagene, har tatt fram strikketøyet igjen og satser hardt på å prøve å gjøre meg ferdig med babyteppet... Det krever litt, er noen cm igjen til det er kvadratisk, men jeg skal prøve mitt beste!

Men nå skal jeg stryke gardiner, de har vært litt for lange, så nå krysser jeg fingre for at de har krympet etpar cm i vask :fnise: Hadde vært deilig å slippe å legge de opp... Lat? Jeg? Neeeeida ;)

Ha en flott onsdag jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Gratulerer med dagen :bursdag: Høres ut som en koselig start på dagen. Kos deg masse. Hvem vet, kanskje det blir en styrtfødsel og lillebabyen din blir født på samme dag som deg. Fin bursdagsgave det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye med dagen :blåse: Høres ut som du får en koselig dag. Må innrømme jeg syns det er godt med en bursdag uten altfor mye styr. Er nok spesielt for deg i og med at du har en liten en som kommer snart :)

Nyt dagen og slapp av :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen!

Jeg hadde lyst til å se den nye Bond-filmen på kino, men det ser ikke akkurat ut som om det blir en realitet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sen, men... :sjenert:

GRATULERER MED DAGEN SOM VAR I GÅR!!! :blåse:

Håper dere koste dere, og at du hadde en fin dag! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle gratulasjoner jenter!

Jeg har fiksa maskina mi!!! :hoppe: Det var bare et software-problem, så når jeg endelig fant cd-ene mine så var det bare å reinstallere os-et og maskina funker som bare det!! Så nå må jeg bare overføre alt til maskina, riktignok med en skikkelig opprydding først, og så fungerer alt som før! Finefine macen min! Har virkelig savna den, møkkapcen til sambo er ikke det samme nei :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AnneShirley

Hei sann. Tenkte å poppe innom boken din en tur også.

Må si at denne graviditeten har knyttet oss enda tettere sammen, vi var veldig spleisa før graviditeten og, men nå deler vi jo enda mer og vi har snakket mye sammen om forventningene til graviditeten og hva som faktisk har skjedd og hva som vil skje i tiden framover. Føler at vi er begge veldig godt rustet til å ta det som kommer, og vi har blitt en skikkelig "enhet", en familie! Og alt dette gjør at jeg kjenner jeg fremdeles får hjertebank når jeg ser han :rødme: Han er så god mot meg og vi utfyller hverandre så godt! Og det er ingen tvil om at han kommer til å bli en fantastisk pappa! Gleder meg sånn til å se det...

Kjenner meg igjen i dette.. Hyggelig å høre at dere har det så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingenting.. Det er jo hundre år siden jeg har vært her, og gått slipp av både datatrøbbel, oppussing, murringer og ikke minst bursdag - HURRA!

Gratulerer så mye med dagen som var!!

Og :hoppe: for 38 uker! Det er så gøy å lese på tickeren din nå. Babyen kan komme når som helst!

Godt å høre at blodtrykket har gått ned igjen. Må være frustrerende å få to forskjellige beskjeder av jordmor og lege. Må innrømme at det er en av grunnen for at jeg kun skal gå til jordmor. Føler faktisk at de har mer peiling enn legene (kommer selvfølgelig helt an på legen da..).

Skal du slappe av i helgen? Jeg er imponert over all energien du har hatt de siste dagene. Har ikke noe noe beohv for å sette deg ned snart? ;)

Good helg Concertina :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt maskina di er i orden igjen!! :klem:

God helg!

Veldig godt ja :) Håper du får en god helg du også! :klem:

Hei sann. Tenkte å poppe innom boken din en tur også.

Kjenner meg igjen i dette.. Hyggelig å høre at dere har det så bra :)

Heihei! :vinke: Hyggelig med besøk!

Og godt å høre at andre også har fått det ekstra bra etter at spiren kom på plass i magen :)

Gratulerer med 38 uker! Nå er det kort tid igjen uansett om dy går over termin eller ikke :hoppe:

Takk og takk! Og tenk - ikke lenge igjen nå nei! Kanskje neste gang vi treffes så har jeg småtten utenfor magen! :rødme: Kan knapt vente!

Nå skjønner jeg ingenting.. Det er jo hundre år siden jeg har vært her, og gått slipp av både datatrøbbel, oppussing, murringer og ikke minst bursdag - HURRA!

Gratulerer så mye med dagen som var!!

Og :hoppe: for 38 uker! Det er så gøy å lese på tickeren din nå. Babyen kan komme når som helst!

Godt å høre at blodtrykket har gått ned igjen. Må være frustrerende å få to forskjellige beskjeder av jordmor og lege. Må innrømme at det er en av grunnen for at jeg kun skal gå til jordmor. Føler faktisk at de har mer peiling enn legene (kommer selvfølgelig helt an på legen da..).

Skal du slappe av i helgen? Jeg er imponert over all energien du har hatt de siste dagene. Har ikke noe noe beohv for å sette deg ned snart? ;)

Good helg Concertina :hug:

Hehe, ting skjer også når du er borte vettu ;) Håper du har en god helg! :klem:

Utrolig godt å ha rundet 38 uker, nå er det jo faktisk ikke lenge igjen uansett om jeg føder før eller etter termin!

Veldig godt at blodtrykket er nede igjen, og den siste timen hos jordmor så var jeg veldig fornøyd. Har dog syntes de tidligere timene har vært litt waste of time, altså: hun har mer peil på graviditet, sf-målinger etc, men jeg synes hun er litt for "dallete" - men det vil jo være anerledes ved neste graviditet uansett. Det greie med legetimene er at de er ferdig på nullkåmmasvisj ;) Får se hva jeg ender opp med neste gang ;)

Slappet av masse i går, litt rydding og småtteri, men ikke noe oppussingsarbeid, var litt godt! Til gjengjeld så har vi gjort unna siste rest med maling i dag, vi skal endelig legge tapet på den ene veggen, og forhåpentligvis begynne på gulvlegging (jeg håper egentlig at vi skal gjøre oss ferdig i dag... så kan vi liste i morgen...). Blir vi ferdig med gulvlegginga så blir det en avslappende dag på meg i morgen, svigerfar kommer nemlig og hjelper til med listinga ;)

Var innom Fame i går og tittet på bildene de hadde tatt - jeg hadde ikke fått med meg at det kun var "fotografens utvalgte" man kunne få gratis, og det bildet hun hadde valgt ut syntes ikke jeg var ikke spesielt fint, verken av oss eller fototeknisk... Så vi endte med å oppgradere til et større bilde som vi fikk velge selv, betalte 400 kr og det er jo ikke så ille - men følte meg litt "lurt" ;)

Ellers så jobber kroppen, spesielt på natta, men jeg har "menssmerter" i tak med ujevne mellomrom på dagtid og, så noe skjer jo... Vi får se hvor lang tid det tar før småtten finner ut at det er på tide å komme seg ut ;) Jeg stresser ikke, det kan fremdeles ta noen uker til jeg er mamma, men det hadde vært fint om h*n kom ut snart. Gleder meg sånn til å bli kjent med h*n, se hvem h*n er! :hjerte:

Men nå skal vi legge tapet, ha en flott lørdag jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...