Concertina Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #841 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Utstyrsliste - grønt=kjøpt/skaffet, rødt=mangler, orange=delvis kjøpt/skaffet Vognpose - min gamle skinnpose og en Voksipose Seng - har begynt å male den Vognteppe - ikke akkurat ferdigstrikket Meitai - har kjøpt og vasket stoffet... Ringslynge/sjal - skal sy selv, haster ikke Vogn - Teutonia Prestige m/fashionbag Diverse tilbehør vogn - må bestilles Stelleveske - tror det blir denne fra Gaia&Ko Bilsete m/base - MaxiCosi m/easyfix, må kjøpes Madrass - en eller annen fibermadrass tenker jeg... Soveskinn - stort fra Nøstebarn Dyne - Høie Allergo Pute - Høie Allergo Sprinkelbeskytter - en enkel hvit en Sengetøy - har kjøpt tre sett + et jeg fant på loftet Laken - har handlet inn tre stk Tepper - har handlet inn et, trenger noen helsetepper Tisselaken - kjøpt på ikea Hengevugge - Slyngevugge, kjøpt og betalt Sengehimmel - en fra ikea tenker jeg Stellebordsløsning - "hjemmesnekra" av et IKEA-skap og en benkeplate, mangler ben og bokser til å ha i skapet. Stellematte - en sånn søt en som de har på Babyshop Kluter - har kjøpt inn 20-30 stykker, det bør holde Badehåndkle - har tre stykker + en haug med nye og myke håndklær som fint kan brukes Gulpekluter - noen fra ikea + at vi skal bruke brettebleier... Uro - en søt med fisker på fra ikea Sovelys - et slikt spøkelse fra ikea Tøybleier - alt vi trenger og mere til Elastisk sjal - kommer i posten i løpet av uka Badetermometer Vanlig termometer Neglesaks (barn) Nesesuger Siklesmekker - ull tenker jeg... Bamse Ammepute - ble denne fra PurNatur Babygym - FisherPrince, kjøpt på loppis, trenger bare en liten vask Vippestol - babybjørn, kjøpt på loppis, trenger bare en liten vask Klær - mangler bare etpar sparkebukser og etpar strømpebukser... Innkjøpte klær: str 50: 1 stk bomullsbody 1 stk Janus ullbody str 56: 2 stk bomullsbodyer 1 stk Nøstebarn ullbody (56/62) 3 stk bomullsbukser 2 par tynne ullsokker (56/62) 1 par ullstrømpebukse (56/62) 1 stk omslagstopp og tilhørende bukse i bomull 1 stk "sovepose" i bomull 3 stk kortermede bomullsbodyer (ikke så praktisk, men fikk de av svigermor... jeg får kjøpe inn en jakke som jeg kan bruke over) str 60/62 2 stk bomullsbodyer 3 stk Janus ullbodyer 2 stk heldresser i bomull 1 stk Nøstebarn ullpysj 1 stk ullstrømpebukse Annet: 1 par ullbabyvotter 2 stk babyluer i ull og ullfrotte 1 stk lue i bomull 8 par bomullsokker i forskjellige størrelser 1 stk hentesett i alpakka (bukse, jakke, lue, sokker - mamma som har strikket!) I tillegg så får jeg et sett til med hjemmestrikket lue/bukser/jakke/sokker i ull og en heldress i ull som er sånn ca 3-4 måneders alder. Ullbodyene er dryge så de holder nok en stund, str 50 er større enn de bomullsbodyene jeg har i str 56... Vet svigermor har vært og handlet noe, men vet ikke helt hva så jeg må sjekke opp med henne. Vurderer å kjøpe en til ullpysj, men de hos nøstebarn påstår jo at den ikke trenger å vaskes så ofte... Men får man bæsjlekkasje på natta så har man vel ikke noe valg Burde nok ha etpartrefire bodyer til, men jeg vurderer å dryge det til etter at småtten er ute og vi vet hvor stor h*n er... Kan sende pappan på shopping mens jeg er på barsel Sparkebukser har jeg knapt sett i butikkene, det virker ikke som om det er veldig in for tiden? De små bomullsbuksene kjøpt lindex virker veldig greie over body, men tenket en sparkebukse eller to kunne være fint... Endret 15. oktober 2008 av Concertina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 12. oktober 2008 #842 Del Skrevet 12. oktober 2008 Det virker som om du har full kontroll nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #843 Del Skrevet 12. oktober 2008 Det virker som om du har full kontroll nå Hei vennen! Det føles veldig godt å ha fått ting i hus/fått bestilt alt... Mangler enda noen vesentlige ting, men det haster ikke, vi vet hvor vi får tak i det! Roer uansett nervene at de grønne tingene på lista er flere enn de røde ...jeg drømte jo her om dagen at ungen bare dukka opp og vi ikke hadde noe i hus, tror det skremte meg litt -- Barnerommet er nestennesten ferdig! Gulvet er lagt, vi skal henge opp skapene i ettermiddag og sambo skal vaske gulvet, det må tørke i 8 timer før vi kan olje det, så i morgen blir det oljing, og på tirsdag legges listene og vi begynner å flytte inn alt som skal dit. Ting har tatt tid... har vært så mye å gjøre i det siste at det har gått tregt framover... I går var vi på en skikkelig shoppingrunde - først dro jeg og handlet litt stæsj til småtten (og bestilte meg time til optiker, så nå skal jeg ha meg nye briller!), deretter dro jeg og sambo til Alnabru og handlet vaskemidler og olje til gulvet, og 2 ruller tapet til soverommet til den nette sum av 1997 kr!! Ting koster! Stakk innom Barnas Hus for å sjekke etter madrass, men de hadde ikke noe utvalg i det hele tatt, så det ble bare en liten strømpebukse fra Janus Så tuslet vi innom IKEA - fikk handlet inn skapene til barnerommet, litt småstæsj til småtten, et skoskap vi skal ha i gangen til å ha papp/papir-avfall i og delene til stellebordsløsningen... Ble ikke gratis det heller gitt Men det blir sikkert fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 12. oktober 2008 #844 Del Skrevet 12. oktober 2008 Åh, jeg falt helt for den ammeputen. Prøvde å bestille en men det er utsolgt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #845 Del Skrevet 12. oktober 2008 Åh, jeg falt helt for den ammeputen. Prøvde å bestille en men det er utsolgt jeg vet.... Har sendt en mail og spurt om når den kommer inn, forhåpentligvis så får hun den inn ganske kjapt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 12. oktober 2008 #846 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg fikk mail nå om at den kom til uken så nå har jeg bestilt og betalt for ammeputen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 12. oktober 2008 #847 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jøss, skal si du har stålkontroll! Og det er jo egentlig bare bilsetet som trengs før fødselen også, om dere vil ha med dere babyen hjem fra sykehuset da. Bare tre uker igjen til du kan ta "lovlig" fri om du vil! Jeg gleder meg til permisjon nå, men syns tre uker høres masse ut, så jeg har bestilt babyen til 10. november. Satser på at han har fått med seg ønsket mitt. Ha en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 15. oktober 2008 #848 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg drømte om deg i natt! Vi var en stor gjeng som skulle pusse opp et rom hos deg og kjæresten. Dere bodde i 4 etasje i et gedigent hus, en sveitservilla som så staselig og flott ut. Alle som var med kjente deg fra før av, bortsett fra meg. Jeg husker du hadde mage, men ikke så stor som du sikkert er nå, du var nok mer på størrelse med meg. Jeg husker ikke at jeg så ansiktet ditt noe særlig, men du var overraskende høy, tynn og hadde langt brunt, farget hår til livet. Jeg husker jeg måtte låne toalettet deres, og der hadde dere snurredass! Den var veldig vanskelig å forstå. I tillegg til det, hadde dere store vinduer og der sto det store lysestaker, type 5-arma-gammeldagse. Jeg fikk en følelse av at du var ganske alternativ. Det som var frustrerende, var at jeg ikke turte presentere meg. Jeg hadde ikke lyst til å si "-Det er meg fra Kvinneguiden, Aimee vet du!" Det ble liksom for dumt. Så våknet jeg. Jaja. Sånn går no dagan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 15. oktober 2008 #849 Del Skrevet 15. oktober 2008 Lenge siden jeg har drømt om noen her nå egentlig.. Men det tar jo du igjen for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #850 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Jeg fikk mail nå om at den kom til uken så nå har jeg bestilt og betalt for ammeputen Har bestilt den nå jeg og Så da er det også gjort unna, synes den ser supergod ut, så jeg gleder meg til å få den. Jøss, skal si du har stålkontroll! Og det er jo egentlig bare bilsetet som trengs før fødselen også, om dere vil ha med dere babyen hjem fra sykehuset da. Bare tre uker igjen til du kan ta "lovlig" fri om du vil! Jeg gleder meg til permisjon nå, men syns tre uker høres masse ut, så jeg har bestilt babyen til 10. november. Satser på at han har fått med seg ønsket mitt. Ha en fin uke! Bilsete, og en madrass kan være kjekt Men bortsett fra det så er det meste i hus. Snart bare 2 uker igjen til permisjon! Men jeg kommer nok til å jobbe litt med oppgaven innimellom før fødselen... dog er jeg helt enig i at rundt 10. npvember høres ut som en grei fødselsdato Jeg drømte om deg i natt! Vi var en stor gjeng som skulle pusse opp et rom hos deg og kjæresten. Dere bodde i 4 etasje i et gedigent hus, en sveitservilla som så staselig og flott ut. Alle som var med kjente deg fra før av, bortsett fra meg. Jeg husker du hadde mage, men ikke så stor som du sikkert er nå, du var nok mer på størrelse med meg. Jeg husker ikke at jeg så ansiktet ditt noe særlig, men du var overraskende høy, tynn og hadde langt brunt, farget hår til livet. Jeg husker jeg måtte låne toalettet deres, og der hadde dere snurredass! Den var veldig vanskelig å forstå. I tillegg til det, hadde dere store vinduer og der sto det store lysestaker, type 5-arma-gammeldagse. Jeg fikk en følelse av at du var ganske alternativ. Det som var frustrerende, var at jeg ikke turte presentere meg. Jeg hadde ikke lyst til å si "-Det er meg fra Kvinneguiden, Aimee vet du!" Det ble liksom for dumt. Så våknet jeg. Jaja. Sånn går no dagan. Tror du har fått litt vel mye gravidhormoner i deg, de gjør noe med drømmene gitt! ...alternativ med snurredass og gamledagse lysestaker, ja der har du meg! Høy, tynn og med laaaangt hår...well, not that much Artig! Lenge siden jeg har drømt om noen her nå egentlig.. Men det tar jo du igjen for Ohyeah! Endret 15. oktober 2008 av Concertina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 15. oktober 2008 #851 Del Skrevet 15. oktober 2008 Tror du har fått litt vel mye gravidhormoner i deg, de gjør noe med drømmene gitt! ...alternativ med snurredass og gamledagse lysestaker, ja der har du meg! Høy, tynn og med laaaangt hår...well, not that much Artig! Ohyeah! Du må ikke ta det personlig tror jeg Jeg mener.. Snurredass! Hehehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #852 Del Skrevet 15. oktober 2008 Snart bare 5 uker igjen.... Kjenner jeg gleder meg masse: bli kvitt halsbrannen, forhåpentligvis bekkenløsningen, få mindre mage... Men aller mest: få hilse på småtten vår som har bodd i magen leeeenge nå! :rødme: Var hos legen på kontroll i dag, det aller meste så bra ut: BT 120/80, urinprøven var negativ og vekta var gått opp (jeg skylder på pølsefingrene og leggene som går rett i skoene ). Men SF-målet mitt var lavt, legen har tidligere målt meg til å ligge på den røde linja (jordmor og den andre legen målte meg til å ligge over, men innenfor ddet grønne), men nå ligger jeg under: først målte hun det til å være 29 cm, deretter 30 cm... Uansett så ligger jeg under kurven. Jeg skal til jordmor neste uke, så legen ville se om hun fikk samme resultat, i såfall så blir jeg sendt på UL for å sjekke veksten... Men, jeg bekymrer meg vel egentlig ikke, de vokser jo i rykk og napp, og småtten er jo kjempeaktiv. I tillegg så er alt annet slik det skal være, og når man i tillegg legger til at jeg var veldig liten da jeg ble født (født på termin, 46cm og rundt 2800 gram), så kan det rett og slett være derfor... H*n ligger med hodet ned som jeg trodde, men det er ikke festet enda. Legen begynte å lete etter fosterlyd øverst på høyre siden (siden hun visste hodet var festet så synes jeg det var merkelig sted å starte men...), hun dillet en stund før jeg kommenterte at sambo alltid finner hjertelyden nedenfor navlen på venstresiden, og det var rett, der var "lillesjarken" vår med engang! Over til noe annet: sambo oljet gulvet i går, det luktet løsemidler anmass... og lukter fremdeles! Holder på å bake det ut, altså varme opp og lufte samtidig. Småtten skal heldigvis ikke bo i det rommet med det første, men vi hadde jo tenkt å ta resten av huset og soverommet vårt før fødselen... Det kommer ikke til å skje! Må nok ta kjøkkenet et vers (der er det mest slitasje), men da må jeg i såfall reise bort etpar dager... Vi får se hvordan vi løser det. Gulvet burde vært oljet, er 1,5 år siden vi la det og det bør oljes en gang i året... Eneste plusset jeg kan se er at vi har mindre vi må gjøre Vi skal handle lister i dag, men får ikke lagt de før i morgen siden det må tørke i minst 24 timer og han var ikke ferdig før i 10-tiden i går kveld. Men i morgen kan vi begynne å flytte inn!! Har fått på plass skapene på veggen, det ble veldigkult, og fryktelig praktisk Nå snart skal jeg tusle inn på soverommet vårt og begynne å tømme skapene - vi skal jo nå flytte inn på barnerommet - dvs ikke før det har slutta å dunste død og grønne jævler, men forhåpentligvis så er det sovbart der inne til helga. Planen er å gjøre ferdig soverommet på 1-2-3! yeahright Har handlet inn tapet til den ene veggen, må bestemme meg for hvilken farge vi skal ha på resten av veggene, gulv har vi innkjøpt (samme som resten av leiligheta). 31. oktober er det kontraktsmøte på den andre leiligheta, så da får vi pæng! Så etter det blir det en tur på IKEA for å handle nye garderobeskap og seng! Ellers så har jeg startet på slike bringebærbladkapsler... kjenner jeg får litt mer kynnere av det, men ikke plagsomt, og det skal jo styrke livmora så da er vel kynnere naturlig. Men nå skal jeg gjøre noe vettugt...er kjempetrøtt og vurderer å ta en halvtime på sofaen først... Ha en fin onsdag jenter, snart er det helg igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #853 Del Skrevet 17. oktober 2008 Da var det fredag, og jeg er allerede 35+1! I morgen er det nøyaktig 5 uker til termin! Og i dag er det 2 uker til jeg går ut i permisjon... Riktignok så kommer jeg nok til å jobbe litt fram til ungen kommer ut, det kan jo ta hele 5 uker fra jeg går ut i permisjon, og det er lenge å ikke gjøre noe Vurderer å begynne å pakke den berømte bagen, hvertfall finne fram trillekofferten og skrive en liste... Tenker jeg må ut og handle noen nye gode truser og en kosedress i hvertfall, og amme-bh og kanskje noen singleter. Kan være godt med noe nytt i hvertfall. Fikk bryllupsinvitasjon i posten i går, onkelen min skal gifte seg om 3 uker. Visste han skulle gifte seg og at vi var invitert, men det er vel ikke et flyselskap i verden som har lyst til å ha meg med, så det blir ikke noen bryllupsfeiring. Dvs, jeg kunne kanskje kommet meg oppover, men jeg hadde ikke kommet meg hjem Jaja, that's life! Har slitt litt med å finne ut hva vi skal gi i gave, han er litt sær og jeg har aldri truffet henne, men jeg satt og surfet rundt på bokklubben.no og så de hadde flotte Berger-pledd til en grei pris (*mye* billigere enn i butikk...), så da blir det slikt et. Ull er onkel glad i, og det er jo litt romlemantisk å krype under teppet sammen foran peisen Rommet til småtten er ferdig! Dvs, må bare dekke alle skruehodene med litt akrylmasse, så i ettermiddag så flytter vi inn! Gleder meg sånn! Har forresten fått endel stæsj i posten i det siste - masse bleier til småtten, de er jo bare så søte, gleder meg nesten til å begynne å skifte bleier Har også fått tøybind, tenkte jeg skulle bruke de under renselsen, underlivet mitt takler ikke 6 uker med vanlige bind... Det elastiske sjalet kom i posten i går, så nå har jeg prøvd det med en bamse, må prøve det noen ganger til før jeg føler meg mer sikker på det men Men nå skal jeg jobbe litt med oppgaven min, så rydde litt og deretter kommer nok kjæresten hjem Håper dere får en flott helg jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 17. oktober 2008 #854 Del Skrevet 17. oktober 2008 for ferdig babyrom! Får så lyst til å kjøpe hus og drive med litt oppussing da jeg leser her inne.... Skape noe slik VI vil ha det! Jeg har kjøpt meg to nye "kose-dress"-bukser til å ha med på sykehuset. Innbiller meg vel at det er det eneste behagelige etter en fødsel.. Bind, ja.. Hmm.. Jeg tåler nok vanlige bind, men jeg har da ikke brukt det på mange år....!! Har faktisk en pakke Always-bind liggende fra den tida jeg brukte det. Men trenger man kanskje sånne lengre nattbind i tillegg? Hvor mye blør man egentlig i denne renselsesperioden...? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #855 Del Skrevet 17. oktober 2008 for ferdig babyrom! Får så lyst til å kjøpe hus og drive med litt oppussing da jeg leser her inne.... Skape noe slik VI vil ha det! Jeg har kjøpt meg to nye "kose-dress"-bukser til å ha med på sykehuset. Innbiller meg vel at det er det eneste behagelige etter en fødsel.. Bind, ja.. Hmm.. Jeg tåler nok vanlige bind, men jeg har da ikke brukt det på mange år....!! Har faktisk en pakke Always-bind liggende fra den tida jeg brukte det. Men trenger man kanskje sånne lengre nattbind i tillegg? Hvor mye blør man egentlig i denne renselsesperioden...? :klø: Det er godt å få det slik man vil ha det, men det tar tid, krefter og koster flesk Vi har brukt vanvittig mye penger på leiligheta ja... Innbiller meg også at slike kosedress-bukser er det eneste som funker... Tror ikke jeg kommer til å ha lyst til å bruke dongeribukser sånn helt med det samme. Hvor mye man blør er visst veldig individuelt... Men det er vanlig at det kan vare i opptil 6 uker (noen har det kortere og andre lengere...), først med vanlig "mensblødning", så går det over til grums og deretter farget utflod... Høres ut som et herk spør du meg, og jeg kan ikke bruke bind så lenge uten at det blir masse trøbbel... Æsj... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 17. oktober 2008 #856 Del Skrevet 17. oktober 2008 Tenk, det er ikke lang tid igjen altså Deilig at rommet er ferdig da. Så da er det bare å starte flyttingen i dag Angående kosebukser til barsel; ikke kjøp i lyse farger. husker fra i sommer. Mange barselkvinner hadde på seg lyse sommerklær, med røde flekker på rumpa. Ikke så lekkert Også du; tøybind? Er ikke det klinete? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #857 Del Skrevet 17. oktober 2008 Tenk, det er ikke lang tid igjen altså Deilig at rommet er ferdig da. Så da er det bare å starte flyttingen i dag Angående kosebukser til barsel; ikke kjøp i lyse farger. husker fra i sommer. Mange barselkvinner hadde på seg lyse sommerklær, med røde flekker på rumpa. Ikke så lekkert Også du; tøybind? Er ikke det klinete? Tida går fort ja... skremmende fort Her blir det innflytting i dag ja, gleder meg masse... får se hvor langt man kommer, men et stykke på vei bør man vel komme Har tenkt på det, tenker det blir en sort eller brun elns Hvit høres ikke så lurt ut nei Tøybind ja... Jeg har ikke testet det før, men tenker det bør være vel så enkelt som tøybleier I stedenfor å kaste de i søpla så putter jeg de i en liten wetbag og kaster det hele inn i vaskemaskinen... Jeg har egentlig ikke noe valg, vanlige bind er så tette at jeg får sopp og jævelskap hvis jeg bruker de for lenge... Så jeg skal nå teste i hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #858 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) ups! Endret 17. oktober 2008 av Concertina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #859 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) upsll Endret 17. oktober 2008 av Concertina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #860 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) upslll Endret 17. oktober 2008 av Concertina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå