Arkana Skrevet 23. oktober 2008 #901 Del Skrevet 23. oktober 2008 På mitt sykehus (ahus) pleier vi å anbefalle de nybakte foreldrene å kontakte helsestasjonen når de kommer hjem fra sykehuset. Helsestasjoenen vil få beskjed om at dere har født fra oss også, men det skal gjennom den eviglange papirmæøllen først så da tar det mye lengre tid Jeg skal ikke føde på Ahus, men på Riksen. Det blir jo både annet fylke og kommune enn hvor helsestasjonen er (om det har noe å si for papirmølla), så kanskje det er lurt å ta kontakt selv. Takk for tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 23. oktober 2008 #902 Del Skrevet 23. oktober 2008 Fødselsamtalen hos jordmor forleden var ikke akkurat spekket med ny og spennende informasjon her heller. Det gikk mest på praktiske forhold, som hvor man havnet etter fødselen og slikt. Fikk gjennomgang av smertelindrende metoder, og det var tydelig at jordmoren foretrakk det mest mulig naturlig. Jeg er jo egentlig enig her og nå, men spørs hvordan det blir under fødselen! Hun sa iallfall at de prøvde å oppfordre til å klare seg mest mulig uten epidural, men at man selvsagt fikk det dersom man ville, og de så at det var hensiktsmessig med tanke på hvor langt i fødselen man var kommet. Samboeren min var også med, og tror det ble litt mye informasjon. Iallfall innrømmet han i bilen på vei hjem at han ikke helt hadde fått med seg når man skulle reise på føden. Høres ut som litt av et prosjekt med det rommet forresten, men det er jo sant som du sier, bedre å gjøre det ordentlig med en gang enn å ergre seg over det i etterkant. Hvorfor malte ikke vi taket i stuen da vi holdt på her for eksempel? Irriterer meg hver gang jeg ligger på sofaen, og det har det jo blitt en del av i det siste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 24. oktober 2008 #903 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jippi - hodet har festet seg!! Og for 36 uker! Mye å glede seg over. Jeg må si jeg er mest misunnelig for vektoppgangen din. Selv har jeg gått opp 7 kilo allerede Og jeg har ikke en gang spist mer enn vanlig! Koselig å lese at kjæresten var med på samtale. Hva var hans reaksjon etter det? Begynner det å bli "virkelig" for ham? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #904 Del Skrevet 24. oktober 2008 Godt å lese at sf-målet var bra Vet jo at du tenkte en del på det. Også så deilig at hodet er festet. Med max 44 dager igjen er jo fødselen rett rundt hjørnet Og det vil si at jeg er over halvveis snart også.. Kos deg med ordning av småttens ting Grattis med 36 uker vennen! Takk vennen! Det var veldig godt å høre at alt var bra, jeg bekymra meg ikke så mye, men det er klart at tankene kverner jo litt. Tenk at du er snart halvveis, tiden går kjempefort! Utrolig koselig at det ikke er så lenge igjen, blir nok noen trilleturer til våren ja! Må bare si det igjen jeg.. Sykt hvor fort tiden går. Tenk at du snart har en liten (gutt) i armene dine.. Har du laget tippeliste? Tida går sinnsykt fort ja! Vi får se om det er en liten gutt ja....ang tippeliste så har du i såfall byttet mening på hva det er For på lista så sier du jente Ingen har tippet når h*n kommer enda, men det er bare å gjøre det Da er det den jeg hører til siden den er nærmest. Så det stod på kommunens sider at helsestasjonen tar kontakt når man har fått barn, så da regner jeg med det ordner seg selv. Det er vel ikke utenkelig at vi havner i samme barselgruppe da hvis det er der du også går/skal gå. Jeg får jo UL-målinger ja, men jeg synes jeg hører så mye om babyer som endte opp med å bli langt tyngre/lettere enn estimert, så jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro. Hehe, morsomt om vi havner på samme barselsgruppe da Det er koselig oppe på den helsestasjonen i hvertfall, men jeg aner jo ikke om hvordan de som jobber der er bortsett fra jordmora jeg har gått til Det er visst ganske så store feilmarginer selv ved UL-målinger, du får bare vente og se hvor stor han som kommer ut er Skal snart ha bebis du! Tror du får jente Har du tippeliste ang dato også eller? Heia! Ingen har tippet på dato enda, men man er selvsagt hjertlig velkommen til å gjøre det Fødselsamtalen hos jordmor forleden var ikke akkurat spekket med ny og spennende informasjon her heller. Det gikk mest på praktiske forhold, som hvor man havnet etter fødselen og slikt. Fikk gjennomgang av smertelindrende metoder, og det var tydelig at jordmoren foretrakk det mest mulig naturlig. Jeg er jo egentlig enig her og nå, men spørs hvordan det blir under fødselen! Hun sa iallfall at de prøvde å oppfordre til å klare seg mest mulig uten epidural, men at man selvsagt fikk det dersom man ville, og de så at det var hensiktsmessig med tanke på hvor langt i fødselen man var kommet. Samboeren min var også med, og tror det ble litt mye informasjon. Iallfall innrømmet han i bilen på vei hjem at han ikke helt hadde fått med seg når man skulle reise på føden. Høres ut som litt av et prosjekt med det rommet forresten, men det er jo sant som du sier, bedre å gjøre det ordentlig med en gang enn å ergre seg over det i etterkant. Hvorfor malte ikke vi taket i stuen da vi holdt på her for eksempel? Irriterer meg hver gang jeg ligger på sofaen, og det har det jo blitt en del av i det siste! Hun snakket faktisk veldig lite om smertelindring og selve fødselsforløpet etc, kun da jeg tok det opp. Men det var fordi hun vet vi skal på lamazekurs og at jeg går på gravidyoga slik at jeg har fått endel inn der. Og strengt tatt så har jeg vel lest endel om det og, så... Tror det forsåvidt er ganske vanlig at jordmødre oppfordrer til naturlig fødsel, virker i hvertfall slik. Vi fikk liksom ikke så mye info, mest om når vi faktisk skulle ringe føden, så jeg tror sambo husker det...men så vet vi jo foreløpig ikke.no om hva som skjer etter det Det rommet er og blir mye arbeid, men vi skal prøve å få hele prosjektet i havn i løpet av uka... Jeg er litt skeptisk, og hvertfall siden jeg fikk beskjed om å stresse ned, men vi skal prøve. Tror jeg blir mer stressa av at vi ikke blir ferdig! Jippi - hodet har festet seg!! Og hoppe for 36 uker! Mye å glede seg over. Jeg må si jeg er mest misunnelig for vektoppgangen din. Selv har jeg gått opp 7 kilo allerede. Og jeg har ikke en gang spist mer enn vanlig! Koselig å lese at kjæresten var med på samtale. Hva var hans reaksjon etter det? Begynner det å bli "virkelig" for ham? Veldig godt å vite at hodet er festet ja, da er det liksom ikke så farlig om vannet går Jeg har litt ekstra på kroppen å tære på da, så at jeg ikke har gått opp så mye er egentlig bare bra for min egen del... Jeg kan fint gå ned 3 ganger så mye etter fødselen som den vektoppgangen Tror uansett ikke du skal bekymre deg så veldig, kiloene kommer nok til å gå av igjen etterpå! Han fikk vel ikke vite så mye mer enn han visste fra før, men synes det var greit å få vite ting direkte og se hvordan ting fungerer hos jordmor... Det er nok ganske virkelig nå, nå som alle tingene begynner å komme på plass. Han gleder seg virkelig masse og storkoser seg når han kan ligge på magen og høre hjertelyd og hvordan småtten beveger seg. ---- Jeg er så sliten for tiden... det er min egen feil, jeg forsøker å gape over for mye rett og slett. Oppgaven kværner i hodet uansett hva som skjer, bekkenet er bedre enn det var, men jeg har fremdeles vondt og sånn kommer det til å være hvertfall fram til småtten er ute, jeg er litt stressa siden vi ikke er ferdig å pusse opp enda, og siden vi ikke er ferdig så flyter leiligheta over med ting som ikke har "et hjem", og det at ddet er så rotetet gjør meg ikke mindre stressa. Sambo har begynt å pakke ned masse, men han jobber jo hele dagen og er like sliten som meg når han kommer hjem og setter i gang med oppussingen. Døgnet har rett og slett ikke nok timer. Og i går var jeg dum nok til å dra inn på IKEA etter trening - jeg hadde bare så lyst på noe julepynt og vi måtte ha noen bein til etpar skap... Å gå på IKEA i etpar timer med bekkenløsning er ikke lurt, det vet jeg jo... Men jeg fikk nå handlet endel fint da, måtte lete innimellom alt det grusomme for å finne det fine, men fikk kjøpt gavepapir i sølv og hvitt, gavebånd i grønt, sølv/sort og hvitt, duftlys med eple og kanel, to røde kubbelys i forskjellig høyde, fire hvite kubbelys, glasskuler og "istapper" i glass til å ha på juletreet, hjerter i "fattigmannssølv" som jeg skal brukes som merkelapper på gavene i år, noen minikuler i hvit/blå klart og frostet glass - til pynt på gaver, glitter til treet, pepperkakehus og pepperkaker til å henge i vinduet (skal likevel ikke spises så da kan man like gjerne kjøpe det nå). Og i tillegg så kjøpte jeg brune gardiner til soverommet, omtrent samme fargetone som vi har på tapeten som skal på veggen bak senga, og tre speil som jeg tenker jeg skal henge opp over senga som en slags "headborder"... Tror det kan bli ganske kult. Men nå må jeg gjøre noe vettugt, feks henge opp den siste maskina med babyklær... ha en fin helg jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 24. oktober 2008 #905 Del Skrevet 24. oktober 2008 Tviler ikke på at jeg har endra mening. Tyder kanskje på at jeg er litt usikker Skal tenke litt på den og komme tilbake Håper du får en kjempefin helg i alle fall, ikke tenk for mye, vil jo ikke at du sliter deg ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #906 Del Skrevet 24. oktober 2008 Ææææh! Venninna mi som har termin ei uke før meg går nå med rier, begynnende åpning og har begynt å modne... Jordmor hadde visst tippet at det kom til å skje noe i løpet av helga! Det er litt skummelt å tenke på siden vi har termin så tett innpå hverandre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 24. oktober 2008 #907 Del Skrevet 24. oktober 2008 Ææææh! Venninna mi som har termin ei uke før meg går nå med rier, begynnende åpning og har begynt å modne... Jordmor hadde visst tippet at det kom til å skje noe i løpet av helga! Det er litt skummelt å tenke på siden vi har termin så tett innpå hverandre... Ja, det KAN jo faktisk egentlig skje når som helst for alle oss kommende november-mødre da! Har tenkt tanken flere ganger, om noen kanskje sniker seg til å føde i oktober! (Og jeg kan gjerne gjøre nettopp det altså..... :gjeiper: ) Jeg tipper at du føder den 11. november! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 24. oktober 2008 #908 Del Skrevet 24. oktober 2008 Ææææh! Venninna mi som har termin ei uke før meg går nå med rier, begynnende åpning og har begynt å modne... Jordmor hadde visst tippet at det kom til å skje noe i løpet av helga! Det er litt skummelt å tenke på siden vi har termin så tett innpå hverandre... UÆ - ja guri meg! Det er bare 1 uke til november starter da, så babyen kan jo komme når som helst! Enda godt at hodet har festet seg. Regner med å høre fra deg hvis det blir bebis på venninna di i løpet av helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 24. oktober 2008 #909 Del Skrevet 24. oktober 2008 Ææææh! Venninna mi som har termin ei uke før meg går nå med rier, begynnende åpning og har begynt å modne... Jordmor hadde visst tippet at det kom til å skje noe i løpet av helga! Det er litt skummelt å tenke på siden vi har termin så tett innpå hverandre... Og DET var vel det jeg ikke trengte å høre akkurat nå... <- Veldig nervøs latter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #910 Del Skrevet 26. oktober 2008 Tviler ikke på at jeg har endra mening. Tyder kanskje på at jeg er litt usikker Skal tenke litt på den og komme tilbake Håper du får en kjempefin helg i alle fall, ikke tenk for mye, vil jo ikke at du sliter deg ut Du får tenke på det ja Håper du har hatt en fin helg du og! Ja, det KAN jo faktisk egentlig skje når som helst for alle oss kommende november-mødre da! Har tenkt tanken flere ganger, om noen kanskje sniker seg til å føde i oktober! (Og jeg kan gjerne gjøre nettopp det altså..... :gjeiper: ) Jeg tipper at du føder den 11. november! Skummelt nok så kan et skje oss alle nå ja... Jeg vil helst vente en uke eller to for å være helt ærlig, men så kan småtten komme når h*n vil blir spennende å se hvem som er først ut, men det ser vel ut som om Scheherazade kommer til å være det? Har lagt til dato på lista, så får vi se om du får rett 11. november passer meg egentlig ypperlig, da har vi fått vært på lamazekurset og det er i god tid før termin UÆ - ja guri meg! Det er bare 1 uke til november starter da, så babyen kan jo komme når som helst! Enda godt at hodet har festet seg. Regner med å høre fra deg hvis det blir bebis på venninna di i løpet av helgen Under en uke til jeg regnes som "fødeklar"... det er litt skummelt å tenke på ja Ingen bebis så langt, masse rier på natta og ingenting på dagen, så hun er rimelig frustert... Er nok en viss mulighet for at det kan trekke ut litt, det er jo de som går med maserier i ukesvis... Høres utrolig slitsomt ut! Og DET var vel det jeg ikke trengte å høre akkurat nå... <- Veldig nervøs latter. Det går nok bra om lille din kommer ut snart da Han er i hvertfall klar, om du er det tror jeg ikke han bryr seg om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #911 Del Skrevet 26. oktober 2008 Da er det søndag! Helga har bare rast forbi! Fredagen ble brukt til rydding av kåken, gjorde ferdig all vask av småtten stæsj og handlet til resten av uka + ny støvsuger! Godt å ha en skikkelig en i hus igjen, vår gamle tok kvelden for en stund siden, så vi brukte støvsugeren til svigersøs fram til hun flyttet... etter det har vi brukt en urgammel electrolux som man må ønske støvet opp i I går så kjørte vi opp til Hamar, sambo skulle på samler&antikk-messa, jeg tuslet litt rundt med han, mye morsomt å se på! Og det morsomste: i fjor ble jeg frastjålet brosjen som jeg fikk i bursdagsgave av sambo (sølv-og emalje fra 50-tallet) - første gang jeg brukte den og den ble tatt fra jakka mi mens jeg var hos fysio (jeg glemte å ta den av før jeg hang opp jakka), var superirriterende, fikk øredobber som hørte til, men rakk aldri å bruke de sammen - vi fant en lik brosje i Vikingskipet! Så utrolig kos, gleder meg til å bruke de sammen med øredobbene! Uansett, jeg ble ikke i Vikingskipet lenge, kroppen takler ikke slikt i timesvis, så jeg hadde avtalt med svigersøs at vi skulle møtes. Så vi gikk på kafé, tuslet litt i butikker, var innom Byggmakker og kjøpte Sens-maling (de hadde nemlig ikke på obs da vi var der på fredag) og innom Babyshop for å handle det siste lille... Dvs, de hadde ikke verken stelleunderlaget jeg vil ha eller stellebagen vi har sett oss ut, så jeg må nok innom en tur til. Men det ble i hvertfall en liten naturfarget strømpebukse til å ha under hentesettet, madrass til senga og regntrekk til vogna. Og svigersøs bare måtte kjøpe en liten ullue med "gevir" - kjempesøt! Etterpå dro vi hjem til henne og jeg fikk kost litt med vovven hennes, drukket te og skravla masse før sambo endlig var ferdig å titte/handle. Så satte vi snuten sørover, måtte en tur innom for å hente en kompis før vi alle fire dro ut og spiste indisk! Nam! Jeg var supermett etter den maten, det var bare nyyyydelig! Da vi kom hjem var både jeg og sambo helt skutte så vi bare la oss... sov i 13 timer!!! Riktignok var jeg vel oppe 4 ganger i løpet av de 13 timene, men I dag har vi grunnet vindus- & dørkarmer og sparklet alle veggene, i morgen skal vi pusse ned og mest sannsynlig ta et strøk med maling. Er så mye lettere å se ujevnhetene når det er jevn farge på veggen... I tillegg skal vi male karmene et strøk. Snaaaart ferdig! Jeg ser enden langt i det fjerne For de som ønsker å tippe på dato så er det bare å sette i gang, foreløpig så ser lista slik ut Håper dere alle har hatt en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 26. oktober 2008 #912 Del Skrevet 26. oktober 2008 Endrer meg og tipper jente jeg, om det er mulig. Også tror jeg det blir fødsel 24 november. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #913 Del Skrevet 26. oktober 2008 Endrer meg og tipper jente jeg, om det er mulig. Også tror jeg det blir fødsel 24 november. Det må du vel få lov til ...må innrømme at jeg håper du tar helt feil ang fødselsdato - jeg kunne godt tenke meg å føde tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 27. oktober 2008 #914 Del Skrevet 27. oktober 2008 Oj, lenge siden jeg har vært innom her! Du får jo snart bebis jo 24. november er en fin dato, min bursdag! Husker ikke nøyaktig hvilken dag du har termin, men jeg tipper du får baby den 18., sånn for gøy Og så tipper jeg jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #915 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Her diskuteres det guttenavn for harde livet! Sambo har forelsket seg i et veldig sært familienavn, et navn hans tipoldefar hadde og som INGEN heter for tiden... Det er egentlig ganske likt etpar "vanlige" navn, men litt rarere. Jeg vet ikke helt jeg, jeg har sagt at dersom vi finner et førstenavn det klinger sammen med så kan jeg gå med på det, men det navnet passer strengt tatt ikke som noe andre fornavn - høres fort ut som et etternavn... Vi har et annet navn som vi begge liker, så hadde det familienavnet funket som andrenavn så hadde vi vært enige... men det klinger ikke godt og da er det ikke særlig aktuelt! Æsj! Jeg må vel ta en runde og lete litt etter alternativer på nettet, synes bare guttenavn er og blir vanskelige! Og sambo nektet meg mitt favorittnavn, så finner vi ikke et førstenavn som det derre rare navnet klinger godt sammen med så legger jeg ned veto Endret 27. oktober 2008 av Concertina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. oktober 2008 #916 Del Skrevet 27. oktober 2008 Tror bebisen kommer 20. november Spennende med navnevalg. Blir nysgjerrig jeg nå! Er jentenavn klart da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #917 Del Skrevet 27. oktober 2008 Oj, lenge siden jeg har vært innom her! Du får jo snart bebis jo 24. november er en fin dato, min bursdag! Husker ikke nøyaktig hvilken dag du har termin, men jeg tipper du får baby den 18., sånn for gøy Og så tipper jeg jente Mange som har bursdag i november gitt! Termin 22. november, så 18. november er en velkommen dato Tror bebisen kommer 20. november Spennende med navnevalg. Blir nysgjerrig jeg nå! Er jentenavn klart da? *notert* Veldig spennende med navn ja, men oj så vanskelig! Jentenavnet er klart, har vært klart i noen uker allerede, og stått på lista leeeenge. Er en kombinasjon av litt anerledes, men ikke for sært, og ganske tradisjonelt (vi skal ta to navn), det klinger i hvertfall fint og passer sammen med våre navn (og etternavnet). Har etpar navn i backup om det mot all formodning skulle vise seg at navnet er "feil", men --- Har så sinnsyke "menssmerter" i korsryggen i dag, har begynt å spre seg til nedre del av magen og, så det er litt slitsomt...spesielt når småtten setter i gang med superromstering og presser på alt som er Skulle hatt siste veiledning før permisjon i morgen, men det passer så dårlig pga bassengtrening OG akupunkturtime, så jeg får ikke veiledning før på mandag. Jaja, det er ikke så farlig, da har jeg litt mer tid på å få alt på plass. Håper dere har en fin mandag, tror jeg skal ha i meg en kopp te nå, kanskje det roer smertene litt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 27. oktober 2008 #918 Del Skrevet 27. oktober 2008 Har ikke tippa kjønn heller jeg jo! Da tror jeg det blir jente, og at hun kommer 23. november Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 27. oktober 2008 #919 Del Skrevet 27. oktober 2008 Er det nå jeg skal være positiv og tippe 10. november? Skummelt med vondt i ryggen og magen! Det som er kjedelig, er vel at slik kan det gå i mange uker... Det er jo ikke vits i at kroppen gir falsk alarm hvis det likevel skal drøye lenge? Satser på at det ikke skal fortsette slik! Kanskje det hjelper med en varmeflaske/pose også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #920 Del Skrevet 27. oktober 2008 Er det nå jeg skal være positiv og tippe 10. november? Skummelt med vondt i ryggen og magen! Det som er kjedelig, er vel at slik kan det gå i mange uker... Det er jo ikke vits i at kroppen gir falsk alarm hvis det likevel skal drøye lenge? Satser på at det ikke skal fortsette slik! Kanskje det hjelper med en varmeflaske/pose også? Hehe! Jeg noterer det opp og håper du har sånn ca rett Tror jeg må finne fram varmeflaska ja, det er litt irriterende å gå rundt å ha vondt... Men det har vel noe med modningen, og det er jo helt normalt, og ja, jeg kan sikkert gå slik fram til termin og mere til... Så jeg tar det ikke som noe annet enn at kroppen har begynt å forberede seg. Venninna mi har ikke født enda for å si det sånn... riene har gått over til maserier og er hun riktig heldig så kan det ta sin tid! Kjedelig ja! Jeg håper for hennes del at det enten tar seg opp igjen eller at det bare slutter fram til gutten er klar til å komme ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå