Gå til innhold

Storken har kommet ;)

Concertina

Anbefalte innlegg

Godt å få på plass permisjonspengene ja, har du regnet ut hvor mye dere får hver måned også? Vi har ikke engang bestemt oss for hvordan vi skal dele, og jobben min har ikke bestemt seg for hva som er grunnlag for fødeslespenger. Mye styr, men det ordner seg nok til slutt.

Jeg var også kjempekvalm i uke 13, det var da jeg ble sykemeldt og bare lå i sengen og knapt klarte å puste uten å spy. Nå er det mye bedre, uke 14 er visst magisk i følge legen min. Det er vel ikke annet å gjøre enn å holde ut. :sjenert:

Har ikke regnet noe som helst... Men så gjør vi jo det hele på en litt vel utradisjonell måte :) Jeg får jo ikke foreldrepenger, kun engangsstønad (er student uten rett på studielån), så jeg blir kun hjemme i de 6 ukene jeg må (offisielt i hvertfall!). Sambo tar ut 100% - fra 2. januar til midten av juni (ca 24/25 uker), i denne perioden så er jeg tilbake i studier - dvs jeg skriver masteroppgave hjemmefra slik at den lille får mat når den skal! Det blir tøft og sikkert ikke det letteste jeg noensinne har gjort, men jeg er godt i gang med oppgaven allerede og har tenkt å gjøre unna det som krever mest på forhånd slik at det som gjenstår er litt "koseligere" og kan gjøres hjemmefra. Regner med at sambo tar ferie når han er ferdig med permisjonen, også blir jeg da hjemme (ulønnet) fram til jul. Satser på å få meg jobb fra januar og at lillespiren får barnehageplass :) Og hvis jeg har forstått det rett så kan sambo ta ut de siste 4-5 ukene med permisjon som fleksibelt uttak og ha en dag fri i uka hvor han og den lille kan kose seg hjemme :) (gjett at jeg kommer til å være misunnelig på det!)

Tror det blir verre å dele ved neste barn ;)

Håper kvalmen gir seg snart... venninna mi sa hun hadde hatt et tilbakefall rundt 13. uke hun og, så jeg satser på at det gir seg snart! Er så utrolig kjedelig! Så på fredag krever jeg å være kvalmefri :fnise:

Hurra, for en 17.mai. Minner meg om gode gamle dager i nord.

Det er moro med litt utfordringer med kakebaking, selv lager jeg bare en sjokoladekake med vaniljekrem og melisglasur på toppen. Din høres veldig god ut da ;) Smirnofen var kjempegod, samboer lå på sofaen og sov i hele går kveld, så jeg satt og koste meg med den og spilte playstation. Har nesten ikke hatt tid til det etter jeg begynte å "henge" her på forumet :ler:

Kjedelig og rote bor flaggene da, synd man skal være så lur noen ganger :fnise: Samboer har nettopp hengt opp flagget på balkongen her.

Det var kaldt og hustrig i hvertfall, og minnet meg *veldig* om hvordan det var hjemme på 17. mai ja! :ler:

Kaka di hørtes da og god ut :) Den jeg bakte var fantastisk! Nammm! Ble skikkelig konfektkake, nesten slik som man kjøper på konditori! Så, til tross for all rotet så ble resultatet bra i hvertfall!

Jeg finner sikkert flaggene i løpet av uka tenker jeg :fnise: Hadde vært typisk i hvertfall ;) Heldigvis har vi balkongflagg, så vi fikk flagget, og sambo fant to urgamle småflagg på loftet så vi fikk flagget litt i toget og pyntet på trappa senere ;)

Hei,

Lenge siden jeg har vært innom her - du står jammen på til tross for kvalme dager! Håper det har gitt seg litt nå, og at formen er bedre :)

Deilig at dere har fått orden på permisjonspengene - jeg får utbetalt av NAV, og synes særlig det med feriepenger er synd. Går jo glipp av endel, der. Men, så lenge man er forberedt på det, så er det det viktigste!

:klem:

Hei :) Her satser jeg på at den kvalmen vinkes hade i løpet av de neste dagene ja! Det hadde vært godt i hvertfall.

Greit å få orden på permisjonspengene ja, og jeg ble veldig glad for at sambo får fulle feriepenger året etter... men det var jo ingenting som han kunne rådet over uansett, så hadde han ikke fått det så hadde v overlevd det og :) Så lenge man vet det forhånd så går det jo greit! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om det kan fungere den planen deres. Angående masteroppgaven så kommer jo det an på både deg og babyen, hvis babyen er rolig, glad i å sove og får i seg mat er det jo veldig greit. Noen av venninnene mine er veldig perfeksjonistisk og ærgjerrig med masteren, slik at jeg lurer på om de noensinne kommer til å syns at det er godt nok. Jeg er litt mer typen som tenker at nå er det bra nok, og selv om jeg jobber mer nå, så blir det ikke bedre. Skrev masteren på et halvt år (vanlig på mitt studium), og jobbet vel kanskje seks-syv timer i snitt hver dag, men veldig jevnt og trutt. Jeg skrev sammen med en da, så vi dro lasset sammen. Det jeg prøver å si er at du må rett og slett bare legge listen så høyt som du kan med en baby i huset, og ikke slite deg helt ut. :) Masteren ordner seg alltids til slutt, selv om det ikke alltid er like morsomt og lett å se slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håper planen kan fungere, gjør den ikke det så får vi ta det da. Vi kan jo aldri vite om hvordan babyen blir før den kommer ut og vi får se :)

Jeg tar master i et kreativt fag slik at skrivingen er en liten del av oppgaven, men satser på å få gjort unna det meste av designarbeid og research (både til praktisk og skriftlig del) før babyen kommer ut slik at det kun gjenstår skriving og presentasjonsarbeid... Og det burde jeg klare... Og jo mer jeg klarer å gjøre før babyen kommer jo bedre er det!

Jeg er i utgangspunktet en perfeksjonist så jeg gruer meg nok litt, men samtidig så håper jeg at jeg skal klare å la det ligge litt og heller bare bli ferdig i rett tid - jeg vet jeg alltids får meg en jobb uansett resultat egentlig, har mye annet viktig på CV-en og med den bakgrunnsresearchen jeg allerede har gjort så bør ikke resultatet bli ille, baby eller ikke! :) Skal uansett forsøke å ikke slite meg helt ut :ler:

Men tusen takk for gode råd! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Var hos legen for kontroll og hun nevnte også rundt 14 uke så vil alt bli så mye bedre. Håper hun har rett. Hvordan er formen din i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig??! Jeg er fremdeles våken?! Er trøtt og sliten, men kvalm og har ikke lyst til å legge meg... Tror planen min om å dra på skolen i morgen tidlig må vike ganske kraftig siden jeg stort sett trenger minimum 9-10 timers søvn for å i det hele tatt fungere for tiden... :sjenert:

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan forresten rapportere om at 14 uker var en magisk kvalmekur her iallfall, nå sliter jeg litt med middagen, men det er kanskje mest psykisk. Nå virker virkelig formen på oppadgående front, så jeg satser hardt på to-tre fine måneder nå før alt det av plager begynner å melde seg i takt med voksende mage. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg Concertina! Håper kvalmen gir seg og at du kan begynne å nyte resten av graviditeten uten å vrenge magesekken flere ganger om dagen ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først:

:hoppe: 14 uker :hoppe:

Har ikke hatt overskudd til å skrive noe her denne uka, har vært i redusert form siden mandag... Man bli sliten når det kjennes ut som om man har vært på fylla dagen før, man sover dårlig og alt man spiser kommer i retur... Men jeg krysser fingre for at det går over i løpet av de neste dagene! Det må det!

Gikk på vekta i dag - 1 kg til ned og jeg er da 7 kg under startvekt, og startvekt var da jeg kom hjem fra påskeferie - altså for ca 9 uker siden! Effektiv slankekur gitt! Jaja, jeg går nok sikkert opp igjen når jeg klarer å spise normalt!

Menmen, nå er det helg! Min kjære kommer hjem fra jobb snart, vi skal ha pizza i kveld og i morgen skal vi på loppis! Stort og flott loppemarked! Også blir det en tur på Foreldre og Barn-festivalen enten i morgen eller på søndag... Er vel ikke stort vi kommer til å handle uansett, vi reiser jo på ferie nesten en uke før feriepengene kommer så da må man nesten spare opp litt slik at man har noe å leve for de første dagene i otlandet ;)

Har bestilt UV- og polariseringsfilter til kameraet, og en liten bag er på vei (venter med sekken til vi kjøper ny linse, ingen vits før ;)), men vi må ut og shoppe litt før vi drar: må ha med oss regntøy (helst slik tynt som kan balles opp og ikke tar så mye plass), sko med lys såle som ikke setter merker på båten, jeg må ha ny bikini, etpar lengere singletter, en shorts eller to, og kanskje et til skjørt, burde vel ha ei bukse og... Må nesten se gjennom sommerklærne og prøve litt ;)

Men nå kommer kjæresten hjem! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg!

:hoppe: 14 uker. :sjokkert::sjokkert: Er jo ikke lenge siden det var 12. Sikker på at ikke tickeren din jukser :ler: Fått noe mage ennå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom du deg avgårde på den Foreldre og barn-messen? Ble det noe handling?

Og gratulerer med 14 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Har du hatt en fin helg? Du hadde jo så fine planer, fant du noe fint på loppis?

Tenker litt på formen din, og synes veldig synd på deg som er så syk.. Håper vekta går opp snart (det må være første gang jeg har sagt til noen!) og at du får mer krefter igjen. Må være slitsomt å hangle over så lang tid.

I kveld er det finalen i Ungkaren, og vi skal vel varme opp med Top Model først :ler: Deilig med skikkelig trash-tv!

Ha en fin dag Concertina! :klem: - Og gratulerer med 14 uker!!

Endret av aimee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom du deg avgårde på den Foreldre og barn-messen? Ble det noe handling?

Og gratulerer med 14 uker!

Takk takk :)

Kom meg ikke avgårde, vi gadd rett og slett ikke. Vi fant ut at vi ikke har råd til å kjøpe noe i det hele tatt (får jo feriepenger 6 dager etter at vi drar på ferie så vi bør spare litt....), og da ble de 300 kr i inngang litt vel dyrt...

Også fikk jeg litt spader på vei dit... :sjenert: Ble plutselig veldig skummelt! Menmen... :ler:

God morgen!

Har du hatt en fin helg? Du hadde jo så fine planer, fant du noe fint på loppis?

Tenker litt på formen din, og synes veldig synd på deg som er så syk.. Håper vekta går opp snart (det må være første gang jeg har sagt til noen!) og at du får mer krefter igjen. Må være slitsomt å hangle over så lang tid.

I kveld er det finalen i Ungkaren, og vi skal vel varme opp med Top Model først :ler: Deilig med skikkelig trash-tv!

Ha en fin dag Concertina! :klem: - Og gratulerer med 14 uker!!

Hadde en fin helg takk :) Fant litt småtteri, men kjenner jeg er litt uengasjert for tiden, så til noe særlig hjelp var jeg ikke ;) Litt uggen og dårlig på lørdag, men bedre på søndag, og har vært i fin form så langt denne uka! Så nå krysser jeg fingre for at jeg slipper å henge over doskåla mer! Og vekta kan egentlig ligge her den ligger noen uker til før den går opp, den lille i magen veier jo ikke stort, og verken morkake/fostervann/ekstrablod/osv veier så mye enda så :)

Åh, jeg savner å ha TV! Har ikke hatt det på flere uker nå, og det er jamen meg kjipt! Fikk ikke sett finalen på Ungkaren eller noe! :kjefte:

:klem:

----

Her går nå dagene... Har vært på skolen både i går og i dag, og skal fortsette med denne "trenden" helt fram til vi drar på ferie! Det er jo ikke mer enn 2,5 uke til så det bør jo gå greit ;)

Er godt å endelig sette i gang, går litt sakte, men det går framover og jeg tror jeg skal klare å bli ferdig med ganske mye før ferien, og etter ferien så er det jo bare å sette i gang igjen - skal da jobbe med oppgaven i 5 uker før vi drar til Spania, så endel tror jeg nok jeg skal få gjort unna.

Har booket møte med studiesjefen på fredag, må nesten få tak i veilederen min også og få snakket med henne og... Får sende henne en mail etterpå og spørre om hun har tid denne uka (begge har vært opptatt med sensur de siste ukene). Hadde vært greit å si ting face2face, så blir det ingen misforståelser. Når det er unnagjort så må jeg vel snakke med administrasjonen og fikse alt papirarbeidet - men det haster jo ikke siden vi ikke trenger å sende inn noe til NAV før tidligst august/september, men hadde vært greit å være ferdig med alt.

Men nå er det leggetid! Ha en fin uke jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Åh, jeg savner å ha TV! Har ikke hatt det på flere uker nå, og det er jamen meg kjipt! Fikk ikke sett finalen på Ungkaren eller noe! :kjefte:

Er godt å endelig sette i gang, går litt sakte, men det går framover og jeg tror jeg skal klare å bli ferdig med ganske mye før ferien, og etter ferien så er det jo bare å sette i gang igjen - skal da jobbe med oppgaven i 5 uker før vi drar til Spania, så endel tror jeg nok jeg skal få gjort unna.

Hva skjedde med tven? :klø: Også gikk du glipp av den store finalen, da.. Ikke bra. ;)

Det blir deilig med ferie da. Det virker som du er veldig strukturert og flink til å jobbe. Jeg er imponert, Concertina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 kroner i inngang var dyrt ja, har ikke helt skjønt hvorfor slike salgsmesser skal ha så høy inngangsbillett, det bør i såfall være gode tilbud for at det skal forsvares!

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hvordan har uka gått - sluppet unna doskåla? :) Tenk at du er nesten (?) 15 uker på vei allerede, dette går fort :dåne:

Nærmer seg ferie for deg nå! Er det neste uke dere drar?

Ha en strålende helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg er litt treg for tiden, men det er så mye som skjer! :)

I hvertfall:

:hoppe: 15 uker!!! :hoppe:

Hva skjedde med tven? Også gikk du glipp av den store finalen, da.. Ikke bra.

Det blir deilig med ferie da. Det virker som du er veldig strukturert og flink til å jobbe. Jeg er imponert, Concertina!

Vi måtte bytte til digital-tv, etter at mannen var innom og fikset det så har ingenting funket. Visstnok så er det ikke lagt opp til digital-tv inn til huset... *sukk* Vi klarte oss helt fint på analoge signaler... Også bor vi litt teit til slik at vanlig takantenne og Rikstv mest sannsynlig ikke blir så veldig bra (bor midt mellom sendere...). Men det blir vel TV etterhvert...

Jeg virker nok mer strukturert enn jeg er ;) Men det går seg til framover tror jeg, er i hvertfall ved godt mot og jeg har god tro på at jeg skal klare å gjøre ferdig ganske mye før mageboeren kommer ut :-D

Gratulerer så mye vennen! Ble superglad for å høre de gode nyhetene, hoppet omtrent i sofaen! :klemmer: Kos deg i helga!

300 kroner i inngang var dyrt ja, har ikke helt skjønt hvorfor slike salgsmesser skal ha så høy inngangsbillett, det bør i såfall være gode tilbud for at det skal forsvares!

Ha en fin helg!

Kjipeste er at de faktisk delte ut gratisbilletter hos lokalavisa på fredag, men jeg så ikke det før etter at de var stengt... Hadde vi ikke skulle dratt på ferie før feriepengene kommer så hadde vi nok tatt oss en tur uansett OG vi hadde nok begynt shoppinga... Er jo vanvittig mye man må ha, riktignok er det vel ikke alt som er like nyttig, men likevel...

Håper du får en fin helg du og! :klem:

Hvordan har uka gått - sluppet unna doskåla? Tenk at du er nesten (?) 15 uker på vei allerede, dette går fort

Nærmer seg ferie for deg nå! Er det neste uke dere drar?

Ha en strålende helg

:vinke: Bank i bordet! Touch wood! Jeg har ikke vært kvalm siden lørdagskveld! Så nå, nå skal det være over! Jeg har i hvertfall mye mer energi enn jeg har hatt på veldig lenge! Har begynt å spise skikkelig regelmessig (riktignok klarer jeg ikke å spise like mye som før jeg ble gravid, men...), og i dag gikk vekta opp 400 gram! Så nå er samlet nedgang bare 6,6 kg :fnise: Tida har gått veldig fort, syntes den sneglet seg forbi fram til uke 10-11, men etter det har det gått i et! Og nå er jeg 15 uker på vei! :-D

Nærmer seg ferie ja, drar 14., så i morgen er det 2 uker igjen! Greit det, har masse som må gjøres før den tid, skal bla. til bartebyen neste helg! :)

Ha en fin helg du også! :klemmer:

---

Er egentlig på vei til skolen nå, men venter til neste tog for å slippe å stresse ;) Skal ha møte med "sjefen" (hovedansvarlig på masterutdanningen) og fortelle at jeg er gravid... Blir interessant, går sikkert greit, men jeg vet han ikke er overvettiges fornøyd med at så mange blir gravide og blir borte midt i masteren... Men nå skal jo ikke jeg være borte (forhåpentligvis) så det ordner seg vel, vi har en veldig god tone også, og han vet jo at jeg jobber hardt til vanlig. Har ikke fått tak i veilederen min enda, tenkte jeg skulle fortelle henne og det... så hun ikke får høre det av andre eller får sjokk når vi treffes i august ;)

Ellers så skal helga gå til rydding, hagearbeid og avslapping! Blir godt etter denne uka :) Håper dere får en fin helg jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...