aimee Skrevet 10. september 2008 #761 Del Skrevet 10. september 2008 Lambda ser veldig kul ut da, men det vendbare håndtaket til Mistral S er ganske praktisk. Ellers så er er de jo ganske like funksjonsmessig, de har jo samme sittedel og man kan ha samme type bager, men Lambda er 2,5/3 kg lettere og blir litt mindre sammenslått, det er jo et pluss. MellonCollie har forresten Mistral S og er fornøyd sålangt såvidt jeg vet Ja jeg liker Lambda veldig godt, men samboer synes den ser for spaca ut. Jeg synes den hadde så fine linjer, dessuten fikk jeg så fin holdning av å trille den Mistralen liker kjæresten best, så det kan godt hende vi ender med den. Det er ikke så stor forskjell på dem, så.. Håper en av dem dukker opp på finn.no i løpet av året eller januar. Jeg kaller forresten sneipen i magen han og hun om hverandre. Hva sier du?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 11. september 2008 Forfatter #762 Del Skrevet 11. september 2008 30 uker!! Da er 10 uker og 2 dager igjen til termin! På søndag er UNDER 10 uker igjen! Aner ikke hvor tida er blitt av, men borte er den! Uka har gått til skoleskoleskole, og i dag blir det nok en lang dag... Jeg kommer meg jo ikke opp når jeg skal, kjenner småtten krever litt ekstra energi slik at jeg må sove en liten time lengere enn jeg bruker å gjøre... Heldigvis er det helg i morgen! Dvs etter veiledning i morgen tidlig så tar jeg helg, må rydde huset litt siden vi får svigersøs på besøk Har ikke fått malt noe enda, så det blir gjort i helga, så får vi forhåpentligvis opp gulvet i løpet av uka. Hadde vært fint om vi kunne flytta inn der i løpet av uka. Vi skal nemlig gjennom samme prosess på vårt soverom Men nå må jeg få pakka sekken og kommet meg på skolen. Er haugevis med ting som må gjøres ferdig til i morgen! Ha en fin torsdag jenter 100% sikker på gutt! Har vært snikleser helt fra dere begynte å prøve, så nå er jeg veldig spent! :D Morsomt med sniklesere Jeg kaller forresten sneipen i magen han og hun om hverandre. Hva sier du?? Vi sier stort sett han faktisk, men det er fordi "babyen" er et hankjønnsord, ikke fordi vi tror det er en gutt Det er bare bedre med han enn med den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vamp Skrevet 11. september 2008 #763 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) HURRA FOR 30 UKER : Nå er det jammen bare 10 uker igjen Jeg kommer meg jo ikke opp når jeg skal, kjenner småtten krever litt ekstra energi slik at jeg må sove en liten time lengere enn jeg bruker å gjøre... Ja, du må sove nå når du kan Endret 11. september 2008 av Woopsie Daisy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 11. september 2008 #764 Del Skrevet 11. september 2008 Vi sier stort sett han faktisk, men det er fordi "babyen" er et hankjønnsord, ikke fordi vi tror det er en gutt Det er bare bedre med han enn med den Jippi - 30 uker!! Herreguuuuuud, din mage har vokst fort Vi sier oftere 'han' vi også, blir rart å si 'hun' når vi ikke vet hva som ligger inni der. Innimellom sier jeg 'den', da blir det så stor avstand føler jeg. Hmm.. Nå ble jeg innmari spent på hva som ligger inni magene våre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 11. september 2008 Forfatter #765 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg har så lyst på noe godt!!!!! Tørre knekkebrød med jædersylte til lunsj er ikke akkurat noe som dekker behovet for verken det ene eller det andre, bortsett fra som litt vomfyll ...men jeg har lagt kortet hjemme, så jeg har hele 9 kr i kontanter! Så jeg får bare overleve uten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 11. september 2008 #766 Del Skrevet 11. september 2008 30 uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 11. september 2008 #767 Del Skrevet 11. september 2008 30uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 11. september 2008 #768 Del Skrevet 11. september 2008 30 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 14. september 2008 #769 Del Skrevet 14. september 2008 Er formen bedre nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 15. september 2008 Forfatter #770 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Takk for hilsner jenter! Her står det i hvertfall bedre til om ikke annet! Har vært godt å slappe av i helga, sovet litt ut innimmellom og tatt det med ro. Fikk bestilt time hos legen på fredag, heldigvis er legen min tilbake og jeg fikk time med engang! Så jeg var hos henne i morrest. Fikk henvisning til fysio og bassengtrening. Hadde selvsagt glemt å ta med meg urinprøve, tenkte ikke på det engang siden jeg bare skulle innom med bekkenløsninga... Menmen, fikk fikset det der så det gjorde ikke så mye. Alt stod bra til, fosterlyden var på 160 slag (utrolig godt å høre :rødme: ), SF-målet var rett på den røde streken (27 cm), altså følger jeg ikke samme kurve som tidligere, men legen mente det var fordi det har vært forskjellige som måler og at jeg dermed ikke skulle tenke så mye på det. Siden sist jeg var på vekta på legekontoret har jeg visstnok gått opp 3,5 kg (og ned 1,2 siden veiinga på helsestasjonen), men jeg tar all veiing på legekontoret og helsestasjonen med en klype salt: veier meg hjemme om morgenen (uten klær) hver uke, det stemmer bedre overens med startvekta som også er fra samme vekt. I følge vekta hjemme hadde jeg på torsdag gått opp 2 kg siden startvekt. Har forresten lagt ut nytt magebilde Fikk ringt fysio rett etter legetimen, så jeg skal innom der i morgen på sjekk. Så håper jeg å få plass på bassengtrening ol. så fort som mulig. Hadde vært godt det i hvertfall, har ikke så veldig lyst til å gå slik som nå i 10 uker til... Ringte akupunktøren min også på fredag, så der har jeg også time i morgen. Har ikke vært hos henne siden i mai, kan ikke få vanlig behandling så lenge jeg er gravid, men det skal bli godt å se henne igjen (hun er et herlig menneske!). Gleder meg til å få satt noen nåler, tror jeg må be henne sette noen ekstra for denne hersens halsbrannen også Kan bli interessant og høre om hun fremdeles mener jeg har en liten gutt i magen... morsomt å høre siden hun faktisk mente jeg var gravid før noen test kunne påvise det Fikk gjort endel i helga, selv om jeg ikke akkurat var helt i toppslag - jeg hjalp til med småting i hvertfall! Lørdag sparklet vi ferdig barnerommet, så på søndag pusset vi det siste, ryddet og vasket rommet (det blir mye støv av sparkling!), før vi malte det. Fikk tatt to strøk, manglet takmaling så vi må vente med siste strøket til vi har malt taket i dag. Deretter gjenstår det maling av vinduskarmer og dørkarmer, kjedelig arbeid, men det må gjøres. Døra må gjøres noe med - det er ei fæl furudør fra 90-tallet med utskjæringer og speil, passer overhode ikke inn i resten av huset som er svært enkelt (huset er fra 50-tallet). Så vi skal sjekke om vi kan få sagd til ei av orginaldørene som står i kjelleren (de er for brede)... Haster egentlig ikke, men det må jo gjøres. Når all maling er unnagjort så gjenstår bare gulvlegging og listing - gleder meg sånn! Tror det blir veldig fint, vi har valgt å bare male veggene hvite, enklest mulig! Rommet er ganske lite (2,3*3,7m), og har et stort vindu og ikke mindre enn to dører... den ene inn mot vårt rom, den andre mot yttergangen. Er ikke aktuelt å tette igjen noen av de siden rommet også vil bli brukt som gjesterom. Siden det er vanskelig å forklare slikt så smekka jeg i hop en planskisse av det hele... Den stiplede døra er den som går til gangen, den lille døra går inn til soverommet vårt. Endeveggen vil bli dekket med skap oppunder taket (kjøkkenskap fra ikea) og en nedslåbar sengeløsning (egentegnet, og blir ikke bygget sånn riktig enda) - skapdørene skal være annenhver hvit og grønn (skulle egentlig bare være grønne, men vi kjøpte de grønne skapdørene på salg på impuls så da ble det litt feil...). Vi trenger rett og slett lagringsplass til sengetøy ol, derfor skapene, og vi trenger gjesteseng, det blir nok mange besøk av besteforeldrene Den firkanten er ment å illustrere barnesenga, på veggen mellom senga og døra inn til vårt rom skal det være en tapetsjiraff (de er så søte!). De skapene som står i hjørnet er billybokhyller i bjørk, skal sette slike dører på de og ha noe kult stoff eller tapet bak... Igjen - vi trenger oppbevaringsplass, og så lenge småtten er liten så trenger ikke h*n så mye annet enn et rom å sove på Tror det blir fint jeg Vi har et herlig teppe i ull som jeg vurderer å få renset, det er i grønt og blått, tror det kan bli veldig fint... og lunt og godt når det er vinter Må ut og lete etter gardinstoff etterhvert, det haster jo egentlig ikke - småtten skal ikke bo der før tidligst til sommeren Jeg har styrt unna alle disse gratispakkene nå i en evighet, meldte meg dog inn i Babyverden og har fått masse reklame både i posten og på mail i ettertid... Og de fleste pakkene inneholder jo massevis av bleier, og vi skal jo bruke tøy! Men jeg er en sucker etter freebis så jeg endte opp med å registrere meg overalt Kan være kjekt å ha litt bleier i bakhånda i begynnelsen, og det er jo mye annet morsomt man får Men nå er kjæresten på vei hjem, så da skal vi mekke litt middag og deretter dra og handle maling Håper dere har en fin mandag jenter! Endret 15. september 2008 av Concertina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 15. september 2008 #771 Del Skrevet 15. september 2008 Så herlig magen din begynner å bli nå, ikke lenge igjen gitt Også så flinke dere har vært i helga, fått gjort masse jo. Huske at du er gravid og må ta det litt rolig også da, ikke slite deg ut helt vettu vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 15. september 2008 #772 Del Skrevet 15. september 2008 Litt av en mage du har fått nå ja. Kjempe herlig Kan tenke meg det er deilig å få ordnet mye av rommet. Godt med alt som er unnagjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 15. september 2008 #773 Del Skrevet 15. september 2008 Liten og fin mage du har! Jeg er nok litt større, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 16. september 2008 #774 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg er imponert over alt du får til når det kommer til barnerommet. Ikke nok med at dere pusser opp fra skratch, men du har søren meg laga en planskisse også!! Det er det jeg alltid har sagt Concertina, du skulle vært en personlig assistent for noen som har litt for mye penger som kan overbetale deg for det du er så flink til fra før av! Også så gøy å se magegalleriet ditt, da. Du hadde større mage enn meg i uke 20, så den ble jeg litt misunnelig på nå. Hehe.. Men det virker som "alle" har større mage enn meg. I hvertfall alle venninnene mine. Jeg har vært på bassengtrening to ganger nå, og synes det har vært helt okey. Men jeg synes nok det er mer sosialt og brekker opp den vanlige hverdager, framfor å faktisk hjelpe. Akupunktur derimot funka umiddelbart. Blir spennende å høre hva hun sier til deg ang kjønn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. september 2008 #775 Del Skrevet 16. september 2008 Du verden, planskisse og alt. Du er ikke interiørkonsulent (eller noe sånt mener jeg det var) for ingenting nei. Vi skal bruke det minste soverommet vi har til babyrom (så får han flytte til et av de andre når han blir større/blir storebror) så noen planskisse er det liksom ikke noe poeng i for ting kan ikke stå så veldig mange steder enn de allerede står. Ser nå at det rommet du snakker om er ganske lite også, det er vel omtrent den størrelsen vi har også. Har bare én dør da, på den ene langsiden, men et vindu som tar opp halve den andre langveggen som er rett overfor veggen med dør, og på en av kortveggene er det klesskap felt inn i veggen så det kan ikke stå noe foran der. Det er faktisk ikke mulig å få inn en dobbeltseng i rommet, ikke hvis man vil åpne døren i allefall (hadde døren vendt utover så hadde det kanskje gått, men da måtte man omtrent bare hoppe rett i sengen fra døråpningen). Så foreløpig er det en diger kommode der inne, en bokhylle og barnesengen, og det er i grunnen det vi kan ha uten å ha ting foran vindu/dør/skap. Nesten tre måneder til termin og gutten skal sove hos oss så lenge jeg nattammer, men likevel må jeg ha barnerommet i orden. Tror mannen hadde rett da han mumlet noe om redebygging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 17. september 2008 Forfatter #776 Del Skrevet 17. september 2008 Så herlig magen din begynner å bli nå, ikke lenge igjen gitt Også så flinke dere har vært i helga, fått gjort masse jo. Huske at du er gravid og må ta det litt rolig også da, ikke slite deg ut helt vettu vennen Thja...synes de 9-11 ukene som gjenstår virker som en evighet unna... begynner å bli tungt så jeg ser gleden med å få h*n ut Og med tanke på hvor stor forskjell det er på magen de siste 10 ukene... Prøver å ta det med ro, men det er så kjeeeedelig! Litt av en mage du har fått nå ja. Kjempe herlig Kan tenke meg det er deilig å få ordnet mye av rommet. Godt med alt som er unnagjort Bare gled deg, det er godt å se at magen vokser selv om det er slitsomt å bære på Utrolig godt med alt som er unnagjort ja, det gjenstår endel her hjemme, men det blir godt å bli ferdig Liten og fin mage du har! Jeg er nok litt større, ja... Thja... stemmer målene dine så er faktisk jeg større Målte meg her om dagen for morro skyld... Men du skal ikke se bortifra at jeg er bredere enn deg og du dermed har mer struttemage? Jeg er imponert over alt du får til når det kommer til barnerommet. Ikke nok med at dere pusser opp fra skratch, men du har søren meg laga en planskisse også!! Det er det jeg alltid har sagt Concertina, du skulle vært en personlig assistent for noen som har litt for mye penger som kan overbetale deg for det du er så flink til fra før av! Også så gøy å se magegalleriet ditt, da. Du hadde større mage enn meg i uke 20, så den ble jeg litt misunnelig på nå. Hehe.. Men det virker som "alle" har større mage enn meg. I hvertfall alle venninnene mine. Jeg har vært på bassengtrening to ganger nå, og synes det har vært helt okey. Men jeg synes nok det er mer sosialt og brekker opp den vanlige hverdager, framfor å faktisk hjelpe. Akupunktur derimot funka umiddelbart. Blir spennende å høre hva hun sier til deg ang kjønn! aimee - jeg er ikke interiørarkitekt for ingenting Planskisser av huset har vi hatt siden vi fikk vite vi skulle flytte inn her, så her er ingenting overlatt til tilfeldighetene Jeg fikk mage rimelig raskt føler jeg, men jeg håper egentlig at den ikke vokser like kjapt de neste 10 ukene for da blir jeg svær Akupunktøren står fast på at jeg har "guttepuls", men hun var litt usikker for jeg hadde jo "jentemage" Så det er ikke godt å si hva som er i magen, men det blir jo kortere og kortere tid til vi finner det ut nå så! Var hos fysio i går, så jeg skal begynne med saltrening om etpar uker og står på venteliste på bassengtrening... Er litt spent på begge deler, får se hvor bra det blir Fikk satt nåler og, det lindret litt, men jeg vet jo av erfaring at jeg trenger 2-3 behandlinger før det begynner å funke skikkelig. Skal tilbake dit om en uke igjen så Du verden, planskisse og alt. Du er ikke interiørkonsulent (eller noe sånt mener jeg det var) for ingenting nei. Vi skal bruke det minste soverommet vi har til babyrom (så får han flytte til et av de andre når han blir større/blir storebror) så noen planskisse er det liksom ikke noe poeng i for ting kan ikke stå så veldig mange steder enn de allerede står. Ser nå at det rommet du snakker om er ganske lite også, det er vel omtrent den størrelsen vi har også. Har bare én dør da, på den ene langsiden, men et vindu som tar opp halve den andre langveggen som er rett overfor veggen med dør, og på en av kortveggene er det klesskap felt inn i veggen så det kan ikke stå noe foran der. Det er faktisk ikke mulig å få inn en dobbeltseng i rommet, ikke hvis man vil åpne døren i allefall (hadde døren vendt utover så hadde det kanskje gått, men da måtte man omtrent bare hoppe rett i sengen fra døråpningen). Så foreløpig er det en diger kommode der inne, en bokhylle og barnesengen, og det er i grunnen det vi kan ha uten å ha ting foran vindu/dør/skap. Nesten tre måneder til termin og gutten skal sove hos oss så lenge jeg nattammer, men likevel må jeg ha barnerommet i orden. Tror mannen hadde rett da han mumlet noe om redebygging. Redebygging? Skjønner ikke hva han snakker om Vi får faktisk inn dobbeltseng på 180*200 - men da er det 40 cm mellom vegg og seng på ene sida og det gjenstår en fin firkant på ca 1,6 m med gulv mellom dørene Har ikke tenkt å ha småtten på eget rom vi heller, men kjekt å bli ferdig! Og siden vi bare har to soverom her vi bor nå så kan det være kjekt å ha gjesterommet klart... min mor har gitt beskjed om at hun kommer så fort fødselen er i gang som hun sa her om dagen da jeg kommenterte at jeg var glad jeg ikke har ei svigermor som kommer til å renne dørene når det skjer - "men mor di kommer til å sette seg på første fly og løpe rundt i gangene på sykehuset og rope "har ho født, har ho født"?" (...hun er ikke så ille som hun høres ut til - og jeg vet jeg slipper å lage mat, vaske og i det hele tatt gjøre noe annet enn å kose med babyen om hun kommer nedover noen dager... i tillegg så kan jeg fint fortelle henne hvor skapet skal stå om hun skulle blande seg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 17. september 2008 #777 Del Skrevet 17. september 2008 begynner å bli tungt så jeg ser gleden med å få h*n ut Akupunktøren står fast på at jeg har "guttepuls", men hun var litt usikker for jeg hadde jo "jentemage" Så det er ikke godt å si hva som er i magen, men det blir jo kortere og kortere tid til vi finner det ut nå så! Er det ikke godt å tenke på at vi jenter er skapt slik at vi faktisk gleder oss til å få den ut? Har tenkt en del på det, når jeg hører sprekkferdige gravide venninner. Selv om de har vært spente på fødselen, har de vært mer ivrige på å få småtten ut og bli lettere i kroppen. Ikke så mye fokus på vondt det kommer til å bli. En liten trøst kanskje Jeg skal spørre akupunktøren min om kjønn jeg og i morgen! Kan de merke det allerede nå i uke 20? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 17. september 2008 Forfatter #778 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Er det ikke godt å tenke på at vi jenter er skapt slik at vi faktisk gleder oss til å få den ut? Har tenkt en del på det, når jeg hører sprekkferdige gravide venninner. Selv om de har vært spente på fødselen, har de vært mer ivrige på å få småtten ut og bli lettere i kroppen. Ikke så mye fokus på vondt det kommer til å bli. En liten trøst kanskje Jeg skal spørre akupunktøren min om kjønn jeg og i morgen! Kan de merke det allerede nå i uke 20? Gleder meg masse til å få ut småtten, det er jo det som er poenget! Og det skal bli godt å få ha kroppen for meg selv etterhvert, jeg koser meg fremdeles med spark og liv i magen, men kjenner at når termin kommer så har jeg nok fått nok Fødselen er jeg selvsagt spent på, men jeg gruer meg ikke, h*n har kommet inn så da må h*n komme ut Vondt kommer det jo garantert til å bli, men jeg tror premien er så stor at det gjør ingenting, og dette er jo kroppen skapt til Min akupunktør mente jeg hadde guttepuls allerede i uke 5, det var første timen jeg hadde etter den hun "så" at jeg var gravid (da var jeg vel 3+5 elns). Så hvis akupunktøren din kan slikt så kan hun sikkert kjenne etter ...det er vel ikke akkurat vitenskaplig bevist... Men morsomt lell! --- ...jeg drømte forresten i natt at vi fikk en liten gutt - det var et hull nede ved ankelen hvor man kunne titte inn også fikk man se en bitteliten "kopi" av babyen (sånn type 3-4 cm lang) - den var veldig søt, men den hadde på seg klær og hadde *masse* rødt hår ...eh jah! Er vel ikke helt slik det fungerer! Sambo har forresten bestemt seg ang etternavn, jeg har jo overlatt det hele til han siden jeg var den som kunne være med på alle alternativene. Vi hadde jo tre: 1) han tar mitt navn, 2) vi tar et felles familienavn (hans mormors pikenavn) eller 3) vi beholder hvert vårt navn, barna får mitt etternavn (minst aktuelt siden vi begge har lyst på et felles familienavn - jeg nektet å la barna våre få hans kjedelige sen-navn...). Og som den moderne mannen han er så tar han faktisk mitt etternavn! Jeg skjønte han vurderte det seriøst for litt siden, men hadde ikke trodd han kom til å bestemme seg så fort. Vi har jo egentlig vært enig om alternativ 2, han har dog vært litt lite fortrolig med det valget har det virket som. Og han var veldig skeptisk til å bytte til mitt navn for et år siden, men tanken har vel modnet og nå synes han ikke det er så unaturlig lenger... Med denne løsningen så kom også jentenavnet på plass - vi skal ha dobbeltnavn og fornavnet var klart, nå blir andrenavnet hans mormors fornavn - veldig fornøyd med det begge to! (jeg syntes det ble litt makabert å gi den eventuelle jenta både hans mormors fornavn og etternavn...). Men det løser ikke problemet om jeg er "sanndrømt" og det faktisk er en liten gutt i magen Endret 17. september 2008 av Concertina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 18. september 2008 Forfatter #779 Del Skrevet 18. september 2008 ...og da var det plutselig ukebytte og 31 uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 18. september 2008 #780 Del Skrevet 18. september 2008 Tiden flyr fort! 31 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå