Gå til innhold

Storken har kommet ;)

Concertina

Anbefalte innlegg

JEG VET, JEG VET!!!!

Sånn til å suge ut snørr av nesa, så slipper du å gjøre det selv :fnise: Utrolig praktisk.

:sjokkert: HVA?!! Dette var virkelig noe jeg aldri har tenkt på før.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:sjokkert: HVA?!! Dette var virkelig noe jeg aldri har tenkt på før.... :sjenert:

:fnise: Søstra mi hadde sånn da hun var liten (det er 10 år mellom oss så jeg husker endel), og flere venninner har påpekt at det er kjekt å ha ;)

---

Da var man tilbake fra Trøndelaget etter en utrolig koselig helg :)

Mamma fikk kjenne spark bare minutter etter at vi kom på torsdagskvelden, så hun var helt i ekstase! :ler: Gjett at hun gleder seg til å bli bestemor ja!

Ellers så har vi bare kost oss, tusla rundt i byen, vært på kafé både med søstersen (er så koselig nå som hun begynner å bli "voksen" og vi kan gjøre endel mer sammen) og en god kompis, spist mye god mat, feiret bursdagen til mamma, hilst på besteforeldrene mine, feiret bursdagen til ei venninne sammen med et annet vennepar (og drukket formiddagskaffe hos henne og mannen og deres nyyyydelige jente på snart 2 :hjerte:), og shoppet litt babyklær... :sjenert:

...venninna mi har nemlig nettbutikk som selger barneklær, og hun hadde både endel på salg som jeg har siklet på en stund og hadde tenkt å kjøpe så fort jeg får penger OG endel nyheter... Så jeg fikk handle litt på kreditt :fnise: Kjøpte en brun body med elger på, en blå heldress, omslagsskjorte og bukse med grønne elefanter og en lik smekke, alt fra Urban Elk... I tillegg så henta jeg en brun heldress (med elger!) som jeg har bestilt for noen måneder siden, og fikk arvet en veldig søt hjemmesydd lue i blåtoner :)

Mamma avventer litt handlinga til hun vet kjønnet, men hun hadde kjøpt en liten body i hvitt med noe mønster i grønt. Og i tillegg fikk vi hentesettet med oss hjem, veldig søtt - jakke, bukse, sokker og lue, alt i hvit alpakkaull. Veldig mykt og godt, og utrolig lite og søtt! :hjerte:

Fikk henta skinnposen, den er litt falmet, men den funker jo... Lurer på om det finner noe slags farging til tøy som man kan "tegne" på? Altså uten vask? Hvis ikke så er det ikke så farlig, den er jo varm og god, og jeg kan jo bare legge et tynt teppe over ;) Må få levert den på rens i hvertfall.

Litt morsomt, foreldrene mine jobber på en skole hvor det var loppemarked i helga, så vi stakk innom på fredagen for å ta en kjapp titt: de hadde fått inn en voksipose... Så mamma stakk innom før det åpnet på lørdagen og spurte om hun kunne kjøpe den - og det gikk finfint. 200 kr! Det kaller man kupp! :biggrin: Den ser grei ut, mangler en snor, men er ellers hel, er dog i to lillatoner så jeg vurderer å farge den - hvertfall om det kommer ut en liten gutt :ler:

Bekkenløsninga og alt har vært så fin etter akupunkturtimen på tirsdag! Hadde mange gode dager på rad, men jeg var jo dum nok til å gå litt for mye på kjøpesentre i helga (letet etter bursdagsgaver), så i dag har det vært rimelig j**lig... Menmen, jeg får ta det med ro i morgen, og på tirsdag har jeg time hos akupunktøren igjen... så da håper jeg det blir bedre igjen - også skal jeg være flink og holde meg unna det jeg VET trigger plagene!

Var godt å komme hjem igjen, som alltid. I morgen er det skolearbeid og et strøk med maling rundt vinduet som er planen. Ellers blir det å ta ting med ro og komme seg litt igjen!

Nå er det mat her, så håper dere alle har hatt en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en brun body med elger på, en blå heldress, omslagsskjorte og bukse med grønne elefanter og en lik smekke, alt fra Urban Elk... I tillegg så henta jeg en brun heldress (med elger!) ....

....får man kjøpt disse babyklærne med elger på i noen nettbutikk??!! :hoppe: Samboern min er IVRIG ELGJEGER, og da vi var på BabyShop ble han sååå skuffet, fordi det ikke var en eneste ting med elg på der... :fnise: Hadde vært konge om jeg fikk tak i noe!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....får man kjøpt disse babyklærne med elger på i noen nettbutikk??!! :hoppe: Samboern min er IVRIG ELGJEGER, og da vi var på BabyShop ble han sååå skuffet, fordi det ikke var en eneste ting med elg på der... :fnise: Hadde vært konge om jeg fikk tak i noe!! :jepp:

Bodyene finnes på smilegris.no, det er 30% avslag for tiden så de koster bare 118 kr (rabattkode "salg" - står på forsiden). Den heldressen jeg kjøpte er utsolgt, jeg kjøpte den siste (lik denne men i brun)... Tror det kommer noen gensere etc på smilegris.no snart, det så ut som det lå noe slikt i eska jeg titta i. Andre nettbutikker som fører Urban Elk er feks younglkids.no og mixmax.no (ser nå at det finnes t-skjorte med elg til pappan også fra Urban Elk, det må da være perfekt for mannen din ;))

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodyene finnes på smilegris.no, det er 30% avslag for tiden så de koster bare 118 kr (rabattkode "salg" - står på forsiden). Den heldressen jeg kjøpte er utsolgt, jeg kjøpte den siste (lik denne men i brun)... Tror det kommer noen gensere etc på smilegris.no snart, det så ut som det lå noe slikt i eska jeg titta i. Andre nettbutikker som fører Urban Elk er feks younglkids.no og mixmax.no (ser nå at det finnes t-skjorte med elg til pappan også fra Urban Elk, det må da være perfekt for mannen din ;))

Ah, supert! :jepp: Åssen er kvaliteten på klærne? Tenker spesielt i forhold til "Holdbarhet" i forhold til bomullen, hvis jeg skal bestille t-skjorte til pappa'n. Om den bare blir "slaskete" og fæl etter noen vask, liksom... :sjenert:

Synd det ikke er igjen fler av den drakten, den var jo råfin!

Endret av Monica85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, supert! :jepp: Åssen er kvaliteten på klærne? Tenker spesielt i forhold til "Holdbarhet" i forhold til bomullen, hvis jeg skal bestille t-skjorte til pappa'n. Om den bare blir "slaskete" og fæl etter noen vask, liksom... :sjenert:

Aner ikke på t-skjortene til voksne, men bodyene og resten av klærne er visst supre! Venninna mi har hatt begge heldressene jeg har kjøpt (og helt sikkert en body eller to) til sin lille frøken og skryter veldig av kvaliteten :)

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke på t-skjortene til voksne, men bodyene og resten av klærne er visst supre! Venninna mi har hatt begge heldressene jeg har kjøpt (og helt sikkert en body eller to) til sin lille frøken og skryter veldig av kvaliteten :)

Da regner jeg nesten med at t-skjortene til voksne er av tilnærmet samme kvalitet! :jepp:

Huff, finner liksom en ting på hver av nettsidene som jeg skulle hatt, men blir fryktelig dyrt å bare bestille EN ting... :sjenert: Må se litt mer her, om jeg finner mer! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg nesten med at t-skjortene til voksne er av tilnærmet samme kvalitet! :jepp:

Huff, finner liksom en ting på hver av nettsidene som jeg skulle hatt, men blir fryktelig dyrt å bare bestille EN ting... :sjenert: Må se litt mer her, om jeg finner mer! :lur:

:ler: Tror det er det alle nettbutikker satser på, at man skal handle mer for å "spare" portoen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Godt å høre at du har kost deg hjemme.

Og hørtes ut som du har fått handlet litt babytøy, det er kost.

Håper bekkenet blir like bra igjen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg rimelig sikker på at småtten har begynt å snu seg ja - siden torsdag så har jeg kjent spark oppunder ribbeina på høyre siden... Tildels vondt er det og! Hvis h*n skal fortsette slik i 8 uker så tror jeg det blir noen ømme ribbein ;) Fremdeles er det mye knuffing og dytting i magen, så helt på plass tror jeg ikke h*n er, men h*n er visst på vei :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg rimelig sikker på at småtten har begynt å snu seg ja - siden torsdag så har jeg kjent spark oppunder ribbeina på høyre siden... Tildels vondt er det og! Hvis h*n skal fortsette slik i 8 uker så tror jeg det blir noen ømme ribbein ;) Fremdeles er det mye knuffing og dytting i magen, så helt på plass tror jeg ikke h*n er, men h*n er visst på vei :ler:

Oj, snudd seg allerede? Eller er det kanskje nå de pleier å snu seg? :fnise: Man lærer så lenge man lever, synes det er noe nytt og spennende som skjer hver uke, jeg.

Begynner du å bli ordentlig tung også nå sikkert? Har du lagt ut noen nye bilder i magegalleriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, snudd seg allerede? Eller er det kanskje nå de pleier å snu seg? :fnise: Man lærer så lenge man lever, synes det er noe nytt og spennende som skjer hver uke, jeg.

Begynner du å bli ordentlig tung også nå sikkert? Har du lagt ut noen nye bilder i magegalleriet?

Alt er visst vanlig når det kommer til når de snur seg, alt fra uke 26 til bare noen dager før fødsel... men de sjekker vel om hodet har festet seg i uke 37 elns utifra det jeg har lest ;)

Har ikke lagt inn noen flere bilder nei, må vel ta et nytt et i helga tenker jeg...Begynner å bli større, men merker det egentlig ikke *så* godt, det er faktisk ikke så ille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er visst vanlig når det kommer til når de snur seg, alt fra uke 26 til bare noen dager før fødsel... men de sjekker vel om hodet har festet seg i uke 37 elns utifra det jeg har lest ;)

Har ikke lagt inn noen flere bilder nei, må vel ta et nytt et i helga tenker jeg...Begynner å bli større, men merker det egentlig ikke *så* godt, det er faktisk ikke så ille :)

Ja, en ting har jeg lært når det kommer til graviditeter: Det meste er helt naturlig! Merkelig.. ;)

Apropos mage, føler jeg at min har vokst en del denne uka her. Husker du en uke du "plutselig" fikk større mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos mage, føler jeg at min har vokst en del denne uka her. Husker du en uke du "plutselig" fikk større mage?

Det gjør jeg! :jepp: Det var uke 14/15 tror jeg, PLUTSELIG blåste magen seg ut følte jeg, nesten så at jeg våknet en morgen med skikkelig gravid-mage. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ja, en ting har jeg lært når det kommer til graviditeter: Det meste er helt naturlig! Merkelig.. ;)

Alt er naturlig ja ;)

Så kult at magen har vokst masse :biggrin: Jeg hadde ikke noen uker hvor magen plutselig har vokst, føler den har vokst veldig jevnt... men det er visst endel som har det slik :)

Innom med en kjempe :klem: til deg.

Kjempe :klem: til deg og vennen! Tenker masse på deg selv om jeg ikke er så flink til å skrive i dagboka di!

Var du hos fysio i går eller?

Håper du får en suveren dag!

Ingen fysio i går nei, skal på saltrening på torsdag. Var på akupunktur i dag, kjente virkelig at det jobbet så nå satser jeg på noen goooode dager framover :biggrin:

Håper du har hatt en fin dag du og? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
Ingen fysio i går nei, skal på saltrening på torsdag. Var på akupunktur i dag, kjente virkelig at det jobbet så nå satser jeg på noen goooode dager framover :biggrin:

Godt å kjenne at det jobber ja!

Fra tordag neste uke begynner jeg med bassengtrening med Line :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='¤bella¤' date='01.10.2008 (06:53) ' post='6063769'

Fra tordag neste uke begynner jeg med bassengtrening med Line :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med penger som ikke kommer når man har regnet med de! Jeg får skattepenger snart, det skal bli bra, men det var ganske nedtur i sommer da de ikke kom. ;)

Jeg er ikke noe glad i å male, så må innrømme at jeg har brukt gravid-kortet når det har vært et tema her. Men det er kanskje gøyere å male babyseng enn vegger?

Har du tenkt å ta "fri" tre uker før fødsel slik det ville vært om du hadde vært i jobb, eller ser du det litt an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...