Gå til innhold

Storken har kommet ;)

Concertina

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært innom Barnevognhuset Rudo og tittet på Emmaljunga-vognene også... I tillegg til at damen i butikken viste meg en plasticfantastic-vogn av et eller annet ukjent merke. Ikke aktuelt nei!

Synes den "vanlige" Emmaljunga Duo Edge er altfor tung og dermed helt uaktuell, i tillegg er den ganske stor sammenslått, men sikkert en veldig god vogn, virket god å trille i hvertfall. City Crossen er lettere og god å trille i butikken i hvertfall, men siden den verken har lufthjul eller venbart understell så er den egentlig ikke aktuell. I tillegg så finner jeg ingen farger jeg liker, litt overfladisk men :sjenert:

Damen i butikken sa forresten at det viktigste var hvor bred bagen var, ikke lengden, og la ut i det vide og det breie om hvordan andre (ikke nordiske) merker hadde så smale bager og at man dermed kunne få problemer med å få plass til vognposen. Men jeg sjekket litt opp på nettet: av de bagene som er små, feks. Teutonias fashionbag og Brio Happys bag, så er det bare 1 cm i forskjell opp til Emmaljunga Edge/City Cross (fra 32 til 33 cm). Skal man ha svær bag så bør man gå for Simo som er 5-6 cm bredere enn alle de andre fire vognene vi har sett på ;) Så da bekymrer jeg meg ikke over det i hvertfall...

Såh, da har man visst bestemt seg for vogn - vi skal ha en Teutonia Prestige med fashionbag og lufthjul, i fashionbrunt! :-D Dæh, en ting mindre å bekymre oss over gitt! Og i følge ei på BiM så har Babyshop 20% på alle vogner på lørdag, så er det sant så tar vi nok oss en tur og får bestilt en slik! Da sparer de kommende besteforeldre endel kroner, og det gjør jo ingenting... Føles greiere å be om penger til en vogn til rett over 6000 kr enn en til rundt 8000 :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med vognvalg!

En ting mindre å tenke på iallfall, og det er jo supert om du får den litt på tilbud også! Angående vognpose så er det vel bare til å prøve i butikken. Jeg klarte iallfall fint å stappe en diger Voksi-pose oppi vår vogn, og det er vel sånn cirka den største som finnes. Jeg titter på seng, men først må vi rydde frem babyrommet slik at vi har et sted til midlertidig lagring. Gulvet er omtrent dekket av ymse ting og tang, spesielt kasser som fortsatt ikke er pakket ut, over ett år etter vi flyttet inn. Prosjektet blir derfor først rydding, deretter kjøpe fiiiin babyseng som belønning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
Såh, da har man visst bestemt seg for vogn - vi skal ha en Teutonia Prestige med fashionbag og lufthjul, i fashionbrunt!

:klø: Har du noen link til denne vognen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
:klø: Har du noen link til denne vognen eller?

Fant den!

Fin vogn! Og den veide ikke noe særlig mer en city crossen.

Hva er forskjellen på lufthjul og ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vognvalg!

En ting mindre å tenke på iallfall, og det er jo supert om du får den litt på tilbud også! Angående vognpose så er det vel bare til å prøve i butikken. Jeg klarte iallfall fint å stappe en diger Voksi-pose oppi vår vogn, og det er vel sånn cirka den største som finnes. Jeg titter på seng, men først må vi rydde frem babyrommet slik at vi har et sted til midlertidig lagring. Gulvet er omtrent dekket av ymse ting og tang, spesielt kasser som fortsatt ikke er pakket ut, over ett år etter vi flyttet inn. Prosjektet blir derfor først rydding, deretter kjøpe fiiiin babyseng som belønning.

Takk og takk, føles godt å være ferdig med den biten og :) Vi skal bruke min gamle skinnpose, mamma skal sende den på rens, så jeg har den ikke for hånda. Men hvis du fikk Voksipose ned i Bugabooen så bør vi få plass til skinnposen, som er mindre, i fashionbagen - det skiller jo bare 1 cm i bredden på de to vognene :)

Vi måtte rydde det kommende barnerommet i forgårs, fikk nemlig besøk og trengte et sted besøket kunne sove, så da måtte alt av verktøy og rot få et annet sted å bo. Vi har dog sparkling, pussing, maling av vegger&tak, dørkarmer&vinduskarmer, legging av gulv og listing igjen før vi kan plassere inn noen møbler ;) Vi har heldigvis opptil flere barnesenger, så der sparer vi litt penger. Har dere funnet noen fine senger? Synes det er så mange som er vanvittig dyre uten at noe skulle tilsi at burde være det...

Fant den!

Fin vogn! Og den veide ikke noe særlig mer en city crossen.

Hva er forskjellen på lufthjul og ikke?

Synes den er fin ja... veier ikke så mye mer enn city cross nei, er vel rundt 1,5 kg i forskjell på sportsvogna, men nesten 3 kg i forskjell på bagvogna faktisk (city crossen har den letteste bagvogna som vi har sett på, men Brio Happy er lettere som sportsvogn... jeg har nemlig satt opp sammenligning i excel :fnise: )

De som har peiling påstår at vogna blir bedre å trille med lufthjul, spesielt i ulendt terreng, snø etc. Luftkanalhjul er hardere, men bittelitt lettere, utgjør vel ikke mer enn 0,5-1 kg elns totalt såvidt jeg har sett på vekttabeller. Fikk i hvertfall anbefalt lufthjul på både Rudo og Babyshop, dog mente damen på Babyshop at det ikke nødvendigvis utgjorde så stor forskjell og at det nok og var en smakssak. (men hun forsøkte å selge inn vogner både med og uten lufthjul ;))

Jeg er lat - legg ut linken a! ;)

:fnise:Her er den <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> vi skal da ha bagdelen som er på bilde nr 2 og det hele i fargen 3320 - en nyyydelig sjokoladebrun ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det glemte jeg ....

:hoppe:28 uker :hoppe:

Da har jeg visst gått inn i det siste trimester! Dæh, dette har gått litt fort! I morgen er det 9 uker til jeg går ut i permisjon... kjenner jeg får litt noia, er mye som skal på plass før den tid, men det ordner seg nok! :hjert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det glemte jeg ....

:hoppe:28 uker :hoppe:

Da har jeg visst gått inn i det siste trimester! Dæh, dette har gått litt fort! I morgen er det 9 uker til jeg går ut i permisjon... kjenner jeg får litt noia, er mye som skal på plass før den tid, men det ordner seg nok! :hjert:

:juhu: Gud som tida flyr :danse:

Gratulere så mye, tenk at du faktisk når som helst kan sitte der med en liten en nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: Sambo har gått opp i lønn! Får rundt 6% høyere lønn, og det blir litt penger ekstra hver måned det! :-D Passer veldig godt nå som småtten kommer, romsligere økonomi ønsker man alltid velkommen!

:juhu: Gud som tida flyr :danse:

Gratulere så mye, tenk at du faktisk når som helst kan sitte der med en liten en nå ;)

Ikke si det da! Vi satser på at småtten koser seg i magen i hvertfall 9-10 uker til ;) Men tida flyr ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: Sambo har gått opp i lønn! Får rundt 6% høyere lønn, og det blir litt penger ekstra hver måned det! :-D Passer veldig godt nå som småtten kommer, romsligere økonomi ønsker man alltid velkommen!

Ikke si det da! Vi satser på at småtten koser seg i magen i hvertfall 9-10 uker til ;) Men tida flyr ja!

Så bra ;) Det passa jo veldig bra da ;)

:ler: H*n holder seg nok inni der 11 uker til skal du se :ler: Nå holdt jeg faktisk på å skrive han, spørs om det ikke er en liten gutt inni der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:Her er den :) vi skal da ha bagdelen som er på bilde nr 2 og det hele i - en nyyydelig sjokoladebrun ;)

Det var en kjempefin vogn!! Og fargen er lekker! Ble nesten litt i tvil i mitt eget vognvalg nå, men jeg vil gjerne ha styrehjul foran (ikke små men store). Skulle gjerne hatt Maxi Cosin i brun da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ;) Det passa jo veldig bra da ;)

:ler: H*n holder seg nok inni der 11 uker til skal du se :ler: Nå holdt jeg faktisk på å skrive han, spørs om det ikke er en liten gutt inni der ;)

Passer ypperlig at han går opp i lønn nå ja ;)

Thja... pappa sier det er gutt, og mamma sier at da er det jente siden pappa alltid tar feil ;) Akupunktøren min mente jeg hadde "guttepuls" helt i begynnelsen, men pulsen på barnet er såkalt "jentepuls" (152/154 slag de gangene jeg har vært til kontroll). Vi får vente og se... jeg har faktisk ikke en eneste følelse for hvilket kjønn det er, men spennende er det ;)

Det var en kjempefin vogn!! Og fargen er lekker! Ble nesten litt i tvil i mitt eget vognvalg nå, men jeg vil gjerne ha styrehjul foran (ikke små men store). Skulle gjerne hatt Maxi Cosin i brun da ;)

Synes den er fin ja! Og nyyydelig sjokoladebrun, utseende teller det og! ;) Styrehjul har jeg ikke sett poenget med her vi bor og slik jeg antar vi vil bruke vogna, men dere bor jo midt i byen så da har dere helt sikkert bedre bruk for det en vi :) Du kan jo håpe Maxi Cosi dukker opp i brunt i 2009-modellen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeeeeelp!!! Er det noen som kan sende meg en dose inspirasjon??! Jeg sitter helt fast, har dillet med skissing og modellbygging i dag og jeg kommer jo ikke videre?! Er jo bare tull jeg kommer opp med, og ingenting fungerer eller passer i forhold til prosjektet eller... Og det verste av alt - jeg skal ha veiledning i morra! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sukk: Sliter skikkelig med dette, har innsett at jeg ikke engang selv tror jeg skal komme meg igjennom denne oppgaven i planlagt tid... Ingen andre har trua på meg, så hvorfor skal jeg tro at det skal gå an? Har utsatt og utsatt og utsatt den praktiske delen, den som er viktigst, fordi jeg ikke har følt meg som en designer på aldri så lenge... Jeg er sliten, lei av å ikke få til, lei av kroppen streiker (har kjent de siste dagene at senebetennelsen ikke har sluppet taket nei og nå har jeg vondt i bekkenet i tilllegg...), lei av å ha dårlig råd (vi har det greit, men så lenge jeg ikke bringer inn penger så føler jeg heller ikke at jeg kan be om penger til "unødvendigheter" så jeg har ikke følt meg fresh og fin på veldig lenge...), lei av at jeg ikke har trua på meg selv, lei av å være student, lei av hele oppgaven...

...og ikke noe av dette hjelper det minste på det faktum at jeg har veiledning i morgen, 5 uker til presentasjon, 9 uker til jeg går ut i permisjon, 18 uker (+) til jeg skal tilbake til skolen for å gjøre meg ferdig med en oppgave jeg har fullstendig gått meg vill i... :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Kjære deg!

Du er dyktig! Du er kjempe flink! Og dette går, men du er nødt til å tro på deg selv, og ta i et tak, slik at du rekker de fristene du fremover nå.

Og må jo si jeg syns du så ganske fresh ut når jeg møtte deg sist ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, ikke greit med sånne dager!! Jeg vet ikke helt hva jeg skal si for at du skal føle deg bedre, bortsett fra at det kommer til å gå over!

Det er jo typisk at alt kommer på en gang, du må prøve å lukke ute alle unødvendige bagateller som du egentlig ikke trenger å tenke på. Det er bare bortkasta energi.

Hva trenger du inspirasjon til forresten? Kan du være litt mer konkret? Jeg er veldig vant til å idèdrodle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men så er det jo sånn med masteroppgaver - at i ene øyeblikket ser alt mørkt ut, i andre øyeblikket har man masse idéer, og har plutselig gjort like mye på en dag som man gjorde forrige uke. Og så er det jo en del av oppgaven til veileder å lede deg ut av labyrinten og å inspirere deg når du står fast. Bruk veiledningstimen godt i morgen, og vær ærlig om at du føler at du har kjørt deg fast og ikke har inspirasjon. Og husk at du er nok selv din verste kritiker, og at det neppe er slik som det føles nå. :)

Det er godt å tjene egne penger ja, men den tid kommer nok til deg også!

Angående seng blir det vel en standard grindseng, type hvit med regulerbar bunn og nedfellbar side i prisklassen cirka 1500. Stokke-sengen og den slags er utelukket på grunn av pris, ikke fordi vi ikke har råd nødvendigvis, men fordi jeg ikke syns den er verdt prisen sin. Tenker vel å kjøpe sengehimmel som et kompromiss for at vi kjøper stor grindseng med en gang, og ikke tar veien omkring vugge/liten seng. Ryktet sier uansett at vi skal få låne en liten vugge som faren til min samboer laget til ham da han var liten - selv om det passer i kanskje to måneder.

Har du bestemt deg for stelleveske nå da? Jeg er usikker - syns mye er så dyrt... Den jeg egentlig så på, en Ju-Ju-Be i brunt, Robin eller noe, passer plutselig ikke lenger siden vognen vi kjøpte var i sort og beige. *luksusproblemer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter! :klemmer: Godt å høre noen slike ord når alt butter i mot!

Brukte mye tid i går kveld på å få ned noe på papiret, det ble ikke stort, men det ble en start... Og i dag har jeg jobbet litt videre med det og, det har sakte, men sikkert løsna litt. Overhode ingenting som det er masternivå på, men det er en en begynnelse, og etpar av ideene kan vidreutvikles til noe bra tror jeg...

Og selv om jeg har kommet så vanvittig mye kortere enn jeg hadde håpet på, så har jeg jo gjort noe. Bare ikke akkurat det som man ser det på - at jeg har pløyd gjennom masse bøker og diplomoppgaver i sommer, gjort masse visuell research, vært på flere turer for å ta bilder etc, analysert endel eksisterende arbeider, begynt å sette opp plan på hva som skal være med i den skriftlige oppgaven (og skrevet litt), satt opp et omfattende program for hvilke elementer som skal være med i det vissuelle osv... det er bare det at dette ser man jo ikke, det visuelle har jeg utsatt og utsatt og utsatt, så det lille som jeg har fiksa de siste par dagene vil ikke akkurat veie opp for det.

Jeg skal nå på veiledning, føler det er greit å si det som det er - det føltes det ikke i går, da vurderte jeg alle muligheter for å komme meg unna! huff!

Jaja, får pakke sammen pikkpakket og komme meg på toget om 15 min, må innom kontoret og printe endel av det som jeg faktisk har gjort før jeg har veiledninga. Kanskje jeg får en god ide eller to i løpet av togturen og, det hender de dukker opp da :)

Ha en flott fredag jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det helg :) Vel, strengt tatt begynte den i går kveld med fredagspizza og kos, men både jeg og sambo var så sliten så det ble en veldig tidlig kveld.

Gikk greit på veiledninga, fikk endel hjelp og nå ser livet mye lysere ut igjen, utrolig hvor lite som skal til. Jeg fikk også etpar vanvittig gode ideer før veiledningstimen, så jeg har noe å jobbe med. Og de tingene jeg skal gjøre før neste veiledning (om 2 uker) er veldig konkrete og

Veilederen min er veldig oppsatt på at jeg ikke må føle det som et nederlag om det ikke lar seg gjennomføre dette "bli-ferdig-til-våren"-prosjektet mitt (hun har tre barn og har gjennomført hovedfag med det første som baby...), og både hun og sjefen for masterutdanninga er veldig enig om at dersom jeg ikke klarer det så mister jeg ikke studieplassen min. Veldig greit, for går det ikke så får jeg komme tilbake året etter og har fremdeles rett på kontorplass og veileder (hvis man er forsinket vanligvis så mister man retten på slikt, men man får selvsagt levere). Det er ikke verdens undergang, men jeg har lyst til å prøve og som veilederen min sier - jeg må jo ha noe å gjøre på fram mot fødselen og, så da kan jeg like gjerne gjøre mitt beste ;)

Etter veiledninga i går så tuslet jeg opp på et loppemarked for å treffe sambo, må innrømme at jeg ikke er like entusiastisk på slike steder nå som jeg var før jeg ble gravid... Det hjelper jo ikke at kroppen streiker litt, men det er mest det at det blir fort så vanvittig mye folk og så vanvittig mye styr... Men jeg fant en veldig fin lysestake i sort m/rottingband, ganske høy sak med plass til tre lys, og den kosta jo den nette sum av 20 kr så ;)

I dag er sambo på loppis i Lommedalen elns, jeg ba han hilse Märtha ;) Jeg gadd ikke være med, skulle sove lenge nemlig... Jah... Jeg våkna litt sånn før han dro, og forsøkte etter det å ligge i senga og sove litt til - men måtte kapitueler og stå opp. Da var klokka 9! På en lørdag? Så da må jeg finne på noe å gjøre... Tror jeg skal finne fram stoffet mitt og begynne på denne meitaien jeg har tenkt på lenge. Fant fram symaskina jeg har lånt meg, min urgamle fra 50-tallet er halvdød og denne er da en modell senere - og i stedenfor den snasne grønnmetallic som min har så er denne i knall orange plast! Her snakker vi retro! :ler: Får se om man ikek får råd til en skikkelig maskin etterhvert, en Husqvarna Viking Emerald 183 frister (mamma har en lignende, dog er den begynt å bli noen år, men den er vanvittig god å sy med...).

Angående seng blir det vel en standard grindseng, type hvit med regulerbar bunn og nedfellbar side i prisklassen cirka 1500. Stokke-sengen og den slags er utelukket på grunn av pris, ikke fordi vi ikke har råd nødvendigvis, men fordi jeg ikke syns den er verdt prisen sin. Tenker vel å kjøpe sengehimmel som et kompromiss for at vi kjøper stor grindseng med en gang, og ikke tar veien omkring vugge/liten seng. Ryktet sier uansett at vi skal få låne en liten vugge som faren til min samboer laget til ham da han var liten - selv om det passer i kanskje to måneder.

Har du bestemt deg for stelleveske nå da? Jeg er usikker - syns mye er så dyrt... Den jeg egentlig så på, en Ju-Ju-Be i brunt, Robin eller noe, passer plutselig ikke lenger siden vognen vi kjøpte var i sort og beige. *luksusproblemer*

Koselig med vugge selv om den bare passer i etpar måneder, og enda koseligere at samboeren din har brukt den da :) Vi skal bruke senga etter sambo, den er litt mindre enn vanlig sprinkelseng (som vi og har liggende etter han), men selv om jeg synes det er litt teit å bruke penger på to madrasser så tror jeg vi kommer til å bruke den. Enig at Stokkesenger og Leandersenger ikke er verdt prisen, synes de virker vanvittig upraktiske etterhvert, det krever i hvertfall at ungen har et stort rom hvor de kan ha avrundede hjørner på senga (og større madrasser koster sikkert en halv formue siden man ikke kan kjøpe en madrass hvilket som helst sted...). Sengehimler er jo ikke akkurat en stor investering, og det finnes mange koselige :)

Har ikke bestemt meg for stelleveske enda... synes det er vanskelig, dyrt er det og. Vurderte en fra Gaia og ko, men titta på den på butikken og syntes ikke den så like praktisk ut innvendig som feks Ju-Ju-Be... Men den passer til vogna og den er pappavennlig,

og det teller litt det og. Jeg er ikke så begeistret for de lyseblå detaljene på den Robin-saken (eller de råsa på den andre brune de har), og ingen av de mønstrene som er tilgjengelig nå faller egentlig i smak. Dvs, jeg kan sikkert bruke endel av de, men ikke alle passer til vogna eller er særlig pappavennlig... Den som heter "Drip drops" er egentlig litt kul, men jeg får aldri sambo til å gå med den ;) Må nesten titte litt mer rett og slett.

Men nå skal jeg lete fram stoff, tråd, saks og strykejern så skal vi se om det i hvertfall blir en påbegynt meitai i løpet av dagen :) Skal innom Babyshop og bestille vogn og, håper bare de ikke krever at vi må betale hele summen i dag, for det tror jeg ikke lommeboka har lyst til (og pengene fra foreldrene mine som skal betale vogna har ikke kommet på konto enda...) ;)

Ha en fin lørdag jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestilt vogn! :hoppe: Ikke ble det så dyrt som jeg trodde heller, babyshop har nemlig veldige greie priser på Fashionbagen, så hele vogna - sportsvogn, fashionbag og lufthjul kostet 7298 kr - og når man så trekker av 20% så kostet ikke herligheten mer enn rundt 5840 kr! :hoppe:

Sjekka priser på ekstrautstyr, og det blir ikke stort dyrere å kjøpe det i butikk enn å handle på nettet, riktignok noen hundrelapper å spare ved å kjøpe i Tyskland, men det er så få at jeg ikke gidder. Vogna vår kostet jo faktisk bare 500 kr mer ved å bestille her i Norge siden vi fikk rabatt :) Mulig vi stikker innom i Sverige neste gang vi er der og ser om de har noe av dette i butikken, er det rimligere så handler vi der. Hvis ikke så fikk vi så god service på Babyshop at vi like gjerne kan legge igjen litt penger ;)

...men jeg har forelsket meg i en sengekant fra Stokke! Latterlig ting å forelske seg i men :fnise: Den er enkel hvit, med vevde blader og var bare så fin! Og koster 659 kr! :overrasket: Men den helt enkle hvite de hadde på Babyshop koster bare en 100 lapp mindre... Jeg skal ta en runde og sjekke litt rundt senere, og den ikea gjør sikkert nytten den og, men den er stygg... :sjenert: Må uansett måle opp senga vår siden den fra Stokke er beregnet på Stokkesenga som er rund i kantene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...