Gå til innhold

Storken har kommet ;)

Concertina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tipper gutt den 14. november!!

Har du fått ammeputen forresten? Den var fin :)

*notert*

Har fått ammeputen ja, den er kjempefin :) Bruker den for tiden til å ha mellom beina når jeg sover - egner seg ganske bra til det og :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, menssmerter i korsryggen? Kan ikke det være et tegn på at det ikke er lenge igjen da?

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å tippe 25 november, men nå tror jeg at jeg sier.. hmm... 7 november i steden for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, menssmerter i korsryggen? Kan ikke det være et tegn på at det ikke er lenge igjen da?

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å tippe 25 november, men nå tror jeg at jeg sier.. hmm... 7 november i steden for!

Det kan vel være et tegn, men det kan like gjerne ta mangemange uker, så vi får se hva som skjer framover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:snø: Det snør, det snør! :plystre:

Ute laver det ned! Den første snøen, og den kom før bursdagen min... husker jeg ikke syntes det var skikkelig bursdagsfeiring uten snø, må innrømme at nå bryr jeg meg ikke like mye, men det er godt at det blir lysere på kvelden :)

Og jeg våkna opp i dag med godt med energi! Det er ikke noe jeg har vært vant med de siste ukene, alt har vært slitsomt og jeg har vært sliten før jeg har fått gjort noe. Men i dag! Så jeg starta dagen med å rydde kjøkkenet som jeg ikke hadde hatt ork til å gjøre i går! Så nå går oppvaskmaskina, alle flater er skinnende rene og jeg spiser en velfortjent frokost: fruktsalat med mango, galiamelon, kiwi og appelsin, og koser meg med en kopp te.

Etterpå er planen å få sydd sengetøy - jeg gav opp å finne kjønnsnøytralt sengetøy som var kult - så jeg kjøpte etpar sett på ikea i stedenfor. Men de er jo altfor store, så jeg har klippet de ned i rett størrelse (har kjøpt et sett som er rett), og må bare sy en søm eller to for at de skal kunne brukes :) Har allerede satt fram symaskina, så da er det bare å spole litt undertråd og sette i gang.

Når det er gjort skal jeg rydde litt i stua, støvsuge, før jeg gjør det jeg skal gjøre: skrive på oppgaven ;) Tenker det er det jeg rekker før jeg skal på legetime.

Var på den siste yogatimen sammen med samboeren min i går, det var veldig nyttig for oss begge. Nå har sambo noen konkrete ting han kan gjøre under fødsel, han vet hvilke stillinger som er gode for avspenning og han skjønner mer av pust etc. Var en ting kurslederen sa som jeg skal ha friskt i minne: barnet føder seg selv, det eneste jeg skal gjøre er å ikke motarbeide kroppen! Synes det hørtes ut som en grei ting å ha i minne når det setter i gang.

Vi skal jo på et kurs til, går mye på det samme, men mer dyptgående... Er nesten så jeg er usikker på om jeg virkelig trenger det, men samtidig har jeg styrt sånn for å få være med på det at vi får ta det og ;)

Men nå skal jeg lese litt her inne mens jeg gjør ferdig frokosten! Håper dere alle har en flott onsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det var en positiv jente! :hoppe: Det var nesten så den energien din smitta over på meg gitt. Men bare nesten, er jo på jobb ;)

Men nå må du ikke ta helt av da, så du kapitulerer i kveld :klemmer:

Når det er gjort skal jeg rydde litt i stua, støvsuge, før jeg gjør det jeg skal gjøre: skrive på oppgaven ;) Tenker det er det jeg rekker før jeg skal på legetime.

Var en ting kurslederen sa som jeg skal ha friskt i minne: barnet føder seg selv, det eneste jeg skal gjøre er å ikke motarbeide kroppen! Synes det hørtes ut som en grei ting å ha i minne når det setter i gang.

Den skal jeg huske! Barnet føder seg selv. Hm. Ja, det gjør kanskje det. Jeg har en annen setning som er veldig god, som en venninne av meg sa (selv etter 30 timers fødsel) "Å føde er gøy!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åj, så flink du er i dag da!!! :strix:

Ekstra energi på slutten, er det ikke noen som da sier at fødselen er like rundt hjørnet...? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra energi på slutten, er det ikke noen som da sier at fødselen er like rundt hjørnet...? :lur:

Jaja! Det har jeg også hørt!! Og med ekstra energi og full nesting hjemme hos Concertina, samtidig som menssmerter nederst i ryggen, skal vi ikke se bort i fra at det blir en tidlig november-baby! Wohoo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det mye action :hoppe:

Den skal jeg huske! Barnet føder seg selv. Hm. Ja, det gjør kanskje det. Jeg har en annen setning som er veldig god, som en venninne av meg sa (selv etter 30 timers fødsel) "Å føde er gøy!"

Jeg er litt skeptisk til akkurat den - gøy er vel kanskje ikke det jeg ser for meg men :ler: Samtidig, det er jo noe man kun skal gjøre noen få ganger i livet, så man bør vel gjøre det beste utav det :)

Åj, så flink du er i dag da!!! :strix:

Hehe... kanskje det?

Er forsåvidt ikke meg i mot ;)

Så deilig med litt energi :)

Prøve å ta en lunsj til uka eller? Om du har tid?

Veldig deiling med energi ja! :biggrin: Lunsj til uka høres flott ut, har endel på plakatet, men jeg har tid tirsdag etter 13, eller onsdag eller fredag når som helst :)

---

Dagen ble ikke helt som planlagt - jeg fant plutselig ut at en frisørtime hadde vært noe... Så jeg kledde meg om og stakk for å finne meg en frisør, fikk drop-in-time med engang, og etter farging av ettervekst, striping, farging av alt håret (inkl stripene) og klipp så rakk jeg akkurat legetimen, dog måtte jeg ta taxi til legesenteret :ler:

Så her hjemme er ikke noe blitt gjort, men jeg ser snasen ut på håret så da gjør det ingenting :fnise: Har fortsatt litt lengde på det, men det er tynnet ut og klippet opp, er farget gyllenbrunt med tynne striper - ikke veldig markante, det ser rett og slett veldig naturlig ut. Må dog innrømme at lommeboka ikke likte helt behandlingen - det kostet 1700 kr + at jeg kjøpte et serum til 300 kr... Menmen, det er vel verdt det, skal trossalt bli tatt masse bilder av framover så da er det greit å se ok ut ;)

Var hos legen, kjapt inn og kjapt ut. Det meste så ok ut, småtten hadde hjertelyd på 150, jeg har gått opp rundt 8 kg til nå, urin var negativ, men blodtrykket mitt har steget enda litt til... Ikke bra! Så legen er litt bekymret, jeg har fått strengt beskjed om å kutte ut salt og drikke kun når jeg er tørst (pga mye vann i kroppen). Jeg spiser veldig lite salt, så det er litt vanskelig å kutte ned men - jeg spiser kun et brødmåltid om dagen (kjøpbrød har jo endel salt, samme har de fleste pålegg/margarin), vi lager all middag fra skratch og sambo bruker ikke salt, jeg bruker bittelitt, og ellers så vet jeg ikke helt... greit, jeg kutter ut farrisen og potetgullet i helgene, men hvor jeg ellers skulle kutte saltet... :sjenert:

...forresten - legen mener jeg nok kommer til å føde før termin pga menssmertene og fordi hodet visstnok ligger langt og godt nede i bekkenet. Hun spurte meg om nedpress, og jeg sa at jeg ikke hadde kjent noe særlig... Eh... I det jeg gikk av bussen på vei fra legen så kjente jeg den vante følelsen, det er vel kanskje det man kaller nedpress ja :fnise:

Men nå skal jeg finne fram symaskina og faktisk gjøre unna noe mens jeg venter på at sambo skal komme hjem fra frisøren - hans frisørregning blir nok atskillig lavere :fnise:

Ha en fin onsdagskveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man er snasen på håret, så er det det viktigste! Hvem vet når du har tid til å være det igjen :fnise:

Får håpe legen er mer fornøyd neste gang, og at blodtrykket ikke stiger mer. Du gjør i alle fall det du kan, høres det ut til :)

Tenk så spennende, at snart er det lille knøttet ditt her :rødme: Gleder meg til å dra frem :popcorn: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...forresten - legen mener jeg nok kommer til å føde før termin pga menssmertene og fordi hodet visstnok ligger langt og godt nede i bekkenet.

Interessant. Jeg har også hatt jevnlige menssmerter et par uker og hodet festet seg for to uker siden. Jeg har aldri tenkt at det skulle ha noe å si (har ikke spurt heller da) og jordmor sa senest i dag at hodet ofte fester seg veldig tidlig hos førstegangsfødende. Tenk om det virkelig betyr at fødselen er nært forestående? Det hadde vært så flott om fødselen kom i gang av seg selv, jeg har liksom belagt meg på igangsettelse, men det har jeg jo egentlig ikke veldig lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man er snasen på håret, så er det det viktigste! Hvem vet når du har tid til å være det igjen :fnise:

Får håpe legen er mer fornøyd neste gang, og at blodtrykket ikke stiger mer. Du gjør i alle fall det du kan, høres det ut til :)

Tenk så spennende, at snart er det lille knøttet ditt her :rødme: Gleder meg til å dra frem :popcorn: !

Sant, hvem vet når man har tid til å sitte hos frisøren i 4 timer neste gang ;)

Er ikke så lenge igjen nå nei, ikke lenge til dere kan ta fram :popcorn: her og gitt... :)

Interessant. Jeg har også hatt jevnlige menssmerter et par uker og hodet festet seg for to uker siden. Jeg har aldri tenkt at det skulle ha noe å si (har ikke spurt heller da) og jordmor sa senest i dag at hodet ofte fester seg veldig tidlig hos førstegangsfødende. Tenk om det virkelig betyr at fødselen er nært forestående? Det hadde vært så flott om fødselen kom i gang av seg selv, jeg har liksom belagt meg på igangsettelse, men det har jeg jo egentlig ikke veldig lyst til.

Hun mente at hodet lå så langt nede at det burde bety at h*n kommer ut før tiden... men det er jo bare å vente og se, det kan nok sikkert ta litt tid uansett - men jeg har jo over 3 uker til termin.

Håper også at fødselen kommer i gang av seg selv, jeg har faktisk ikke tenkt så mye på igangsettelse, tenker at det får jeg evt bekymre meg over når jeg kommer dit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...forresten - legen mener jeg nok kommer til å føde før termin pga menssmertene og fordi hodet visstnok ligger langt og godt nede i bekkenet. Hun spurte meg om nedpress, og jeg sa at jeg ikke hadde kjent noe særlig... Eh... I det jeg gikk av bussen på vei fra legen så kjente jeg den vante følelsen, det er vel kanskje det man kaller nedpress ja :fnise:

Det er jo nesten litt dårlig gjort å si, tenk så utålmodig man kommer til å bli da! :ler:

Høres slitsomt ut med drikkebegrensning, jeg har lyst på kaldt vann hele tiden jeg! Må du til ekstrakontroll eller var det greit til neste gang?

Og :hoppe: på forskudd for 37 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nesten litt dårlig gjort å si, tenk så utålmodig man kommer til å bli da! :ler:

Høres slitsomt ut med drikkebegrensning, jeg har lyst på kaldt vann hele tiden jeg! Må du til ekstrakontroll eller var det greit til neste gang?

Og :hoppe: på forskudd for 37 uker!

Enig at det nesten er dårlig gjort å si noe slikt, det er jo trossalt fullt mulig at jeg går 5 uker til... Får bare satse på at hun har rett! :ler:

Så lenge jeg er tørst så skal jeg drikke, men ikke mer....synes det er vanskelig, spesielt siden jeg har lært at dersom man ikke drikker nok så holder kroppen på vann, men under graviditeten så oppfører den seg jo litt anerledes... Jeg skal til jordmor på tirsdag og siden blodtrykket ikke var skyhøyt - bare høyt og stigende - så slipper jeg unna ekstrakontroll.

...jeg har en følelse av at blodtrykket mitt er høyt fordi jeg stresser - jeg har masse som må gjøres før småtten kommer og selv om jeg forsøker å la være å tenke så mye på det så stresser det meg... :sjenert: Enkleste måten å blir roligere er å rett og slett bli ferdig med alt! Så jeg har skrevet liste med ting som skal gjøres, og har fått unna noen punkter i dag, satser på å få unna noen i morgen og slik at lista bare minker...

Fikk sydd de to sengesettene i dag, så nå har småtten tre sett, det holder sikkert, da kan vi alltids bytte til et nytt OG ha et i vaskemaskinen samtidig. Har handlet stellematte, og satser på å få satt opp stellebordsløsninga i morgen elns, skal bli greit å se hvordan badet blir - det er trangt allerede!

Men nå skal jeg ta med meg kjæresten og tusle i seng! Ha en god natt jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
Fikk sydd de to sengesettene i dag, så nå har småtten tre sett, det holder sikkert, da kan vi alltids bytte til et nytt OG ha et i vaskemaskinen samtidig.

Det holder nok mer enn nok.

Hvor høyt er Blodtrykket ditt da? Du får prøve å ta det litt med ro, men forstår at det ikke er lett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk - 37 uker allerede!! :strix:

Og ute snør det fremdeles, jeg er hjemme og har brukt evigheter på frokosten i dag, men har planene klare for hva som skal gjøres:

-vaske klær, helst etpar maskiner

-skylle opp og dampe hentesettet (hvis ikke tror jeg min mor blir irritert ;))

-rydde og vaske et skap slik at jeg får plass til småttens sengesett etc

-skrive på oppgaven

-trene :)

I kveld blir det maling av soverommet, jeg hadde håpet vi skulle bli ferdig i løpet av helga, men jeg tror nok det drøyer litt til. Men forhåpentligvis ikke så altfor lenge... Hvis rommet blir ferdig så kan egentlig småtten komme når som helst, alt annet som jeg helst ville hatt ferdig kan sambo fint ta mens jeg ligger på barsel, det er ikke så mye (sånn med unntak av oppgaven min og slikt ;)).

Hvor høyt er Blodtrykket ditt da? Du får prøve å ta det litt med ro, men forstår at det ikke er lett ;)

130/90 - de første 5 kontrollene så lå det på mellom 110-130/70, så steg det til 120/80 og i forrige uke til 125/80. Jeg aner strengt tatt ikke helt hva det betyr, annet enn at legen vil følge litt med siden det stiger ;)

Men nå skal jeg sette i gang - ha en fin og snøfylt torsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Gratulerer med 37 uker :hoppe: Om du føder nå er ikke barnet ditt premtaurt!

Blortrykket ditt er jo ikke skyhøyt, men i og med at det stiger er det veldig greit å følge med, og hvertfall siden du også har mye vann i kroppen. Har du hatt noe utslag på urin-stix eller?

Sitter her og lurer på om bussen går opp til meg i dag jeg. Gjorde nemlig ikke det i går morges, men de må vel ha måket nå. Skal jo på vannfysio :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 37 uker :hoppe: Om du føder nå er ikke barnet ditt premtaurt!

Blortrykket ditt er jo ikke skyhøyt, men i og med at det stiger er det veldig greit å følge med, og hvertfall siden du også har mye vann i kroppen. Har du hatt noe utslag på urin-stix eller?

Sitter her og lurer på om bussen går opp til meg i dag jeg. Gjorde nemlig ikke det i går morges, men de må vel ha måket nå. Skal jo på vannfysio :)

Godt å vite at småtten ikke er prematur hvis h*n velger å komme ut nå :biggrin: Virker ikke som om h*n har noe hastverk enda men :ler:

Har ikke hatt noe utslag på urin heldigvis, så jeg satser på at det bare er stress rett og slett, ikke helt bra det heller men, bedre enn svangerskapsforgiftning ;) Og jeg skjønte at hun mente det ikke var skyhøyt, men bare ville følge litt med siden det stiger.

Huff, buss ja, jeg må nok ta en tidligere buss i dag til saltreninga, det laver jo ned! Heldigvis får jeg skyss hjem, så jeg slipper å vente på bussen FRA Oslo, for den er garantert forsinket ;)

Nå har jeg fått ryddet kjøkkenet (som vi ikke gadd å gjøre i går kveld...), satt på en maskin med klær og skylt opp og dampet hentesettet - så nå tenkte jeg å skrive litt på oppgaven min før jeg tar lunsj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: DYR frisørregning....!!! :fnise: Men deilig med ny frisyre da!! :)

Hmm.. Hodet godt festet + mensmurringer + nedpress = fødsel før termin? Kanskje det er håp for meg også da... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...