Concertina Skrevet 23. april 2008 Forfatter #441 Del Skrevet 23. april 2008 Så utrolig gøy da. Hvertfall moro å møte de du skal reise med og se det kan fungere Vi har faktisk snakket om en tur til Kroatia i sommer, bare charter da men. Nå har jeg ikke så mye peiling på båt, men hva kan man forvente av 46 fot? Mange soverom og sånne ting, mange som kan seile da? Dere hadde vel kanskje ikke reist på tur hvis det ikke var det Tror ikke du trenger og bekymre deg for maten, det går nok bra. Dere lager vel uansett mesteparten på båten, så du får styrt litt hva du får i deg. Tror Kroatia er flott uten seilbåt og Jeg har hatt lyst til å dra dit lenge så jeg gleder meg masse! 46 fot er svært spør du meg, 4 lugarer (3 med dobbelseng), 2 bad og et oppholdsrom, er noen bilder og planløsning av den båten vi har leid her Vi kan ikke seile i det hele tatt, men de fleste andre kan seile (regattaseilere og greier) så det ordner seg sikkert veldig fint. Matmessig så lager vi jo frokost etc i båten så det ordner seg nok, men de har visst sinnsyk god spekemat etc... Jaja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 24. april 2008 #442 Del Skrevet 24. april 2008 Det høres ut som dere har en fantastisk sommerferie foran dere! For en drøm å seile rundt der nede, bare nyte sola og maten, med nesa ned en i bok eller bare slumre på dekk.. Godt å høre at kvalmen er avtagende. Håper den holder seg helt unna! Har du begynt å sy på Mei Taien enda forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 24. april 2008 #443 Del Skrevet 24. april 2008 Høres ut som dere har kost dere i Bergen Det er jo en veldig vakker by og da Hehe... Sommerferieplanene høres veldig bra ut de også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 25. april 2008 #444 Del Skrevet 25. april 2008 Så utrolig fin båt!!!!!! Høres ut at dere skal kose dere i ferien. Jeg også elsker sjøliv, vann, bading. Det blir nok deilig!!! Og 10 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 25. april 2008 Forfatter #445 Del Skrevet 25. april 2008 10 uker Jeg har et lite foster i magen! :-D Og i følge "Gravid" så er mageboeren på størrelse med en plomme, alle organer er ferdig anlagt, risikoen for misdannelser har avtatt, også har mageboeren begynt å få negler! Og nå som kvalmen stort sett er fæl kun morgen og kveld så begynner livet mitt å komme mer tilbake! I går gikk jeg og kjæresten tur i sola, og for første gang på lenge så fikk han mange heftige kyss, han var helt i hundre gitt I følge akupunktøren min så tilsier pulsen min at det er en liten gutt i magen - alle som har tippet til nå har sagt gutt! Ok, det gjør meg sinnsykt nysgjrrig, så vi får se hvor lenge jeg klarer å holde meg I dag fikk jeg penger inn på konto!! Har ventet på de en uke, men endelig! Så nå skal jeg bare fikse meg litt og så tusle opp på senteret... Jeg trenger nye bh-er og litt småstæsj, skal titte litt på sommerklær, men tror ikke jeg kommer til å kjøpe stort enda... Jeg er på utkikk etter kjole jeg kan bruke i bryllup til sommeren, men siden jeg ikke aner hvor svær jeg er da så tror jeg at jeg må vente til det begynner å nærme seg... Jeg har funnet en fin kjole på Den kule mage, men jeg synes 1550 kr for en kjole er litt dyrt, men dersom jeg ikke finner noe annet så har jeg den som backup Skal i to bryllup, og den såpass enkel at jeg sikkert kan bruke den i de neste svangerskapene og... Får se det litt an rett og slett! En ting jeg skal kjøpe nå er barselsgave til ei venninne, må sende noe nordover nå også skal jeg sy mt til henne, men siden den ikke passer helt til nyfødte så haster det jo ikke Det høres ut som dere har en fantastisk sommerferie foran dere! For en drøm å seile rundt der nede, bare nyte sola og maten, med nesa ned en i bok eller bare slumre på dekk.. Godt å høre at kvalmen er avtagende. Håper den holder seg helt unna! Har du begynt å sy på Mei Taien enda forresten? Jeg gleder meg sånn til sommerferien ja! Må finne fram noen bøker jeg kan lese på, det blir nok drømmeferie! :-D Har ikke begynt å sy Mei Tai enda, har vært så kvalm og spydd hver gang jeg har stått opp av sofaen så det har blitt med at jeg har vasket stoffet... Får se hva man får til i helga, har tenkt til å sy en prøve mt til meg selv, blir den bra så skal jeg sy en mt til venninna mi Høres ut som dere har kost dere i Bergen Det er jo en veldig vakker by og da Hehe... Sommerferieplanene høres veldig bra ut de også Du er litt inhabil Men joda, det er en veldig fin by, hvertfall så lenge sola er på plass Så utrolig fin båt!!!!!! Høres ut at dere skal kose dere i ferien. Jeg også elsker sjøliv, vann, bading. Det blir nok deilig!!! Og 10 uker 10 uker ja! Og båten ser bare *så* bra ut! Det er jo et lite palass! Og det blir jamen meg drømmeferien ja! Gleder meg supermasse! Men nå skal jeg tusle i dusjen og fikse meg, og deretter gå å shoppe litt, og låne bøker på biblioteket! Og i ettermiddag skal vi på loppis, gleder meg allerede! Ha en flott fredag jenter! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 25. april 2008 #446 Del Skrevet 25. april 2008 Oi, så fort tiden går. Gratulere så mye med 10 uker Håper kvalmen snart blir helt borte. Kos dere masse i helga. Tenk at du har en liten plomme i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 25. april 2008 #447 Del Skrevet 25. april 2008 Så bra at formen er oppadstigende Også kan jeg ane langt i det fjerne at nyskjerrigeheten tar overhånd Håper dere får en riktig fin helg! Ja, også 10 UKER Ferdig med en fjeredel da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 25. april 2008 Forfatter #448 Del Skrevet 25. april 2008 Oi, så fort tiden går. Gratulere så mye med 10 uker Håper kvalmen snart blir helt borte. Kos dere masse i helga. Tenk at du har en liten plomme i magen Takk! Visstnok er livmora på størrelse med en appelsin også... rene fruktfarmen der inne Håper du får en fin helg du og, jeg har i hvertfall tenkt å kose meg her hjemme! Været har ikke vært så ille i dag heller, ikke så ille som jeg fryktet Så bra at formen er oppadstigende Også kan jeg ane langt i det fjerne at nyskjerrigeheten tar overhånd Håper dere får en riktig fin helg! Ja, også 10 UKER Ferdig med en fjeredel da Det hjelper ikke så mye at min nysgjerrighet tar overhånd så lenge sambo ikke vil vite Tror vi skal klare å holde oss, men vi får se, er enda mange uker igjen til man evt kan se slikt 10 uker og 1/4 unnagjort er en milepæle ja... men med tanke på at vi kun har visst om graviditeten i 6 uker så føles det ikke helt som at vi har gjort unna masse Håper dere får en flott helg dere og! --- Jeg har forresten begynt å få mage! Så det i dag... er liksom rundere og står ut mer lengere nede enn det bruker å gjøre - sambo hadde lagt merke til det i går så det er ikke bare jeg som inbilder meg ting men det er vel bare kroppen som skviser litt rundt på forskjellige deler, appelsinen med plommen ligger vel godt gjemt enda Men i det minste håper jeg dette betyr at jeg får fiiiin gravidmage innen vi skal på ferie... for slike som meg som har litt for mye på kroppen så betyr det at man vil se bedre ut i bikini nemlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 25. april 2008 #449 Del Skrevet 25. april 2008 Nam nam. Fruktsalat Bra du koser deg. Overraskende bra vær i dag. Varmt selv om sola ikke har visst seg så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 25. april 2008 Forfatter #450 Del Skrevet 25. april 2008 Nam nam. Fruktsalat Bra du koser deg. Overraskende bra vær i dag. Varmt selv om sola ikke har visst seg så mye. Nam! Fruktsalat... det hadde vært godt det! Hum...nesten så jeg må dra ned på Obs og handle frukt nå Håper været holder seg litt i morgen, har så mye som må gjøres i hagen så det hadde vært greit om været var fint i morgen og. Tenker jeg må få kuttet ned resten av nyperosene... Vi har nemlig en overgrodd "hekk" med nyperoser midt på tomten, har "frisert" de buskene som skal stå, men er fremdeles masse som må klippes ned og greves opp... Nok arbeid for å si det sånn Men nå er det snart pizza her hjemme! Gleder meg masse, den er bare så god denne hjemmelagede pizzaen vår! Crispy og tynn bunn, nyyydelig tomatsaus, pepperoni, mozzarellaost, ridderost og parmesan... Nammmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Emma** Skrevet 25. april 2008 #451 Del Skrevet 25. april 2008 Å, så fantastisk gøy med seilbåtferie Var selv i Kroatia i sommer, var riktignok landkrabbe mesteparten av tiden, og det var helt skjønt der Så gøy at du likte den kjolen - det er nemlig den jeg har kjøpt for å bruke i konfirmasjoner og bryllup denne sesongen Har fått mye skryt for den allerede (bl.a. i et prøverom da jeg skulle finne tilbehør). Men den er dyr dersom man bare skal bruke den en gang eller to da... Godt å lese av kvalmen er på retur. Da er det bare å nyyyyte helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 25. april 2008 #452 Del Skrevet 25. april 2008 Fruktsalat er så godt. Lagde alltid det hjemme når jeg var liten, er bare synd den blir dårlig så fort. Må liksom ha litt diverse frukt, og jeg og samboer spiser ikke så mye. Blei taco på oss i kveld gitt, pleier og ha pizza på lørdager vi, men jeg liker bunnen stor og tjukk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 28. april 2008 Forfatter #453 Del Skrevet 28. april 2008 **Emma**: Noen tips til hva man bør få med seg i Kroatia da? Synes den kjolen er råfin, men som du sier så er den ganske dyr... men som sagt, finner jeg ikke noe annet så blir det nok den, er sikkert en eller annen anledning i høst som jeg kan bruke den og Tussi: alt til sin tid, noen typer pizza er bedre med tykk bunn, men den vi lager er best med tynn Taco blir det i morgen, skulle egentlig ha det på søndag men så ble det ikke helt det Her går det ellers greit, er vel ikke i så ille form heller :-D Og i morgen tidlig skal jeg på første kontroll! Husker jeg syntes det var eeeevigheter unna da jeg fikk timen, men det har jo gått rimelig fort Er vel ikke allverdens spennende som skjer på den første kontrollen, men greit å få fyllt ut helsekort og få søkt om fødeplass i hvertfall. I går gikk vi gjennom endel esker med ting fra mormoren til sambo og fant endel teskjeer i sølv i samme mønster som jeg allerede har endel av! Så nå har vi til sammen 20 teskjeer og en ostehøvel i samme mønster + en kakespade som jeg fikk i konfirmasjonsgave. Så det eneste vi "trenger" å ønske oss i bryllupet er kakegafler, har ingen planer om å ha fullt bestikk På onsdag så drar vi nordover, gleder meg masse :-D Skal besøke masse gode venner, også har bestemor bursdag i helga så vi må dit en tur også - dessuten har brodern bedt oss om å filme ansiktet til bestefar i det vi forteller han at han endelig skal bli oldefar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 28. april 2008 #454 Del Skrevet 28. april 2008 Lykke til i morgen! Selv om det -som du sier - ikke er så veldig spennende, er det likevel litt betryggende å være "inne i systemet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 29. april 2008 #455 Del Skrevet 29. april 2008 Hvordan gikk kontrollen? Stod det bra til med mor og barn? Det er jo ganske uvirkelig. Da jeg var på min første kontroll (pga omlegging av arbeidsoppgaver på jobb for de som er gravide) så spurte legen om navn på barnets far. Jeg ble helt taus jeg, tenkte hvilket barn??, klarte så å stamme frem navnet på mannen. Må ha hørt rart ut med en litt tvilsom pause når legen spurte om hvem som var far Men det var bare fordi jeg har ikke helt vendt meg til tanken på at det jeg har i magen er et barn, er jo gravid, men at det blir en baby, det