Gå til innhold

Storken har kommet ;)

Concertina

Anbefalte innlegg

Tenk a, til jul har du fått en liten baby :) Så utrolig gøy, er så glad på deres vegne. Var ikke dette siste måneden dere opprinnelig skulle prøve? eller var det forrige måned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er den på Idretthøgskolen jeg tenkte på. Det virker litt pes men veldig bra ;)

Akupunktur vil jeg også ha, både før og under fødsel. Jeg kjenner to som brukte modningsakupunktur og de fødte før termin. Så vet du det. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk a, til jul har du fått en liten baby :) Så utrolig gøy, er så glad på deres vegne. Var ikke dette siste måneden dere opprinnelig skulle prøve? eller var det forrige måned?

Nesten litt skummelt å tenke på ;) Men gøy ja... Var vel siste måneden ja, vi sa vel 2-3 pp da vi startet, og dette var pp3.

Ja, det er den på Idretthøgskolen jeg tenkte på. Det virker litt pes men veldig bra ;)

Akupunktur vil jeg også ha, både før og under fødsel. Jeg kjenner to som brukte modningsakupunktur og de fødte før termin. Så vet du det. hehe

Jeg er litt usikker på om jeg kommer til å ha tid og gidd til å dra opp til Sognsvann 3 ganger i uka... Men samtidig hørtes det interessant ut, havner man i kontrollgruppa er det jo ikke akkurat aktuelt (antar at denne ikke skal trene?). Dessuten lurer jeg på om jeg faktisk er "for aktiv", jeg trener jo litt og de søker etter folk som ikke trener i det hele tatt...

Jeg går jo til akupunktur hver uke, så jeg skal definitivt ta akupunktur både før og under fødselen. Jeg vet jo at det funker :)

By the way...Jeg tipper at du har en liten :babygutt: i magen ;)

Det var første tippinga! Morsomt! :-D Jeg aner ikke, har ingen følelse overhode enda... Vet ikke helt hva jeg har mest lyst på heller, har alltid ønsket meg en storebror, men jenter er jo søte de og ;) Så helt ærlig: så lenge den er frisk og rask så er det ikke så nøye :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten å så litt på den forskninga. Hadde vært perfekt for meg det jo, minn meg på det hvis jeg har glemt det den dagen jeg blir gravid. Hvis de fortsatt trenger folk da. Jeg er jo en ordentlig sofagris, så jeg hadde ikke hatt vondt av noe sånt vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...ok, jeg tok sjangsen på å flytte dagboka! Så nå er jeg faktisk offisielt sett gravid ;)

Fikk forresten boka "På vei" i posten i går... så nå har jeg lest masse, noe skummelt og noe beroligende! Jeg vet jo at jeg ikke kan gjøre noe fra eller til uansett så jeg får bare håpe at det går bra! :)

Våkna opp i dag med kvalme... Jeg er ikke superkvalm, men kvalm nok til at jeg ikke har lyst til å gjøre noe! Men, jeg må på skolen i dag, og i tillegg så har jeg akupunkturtime etter lunsj, så jeg har ikke akkurat noe valg! Det blir noen herrrlige uker framover om dette blir verre... Heldigvis er jeg over den verste kvalmeperioden før jeg drar på seiltur i juni! Og forhåpentligvis så slektes jeg på mamma, hun ble aldri mer enn småkvalm i noen av svangerskapene! Det hadde passet meg veldig bra i hvertfall ;)

Ellers så gikk dag 1 i mitt nye liv helt greit, kunne nok spist litt mer, men jeg var mett hele dagen så jeg tror ikke det gjør noe :) Kommer til å være mer fokusert i å få i meg nok mat i dag, men så stod jeg opp tidligere i dag også ;)

Nei, jeg bør vel komme meg ut døra snart... blir ikke akkurat heldag på skolen dette! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"På vei" synes jeg virket kjempebra, i hvert fall den første delen. Hvis du har lyst til å overraske mannen med en bok også, kjøp Hakkespettboka for fedre - den er så bra! Jeg første halvdel som handler om graviditeten og holdt på å le meg i hjæl. Det gjorde kjæresten også, og den ligger ennå i nattbordskuffen hans.

Jeg visste ikke at det var noen kriterier for å være med på det prosjektet, i så fall faller nok jeg også utenfor. Veldig rart da, at de skal ha utrente med i programmet? Trodde ikke det var bra å plutselige begynne med trening når man blir gravid, når du ikke har gjort det førm. Eller?

Tar du akupunktur hver uke? Er det for armene dine (var det skulderen forresten)? Jeg har veldig lyst til å prøve det. Er det dyr og kan kan ta det selv om det egentlig ikke feiler meg noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt Hakkespettboka, men den har ikek kommet enda :)

Det stod at de ønsket utrente fordi de skal undersøke om det er gunstig å trene under graviditeten... Du blir jo fulgt opp hele veien og det er sikkert ikke hardtrening de setter deg i.

Tar akupunktur hver uke ja, for armer og skuldre... Synes det fungerer veldig bra, og det er fullt mulig å ta det selv om du ikke er syk på noe vis... er alltid noe man kan fikse med akupunktur ;) Tror jeg skal få henne til å sette noen nåler mot kvalme i dag.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+6 i dag... Synes det går tregt framover, det er jo 6 uker igjen de magiske 12 ukene og 4 uker og 5 dager igjen til første kontroll! Leeeenge igjen!

Skulle egentlig på skolen i dag, men jeg var kvalm da jeg stod opp, og har enda ikke fått i meg noe mat... Må vel presse i meg noe.

Hadde tenkt å skrive søknad til sykehuset i dag, får gjøre det i morgen i stedenfor (har ikke skriver her hjemme), det går sikkert greit uansett. Eneste jeg lurer litt på er at jeg drar på 2-ukers ferie når jeg er 17+1, det bør jeg kanskje nevne siden jeg skal på ultralyd rundt uke 18...

Nei, må få i meg noe mat, rydda litt her hjemme, henge opp maskina med klær og sette på en ny en, lage invitasjoner og gå meg en tur i sola tenker jeg!

Ha en fin torsdag jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
Eneste jeg lurer litt på er at jeg drar på 2-ukers ferie når jeg er 17+1, det bør jeg kanskje nevne siden jeg skal på ultralyd rundt uke 18...

Det er nok greit ja, for man ønsker jo å ta denne ultralyden mellom uke 17 og 19 fordi det er da "alle" fostrene er like store og man da kan måle alder på dem ;) Så kanskje de vil ha deg inn før... Praksisen er noe ulik...

Har du prøvd å spise noe salt kjeks? Vet det er en del kvalme som syns det hjelper, eller kapteinkjeks..

Nå skal jeg en tur ut jeg.

Håper formen bedrer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok greit ja, for man ønsker jo å ta denne ultralyden mellom uke 17 og 19 fordi det er da "alle" fostrene er like store og man da kan måle alder på dem ;) Så kanskje de vil ha deg inn før... Praksisen er noe ulik...

Har du prøvd å spise noe salt kjeks? Vet det er en del kvalme som syns det hjelper, eller kapteinkjeks..

Nå skal jeg en tur ut jeg.

Håper formen bedrer seg :)

Jeg får skrive det, ferien ble bestemt lenge før det ble noen spire i magen så ;) Det ordner seg vel på et vis tenker jeg.

Har ikke prøvd salt kjeks nei, men tror jamen meg jeg skal sette en kjekspakke på nattbordet ;) Det bedrer seg vel, jeg er ikke sånn må-spy-kvalm, men bare uggen og litt småkjip i hele systemet ;)

Ha en fin tur ut i sola! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5+6 i dag... Synes det går tregt framover, det er jo 6 uker igjen de magiske 12 ukene og 4 uker og 5 dager igjen til første kontroll! Leeeenge igjen!

Hadde tenkt å skrive søknad til sykehuset i dag, får gjøre det i morgen i stedenfor (har ikke skriver her hjemme), det går sikkert greit uansett. Eneste jeg lurer litt på er at jeg drar på 2-ukers ferie når jeg er 17+1, det bør jeg kanskje nevne siden jeg skal på ultralyd rundt uke 18...

Ja, det kan nok alle skrive under på at tiden går ekstreeemt sakte den første tiden. Jeg synes alle dagene var lange og ukene krøp seg av gårde. Kommer sikkert til å føles enda tregere neste gang. Og selv om man prøver å gjøre noe annet og aktivisere seg på en eller annen måte - tenker man alltid på magen! Jeg fikk i alle fall aldri til å ikke tenke på det ;)

Skriver ikke legen din søknaden da? Du kan vel ringe til legekontoret å be dem gjøre det? Jeg så aldri søknaden i det hele tatt jeg, det var legen som ordet det. Kanskje det varierer fra kontor til kontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks uker - det går framover!

Det verste er at jeg tror både Tussi og jeg føler oss som "tanter" til Concertinababy allerede :ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks uker - det går framover!

Det verste er at jeg tror både Tussi og jeg føler oss som "tanter" til Concertinababy allerede :ler:

:klemmer:

:ler: Skal vel ikke nekte for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...