Gjest Revenka Skrevet 1. august 2008 #641 Del Skrevet 1. august 2008 Grattis med ny bil og 24 uker Ikke dumt å få snakket med NAV, disse permisjonsreglene kan være litt innviklet. Hva er det du studerer forresten? Jeg tror ikke jeg har fått det med meg. Fine magebilder du har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 1. august 2008 Forfatter #642 Del Skrevet 1. august 2008 Herlig med ny bil!! Vi har også kjøpt ny bil i dag!!! Måtte ha den største stasjonsvogna vi kunne finne, da vi helst skulle hatt plass til både bikkjebur og barnevogn i bagasjen. Endte da opp med en Ford Mondeo stv, da denne etter mål vi har gjort og lest om skal være den største. Kjøpte en 2001-modell, vi da.. Arti med ny bil! Grattis med bil til deg og! hos oss var det ikke spørsmål om hvilken type bil vi skulle ha egentlig, sambo er oppvokst med Subaru, og både han, foreldrene og søstra hans er veldig fornøyde, så da sa det egentlig seg selv Misunner deg som har alt på stell med hensyn på permisjon! Vi bare utsetter og utsetter, men sjefen min har heller ikke spurt noe... Gratulerer med ny bil! Vi kjøpte jo leiligheten vår usett, mamma og pappa var på visning, det å bruke nesten to millioner på leilighet sånn vips var jo ikke noe problem! Alle andre billige ting derimot, helt lik som deg, lese på nettet og tester og butikkrunder osv. Tror vi brukte minst ti ganger så lang tid på å kjøpe nytt kjøleskap som på leiligheten. Eneste grunnen til at vi har alt på stell er jo fordi jeg skal ha engangsstønad og den kan jeg jo få lenge før jeg går ut i permisjon. I tillegg så har vi diskutert hvordan vi skal løse det hele siden før jeg ble gravid, slik at det at vi fikk snakka med NAV gjorde bare at vi fikk bekrefta at vi kan gjøre det slik vi har tenkt Hadde jeg skulle hatt vanlig permisjon med fødselspenger så hadde vi nok gjort oss ferdig riktig enda, er jo enda god tid Helt merkelig på hvor lettvint det er å kjøpe slikt som er så dyrt...men jeg tror nok det har noe med at det er penger på papiret, du ser jo aldri at de pengene forsvinner (det er vel de færreste som betaler hus eller bil kontant uten lån ), så det blir ikke like reellt som når man skal bruke 6-7000 kr på et kjøleskap, sært men sånn er det jo Grattis med ny bil og 24 uker Ikke dumt å få snakket med NAV, disse permisjonsreglene kan være litt innviklet. Hva er det du studerer forresten? Jeg tror ikke jeg har fått det med meg. Fine magebilder du har Takk og takk og takk Er småkomplisert å sette seg inn i alt ja, jeg trodde jeg hadde forstått det rett, men det var greit å få det bekrefta av NAV, også fikk jeg beskjed om hvordan jeg skulle fylle inn søknadsskjema, det er litt kjekt Jeg tar en mastergrad i interiørarkitektur, så hvis alt går etter planen så er jeg ferdigutdannet interiørarkitekt neste vår --- I dag har vi fått shoppet litt, jeg måtte ha gullsko og veske til bryllupet jeg skal i, fant faktisk etpar sandaler på Eurosko som var satt ned fra 400 til 200 kr, de satt greit på foten og var ikke for høye og ei veske på Accessorize, og sambo kjøpte seg 2 stk hvite linbukser (1 for 300, 2 for 400!). Tenker han skal ha hvit kortermet skjorte, sorte sko (siden han ikke har lyse pensko) og sort&grønt slips, det er forholdsvis laidback det bryllupet i skal i, og med mulighet for godt over 30 grader så er det nok greit med noe lett. Ellers så har vi hatt en avslappende dag, spist pizza, begynt på hjemmelaga is (den ble ikke kald nok til å kjøres i ismaskinen, så det tar vi i morgen tidlig) og sett "Slipp Jimmy fri" - sær og rar film, men veldig underholdende I morgen blir det rydding og vasking, vi får fotograf innom i den leiligheta vi skal selge på onsdags morgen, så vi må nesten få gjort unna det meste i morgen. Tenker vi skal slappe av på søndag, mandag har jeg masse som må gjøres og på tirsdag må vi vel style ferdig for fotografen. Heldigvis ser vi enden på dette nå, leiligheta blir lagt ut til salgs om 1,5 uke, med visning om 2,5 uke og forhåpentligvis er det 2-3 stykker som vil ha den Men nå skal jeg henge opp litt klær før jeg kryper til køys, er småtrøtt ja! Håper dere får en fin helg jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 3. august 2008 #643 Del Skrevet 3. august 2008 Lykke til med leilighetssalg. Det er alltid like spennende. Håper du får inn et kjempebra bud!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 4. august 2008 Forfatter #644 Del Skrevet 4. august 2008 Da var det nok ei uke... Og det er august og vi drar til Spania på onsdag! Tida går litt i overkant fort her, og jeg er litt stressa over alt jeg ikke har fått gjort unna! Menmen, det er sånn det er! Skal på skolen i dag, burde vel strengt tatt ha vært der allerede, men jeg er litt treg om morran og måtte jo bare oppdatere meg på KG... Får bli litt lengere i dag istedenfor! Småtten sparker som besatt for tiden, det er leven i magen morgen, middag og kveld... og natt! I går da vi skulle sove tok h*n helt av og hadde skikkelig trommesolo i magen, det kilte! Utrolig vanskelig å få sove når h*n holder på slik, og det blir ikke bedre av at når man endelig har sovnet så starter h*n igjen... 16 uker +- med slikt leven kommer til å ta på! ...men det er jo godt å kjenne at det er liv og at h*n har det bra, så jeg klager egentlig ikke :rødme: Dagen i dag blir en lang dag på skolen, deretter pakkingpakkingpakking, og så en tur på IKEA for å kjøpe siste rest vi trenger til stylinga av leiligheta. I tillegg så må vi innom H&M og kjøpe ei skjorte til sambo. I morgen skal sofaen vår bort i leiligheta og den siste finpussen og vasken må gjøres før fotografen kommer onsdagsmorgen. Vi drar ikke før litt utpå dagen så vi får heldigvis vært med på fotograferinga. Lykke til med leilighetssalg. Det er alltid like spennende. Håper du får inn et kjempebra bud!! Takk og takk Håper virkelig at noen har veldig lyst på den, hadde vært greit om det kom inn noen skyhøye bud Men nå må jeg komme meg avgårde, dette ligner jo ingenting! Sitte hjemme når klokka er passert 9? Det vitner ikke akkurat om effektivitet Ha en flott mandag jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 4. august 2008 #645 Del Skrevet 4. august 2008 Småtten sparker som besatt for tiden, det er leven i magen morgen, middag og kveld... og natt! I går da vi skulle sove tok h*n helt av og hadde skikkelig trommesolo i magen, det kilte! Utrolig vanskelig å få sove når h*n holder på slik, og det blir ikke bedre av at når man endelig har sovnet så starter h*n igjen... 16 uker +- med slikt leven kommer til å ta på! Godt det er flere enn min da Hvor lenge blir dere i Spania? Jeg er imponert over tempoet ditt jeg, her skjer det stadig nye ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 4. august 2008 Forfatter #646 Del Skrevet 4. august 2008 Godt det er flere enn min da Hvor lenge blir dere i Spania? Jeg er imponert over tempoet ditt jeg, her skjer det stadig nye ting! Greit å høre at det er flere med aktive mageboere ja Vi blir en uke i Spania Kommer hjem neste onsdag, kjører til hytta på torsdag og videre til vestlandet på fredag... Skal nemlig i nok er bryllup på lørdag Hjemturen blir likedan, via hytta og er da hjemme på mandag... Blir sliten bare av tanken! Men det er jo koselig å treffe folk og det blir sikkert hyggelig begge steder ...jeg synes egentlig at jeg er treeeeg og at jeg ikke får gjort noe, men takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 4. august 2008 #647 Del Skrevet 4. august 2008 Min tar også helt av for tiden, i går kveld begynte vi å lure på om han pusset opp hybelen sin eller noe, magen var kjempeskev, og han romsterte noe vanvittig. I dag har det dultet og dunket stort sett uten stans, det vil si, hver gang jeg har hatt tid til å kjenne etter, har jeg kjent noe. Sover han aldri? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 4. august 2008 #648 Del Skrevet 4. august 2008 Oj, her var det mye som hadde skjedd siden sist jeg var innom. Grattis med ny bil og så gøy med Spaniatur! Selv om tiden går fort, er jeg sikker på at du har full kontroll, du er jo Concertina! Ha en fin kveld, jeg må zzzzzzzzove..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 5. august 2008 Forfatter #649 Del Skrevet 5. august 2008 Da har man vært hos legen en tur, hadde helt glemt at jeg hadde time, så heldigvis så spurte sambo i går kveld om når jeg skulle til legen Siden fastlegen min er sykemeldt så visste jeg ikke hvilken lege jeg var plassert hos, men han var hyggelig han. Alt stod bra til: blodtrykket var fint (130/70 mot 120/70 i uke 10), SF-målet var litt over den rød streken, men innenfor det grønne (23,5 cm ser det ut som), og småtten hørtes fremdeles ut som en liten sjark og hadde hjertelyd på 152 :-D Alt i alt helt fint, fikk tatt en blodprøve for å teste for tox, bekymrer meg egentlig ikke, men greit å ha fått gjort det. Legen min kommer visst tilbake i jobb når jeg er i uke 32, men det kan hende jeg får time hos vikaren likevel siden hun har mye å gjøre. Får se det litt an, mulig jeg bare går til jordmor framover, kommer litt an på hvordan kjemien er. Skal på time der om bare 2 uker, ble litt vel nært disse timene pga ferie både hos meg, legesenteret og helsestasjonen, menmen. Planen for dagen er: - Jobbe videre med oppgaven - Vaske minst 1 maskin med klær (det hoper seg fort opp... ) - Støvsuge sofaen (den skal flyttes over i selgeleiligheta i dag) - Farge håret - Pakkepakkepakke! - Style ferdig og tørke over gulvene i selgeleiligheta - Min tar også helt av for tiden, i går kveld begynte vi å lure på om han pusset opp hybelen sin eller noe, magen var kjempeskev, og han romsterte noe vanvittig. I dag har det dultet og dunket stort sett uten stans, det vil si, hver gang jeg har hatt tid til å kjenne etter, har jeg kjent noe. Sover han aldri? :klø: Man kan jo begynne å lure innimellom? Tror min bare sover når jeg beveger meg, for med engang jeg setter meg ned så setter h*n i gang! Til dels veldig god rytme i endel av sparka, så kanskje jeg har en liten trommis i magen Oj, her var det mye som hadde skjedd siden sist jeg var innom. Grattis med ny bil og så gøy med Spaniatur! Selv om tiden går fort, er jeg sikker på at du har full kontroll, du er jo Concertina! Ha en fin kveld, jeg må zzzzzzzzove..... Takk og takk! Jeg later som jeg har full kontroll i hvertfall! Håper du fikk sove godt! --- ...men nå er det snart på tide med litt lunsj, deretter mer jobbing! Håper dere får en fin tirsdag jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 5. august 2008 Forfatter #650 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg bytter jo uke på torsdager jeg! Oppdaterte ikke tickeren min (eller hodet mitt for den saksskyld) etter UL, så i dag mens jeg tittet i papirene så innså jeg at 22. november er på en lørdag, et svangerskap er på 40+2, ergo bytter jeg uke på torsdager og dermed må jeg oppdatere tickeren min Sånn! Da er jeg 24+5 i dag! Snasent! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 6. august 2008 Forfatter #651 Del Skrevet 6. august 2008 Da er man klar til å dra til Spania :-D Håper dere får en flott uke her hjemme i gamlelandet og selv om været akkurat nå er mer oktober enn sommerfint men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 6. august 2008 #652 Del Skrevet 6. august 2008 God tur og kos dere masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 6. august 2008 #653 Del Skrevet 6. august 2008 Ha en kjempefin tur, og kos dere masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 6. august 2008 #654 Del Skrevet 6. august 2008 Ha det fint i Spania, sees neste uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 6. august 2008 #655 Del Skrevet 6. august 2008 God tur, kos dere i Spania Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 14. august 2008 #656 Del Skrevet 14. august 2008 Håper du koser deg i Spania! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vamp Skrevet 18. august 2008 #657 Del Skrevet 18. august 2008 Endelig er du tilbake :juhu: Jeg har sett deg luske i kulissene serru Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 18. august 2008 Forfatter #658 Del Skrevet 18. august 2008 Da er jeg tilbake ja Kom hjem fra Spania på onsdagskvelden/natt til torsdag, fikk skylt opp kjolen, lagt oss og sovet litt ut før vi måtte pakke og fikse alt, og sette nesa vestover! Vi kan vel starte med Spania - jeg har nå fått bekreftet alle mine fordommer mot gettoene der nede Det er Toro på butikken, det snakkes norsk overalt, VG og Se&Hør får man tak i, menyen er overhode ikke spansk og ingen av pensjonistene snakker et kvekk spansk (eller engelsk for den saksskyld)... Men, det er nå en opplevelse det og, og vi hadde en veldig fin uke. Fikk skravla masse med mine gamle venninner, tilbragt masse tid sammen med venneparet som har termin rett før oss, bada og sola oss, og kost oss med god mat og drikke (innimellom all turistmaten ). Bryllupet var kjempeflott, både brud og brudgom så virkelig lykkelig ut og hadde drømmedagen og vi gjestene koste oss i hvertfall masse! Riktignok var bryllupsdagen den med høyest luftfuktighet slik at det til tider var rimelig varmt, men... Det var varmt hele turen, men med bading og skygge så klarte man seg helt fint! Bryllupet på vestlandet var også kjempeflott - lykkelig og flott brudepar, god mat og drikke, masse koselige folk (sambos studievenner), full fest og masse dansing! Jeg holdt ut til "the bitter end" - dvs jeg dansa og koste meg til lokalet stengte klokka 3, og droppet nachspielet på hotellet. Hadde så vanvittig vondt i føttene, så jeg prioriterte å legge de høyt framfor gitarjamming og synging. Var vel ingen som hadde forventet at jeg skulle holde ut så lenge som jeg gjorde, bestekompisen til sambo utbrøt noe om at han var skikkelig godfull og den han følte han festa best med var meg ...men jeg kjenner det i dag! Jeg sov jo ikke mange timene siden vi måtte spise frokost på hotellet før 10, sulla litt på hotellet med folk fram til utsjekking, deretter kjørte vi 20 mil til hytta (med stopp innom Urnes stavkirke - veldig flott!), fikk spist litt middag og så rett i seng. Var oppe klokka 6 i morrest, og starta hjemover en time senere... Er helt utslått, fikk vel 8 timers søvn i natt, men det henger i fra lørdag ja! Det er vanvittig rotete hjemme, har ikke fått tømt kofferten etter Spania-turen, og det var litt rotete før vi dro til Spania... alle klærne jeg kanskje skulle ha med meg ligger jo strødd, den maskina jeg satte på før vi dro til vestlandet må brettes sammen og i tillegg er det vel generelt rotete Velvel, da har jeg noe å gjøre fram til sambo kommer hjem fra jobb (han jobber halv dag i dag). Fikk forresten vite at venninna til sambo er gravid - og ikke nok med det - hun er 20 uker på vei! ...og nei, hun visste ingenting om det før forrige helg! ...samme jenta som "mobbet" oss om at vi var blitt så etablert og kom med festlige navneforslag etc da vi traff henne tidligere sommer, det lyste ut av henne at barn skulle hun ikke ha, hvertfall ikke på en stund, tror ikke dette var særlig planlagt nei, og det kom nok som litt av et sjokk! Sambo skal gi henne en ukes tid til å fordøye det før han "tar igjen" Ellers så ligger leiligheta vår ute på nett, ser rålekker ut, og det er visning i morgen, så jeg krysser fingre og håper på det beste! Hadde vært utrolig godt om den ble solgt med en gang, da blir det fest gitt Spørs om vi ikke da må starte shoppinga til småtten I morgen skal jeg forresten til jordmor for første gang, gleder meg Håper hun er trivelig og at jeg får en god tone med henne, vurderer å gå kun til jordmor framover i såfall. Legen min er sykemeldt i enda 6 uker og når hun kommer tilbake så kan det hende jeg ikke får time hos henne, men hos vikaren siden hun kommer til å ha mye å gjøre... Vikarlegen var koselig han altså, men å risikere å ha to forskjellige leger i tillegg til jordmora er litt kjipt, og så lenge svangerskapet er slik det er i dag så trenger jeg strengt tatt ikke lege. Småtten virker nå som h*n koser seg, sparker og holder leven i magen - utrolig godt å kjenne liv! Ble påminnet at jeg har under 100 dager igjen til termin inne på barnimagen.com - det er litt skummelt! Men samtidig så er vi nok klare til å bli foreldre når den tid nærmer seg... Og fram til da så koser vi oss med å være kjærester... også må vi vel gjøre ferdig både barnerom, listing og shopping før vi er helt klare for å hilse på Småtten vår :rødme: Men nå skal jeg vaske litt klær og rydde litt. Ha en flott mandag jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vamp Skrevet 18. august 2008 #659 Del Skrevet 18. august 2008 Har du en guttefølelse når det gjelder babyen? Det virkelig slik på innleggene dine Høres ut som en fin tur, men sliten da. Jeg hadde ikke orket det tempoet uten barn i magen en gang, så skjønner at du er sliten nå. Legg deg på sofaen og la vasken leve sitt eget liv noen timer til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 18. august 2008 Forfatter #660 Del Skrevet 18. august 2008 Har du en guttefølelse når det gjelder babyen? Det virkelig slik på innleggene dine Høres ut som en fin tur, men sliten da. Jeg hadde ikke orket det tempoet uten barn i magen en gang, så skjønner at du er sliten nå. Legg deg på sofaen og la vasken leve sitt eget liv noen timer til Har egentlig ikke noen følelse i det hele tatt... Hadde guttefølelse i begynnelsen, men den gikk bort, og nå veksler jeg med å tenke på h*n som gutt og jente, så gudene må vite hva det egentlig er inni magen Skulle gjerne lagt meg ned på sofaen, men desverre så er den godt plassert i leiligheta vi skal selge Blir nok en kort kveld, jeg kjenner at jeg ikke er i slag til å være på en sånn fest uten at det blir etterfølger, det er vel bare slik det er med en liten en i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå