Gå til innhold

Storken har kommet ;)

Concertina

Anbefalte innlegg

Stålkontroll og stålkontroll, jeg tror jeg vil kalle det for mye fritid :fnise:

Vi har tenkt å handle inn litt snart, må innom IKEA og handle endel annet til uka og da kan vi like gjerne handle noen småting. Tenker vi kjøper en Malm kommode til å ha klærne til småtten i, greit å ha den innkjøpt før vi kjøper inn så mye annet ;) Ellers så blir det vel småting som badehåndkle, kluter, etc. Vi får se hva vi finner, skal forsåvidt blir godt å starte sånn forsiktig :)

Magebilder ja... Jeg har forsåvidt lagt ut de jeg har tatt så langt, ser i hvertfall forskjell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, ble sittende og lese på BiM ang toksoplasmose og utenlandsturer... og ble med et litt redd! Jeg kunne nok helt sikkert vært mye flinkere mens jeg var på ferie, på forhånd så hadde jeg bestemt meg for å være strikt, men det glei jo litt ut... Dvs jeg spiste salat 2-3 ganger (og det var på steder hvor det var rent og pent både i lokalet og på toalettet feks...) og en medium biff... også er jeg kronisk neglebiter, så selv om jeg er flink med håndhygiene så... Æsj... Nå ble jeg skikkelig irritert, føler meg overhysterisk, men klarer ikke helt å slappe av! :tristbla:

Sannsynligheten for at jeg er smitta er minimal, det er vel bare ca 2 av 1000 gravide i Norge som smittes, og i andre trimester så er sjangsen for at smitten går over i barnet 20-30%... Mao. sannsynligheten er liten, ørliten, hvorfor klarer jeg da å skremme meg selv opp på denne måten? Æsj...

...og legen min er jo sykemeldt så det er ikke barebare å ringe henne heller... :sjenert:

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Håper det går bedre med deg i dag vennen. Er ikke noe gøy når man får sånne tanker. Men dette er vel noe de kan ta en test på uten at du må inn til legen? Ellers har vi jo legevakta?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Håper det går bedre med deg i dag vennen. Er ikke noe gøy når man får sånne tanker. Men dette er vel noe de kan ta en test på uten at du må inn til legen? Ellers har vi jo legevakta?

Det går greit, er litt ambivalent i forhold til det hele... Ønsker ikke å være så hysterisk, men det gnager litt likevel. Uansett så må jeg vente og se, for jeg kan ikke ta en ny blodprøve før 3 uker etter hjemkomst, så jeg lar det bero en uke eller to... Så får jeg se hva jeg føler etter det, sambo kom med et veldig godt argument som roer meg litt: hvis de ikke vasker grønnsaker så er det nok av andreting de sikkert også slurver medd, og da villle helt sikkert noen av de vi reiste sammen med blitt dårlig i magen - og det var ikke en eneste en på hele turen!

Men mulig jeg ringer legekontoret og ber om å få ta en blodprøve om etpar uker, bare for å gjort det! (sjangen for at jeg er smittet er ekstremt lite - jeg hadde katt i mange år, da jeg var lita så satt jeg i sandkassa og spiste sand, og i blomsterbedet og spiste jord rett som det var - og likevel så testet jeg negativt på prøven i våres ;))

Ja, magen blir bare større og større :love:

Japp, og småtten blir bare mer og mer aktiv! :-D Dvs jeg kjenner det bedre og bedre, må ikke kjenne etter lenger og det er jo ordentlige spark! :rødme:

---

Nå har vi akkurat kommet hjem fra IKEA, måtte handle endel hyller til kjelleren, og i samme stund så benyttet vi anledningen til å titte innom barneavdelingen :-D Så de første innkjøpene er gjort :hjertesmil:

Har kjøpt en Malm kommode i eik, med 6 skuffer, til å ha klær og utstyr i (og håndklær siden hylla vi har på badet må ut pga stellebordsløsningen). Må ha den rett utenfor badet, eneste stedet vi har plass ;) Greit å ha den på plass før det begynner å komme for mye klær inn, så har vi i hvertfall et sted å gjøre av alt.

Ellers så kjøpte vi Korall uro, Korall Bubblor sengesett (i blått ja - kan godt brukes av jenter og!), Fabler badehåndkle, 2 pakker Barnslig vaskeklut (kan visstnok brukes som brettebleier også!), en pakke Krama vaskekluter og en Spöka lysplugg. Ikke så veldig mye spennende, men vi har i hvertfall litt i hus. Må sy om sengesettet for at det skal passe standardstørrelse av dyner, men det kostet bare 69 kr, og jeg likte det, OG det er bare to sømmer så er det gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Du... jeg glemte å scanne mønsteret i helgen :klaske: Ble drukket ut ser du... :sjenert: Men skal prøve igjen til helga! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Da har jeg kanskje sett deg da ;) Kom hjem fra Ikea for en halvtime selv vi. Var og titta litt i barneavdelingen vi også, så på seng spesielt da.

Høres jo ut som du har fått shoppa mye da, vi skulle egentlig bare ha nye kopper, men måtte titte litt ellers også.

Var forresten innom Babyshop på veien også, mye moro å se på der. Gleder meg til vi skal begynne og handle inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du... jeg glemte å scanne mønsteret i helgen :klaske: Ble drukket ut ser du... :sjenert: Men skal prøve igjen til helga! :jepp:

Hehe, er ikke så farlig :) Er jo månedsvis til småtten skal ut! Hadde du et bra utdrikningslag? :-D

:ler: Da har jeg kanskje sett deg da ;) Kom hjem fra Ikea for en halvtime selv vi. Var og titta litt i barneavdelingen vi også, så på seng spesielt da.

Høres jo ut som du har fått shoppa mye da, vi skulle egentlig bare ha nye kopper, men måtte titte litt ellers også.

Var forresten innom Babyshop på veien også, mye moro å se på der. Gleder meg til vi skal begynne og handle inn ;)

Artig ;) Seng trenger vi ikke, så vi var mest på småtteridelen... Men det var mange damer der med store mager gitt, fikk hvertfall meg til å føle meg liiiiten :ler:

Vi tar oss nok en tur innom Babyshop i løpet av august tenker jeg, har ikke tordt å gå innom slike butikker enda, synes de ser litt skumle ut ;) Men gleder meg masse til å handle vogn og klær og... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har begynt å handle, ser jeg? Spørs vel hvor lenge man klarer å holde seg her også, klær har vi etterhvert fått litt fra her og der, men alt det andre svever litt i det blå. Er jo ikke sååå lenge til nå da, og morsommere nå enn å vralte rundt rett før fødselen. Dessuten er det jo kjekt å ta litt og litt, slik at det blir kos og ikke bare stress!

Jeg har også syndet en del i ferien, spist både spekeskinke, medium til rå biff og lam, spekepølse, masse salat og så videre. Men, men, det går helst bra, og jeg har ikke spist så veldig mye hver gang. Og har aldri blitt syk eller noe tidligere (ja, vet at man ikke merker det selv av toks., men tenkte på generell matforgiftning), og har jo vært på samme sted minst 10 ganger. Og legen min sa egentlig ingenting om forholdsregler ved mat da jeg spurte. Tenker ikke så mye på det egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Jeg var også på Ikea da, men så deg ikke ;)

Ang å teffes, så hadde det vært veldig hyggelig ikke til uken, for da reiser jeg til bergen, men uka etter?

Kan jo bare møtes på strømmen eller noe? Du bor jo ikke så langt unna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på Ikea da, men så deg ikke ;)

Ang å teffes, så hadde det vært veldig hyggelig ikke til uken, for da reiser jeg til bergen, men uka etter?

Kan jo bare møtes på strømmen eller noe? Du bor jo ikke så langt unna :)

Så ikke deg jeg heller ;)

Jeg reiser til Trondheim denne uka jeg, men neste uke så er jeg ledig, kommer hjem fra bartebyen på mandag. Og Strømmen høres helt greit ut, hadde tenkt å foreslå noe slikt, er vel mest praktisk for oss begge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Hvordan går det med deg og dere? Det er så lenge siden vi har hørt fra deg? Har du mer ferie til overs eller er det oppgaven som begynner å ta tid?

Så forresten på liste di over ting som skal kjøpes inn, og jeg registrerer at du er like flink og flid som bryllupsplanleggingen. Må være supert å ha en kjæreste som deg, gitt! :ler:

Ha en fin dag Concertina! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har begynt å handle, ser jeg? Spørs vel hvor lenge man klarer å holde seg her også, klær har vi etterhvert fått litt fra her og der, men alt det andre svever litt i det blå. Er jo ikke sååå lenge til nå da, og morsommere nå enn å vralte rundt rett før fødselen. Dessuten er det jo kjekt å ta litt og litt, slik at det blir kos og ikke bare stress!

Jeg har også syndet en del i ferien, spist både spekeskinke, medium til rå biff og lam, spekepølse, masse salat og så videre. Men, men, det går helst bra, og jeg har ikke spist så veldig mye hver gang. Og har aldri blitt syk eller noe tidligere (ja, vet at man ikke merker det selv av toks., men tenkte på generell matforgiftning), og har jo vært på samme sted minst 10 ganger. Og legen min sa egentlig ingenting om forholdsregler ved mat da jeg spurte. Tenker ikke så mye på det egentlig.

Tror og det blir morsommere å handle nå, enn når man har etoar uker igjen til termin ;) I tillegg så har jeg jo termin rett oppi juleshoppinga, så jeg har lyst til å slippe å styre så mye i november. Bedre å gjøre seg ferdig tidligere :)

Det går stort sett bra, bortsett fra den lille hysterien jeg hadde da jeg la inn det innlegget så har jeg ikke tenkt så mye på det... Tenker jeg tar en blodprøve når jeg skal til legen, bare for å ha det utav verden, men har ikke giddet å bestille noen ekstra time til det. Mest sannsynlig så er jeg ikke smitta, det er jo ikke første gangen jeg er i utlandet akkurat ;) Tox er visst svært utbredt i UK, og der bodde jeg i 3 år - spiste masse ute og tok absolutt ingen forhåndsregler så ;)

Hei hei! Hvordan går det med deg og dere? Det er så lenge siden vi har hørt fra deg? Har du mer ferie til overs eller er det oppgaven som begynner å ta tid?

Så forresten på liste di over ting som skal kjøpes inn, og jeg registrerer at du er like flink og flid som bryllupsplanleggingen. Må være supert å ha en kjæreste som deg, gitt! :ler:

Ha en fin dag Concertina! :klemmer:

Her går det jo bra, er bare litt lite inspirert for tiden, og styrer endel med oppgaven min... I tillegg til at jeg har vært ei uke i Bartebyen på besøk til foreldrene mine ;)

Jeg er en j*vel til å planlegge :fnise: Synes det bare er så godt å ha oversikt over hva vi faktisk trenger og sånn ca hva ting koster, tror det er lett å bli litt blind når man faktisk skal ut og handle ;)

Håper du har det fint i Frankrike :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt treeeegt for tiden, har ikke helt så mye å skrive - ting går liksom ganske så bra :)

Småtten vokser, hvertfall så vokser magen :fnise: Fortsetter jeg i dette tempoet så blir jeg schvær... Vekta er omtrent den samme som for etpar uker siden, men med kun etpartre cm mellom hoftebeinet og nederste ribbein så har jeg jo ikke akkurat så stor plass til en krabat i magen, så da må det jo utvides utover :fnise:

Kjenner masse liv hver dag, men foreløpig ikke noe særlig på utsiden... Har hatt etpar spark som jeg har kjent på utsiden, men for det meste så tar nok morkaka av for den verste støyten. Det kommer nok, sambo er litt utålmodig, han har veldig lyst til å få kjenne :-D

Var i Trondheim forrige uke, jeg elsker den byen! :hjerte: Kjenner at jeg nok aldri får samme forhold til her jeg bor nå, og må innrømme at jeg gjerne skulle ha flytta! Vi får se, jeg må nok belage meg på 2-3-4 å her først, greit å bli ferdig med utdanning og jobbe noen år, arbeidsmarkedet for meg i Trondheim er heller labert akkurat nå, så... Var uansett koselig å se alle igjen :) Både venner og familie, blir mye slikt når man først er på besøk ;)

Har shoppet litt klær til småtten, bare nettshopping, men det er jo så mye fint rundt om, også er det mye salg! Denne heldressen fra Urban Elk har jeg titta på før, fant den på salg til 199 kr så da måtte jeg slå til <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'> Og denne søte bodyen fra Katvig kostet bare 42 DKK, bestilte den sammen med en kjole jeg skal gi til dattera til ei venninne :)

...ser jeg kompenserer litt for mammas pastelldiller - for derfra kommer nok det meste til å være supersøtt, så da må jeg kjøpe noe som er litt tøffere og mer retropreget, mer meg rett og slett! :sjenert:

Har, etter tips fra Revenka, laget meg et ark i excel hvor jeg skal notere klær og størrelser slik at jeg har litt oversikt, det er jo så lett å miste oversikt, greit å vite litt hvor mye klær man har og i hvilke størrelser ;)

Men nå skal jeg snart en tur på kafé med ¤bella¤, skal bli koselig å skravle litt :-D Deretter så må jeg tusle en tur på skolen, har masse som må gjøres og siden sambo jobber overtid i dag så tenkte jeg at jeg skulle bli der til 8-9 i kveld for å få gjort unna mest mulig! :)

Håper dere har en fin sommer jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt en dag med litt opp og nedturer gitt, eller... Hadde en superkos kafétur med ¤bella¤, skal definitivt gjentas om ikke så altfor lenge ja :-D

Men så dro jeg inn til Oslo... varmt og klamt på toget, og i løpet av gåturen opp til skolen så begynte jeg å kjenne det i bekkenet... Blæh! Stoppet og kjøpte litt tegneutstyr og noe mat på veien, hadde jo tenkt å jobbe til langt på kvelden i dag siden sambo jobber overtid. Jada... Kom opp på skolen til låst dør og beskjed om at de boner hele bygget og at bygget er stengt fram til i morgen ettermiddag! Blæh! :kjefte:

Så da var det bare å ta med seg alle tingene og gå ned til toget igjen, veldig behagelig med vondt bekken ja! Jaja... i morgen blir det skissing her hjemme tenker jeg, greit at jeg faktisk var og kjøpte ny skisseblokk og trykkblyant i dag, siden jeg har alt av utstyr liggende på skolen ;)

Menmen :)

Har forresten funnet kjole til bryllupene jeg skal i! Da jeg var i Trondheim i våres prøvde jeg en grønn kjole på Neste Stopp, syntes den var fin, men at 1299 kr var litt mye og at jeg heller fikk ha den i bakhodet om jeg ikke fant noe annet (i tillegg ville jeg ikke kjøpe kjole for tidlig, ante jo ikke hvor svær jeg kom til å bli). Vel, da jeg var ute og shoppet med mamma så stakk jeg innom Neste Stopp... og kjolen hang da fint på en kleshenger under et skilt som sa "Nå: 399,-" :-D Når i tillegg mamma kjøpte den til meg så kan man vel si at jeg gjorde et kupp! Synes den er kjempelekker (er litt dypere i fargen irl), og med et satengbånd under puppene så fremhever den magen fint og! Og det beste av alt - stoffet er florlett slik at den ikke blir for varm selv i solsteiken i Spania! Mamma mente den var veldig meg, men så elsker jeg grønt, allslags grønt omtrent! :hjerte:

Så nå er jeg på utkikk etter gullsandaler, fant ut at gull ser best ut til den kjolen (prikkene er litt gyldne). Har egentlig lyst på hæler, men innser vel at det kanskje er lurt med flate... Er bare så glad i å gå i høye hæler :sjenert: Får se hva jeg finner, fant ikke noe som sa "wow" i dag, så jeg må nok inn til Oslo og titte litt tenker jeg.

Føler jeg har spist og spist og spist i dag! Menmen, det er vel bare en av de dagene man er mer sulten tenker jeg... Spiser nok litt lite til vanlig, så da får jeg vel dager som dette! Og nå tror jeg må lage meg noe kvelds snart :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har samme smak på babyklær som meg - og her blir det også mye pasteller fra mamma og svigers ;) Lindex har mye fint i sterke retrofarger for tiden, og samme hos Polern O Pyret. Lindex sitt i litt mer overkommelig prisklasse :sjenert:

Jeg har også laget et slik Excel-ark, kjempesmart! Vi har arvet endel klær, så har mye i litt større størrelser også. Så det var kjekt å se med engang hva vi bør ønske oss av ting. Har f.eks. mye langermede bodyer, men nesten ingen pysjamaser. Så jepp, det var kjekt!

Så nettopp i dagboka til Glow, hun hadde kjøpt gullsandaler på Bianco i dag. Kjempefine, og med en bitteliten hæl bare. Et lite tips ;)

Håper ellers alt er bra, og at bekkenet ikke tuller mer med deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Du har samme smak på babyklær som meg - og her blir det også mye pasteller fra mamma og svigers ;) Lindex har mye fint i sterke retrofarger for tiden, og samme hos Polern O Pyret. Lindex sitt i litt mer overkommelig prisklasse :sjenert:

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som har en mamma som liker pasteller ;) Svigermor er tildels glad i slike ting jeg liker, men derfra kan det dukke opp det meste!

Lindex har kjempemye fint, og "gutteavdelingen" er ganske så kjønnsnøytral, så der har jeg lyst til å handle litt ;) Polarn O Pyret har jeg ikke vært innom enda... men jeg har raskt utviklet en forkjærlighet for danske barneklær som feks Katvig, Gaia & Ko, IdaT, ej sikke lej osv... og de er ikke akkurat billige de heller :sjenert:

Denne ungen kommer til å være bedre kledd enn mora :fnise:

Jeg har også laget et slik Excel-ark, kjempesmart! Vi har arvet endel klær, så har mye i litt større størrelser også. Så det var kjekt å se med engang hva vi bør ønske oss av ting. Har f.eks. mye langermede bodyer, men nesten ingen pysjamaser. Så jepp, det var kjekt!

Veldig kjekt med excel-ark ja :) Får i hvertfall god oversikt, og jeg kan tenke meg det trengs etterhvert :)

Jeg har henta litt klær hos mamma jeg... hun har tatt vare på det som var av kvalitet og de litt mer spesielle sakene etter meg og søskene mine... Men det er mye rosa og mye kjoler, og vi vet jo ikke om det kommer ut en som kan bruke slikt ;) Det meste er dessuten 1 år + str så ikke allverdens til hjelp egentlig ;) Men en god del strikkaklær som kan brukes er det jo :)

Så nettopp i dagboka til Glow, hun hadde kjøpt gullsandaler på Bianco i dag. Kjempefine, og med en bitteliten hæl bare. Et lite tips ;)

Takk for tipset :) Har faktisk prøvd de og de er en mulighet, men de satt litt rart på foten... skal sies at det meste sitter rart på foten nå, så det er sikkert føttene mine sin feil og ikke skoen :fnise:

Håper ellers alt er bra, og at bekkenet ikke tuller mer med deg!

Går så fint så og jeg satser på at dette er så vondt som bekkenet mitt blir ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom forresten den første tøybleia i hus! Fant en annonse hvor de solgte en bleie jeg har notert meg som aktuell til 50 kr inkl porto, så da slo jeg til ;) Bleia var veldig søt da, myk og god! Har aldri tatt i ei tøybleie før så det var jo en opplevelse det og :fnise:

Jeg håper vi får til dette tøybleieprosjektet, jeg innser at jeg aldri kommer til å få til brettebleier, så det blir nok formsydde med pultrekk eller ullbukser i begynnelsen, og lommebleier etterhvert tenker jeg. Noe som er enkelt både for meg, sambo og de evt barnevaktene. Har ikke nevnt det til mamma enda, og tror jamen meg jeg ikke kommer til å si så mye heller, hun har altfor mange meninger og jeg gidder ikke diskutere slikt ;) Er enklere når vi faktisk har startet rett og slett, men jeg tror nok hun kommer til å synes jeg er altfor sær og alternativ :ler:

Jeg tror jo at det skal være bedre for barnet, slippe å pakkes inn i plast, og etter at jeg har satt meg inn i hvordan tøybleier fungerer så virker det overhode ikke så komplisert og "ekkelt" som jeg trodde det ville være første gang jeg hørte om det. Satser på å starte med tøybleiene fra start av, men ser ikke på det som noe nederlag om vi bruker engangs i begynnelsen... Vi får se hva vi får til :)

(har etpar venninner som vet om dette prosjektet og jeg antar at de rister på hodet og "baksnakker" meg litt, menmen :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøybleier pratet vi litt om i begynnelsen, eller helst jeg da, men nå tror jeg at vi har droppet det. Kom vel frem til at det var litt for idealistisk, og vanskelig å finne nøytral informasjon om. Og to av jobbkollegaene mine med småbarn har en ganske skarp tunge angående konens tøybleietyranni, og mener at det gjelder å si nei dersom damen begynner å prate om å prøve tøybleier.

Jeg var på salget på Lindex her om dagen, så da kom det litt mer babytøy i hus. Nå er det vel mer eller mindre kjøpestopp, kanskje med unntak av noen ulltrøyer/bodyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Så fine ting du har kjøpt! :-D Kjolen din var bare nyyydelig :rødme: Blir kjempefin med en liten kul :) Og de skoene som Glow hadde kjøpt ser jeg for meg kunne passet veldig fint til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...