Concertina Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #321 Skrevet 30. mars 2008 Det var utrolig fine farger! Jeg også liker kjønnsnøytrale farger, og derfor har jeg valgt svart, hvit, lilla, blå og sterk rosa til mine hekleruter. Jeg er faktisk ikke såå fan av hekling, men liker godt retropreget dette teppet har. Oldermorsteppe heter det. Jeg har vokst opp med sånne tepper i oransje, grønt, brunt og svart, og det er ganske kult. Men til mitt eget valgte jeg lkitt mer "moderne" farger. Og ja, når det er laget med kjærlighet blir det ekstra fint Åh! det var råkult! husker bestemor hadde noe liknende da jeg var liten :-D Må få se hvordan det blir seende ut når du er ferdig i hvertfall
Gjest Revenka Skrevet 30. mars 2008 #322 Skrevet 30. mars 2008 Har akkurat bestilt en bok med oppskrifer til nyfødt. Så den i garnbutikken i går og den så fin ut. Moro å strikke litt. Jeg har akkurat lagt opp masker til et beige teppe til lillebaby :rødme:
aimee Skrevet 30. mars 2008 #323 Skrevet 30. mars 2008 Åh! det var råkult! husker bestemor hadde noe liknende da jeg var liten :-D Må få se hvordan det blir seende ut når du er ferdig i hvertfall Ja, jeg skal prøve å legge ut et bilde av det når det er ferdig. Blir nok et par måneder til tenker jeg. Har ikke lagt ut bilde før, så kommer sikkert til å spørre om hjelp Skal du både strikke og sy bæresjal, eller gjør du en ting av gangen? Har akkurat bestilt en bok med oppskrifer til nyfødt. Så den i garnbutikken i går og den så fin ut. Moro å strikke litt. Jeg har akkurat lagt opp masker til et beige teppe til lillebaby :rødme: Å, hvilken bok er det? Gøy at vi er flere som liker å holde på med sånne ting
Concertina Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #324 Skrevet 31. mars 2008 Ja, jeg skal prøve å legge ut et bilde av det når det er ferdig. Blir nok et par måneder til tenker jeg. Har ikke lagt ut bilde før, så kommer sikkert til å spørre om hjelp Skal du både strikke og sy bæresjal, eller gjør du en ting av gangen? Tar vel gjerne litt tid ja Tror dette teppet kommer til å ta noen måneder gitt, jeg har vel strippet 5 cm elns... Hadde planer om mange "halvstriper", altså striper som kun går over halve teppet, men det ble bare rot, og jeg endte med å slenge hele strikketøyet i veggen (hormonell og utålmodig? jeg? Neeeeei? ), så jeg måtte starte på nytt Men 5 cm hver dag tilsier jo at det ikke tar sååå lang tid, blir ikke like kult som jeg planla, men hele striper er enklere å strikke for en strikkenovise som meg Har tenkt å begynne å sy mei tai etterhvert, sambo skal på jobbmøte i Vestfold om noen uker, så da har han lovt å stikke innom Stoff og Stil på veien og kjøpe cordfløyel til meg Lurer på å sy en til det venneparet som allerede har fått, også har jeg ei venninne som har termin om ei uke så tror jeg må lage en slik til henne og Gjett hvem som ikke stilte klokka på mobilen i går?! Joda, jeg skjønte ikke helt at det skulle ta så lang tid fra sambo dro til klokka ringte (skulle vel vært 15 min elns), men jeg regnet med at han kanskje hadde starta litt tidlig til jobb... yeahright! Så jeg stod opp klokka 08.30 i stedenfor 07.30... Bra jeg ikke hadde avtalt noe i dag! Sitter fremdeles hjemme, er så kvalm at jeg ikke klarer tanken på å ta toget inn til skolen, tvang i meg mat men det var ikke mye godt... Men jeg må! Jeg har en oppgave som må gjøres, har masse som må være ferdig før lille spiren kommer ut i november!
Tussi! Skrevet 31. mars 2008 #325 Skrevet 31. mars 2008 Så utrolig kjedelig at du er så kvalm da, men vi får trøste oss med at det er verdt det Og det er vel snart over.
Concertina Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #326 Skrevet 31. mars 2008 Så utrolig kjedelig at du er så kvalm da, men vi får trøste oss med at det er verdt det Og det er vel snart over. Veldig kjedelig ja, men det er vel verdt det til slutt har jeg hørt... og forhåpentligvis så er det vel ikke mange ukene igjen av denne kvalmen...
aimee Skrevet 31. mars 2008 #327 Skrevet 31. mars 2008 Nei kvalmen er ikke noe særlig.. Er det sånn at akupunktøren din ikke kan sette nåler for både kvalme og skuldre samtidig? Og i såfall, hvorfor ikke?
Concertina Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #328 Skrevet 31. mars 2008 Nei kvalmen er ikke noe særlig.. Er det sånn at akupunktøren din ikke kan sette nåler for både kvalme og skuldre samtidig? Og i såfall, hvorfor ikke? Hun kan ikke sette så mange nåler som tidligere, det er en mikroskopisk sjangse for at det kan påvirke kroppen på feil måte når man er gravid. Derfor så må hun prioritere, og sist hadde jeg ikke vært så kvalm, så da ble vonde armer og skuldre prioritert rett og slett ...denne gangen så har armene vært fine siste uka, og kvalmen skal definitivt gjøres noe med
Gjest imli Skrevet 31. mars 2008 #329 Skrevet 31. mars 2008 Så masse spennende prosjekter du har på gang da. Har hatt lyst til å lage noe til babyen jeg også, men det ble med tanken...'' God bedring med kvalmen!
Concertina Skrevet 1. april 2008 Forfatter #330 Skrevet 1. april 2008 (endret) Det blir ofte med tanken... Jeg hadde aldri trodd jeg skulle strikke! jeg?! Men nå blir det både strikking og sying av mei tai, ikke ille bare det Heldigvis kan min kjære mor, søster og bestemor strikke så det blir nok noen fine klær til lillespiren, jeg skal ikke skryte på meg at teppet er så fint... Har nemlig klart å få to hull i det, het i begynnelsen så rota jeg bort etpar masker Jeg får se om jeg får lappet litt pent på det etterhvert, trøster meg med at det i det minste er laget av kjærlighet Begynner å bli ganske stort, dvs jeg har strikket rundt 15 cm allerede! Så blir det ikke ferdig så har jeg i det minste et skjerf! Kvalmen er tilstede, jeg er konstant sulten, men uten matlyst - i går var kjæresten så snill at han laget pizza til meg! Det var i hvertfall noe som demper kvalmen, og som jeg hadde lyst på... Menmen, jeg ser at det er lys i tunnellen... ikke riktig enda men I dag skal vi fortelle det til svigers!!! De kommer hjem fra påskeferie i dag, så jeg og sambo skal hente de på flyplassen. Jeg er kjempespent, jeg tror nok de blir glade, absolutt, men det er litt vel spennende uansett Når de har fått vite så blir det ingen som får vite før rundt 1. mai, vi tar oss ei langhelg i bartebyen da og tenker vi skal fortelle venner og familie litt face-to-face, da er jeg 11 uker på vei så da tror det skal gå greit. Vurderer å bestille en time hos gynekologen bare for å få bekreftet liv før vi drar... Får se om jeg er hysterisk nok, jeg har symptomer nok til at jeg ikke er redd for at jeg ikke er gravid men Jeg må vel prøve å få i meg noe frokost! Ha en fin tirsdag jenter! Endret 1. april 2008 av Concertina
smilefjes Skrevet 1. april 2008 #331 Skrevet 1. april 2008 Så utrolig gøy at du ble gravid så fort, Concertina!!! Gratulerer så masse!!! Håper kvalmen gir seg etterhvert og at du får et flott svangerskap. Jeg gleder meg til å følge med på utviklingen! Og lykke til med å fortelle til svigers. Det er så morsomt å kunne dele gleden med noen! De kommer sikkert til å bli kjempeglade og stolte! Fortell oss om reaksjonene, da! God tirsdag til deg
aimee Skrevet 1. april 2008 #332 Skrevet 1. april 2008 I dag skal vi fortelle det til svigers!!! De kommer hjem fra påskeferie i dag, så jeg og sambo skal hente de på flyplassen. Jeg er kjempespent, jeg tror nok de blir glade, absolutt, men det er litt vel spennende uansett Når de har fått vite så blir det ingen som får vite før rundt 1. mai, vi tar oss ei langhelg i bartebyen da og tenker vi skal fortelle venner og familie litt face-to-face, da er jeg 11 uker på vei så da tror det skal gå greit. Vurderer å bestille en time hos gynekologen bare for å få bekreftet liv før vi drar... Får se om jeg er hysterisk nok, jeg har symptomer nok til at jeg ikke er redd for at jeg ikke er gravid men Skal dere fortelle svigers?! Sååå staaaas! De kommer til å hoppe av glede de også! Er det deres første barnebarn eller? Har dere noen plan for hvordan dere skal si det? Jeg husker jeg ble skikkelig spak og dumpa ut med det, og ble nesten like paff som familien Og nå blir det kanskje nedtelling til 1 mai også? Åhh... Nå ble jeg nesten litt misunnelig, du er så heldig!
Concertina Skrevet 1. april 2008 Forfatter #333 Skrevet 1. april 2008 Så utrolig gøy at du ble gravid så fort, Concertina!!! Gratulerer så masse!!! Håper kvalmen gir seg etterhvert og at du får et flott svangerskap. Jeg gleder meg til å følge med på utviklingen! Og lykke til med å fortelle til svigers. Det er så morsomt å kunne dele gleden med noen! De kommer sikkert til å bli kjempeglade og stolte! Fortell oss om reaksjonene, da! God tirsdag til deg Tusen takk for gratulasjoner! Vi er "over the moon", hadde aldri trodd det skulle klaffe så fort, hadde sett for meg å være prøver mye lengere! Jeg satser fint på at denne kvalmen går over snart, litt lei allerede - litt vel tidlig men Håper du har en god tirsdag du også! :-D Skal dere fortelle svigers?! Sååå staaaas! De kommer til å hoppe av glede de også! Er det deres første barnebarn eller? Har dere noen plan for hvordan dere skal si det? Jeg husker jeg ble skikkelig spak og dumpa ut med det, og ble nesten like paff som familien Og nå blir det kanskje nedtelling til 1 mai også? Åhh... Nå ble jeg nesten litt misunnelig, du er så heldig! Lillespiren bli første barnebarn på begge sider ja, blir veldig spennende å se hva de sier :-D Aner ikke hvordan sambo skal si det, jeg fortalte mine så han får fortelle sine Jeg var kjempespak selv..."det er noe vi må fortelle dere" - mamma svarte "er det det jeg tror det er" Jeg bare: "jeg antar det" Jeg føler meg superheldig, jeg gjør det, men innimellom så tenker jeg på deg og Pugsley, og jeg vet at det fremdeles kan gå galt, kjenner jeg er livredd for det... men jeg kan jo ikke gjøre annet enn å håpe på det beste, jeg gleder meg virkelig til vi er over disse 12 ukene, da blir det lettere å slappe av... Håper det er en liten spire i magen din og!
aimee Skrevet 1. april 2008 #334 Skrevet 1. april 2008 Lillespiren bli første barnebarn på begge sider ja, blir veldig spennende å se hva de sier :-D Aner ikke hvordan sambo skal si det, jeg fortalte mine så han får fortelle sine Jeg var kjempespak selv..."det er noe vi må fortelle dere" - mamma svarte "er det det jeg tror det er" Jeg bare: "jeg antar det" Jeg føler meg superheldig, jeg gjør det, men innimellom så tenker jeg på deg og Pugsley, og jeg vet at det fremdeles kan gå galt, kjenner jeg er livredd for det... men jeg kan jo ikke gjøre annet enn å håpe på det beste, jeg gleder meg virkelig til vi er over disse 12 ukene, da blir det lettere å slappe av... Håper det er en liten spire i magen din og! Så artig, du må fortelle hvordan det gikk hos svigers. Når det gjelder den lille spira i magen din, må du huske at det går bra for de aller, aller fleste. Jeg skjønner du gleder deg til 12 uker, det er en magsik grense det der. Pust ut og nyt dagene
Gjest imli Skrevet 1. april 2008 #335 Skrevet 1. april 2008 Så moro å fortelle det til de kommende besteforeldrene da. Gøy at lillebabyen er første barnebarn på begge sider. Her er lillebaby første for mine foreldre. Jeg var så original at jeg fortalte det til mamma over telefon... Sa bare "mamma, jeg må si deg noe. Jeg skal ha baby". Hun fikk nesten sjokk da, hadde visst ikke venta det. Men de ble veldig glade hele gjengen. Du får komme med oppdatering på reaksjonen til svigers!
Concertina Skrevet 1. april 2008 Forfatter #336 Skrevet 1. april 2008 Da har vi fortalt svigers! De ble litt satt ut, og trodde det var en aprilsnarr Men de ble veldigveldig glade! Min kjære svigerfar kom med flere kommentarer som virkelig sa hvor mye han gleder seg allerede! Svigermor er alltid litt reservert i begynnelsen av slike nyheter, men hun ble veldig glad hun og! Godt å få sagt det til alle som trenger å vite det nå i begynnelsen :-D
Gjest imli Skrevet 1. april 2008 #337 Skrevet 1. april 2008 Så moro at de ble glade da Dere valgte jo en artig dag å fortelle det på!
Tussi! Skrevet 1. april 2008 #339 Skrevet 1. april 2008 Det var jo litt av en dag og fortelle på ja. Er ikke så rart de ikke trodde det først nei. Samboer fikk melding fra broren på 16 i dag med beskjed om at han skulle bli onkel. Tok litt tid før han skjønte det gitt
Gjest Ballerina Skrevet 1. april 2008 #340 Skrevet 1. april 2008 Da har vi fortalt svigers! De ble litt satt ut, og trodde det var en aprilsnarr Men de ble veldigveldig glade! Min kjære svigerfar kom med flere kommentarer som virkelig sa hvor mye han gleder seg allerede! Svigermor er alltid litt reservert i begynnelsen av slike nyheter, men hun ble veldig glad hun og! Godt å få sagt det til alle som trenger å vite det nå i begynnelsen :-D Så gøy da at de ble glade! :-D (eller, kan man forvente noe annet liksom??) Kan tenke meg at det er godt å ha sagt det til de som skal vite det før om en stund Da er det liksom ikke noe hemmelig for dem, og det kan jeg tenke meg er greit
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå