Gå til innhold

Storken har kommet ;)

Concertina

Anbefalte innlegg

:hoppe: 23 uker! :hoppe:

Tida går så fort! I løpet av denne uka er småtten ca 28 cm og veier ca 550 gram :-D ...og jeg husker godt når h*n bare var på størrelse med en oliven :fnise: Rundt denne tiden så begynner h*n visst å høre det som skjer utenfor magen, så nå er det bare for pappan og ta fram gitaren!

Koseligste av alt - i går fikk min kjære både kjenne og høre spark :hjerte: Vi hadde lagt oss, og da våkner selvsagt småtten, så sambo la seg ned med øret på magen bare for å se om han kunne skillne spark fra andre "magelyder", mens han lå der fikk han to skikkelige spark rett i øret. Han både hørte og kjente de :-D Riktignok kjente han de svakt, men det kommer seg vel etterhvert som småtten blir større og sterkere ;)

Tøybleier pratet vi litt om i begynnelsen, eller helst jeg da, men nå tror jeg at vi har droppet det. Kom vel frem til at det var litt for idealistisk, og vanskelig å finne nøytral informasjon om. Og to av jobbkollegaene mine med småbarn har en ganske skarp tunge angående konens tøybleietyranni, og mener at det gjelder å si nei dersom damen begynner å prate om å prøve tøybleier.

Jeg var på salget på Lindex her om dagen, så da kom det litt mer babytøy i hus. Nå er det vel mer eller mindre kjøpestopp, kanskje med unntak av noen ulltrøyer/bodyer.

Hadde ikke sambo vært interessert i å prøve tøybleier så hadde det ikke blitt noe her heller. Jeg hadde ikke giddet å tre det nedover ørene hans. Men nå har jeg en samboer som er nesten like ivrig som meg, så da er det greit. Synes ikke det høres avskrekkende mye arbeid ut (å gå ut med søpla flere ganger om dagen i 20 speik skremmer meg mer ;)). Og jeg føler vel at jeg godt kan være litt idealist ;)

Er mye propaganda ute og går, forsåvidt fra begge sider, men jeg har funnet endel undersøkelser (bla. en svensk undersøkelse for Råd & Rön, svenske forbrukerrådet), og de aller fleste konkluderer med at tøybleier er best for miljøet, men at man må passe på at man vasker riktig (full maskin, ikke overdosering, svanemerket vaskemiddel, ikke tørketrommel osv).

Jeg burde vært på salg på Lindex, men har ikke hatt tid eller penger så det har blitt med tanken ;) Trenger masse, men vet jo at vi kommer til å få endel så jeg burde vel la være å shoppe for mye, er jamen ikke så lett :fnise:

Så fine ting du har kjøpt! :-D Kjolen din var bare nyyydelig :rødme: Blir kjempefin med en liten kul :) Og de skoene som Glow hadde kjøpt ser jeg for meg kunne passet veldig fint til :jepp:

Taaaakk :-D Er superfornøyd med kjolen, og må bare ta meg en runde til og prøve skoene skikkelig, fant etpar andre i samme stilen som også kan være aktuelle :) Tror det kan bli veldig fint i hvertfall :)

Men nå er det snart på tide å komme seg avgårde på skolen....burde tatt toget om 14 min... får se om jeg rekker det! Ha en fin fredag jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm, nei det er ikke så lett. Tror nok at dersom vi skulle brukt tøybleier ville vi brukt tørketrommel iallfall, så da blir det jo ikke regnskapet så positivt. Jeg syns jo absolutt det høres fornuftig ut at tøybleier er best, man bruker jo ikke papptallerkener og engangsbestikk til vanlig heller. Tror også det er desidert enklest med papirbleier når man er ute på tur, og bruker man begge deler, blir det jo heller ikke like bra. Tenker å bruke papir først iallfall, så får vi se... Klart det er enklere om samboer er like entusiastisk, da blir det ikke du som får skylden dersom det er mer tungvindt enn antatt, og du slipper å "forsvare" valget selv.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med tøybleier syns jeg høres utrolig tungvindt, slitsomt og grisete ut.... :sjenert: Også så mye ekstrajobb!!!! Kunne aldri i verden tenkt med å bruke det, ikke nå som engangsbleiene er så fine og absorberes så godt som de gjør.

Men ære være dere om dere gidder å holde på med det der!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 uker :juhu: Dette går jammen fort :smilbla:

Veldig! :-D ...nesten litt skummelt fort gitt :sjenert:

Tenk at du er 23 uker alt :)

Ja tenk... er litt surrealistisk det hele :)

Hmmm, nei det er ikke så lett. Tror nok at dersom vi skulle brukt tøybleier ville vi brukt tørketrommel iallfall, så da blir det jo ikke regnskapet så positivt. Jeg syns jo absolutt det høres fornuftig ut at tøybleier er best, man bruker jo ikke papptallerkener og engangsbestikk til vanlig heller. Tror også det er desidert enklest med papirbleier når man er ute på tur, og bruker man begge deler, blir det jo heller ikke like bra. Tenker å bruke papir først iallfall, så får vi se... Klart det er enklere om samboer er like entusiastisk, da blir det ikke du som får skylden dersom det er mer tungvindt enn antatt, og du slipper å "forsvare" valget selv.

God helg!

Tror nok regnskapet uansett kommer ut til fordel for tøybleier... Vi har ikke tørketrommel, men skal skaffe oss det. Store deler av året så har vi supre tørkemuligheter (loft og utendørs), men på vinteren så er det straks verre... Det er nok absolutt enklest med papir når man er ute på tur, dvs nå tenker jeg på plangturer uten vaskemuligheter - på vanlige trilleturer så stapper man jo bare den brukte bleia i en liten wetbag og tar den med seg hjem ;) Men jeg skjønner at man ikke gidder, det er jo styr, og har man en samboer som er skeptisk så er det vanskelig å bare tre den avgjørelsen nedover hode på han. Vi skal prøve i hvertfall, går det ikke så får vi bite i det sure eplet og selge stæsjet ;)

God helg til deg og :)

Det med tøybleier syns jeg høres utrolig tungvindt, slitsomt og grisete ut.... :sjenert: Også så mye ekstrajobb!!!! Kunne aldri i verden tenkt med å bruke det, ikke nå som engangsbleiene er så fine og absorberes så godt som de gjør.

Men ære være dere om dere gidder å holde på med det der!!! :jepp:

Jeg syntes også det hørtes tungvindt, slitsomt og vanvittig ekkelt ut før jeg leste litt om hvordan det faktisk fungerer - hadde man spurt meg om jeg kom til å bruke tøybleier for 2-3 år siden så hadde man blitt møttt med en rålatter og en "aldri i livet" :ler: Strengt tatt så er det ikke verre enn at man i stedenfor å putte den brukte bleia i søpla, så putter man den i en wetbag (en pose med glidelås), etter 2-3 dager så tar man posen, åpner den og vrenger den i vaskemaskinen og vasker både bleiene og posen på 60 grader med kald forvask :) ...og da slipper man også å gå ut i søpla i 20 speik flere ganger om dagen med bleiene ;)

Så for meg så er det egentlig ikke det store orket :)

---

Det 27 varmegrader ute... og vi skal fikse opp i den leiligheta som vi trodde vi hadde blitt kvitt, men som vi nå må legge ut til salg (lang historie...), så da er det etpar småting som må på plass, deretter rydding av boder og begynne å kjøre endel møbler bort for styling. Satser på å få meglere innom til uka, og forhåpentligvis leiligheta ut på markedet før vi drar på ferie 6. august. Tror det skal gå greit, er ei fin leilighet i et veldig populært borettslag, de fleste leilighetene der går fort siden det er mange som vil bo der. Men irriterende å måtte bruke tid på dette nå... vi har jo egentlig nok å gjøre her hjemme ;)

Har tatt nytt magebilde, men ser strengt tatt ikke så stor forskjell fra uke 20... Magen føles dog veldig anerledes ut, er ikke så myk som den var for 3 uker siden ;)

Men nå må jeg vel komme meg avgårde :) Ha en god helg jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤bella¤
Fine magen :hjerte: Nå er det vel ingen tvil selv om klærne er på vel?

Ingen tivl da jeg møtte henne tidligere denne uken hvertfall :)

Flott mage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine magen :hjerte: Nå er det vel ingen tvil selv om klærne er på vel?

Takk :) Ingen tvil nå nei, ikke engang de vide tunikaene mine kan skjule at jeg er gravid... Den stikker jo mer ut enn puppene så ;)

:klemme:

Ingen tivl da jeg møtte henne tidligere denne uken hvertfall :)

Flott mage!

Takker vennen :klem:

Putter man bleiene i vaskemaskina med bæsj??!!! :hår: :klø:

Vel, ja og nei - så lenge man fullammer så er jo bæsjen bare tyntflytende og trekker seg inn i bleia (og ikke lukter det allverdens av den heller), men når man begynner med fast føde så legger man inn et slags "papir" som man kan kaste rett i do... Det er ikke eklere enn det ;)

---

Nå er det søndag, vi har hatt to veldig harde dager med jobbing, jeg har stort sett vasket vinduer ut- og innvendig, vasket ut et rom + ryddet, mens resten har tømt boder og sjauet det som var i leiligheta fra før... men nå gjenstår det heldigvis bare å vaske litt gulv og tørke litt støv + styling før vi kan si oss ferdig! Har fraktet de fleste møblene som trengs bort, minus sofaen vår som ikke blir satt bort før de skal ta bilder, det får da være måte på hvor dårlig vi skal sitte ;) Så i morgen blir det vasking, opphenging av gardiner og en tur på IKEA for å kjøpe inn noen småting til stylinga... Skal være ting vi kan bruke igjen her hjemme, så det er ikke så ille :)

Men må si at disse dagene har tatt på, jeg er kjempesliten nå og kjenner det absolutt i bekkenet og ryggen... Jaja, det ordner seg vel, og det er ikke så mye igjen før vi er ferdig, og det skal bli godt!

Håper dere alle har hatt en fin helg! :klemmer:

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage ;) Ser da stor forskjell siden uke 20 jeg da men ;)

Kjedelig å måtte begynne med salg av leilighet nå da, men forhåpentligvis går det fort :)

Hva slags ferie er det dere skal på nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage ;) Ser da stor forskjell siden uke 20 jeg da men ;)

Kjedelig å måtte begynne med salg av leilighet nå da, men forhåpentligvis går det fort :)

Hva slags ferie er det dere skal på nå da?

Godt at noen ser forskjell ;) Den største forskjellen er egentlig når jeg ligger, for nå har jeg en skikkelig hard mage som står rett opp :fnise:

Veldig kjedelig å begynne salg av leilighet, men det skal ikke så mye mer arbeid til før vi er ferdig og klar til salg... heldigvis!

Vi reiser til Spania 6. august, skal i bryllup til ei venninne, blir en veldigveldig varm uke tenker jeg! Greit nok at det er varmt her nå, men det er litt bedre luftfuktighet her... Menmen, blir superkoselig, masse gode venner og sikkert et flott bryllup tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har gått superfort! Vi har jobba som noen helter med leiligheta, har bare noen småting igjen som vi skal fikse i morgen (vask av gulv, oppheng av gardiner etc), hadde meglere innom i går og forgårs, valgte da megler etter siste møtet i går og i dag er alle papirer undertegnet og vi starter prosessen til uka. Blir vel fotografering forhåpentligvis før vi drar til Spania, så legges leiligheta ut på nettet i løpet av den uka vi er borte, med visning dagen etter at vi kommer hjem fra Vestlandet (og forhåpentligvis salg i løpet av etpar dager etter det ;)). Skal bli godt ja!

Vi har forresten kjøpt oss ny bil!! :hoppe: Litt vel impuls nesten, gikk litt fortere enn planlagt ;) Har jo fulgt med på finn.no med jevne mellomrom de siste månedene, og i går så var jeg innom for noe annet og ble bare til at jeg søkte litt, første treffet jeg fikk var en 2004 modell Subaru Legacy stasjonsvogn til 219.000 som ble lagt ut i går... Ikke hadde den gått noe særlig langt og den oppfylte alle krav sambo har. Og tilfeldigvis så ble den solgt på samme sted som søstra til sambo skulle plukke opp sin nye bil hos i dag... Så vi fant ut at vi skulle ta en titt, og bilen var fin den! Og sambo hadde stjerner i øynene etter prøvekjøringa :ler: Så når vi kommer hjem fra Spania så står den klar og venter på oss... stor og fin familiebil med aircondition, isofix, automatgir og cruisecontrol og hele smæla :-D Masse plass til både oss to og småtten og en haug med pikkpakk!

...utrolig hvor kjapp man er i å bestemme seg for å bruke masse penger når det er snakk om bil eller leilighet, men skal man kjøpe småting som mobiltelefon eller tv eller mp3-spiller - da bruker man evigheter på nettet og leser masse tester :fnise:

I morgen er småtten 24 uker, blir godt å passere den magiske grensa, men håper inderlig at småtten holder seg inne i magen i mangemange uker til! :)

Vel, nå er det lalletid her! Håper dere alle får en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Gratulere så mye med ny bil. Da fikk du det jaggu som du ville ;)

Også må jeg jo gratulere kjempemye med 24 uker :juhu: Gud, som tida går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: 24 uker!!! :juhu:

I løpet av denne uka så vil småtten veie rundt 650 gram og være ca 29 cm i full lengde! Begynner å bli stor jo! Og utifra den aktiviteten h*n holdet på med i natt og i morrest så er h*n sterk og :ler: Det var til tider vanskelig å få sove, det gikk i et!

Men det er utrolig godt å kjenne liv så mye som jeg gjør, h*n er veldig aktiv, og det er veldig beroligende rett og slett! Så lenge h*n er aktiv så vet jeg jo at h*n har det bra :rødme:

Siden det er ukebytte så måtte jeg på vekta, hadde trodd den skulle stoppe opp på et høyere tall, men jeg har kun gått opp 400 gram de siste to ukene så det var ikke ille :) Samlet sett er jeg 2 kg under startvekt, og har gått opp nøyaktig 5 kg siden uke 14. Helt greit det, stresser egentlig ikke så mye med vekta, men har ikke lyst til å gå opp for mye så greit å holde et øye med utviklinga.

Våkna forresten opp i dag med sinnsyke smerter langs nedre del av rygg/øvre del av lår på ene siden! Klarte knapt å komme meg utav senga, knakk sammen to ganger da jeg forsøkte å krype over senga for å lukke vinduet... Ikke veldig positivt nei... Det har gitt seg litt nå, så forhåpentligvis så blir det bedre i løpet av dagen, men tror nok ikke jeg toger inn til Oslo i dag, klarer ikke å gå så langt som jeg må.

Ellers så er planene for helga å style og vaske leilighet (får se hvordan kroppen blir i løpet av dagen ja...), i morgen får vi besøk av bestekompisen av sambo så da blir det god mat, skravling og spilling tenker jeg :-D Har ikke sett han på en måned elns pga ferie så det skal bli koselig, han blir over til søndag så da blir det vel god mat og skravlings da og ;)

Har tenkt å lage hjemmelaget is i dag, ismaskina har ikke vært i bruk i år, har rett og slett glemt hele greia, men så den i skapet i går så nå skal den få kjørt seg litt :ler: tenker jeg blander i baileys i fløte/sukkerblandinga (som må varmes opp, så lar jeg den koke bittelitt så er vel all alkoholen fordunstet), deretter masse god mørk sjokolade og når isen har nesten stivna helt så rører vi inn litt kald, sterk kaffe slik at det blir "coffee swirls"! :sikle:

Da tror jeg besøket blir imponert i hvertfall :ler:

:hoppe: Gratulere så mye med ny bil. Da fikk du det jaggu som du ville ;)

Også må jeg jo gratulere kjempemye med 24 uker :juhu: Gud, som tida går ;)

Takk og takk for begge deler! :-D

Sambo kom litt på gli i løpet av de siste ukene, han hadde nemlig tatt en titt under bilen vår, og det var visst litt sveisearbeid etc som måtte bli gjordt før den kunne bli EU-godkjent OG han innså at vi trengte mer plass (og svigerfar mente at gamlebilen aldri ville komme igjennom OG at vi som skal ha barn burde ha en større og nyere bil ;)) Riktignok er gamlebilen en romslig sedan, men det hadde blitt trangt å kjøre til Trondheim eller på hytta, småtten og setet hadde tatt halve baksetet, vognundersteller nesten hele bagasjerommet og bagen resten av baksetet... Og så mye stæsj som vi vanligvis har med oss når vi drar på tur.... :ler: Nybilen er svær! God og romslig, og masse plass i bagasjerommet OG i baksetet. Veldig godt, og er veldig glad for at vi har kjøpt en solid og driftsikker bil, den kommer vi nok til å ha i mange år :) Gleder meg til å kjøre til Vestlandet i den om 2 uker :-D

Men nå skal jeg jobbe litt, blir vel jobbing i sofaen i dag siden kroppen streiker litt, men det skal nå gå det og! Ha en fin helg jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 24 uker :hoppe:

Det er godt med stadig noen milepæler, er det ikke? :)

Og - gratulerer så mye med ny bil! Den høres jo utrolig fin ut, og ikke minst praktisk. Kos deg masse i helga, og håper kroppen blir bedre!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:hoppe: 24 uker :hoppe:

Det er godt med stadig noen milepæler, er det ikke? :)

Og - gratulerer så mye med ny bil! Den høres jo utrolig fin ut, og ikke minst praktisk. Kos deg masse i helga, og håper kroppen blir bedre!

:klem:

Veldig godt med noen milepæler ja :-D Og tida har jo gått så fort! Men det vet vel du alt om, synes det er helt rart at du har kommet så langt som du har, det er jo ikke sååå lenge siden du akkurat hadde blitt gravid :ler:

Veldig fin bil ja, må innrømme at jeg er veldig fornøyd med kjøpet :-D Og praktisk det er den absolutt, noe som strengt tatt er viktigere enn at den er sånn flott sølv metallic utenpå :fnise:

Håper du får en fin helg du og, kroppen er bedre allerede så jeg antar at helga blir finfin :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig kommet så langt at jeg har ringt NAV... Har tenkt på det i en evighet, men har bare ikke kommet så langt ;) Hadde tenkt å avtale tid, men så fikk jeg svar på det jeg hadde av spørsmål, så jeg tror vi ikke trenger noe mer. Skulle det være noe så kan jeg jo alltids ringe igjen.

Vi kan i hvertfall gjøre det akkurat slik vi hadde tenkt - jeg tar da ut mine 3+6 uker, går offisielt ut i fulltidsstudier, og da går sambo ut i permisjon i 23/24 uker (kommer litt an på når jeg er offisielt ferdig med studiene (med hjemmekontor!) - jeg leverer i midten av mai, men har en obligatorisk utstilling etc en av første helgene i juni slik at jeg er student fram til det), når han er ferdig så går han tilbake i jobb (evt tar ferie?), og jeg blir hjemme, uten lønn eller noe, fram til januar 2010. Da går jeg ut i jobb forhåpentligvis, og småtten i barnehage, mens sambo skal søke om å utsette de resterende 6/5 ukene til januar 2010 og ta disse ut som gradert uttak. Antar at han tar en dag i uka, feks hver mandag :)

Så nå må jeg bare avtale tid med skolen og fikse alt av papirer på at jeg er fulltidsstudent og kommer tilbake etter mine 3+6 uker, og få tatt kopi av UL-terminen, kan uansett ikke sende inn søknaden før om etpar uker, men det skulle visst ikke ta mer enn 2 uker før engangsstønaden er på konto :) Så da blir det shopping av babystæsj tenker jeg! :handle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med ny bil!! :hoppe: Vi har også kjøpt ny bil i dag!!! :tommelsmil: Måtte ha den største stasjonsvogna vi kunne finne, da vi helst skulle hatt plass til både bikkjebur og barnevogn i bagasjen. Endte da opp med en Ford Mondeo stv, da denne etter mål vi har gjort og lest om skal være den største. Kjøpte en 2001-modell, vi da.. Arti med ny bil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg som har alt på stell med hensyn på permisjon! Vi bare utsetter og utsetter, men sjefen min har heller ikke spurt noe...

Gratulerer med ny bil! Vi kjøpte jo leiligheten vår usett, mamma og pappa var på visning, det å bruke nesten to millioner på leilighet sånn vips var jo ikke noe problem! Alle andre billige ting derimot, helt lik som deg, lese på nettet og tester og butikkrunder osv. Tror vi brukte minst ti ganger så lang tid på å kjøpe nytt kjøleskap som på leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...