er rart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 29. april 2008 Forfatter #456 Del Skrevet 29. april 2008 Da har man vært på første kontrollen. Ikke veldig spennende nei, men greit å få ting på plass. Fikk fikset ny medisin (jeg har astma og allergi) som skal være bedre for gravide enn den jeg bruker til vanlig, men alle slike medisiner skal kun brukes hvis "fordelene oppveier bakdelene" - dvs jeg kommer kun til å bruke de når det er behov. Men det er jo ikke meningen at jeg ikke skal klare å puste Ellers så fylte hun ut søknadsskjema til Ahus, fikk presisert at jeg skal på ferie i midten av juni (drar når jeg er 17+1) så forhåpentligvis så får jeg UL i løpet av uka før jeg drar, fylte ut helsekort, sjekket blodtrykket (120/70), formante litt om å spise sunt og ikke for to, urinprøven mi var fin, også måtte jeg på vekta... usj! Men heldigvis så viste den ikke mer enn 0,5 kg mer enn den gjorde hjemme før frokost, så jeg overlever vel Skal tilbake og ta alle blodprøver etc om to uker, legen anbefalte å bestille time hos jordmor til rundt uke 22 og time hos henne igjen i uke 28! Det er jo evigheter til! Men det er vel bare vanlig med 7-8 kontroller, og det er vel først i siste trimester at man må følge litt ekstra med... Synes bare alle andre går til legen så ofte... Men, jeg skal jo til gynekologen på neste onsdag, se knøttet i magen! :-D Gleder meg masse, samme gjør min kjære! Åh! Forresten, etter fullstendig tørke i de siste ukene (lenge leve kvalmen!) så har vi hatt oss to ganger på like mange dager! Ikke får jeg vondt lenger heller, så dette lover godt Sambo går rundt med et glis om kjeften for tiden, tørketiden har vært litt kjip tror jeg Men nå tror jeg at jeg skal legge meg litt nedpå... kanskje lese litt: jeg har en skikkelig nostalgi-trip og leser "Skygge"-bøkene til Maria Gripe... De er nok ikke like gode som de var sist jeg leste de, da var jeg 11, men de er bedre enn fryktet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 29. april 2008 #457 Del Skrevet 29. april 2008 Åh, er det Kroatia dere skal på seilferie til? Har ikke fått med meg dette før nå jeg... Kroatia er et kjempefint land! Jeg vil anbefale: - Dubrovnik, gamlebyen der er bare nydelig - Hvar: Hvar by minner litt om en kardemommeby, kjempekoselig - Bol på øyen Brac: Er ikke så mye å finne på utenom å ligge på stranden, men vi koste oss veldig likevel - Korcula: Her var vi blant annet på en tradisjonell sverddans-forestilling - Split: Fikk ikke så mye skryt i LP, men vi synes gamlebyen der var ganske fascinerende, egentlig bygget som keiserpalass for den romerske keiseren Diocletian, men ble raskt en hel liten by, med 3000 innbyggere den dag i dag... Pula helt i nord er også verdt å få med seg, hvertfall hvis du er interessert i historie...masse romerske ruiner som triumfbue, colloseum etc... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 30. april 2008 Forfatter #458 Del Skrevet 30. april 2008 Takk for tips _lene_ Vi skal bare seile i sørlige deler, starter i Dubrovnik og drar nordover mot Split tenker jeg, så sjekker vi ut litt øyer og steder på veien... Har strengt tatt ingenting vi *må* gjøre :-D Nå skal vi snart reise....dvs jeg er ganske ferdig å pakke, deretter må vi lufte vovven til svigersøs litt, og så setter vi oss i bilen og kjører nordover! Gruer meg til turen, men gleder meg til vi er framme Ha en fin 1. mai-helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 1. mai 2008 #459 Del Skrevet 1. mai 2008 Ha en god tur nordover p.s moro at du begynner å få gravid mage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 4. mai 2008 #460 Del Skrevet 4. mai 2008 Sambo går rundt med et glis om kjeften for tiden, tørketiden har vært litt kjip tror jeg Skal heldigvis ikke mye til for å glede disse mennene våre! Håper du har en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå