Gjest Pysepus Skrevet 6. september 2008 #741 Del Skrevet 6. september 2008 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 6. september 2008 Forfatter #742 Del Skrevet 6. september 2008 Æsj... er så vanvittig forschøla! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 8. september 2008 Forfatter #743 Del Skrevet 8. september 2008 Huff, gårsdagen var ikke noe morsom - da jeg la meg på lørdagen så syntes jeg småtten var litt vel rolig: vi fikk liksom ikke fremprovosert noen spark i det hele tatt, og jeg er jo vant til at h*n er bajas på kveldene... Våkna ikke av noen spark i løpet av natta, og heller ingen på morgenen. Kjente h*n snudde på seg etpar ganger, og i løpet av formiddagen/etternmiddagen så kjente jeg vel to veldig svake spark... Fikk litt noia da jeg innså hvor lite liv jeg hadde kjent, prøvdeå drikke kaldt vann og dytte på magen (som vanligvis funker) og holdt på sånn i 20 minutter uten noen som helst reaksjon... Tårene trillet på meg mens sambo forsøkte å få "kontakt": ingen reaksjon... Så var middagen ferdig, fikk spist litt og der dukket det opp noen spark... Fant ut at vi skulle teste om det hjalp med sukker, så selv om vi ikke skal spise sjokolade for tiden så ble det ei plate - ikke så veldig til hjelp, men et og annet spark kom det nå... Var fremdeles litt nervøs da vi gikk og la oss, men plutselig var det full action i magen igjen! 15-20 spark i løpet av bare noen minuttter, og full romstering, sambo hørte tilogmed pulsen til småtten! Det letta et nervøst mammahjerte veldig! Våkna i natt av at h*n sparka som besatt, og det kom et og annet spark i morrest og... Og i dag har ting foreløpig vært som normalt, eneste er at jeg kjenner spark høyt oppe på magen, det har jeg ikke gjort før, h*n har stort sett holdet seg ganske så langt nede... Så jeg har vel konkludert med at h*n hadde en hviledag i går rett og slett. Hadde vi ikke fått noen spark i løpet av middagen i går så hadde jeg ringt føden, for det føltes som om noe var galt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 8. september 2008 #744 Del Skrevet 8. september 2008 Ikke noe gøy med slike opplevelser, men så bra at du kjente babyen godt etterhvert! Tror ikke lista skal legges så høyt når det gjelder å ta kontakt med føden. Ofte kan det hjelpe bare å få snakke med en jordmor, det er i hvertfall min erfaring. Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 8. september 2008 #745 Del Skrevet 8. september 2008 Uff dea, det hørtes ikke noe artig ut. MEN du, om det skjer igjen, ta å ring føden så får du komme inn på UL og se at alt er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 8. september 2008 Forfatter #746 Del Skrevet 8. september 2008 Vi har faktisk fått gjort litt i dag, selv om det ikke føles slik. Det må vel bli verre før det blir bedre, for å si det sånn... Kjempefin vogn! Har du motstått fristelsen til å prøvetrille en liten tur? Jeg hadde så lyst å trille en liten prøvetur rundt huset da vi fikk den, men det ville jo vært litt på kanten dersom jeg hadde truffet noen. Håper "brukt kvelden" ikke var helt bokstavelig ment! Man vil jo ikke stå å kløne i offentligheten da, best å klare å slå den sammen før dere drister dere ut. To og en halv måned igjen, vi burde vel klare å slå den sammen til dess! Navn er kjempevanskelig... Vi har ikke snakket om det på noen uker nå. Må ærlig innrømme at jeg trodde ikke det skulle være så vanskelig, men jeg har ingen superfavorittnavn rett og slett. Dere får det jo dobbelt så vanskelig også, siden dere må finne på to! God helg! Vi har fått gjort endel på rommet i helga, gjenstår enda mye, men vi ser det går framover - så godt mulig småtten slipper unna med å bare være etpar år i stedenfor tenåring når h*n får eget rom Har fint motstått fristelsen med å trille tur ute, men jeg har tatt vogna på en trilletur rundt i stua da Og nei, jeg har ikke testa den sånn ut nei Tror vi skal klare å lære oss både å slå den sammen og ta den opp uten for mye kløning innen småtten kommer... forhåpentligvis i hvertfall Navn er vanskelig ja... jentenavn er enklere enn guttenavn synes jeg, har mange flere jentenavn som jeg liker enn guttenavn, men det kan jo hende jeg har ei lita prinsesse i magen så da er det jo ikke så farlig Håper du hadde en fin helg! God helg! Takk og takk! Håper du også hadde en fin helg! Ikke noe gøy med slike opplevelser, men så bra at du kjente babyen godt etterhvert! Tror ikke lista skal legges så høyt når det gjelder å ta kontakt med føden. Ofte kan det hjelpe bare å få snakke med en jordmor, det er i hvertfall min erfaring. Lykke til videre! Ikke veldig gøy nei... og jeg tror nok jeg dersom det skulle skje igjen kommer til å ringe føden med engang, om ikke annet for å få noen beroligende ord. Gikk heldigvis bra, småtten har nå bråket i magen mange ganger i dag, men jeg kjenner jeg er mer på tå hev og kjenner mye mer etter enn jeg gjorde tidligere (og der sparka h*n igjen! :rødme: ) Uff dea, det hørtes ikke noe artig ut. MEN du, om det skjer igjen, ta å ring føden så får du komme inn på UL og se at alt er bra. Skal gjøre det! Lover! Tror det hadde vært lurt om jeg hadde ringt i går og, bare for å slippe usikkerheten så lenge... --- Bortsett fra gårsdagens hendelse (som jeg og småtten har tatt en alvorlig samtale om - man skal ikke skremme mamman sin sånn!), så har helga vært fin. Når man ser bortifra at jeg er så forkjøla at jeg høres ut som en kantklipper når jeg sover (sambo hadde våkna opp på lørdagsmorran og lurt på hvem i h***ete det var som brukte kantklipper klokka 6 om morran...helt til han skjønte det kom fra meg ). Fredagen ble tilbragt med matshopping og deretter pizza og kos, jeg var kjempesliten etter uka som var så det ble tidlig kveld. Lørdag var vi en tur på loppis, kjøpte en veldig fint brukt trip-trap til 300 kr (vi samler litt - skal ha etpar stykker selv, en hos svigers, en hos foreldrene mine og en hos svigersøs, tror vi har 3 eller 4 stykker nå ), sambo fant masse annet fint. Etter litt lunsj så satte vi i gang på det kommende barnerom, vasking av vegger og sparkling... Så ble det tacokos - leeeenge siden sist! Godt var det! Og til dessert: vafler og yoghurtis! Namme! Søndag fortsatte vi med rommet, så nå er alle vegger sparklet 1-2 ganger (mao noen må sparkles igjen i dag) og vi har bygget kasse rundt baksiden av sikringsskapet (som stikker inn i rommet). Jeg skal på yoga i ettermiddag, men sambo mente han skulle få gjort unna den siste pussinga og sparklinga i løpet av kvelden... Blir ikke gjort så mye i morgen, skal til ei venninne på besøk, men vi skal innom IKEA og kjøpe lys til rommet (må sjekke om vi kan bruke det eksisternde opphenget før vi begynner å male taket). Så i løpet av uka blir det nok maling av tak og vegger. Forhåpentligvis blir vi ferdig slik at vi kan legge gulv til helga! Gleder meg sånn til rommet er ferdig - riktignok må vi bestille tapetgiraffen etterhvert, men så lenge vi har gulv og vegger som er som de skal så gidder ikke jeg å stresse Men nå må jeg nesten mekke litt middag, håper dere har en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 8. september 2008 #747 Del Skrevet 8. september 2008 Skal dere ikke ha småtten inne på deres soverom...? Ettersom dere driver på så fælt med barnerommet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vamp Skrevet 8. september 2008 #748 Del Skrevet 8. september 2008 Å huff, det hørtes ut som en forferdelig opplevelse. Godt at det ble liv i jenta igjen Skal du ikke oppdatere bloggen din snart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 8. september 2008 Forfatter #749 Del Skrevet 8. september 2008 Skal dere ikke ha småtten inne på deres soverom...? Ettersom dere driver på så fælt med barnerommet... Jo, det skal vi Men vi har lyst til å ha all oppussingsarbeid ferdig før småtten kommer, har ikke lyst til å måtte pusse sparkel med en liten baby i hus. Dessuten trenger vi det rommet til endel andre ting (bla. som kontor til meg og vi skal ha oppbevaringsløsninger til sengeklær etc - ting som ikke har noe sted å bo akkurat nå...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 9. september 2008 Forfatter #750 Del Skrevet 9. september 2008 Å huff, det hørtes ut som en forferdelig opplevelse. Godt at det ble liv i jenta igjen Skal du ikke oppdatere bloggen din snart? Det var en skikkelig kjip opplevelse ja... Men det gikk jo heldigvis bra, og de siste par dagene så har jo h*n sparka som besatt, så det virker som om avtalen vår om å ikke skremme mamma mer funker (oj! jeg skal faktisk bli mamma!) Det kan godt hende at du har rett i at det er ei jente... h*n har visstnok jentepuls og mamma er overbevist om at det er ei jente (pappa tror det er en gutt - ergo er det ei jente!)... Jeg har faktisk ingen sterk følelse for noen av delene, det varierer slik... Vi får vente og se Jeg må vel sette opp ei lita tippeliste snart, det er jo trossalt bare litt over 10 uker til termin Bloggen min ja... uhm... den er vel ikke oppdatert siden i fjor sommer en gang... Jeg var ingen flink blogger gitt, burde vel kanskje gjøre noe med det... Fikk jo faktisk en mail fra en mann fra Bonytt i sommer om jeg ville stille opp i en reportasje pga bloggen, men huset her er jo ikke akkurat ferdig... -- Dagene går så fort, jeg rekker knapt å snu meg rundt før det er kveld igjen! I går jobbet jeg hjemmefra, er fremdeles forkjøla og det pissregna ute... Da var det bedre å sitte hjemme under pledd og drikke te mens man jobbet enn å styre seg avgårde til skolen. Er nok ikke mange ukene før jeg flytter alt pikkpakket mitt fra skolen og hjem hit, må få ferdig rommet først. Vi pusser det opp til å være barnerom, men jeg skal bruke det som kontor det første halvåret i hvertfall. Var på yoga i går også, veldig godt og avslappende! Og jeg kjenner jo at jeg har brukt muskler, så litt trening er det jo og I dag skal jeg på skolen (burde vært der allerede, men senga var så god...), deretter hjem og bake kake, spise middag og så dra på besøk til ei god venninne som har flytta ned hit. Kaka er da til henne, en liten forsinket bursdagsgave sammen med ei god flaske vin Gleder meg sånn til å se henne og se hvor de skal bo! ...også vet jeg de skal snart begynne å prøve, så jeg håper jo at Småtten skal få seg en liten lekekompis der Må vel få pakka sekken og få med meg alt og komme meg på skolen... Burde ha vært innom NAV og levert papirene og... kanskje jeg skulle gjort det på vei til skolen? Litt omvei, men kunne vært greit å fått levert de (må forsikre meg om at vi har fyllt de ut rett siden vi ikke akkurat passer inn i systemet...), hadde vært flott med 33.500 kr på konto i løpet av de neste ukene. Da blir det shopping da! Ser ut til at kanskje svigers sponser bilsete, og selv om vi da har både seng, bilsete og vogn i hus så gjenstår det faktisk å handle for nærmere 10.000 (+ tøybleiene...). Og det er for det meste slike "kjedelige" saker som deler til stelleløsninga (ikea benkeplate og skap ++), madrass, sengetøy, dyne osv Men det må jo handles det og, og vi trenger også å få kjøpt inn noe klær, spesielt ullklær, vi har jo faktisk ikke.no! Jaja, enda endel uker igjen så jeg stresser ikke Men nå må jeg komme meg avgårde om jeg skal rekke alt! Ha en flott dag jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 9. september 2008 Forfatter #751 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Tippeliste aimee: - 7. november Scheherazade: - 10. november Monica85: - 11. november Revenka: - 14. november _lene_: - 18. november imli: - 20. november MellonCollie: - 23. november ¤bella¤ : - 24. november Woopsie Daisy: Pysepus: Arkana: Tussi: LilleSiri: Endret 27. oktober 2008 av Concertina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 9. september 2008 #752 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg tipper også ei lita ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. september 2008 #753 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg vil også tippe. Siden jeg selv venter en liten gutt som har det alle utenom helsepersonell (på Riksen sier de i allefall at puls ikke har noe med kjønn å gjøre, men med modenhet og jeg er nok mer enig med dem) kaller "jentepuls" så tipper jeg gutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 9. september 2008 #754 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg fikk skikkelig lyst til å tippe gutt, bare siden alle andre tipper jente, men er faktisk jente jeg tror så må nesten tippe det Ha en fin dag på skolen i dag Tenk at du snart er mamma ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 9. september 2008 #755 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg tippet jo gutt med en gang, så jeg holder meg til det jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 9. september 2008 #756 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg tipper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 9. september 2008 #757 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg tipper gutt. 10 uker igjen nå ja, eller vi bør vel si 12 for å unngå å bli skuffet! Jeg har begynt å magasinere søvn, vet at det ikke går så bra, men tror likevel instinktene mine har slått til. Iallfall fryktelig vanskelig å stå opp om morgenen for tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 10. september 2008 #758 Del Skrevet 10. september 2008 Godt å høre at krabaten sparker fra seg igjen! Jeg vil også tippe, min magefølelse sier GUTT, men jeg blir usikker når mor (altså du) tror jente. Men jeg går for gutt for det Jeg har forresten sett litt mer på barnevogner nå, og bestemt oss for Teutonia vi og. Jeg vil helst ha Lambda som er helt ny i år, kjæresten likte best Mistral S. Også har jeg veeeldig lyst på den fashionbrune jeg og Alternativet er svart. Enkelt og greit. Teutonia har jeg hørt mye bra om, og de så veldig bra og solide ut! Skjønner du er ivirg etter å trille den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 10. september 2008 Forfatter #759 Del Skrevet 10. september 2008 Oppdaterer tippelista etterhvert som dere tipper jeg, blir spennende og se hvem som har rett Godt å høre at krabaten sparker fra seg igjen! Jeg vil også tippe, min magefølelse sier GUTT, men jeg blir usikker når mor (altså du) tror jente. Men jeg går for gutt for det Jeg har forresten sett litt mer på barnevogner nå, og bestemt oss for Teutonia vi og. Jeg vil helst ha Lambda som er helt ny i år, kjæresten likte best Mistral S. Også har jeg veeeldig lyst på den fashionbrune jeg og Alternativet er svart. Enkelt og greit. Teutonia har jeg hørt mye bra om, og de så veldig bra og solide ut! Skjønner du er ivirg etter å trille den! Veldig godt at småtten sparker, og h*n har tatt igjen for den rolige dagen så det holder Jeg tror ingenting jeg Jeg har rett og slett ingen magefølelse for kjønn i det hele tatt, vingler veldig... Det er nå det det er Hehe, Teutonia virker som bra vogner ja Vogna vår virker i hvertfall solid og god, og lett å slå sammen og det hele. Og den fashionbrune er sååååå fin! :rødme: Lambda ser veldig kul ut da, men det vendbare håndtaket til Mistral S er ganske praktisk. Ellers så er er de jo ganske like funksjonsmessig, de har jo samme sittedel og man kan ha samme type bager, men Lambda er 2,5/3 kg lettere og blir litt mindre sammenslått, det er jo et pluss. MellonCollie har forresten Mistral S og er fornøyd sålangt såvidt jeg vet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSiri Skrevet 10. september 2008 #760 Del Skrevet 10. september 2008 100% sikker på gutt! Har vært snikleser helt fra dere begynte å prøve, så nå er jeg veldig spent! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå