Gå til innhold

Storken har kommet ;)

Concertina

Anbefalte innlegg

:kjefte: Datamaskina mi har gått til h***ete!!! :sur: Fikk plutselig bluescreen - på en mac!! :overrasket: Og etter det har den ikke startet opp... Så nå sitter jeg på skolen og kopierer ut alt som ligger på disken, mac-er kan man nemlig koble opp som ekstern disk hvis ikke hele disken er ødelagt...

Så da gikk den dagen bort - litt fortvilet ja! Det hjelper selvsagt at jeg har får kopiert over de viktige filene mine (hadde ikke tatt backup den siste uka...), men siden den eneste andre maskina vi har er jobb-pcen til sambo så er jeg nesten like langt - den kan jeg ikke installere noen programmer på så det er ikke så mye jeg får gjort på den... :sukk:

Jeg har ikke helt energi eller tid til å krangle med apple... men jeg må vel... Har visst pc-forsikring gjennom fagforeninga, så jeg må sjekke opp om den kan gjøre ting enklere - jeg har kranglet meg til 5 års reklamasjonsrett hos Apple før, men det er mye styr og mange ledd man må snakke med og jeg føler ikke jeg har helt overskuddet til akkurat det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at du har prøvd å starte den i sikker modus også? Og via diagnoseverktøyene som ligger på os-cd som fulgte med?

Har du kjøpt den på Applestore og ikke på Eplehuset eller annen butikk? Det er vel bare å ta opp kampen, jeg har hatt to reparasjoner på min, begge ganger var det nettverkskortet som var røket, og det var ikke noe problem, selv etter to år. Men det var på Eplehuset da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du har prøvd å starte den i sikker modus også? Og via diagnoseverktøyene som ligger på os-cd som fulgte med?

Har du kjøpt den på Applestore og ikke på Eplehuset eller annen butikk? Det er vel bare å ta opp kampen, jeg har hatt to reparasjoner på min, begge ganger var det nettverkskortet som var røket, og det var ikke noe problem, selv etter to år. Men det var på Eplehuset da...

Da det skjedde var hodet mitt så tomt at det har jeg ikke ;) Men får kopiert ut alt nå, så får jeg dille med alt annet etterpå... Jeg har et håp om at det bare er os-et som har fått litt hikke (utifra hvor langt i startsekvensen den kommer før den ikke går lenger...).

Lang historie kort - min første mac kjøpte jeg brukt (6 mnd gammel), den var kjøpt gjennom Applestore - i løpet av underkant av 3 år så gikk lyset i skjermen to ganger (fikk ny skjerm to ganger!) og harddisken to ganger... Jeg fikk kranglet meg til en helt ny maskin, gadd ikke å sitte å vente på at noe mer skulle gå galt. Det er nå 2,5 år siden, denne maskina har vært eksemplarisk hele veien, helt til i dag...

Jeg har en mail fra Forbrukerrådet som sier helt klart at det er 5 års reklamasjon på bærbare maskiner, men prosessen for å få igjennom alt er så lang og kjedelig og... Så, satser på at det bare er "hikke" i oset...det hadde vært det enkleste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safe mode funka ikke... Får se om jeg ikke bare forsøker å reinstallere hele os-et når jeg kommer hjem, må dog lete litt etter alle diskene, gudene måtte vite hvor de er ;)

Nå sitter jeg og kopierer alle filene over til eksterndisken, og har noen sinnsyke murringer i korsryggen, skikkelig vonde. Hadde noen murringer foran i magen/livmoren i stad, så her modnes det i hvertfall! Kunne tenkt meg å gjøre noen yogaøvelser for å avspenne, men tror de som sitter her på medialaben ville sett litt rart på meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safe mode funka ikke... Får se om jeg ikke bare forsøker å reinstallere hele os-et når jeg kommer hjem, må dog lete litt etter alle diskene, gudene måtte vite hvor de er ;)

Nå sitter jeg og kopierer alle filene over til eksterndisken, og har noen sinnsyke murringer i korsryggen, skikkelig vonde. Hadde noen murringer foran i magen/livmoren i stad, så her modnes det i hvertfall! Kunne tenkt meg å gjøre noen yogaøvelser for å avspenne, men tror de som sitter her på medialaben ville sett litt rart på meg :fnise:

Dah, du må ikke stresse slik at det plutselig blir fødsel på skolen! :sjokkbla:

I utgangspunktet er å reinstallere os en windows-løsning, har aldri prøvd meg på det med Mac. Erfaringsmessig er det gjerne noe maskinvare dersom noe ryker. Men iallfall på Tiger-disken finnes det noe verktøy som sjekker kontakt mot en del fysiske enheter som typisk kan være et problem. Det ligger riktignok langt bak i hodet dette, har bare hatt bruk for det en gang.

Hvis ikke, er det jo egentlig siste arbeidsdag før fødselspermisjon i morgen, kanskje det er et tegn? :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dah, du må ikke stresse slik at det plutselig blir fødsel på skolen! :sjokkbla:

I utgangspunktet er å reinstallere os en windows-løsning, har aldri prøvd meg på det med Mac. Erfaringsmessig er det gjerne noe maskinvare dersom noe ryker. Men iallfall på Tiger-disken finnes det noe verktøy som sjekker kontakt mot en del fysiske enheter som typisk kan være et problem. Det ligger riktignok langt bak i hodet dette, har bare hatt bruk for det en gang.

Hvis ikke, er det jo egentlig siste arbeidsdag før fødselspermisjon i morgen, kanskje det er et tegn? :engel:

Ingen fødsel på gang enda nei ;)

Jeg vet det er en windowsløsning og at det mest sannsynlig ikke vil funke å reinstallere, har bare så liten lyst til å ringe apple at jeg har lyst til å prøve likevel... Jeg antar at det er disken som er gåen, det er veldig likt slik det var sist disken min gikk, sånn rent bortsett fra at den ikke stopper opp fullt så tidlig som den gjorde sist ;) Husker jeg gjorde endel forskjellig sist disken røyk, men det er jo 2,5 år siden så jeg må innrømme at jeg har fortrengt hele greia. Får lese litt på mac1.no og se om de har noen tips der.

...har siste veiledning på mandag (først da det passet for både meg og veilederen) så det passer egentlig dårlig at det er et tegn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag! Fremdeles datatrøbbel, dvs jeg finner ikke cd-ene med disk repair etc så jeg får lete litt i helga tenker jeg ;)

Så nå sitter jeg på sambos udugelige jobb pc, ikke kan jeg installere programvare, jeg må bruke IE og det hele er ganske sucky... Menmen, that's life. I det minste så har jeg redda ut alt som var på maskina, og selv om dette betyr at jeg ikke får gjort unna endel arbeid til mandag så får jeg gjøre det beste utav det! Det er ikke verdens undergang!

Så en skikkelig gladnyhet: venninna mi har født! :hoppe: En helt perfekt liten gutt på 3400 gram og 50 cm! Tok jamen meg 8 dager fra første rie og åpning til fødsel - tror hun er overlykkelig over at det hele er ferdig nå ja, slitsomt å gå med rier hver natt uten at det fører noen vei. Skulle ønske vi bodde nærmere, hadde vært så kos å se vidunderet! Menmen, vi får tilbringe masse tid sammen med de i jula, så får ta det igjen da :) Må ut og shoppe en liten ting til gutten og få sendt oppover i hvertfall!

Ellers så er energinivået høyt, jeg stod opp før 7 i dag, har malt to vegger på soverommet og tenker jeg skal male de siste to nå. Det blir så fint! Ene veggen har jeg bare malt som et underlag til tapeten, vi skal ha mørk brun tapet og da er det kjekt at det ikke skinner lys maling i skjøtene. De andre veggene blir i Jotuns Gnist - en ganske mørk beigefarge, litt skeptisk da jeg startet, men det ser skikkelig lekkert ut! Med hvite karmer, lister og garderobeskap så blir det ikke så mørkt som fryktet, samtidig så blir det veldig lunt og intimt - og skiller seg helt klart ut fra resten av leiligheta som er hvitmalt ;)

Når jeg er ferdig med malinga så må jeg en tur opp på kjøpesenteret og handle etpar sorte gensere/topper, vi skal fotograferes i dag og verken jeg eller sambo har noe som passer! Etter fotografering så er det rett ned i den solgte leiligheta for overtakelse - megler ringte og fortalte at pengene var på plass på konto, så vi får masse penger til uka :hoppe: Da blir det bestilling av vedovn! Og ny seng! Og nytt garderobeskap! Og tørketrommel! :fnise:

Men nå skal jeg male igjen! Ha en flott fredag jenter, kos dere i helgen - det blir nok ganske stille herfra siden jeg ikke har egen maskin, skjer det noe så sier nok bella i fra :ler: ...sannsynligheten er liten, men for å så litt nysgjerrighet - jeg har hatt vanvittige murringer og småvondt i nedre delen av magen og ryggen i natt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var først strøket tatt! Blir kjempefint :biggrin: Nå sitter jeg ferdigdusjet og stylet og egentlig burde jeg dratt og handlet det jeg skal... men er litt sliten ja!Skal sitte bittelitt til også drar jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Oi oi, snakk om masse energi da. Bruker du forresten maske eller noe når du maler, eller er det gravidvennlig maling? Høres fint ut uansett, du får ta bilde så vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, snakk om masse energi da.

Masse energi ja! Men litt sliten nå, den fotosession tok på, men det blir forhåpentligvis et bra bilde! Kommer ikke til å bestille noe mer, Fame har noen vanvittige priser, og man kan jo kun bestille bilder innrammet, det er begrenset hvor mange magebilder av meg og sambo jeg vil henge på veggen :fnise: Kjøpte en sort topp for å ha på noen av bildene, den ser bare så fin ut med struttemagen - spørs om jeg kommer til å bruke den etter fødselen, så tettsittende klær er vel ikke akkurat det jeg først kommer til å trekke på meg ;)

Etter fotograferingen så var vi og overleverte nøkler til de som har kjøpt kåken. Godt å være ferdig med det! Så på mandag skal man i banken og fikse alt, det er så godt å endelig få økonomien på rett stell :)

Bruker du forresten maske eller noe når du maler, eller er det gravidvennlig maling? Høres fint ut uansett, du får ta bilde så vi får se!

Bruker ikke maske, har malt med vanlig vannbasert tidligere - godt utluft så går det helt fint, det er uhyre liten avgassing i moderne vannbasert maling. Denne gangen malte jeg med Sens-malingen til Jotun, den uten noe avgassing overhode. Den var ikke kommet på markedet før vi malte det andre rommet...

Skal få tatt bilder etter at det er ferdigmalt, har noen førbilder som er ganske grusomme :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, oi, oi..for et energinivå!!! Sende over litt hit...? :nigo:

Jeg føler meg som verdens største slappfisk om dagen nå... :fnise:

Bra med murringer og litt vondter i korsryggen!! :hoppe: Kanskje det er noe på gang hos deg!? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med ødelagt data, men godt å høre at energien fortsatt er på topp. Greit å føle at man får gjort alt man vil på slutten. Blir vel fort kjedelig å bare sitte og vente også, så godt å ha noen og gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helga nesten over... har vært utrolig stressende og jeg er sliten nå... Og jeg har veiledning i morgen og alt jeg har skrevet er utilgjengelig... Får se om jeg ikke får ned noen flere skisseideer skikkelig, har skisset endel småtteri, men ikke bearbeidet de tankene - har ikke hat tid rett og slett...

Og nå sover jeg dårlig, det er så sinnsykt vondt når jeg snur meg i senga, våkner opp fordi det gjør skikkelig vondt, og når man i tillegg har mensvondt i magen og i ryggen hele natta så får man ikke akkurat slappet av!

Menmen, vi begynner å se enden på ting, svigers har vært her både i går og i dag, og hjulpet oss masse! Soverommet blir ferdig i løpet av de neste dagene - får se hvor mye vi rekker/orker i kveld! Gjenstår bare å male et strøk i taket, et på veggene, et strøk på karmene, legge tapet på ene veggen og legge gulv, deretter må vi ut og kjøpe garderobeskap og montere før vi kan liste. Småttens seng mangler et siste strøk (malt i sensmaling så den er ferdigavdampet i løpet av etpar dager!). Ellers så er stellebordsløsninga på plass, den ble veldig fin og det ble godt med plass på det lille badet vårt :) Alt småtteriet som gjenstod på kjøkkenet er ferdig, så nå har vi både sparkelister og lys over benken og fôring i ene hjørnet og... Så bortsett fra soverommet så gjenstår det bare litt listverk vi gjerne skulle hatt unnagjort før småtten kommer!

Men nå skal jeg mekke litt middag, deretter skisse litt før kvelden er mer eller mindre over... Etter veiledningen i morgen så er det heldigvis offisielt permisjonstid, så da har jeg en ting mindre som må gjøres....

...kroppen er sliten, jeg har energi på dagen til å gjøre endel, men kjenner det jo i kroppen etter at dagen er over og jeg må innrømme at jeg gleder meg veldig til småtten kommer, få kroppen litt for meg selv igjen. Synes egentlig at lille småtten kan komme ut snart - i løpet av denne uka hadde ikke vært meg i mot, til tross for at vi har masse å gjøre... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir nesten sliten bare av å lese om livet deres om dagen....! :fnise: Jeg har skikkelig slappisdager, og lader opp til en ny hverdag.... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man permisjon! Og godt er det!

Jeg har fått etpar småting jeg kan jobbe med fram mot fødselen, men ingenting jeg må gjøre. Uansett godt å ha etpar konkrete ting å jobbe med :)

I dag har jeg hatt en tung dag, det er jo ikke så rart at kroppen reagerte på den behandlingen den fikk i helga... Bekkenet har kranglet skikkelig, har ikke hatt sånn vondt siden før jeg begynte med behandling! Så i dag har det blitt litt lite jobbing... Hadde tenkt at jeg skulle gjøre ferdig malingen av vinduskarmen, men jeg tror ikke jeg klarer å stå og male i en time... Så det ser ut til at sambo tar for seg taket slik at jeg kan male siste strøk på veggen i morgen... Tenker jeg rydder litt i stua mens han jobber - forhåpentligvis så tar det ikke så lang tid, hadde vært kos å legge seg tidlig i dag!

Må få pakket ferdig den derre fødebagen og, har satt på en ny maskin med klær så da tror jeg det meste jeg har tenkt å pakke er rent. Har kjøpt to amme-bher på H&M til usle 198 kr, de holder sikkert helt i begynnelsen, gidder ikke bruke masse penger på noen bher som jeg kanskje ikke passer uansett når småtten er ute. I tillegg har jeg kjøpt to amme-singleter, ikke ammetopper, men slike singleter med ammebh-åpning, høres kjekt ut om ikke puppene blir for store :fnise: Så det eneste jeg hadde tenkt å kjøpe nå er ei ny kosebukse, kan være greit å ha en ny en :)

Men nå skal jeg rydde litt, i morgen er det en bassengtrening og jordmortime, skal bli spennende og se hvordan blodtrykket mitt er... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Åh, høres deilig ut med en ny kosebukse. Passer du de vanlige kosebuksene eller må du ha gravidbukse? greit at det er litt plass til bleia på sykehuset.

Bor du også på lørenskogsiden av byen forresten?

:hoppe: for permisjon. Satser på at det skjer noe snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...