Gjest Pysepus Skrevet 13. juni 2008 #581 Del Skrevet 13. juni 2008 Gooood tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #582 Del Skrevet 13. juni 2008 Nå sparkes det ordentlig her! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 13. juni 2008 #583 Del Skrevet 13. juni 2008 Nå sparkes det ordentlig her! :rødme: Så herlig da Håper du koser deg masse på tur, det er vel fortjent. Tenk at dette kanskje er deres siste tur alene på mange år. Men dere er jo egentlig ikke alene heller da, men nyt turen var det jeg skulle fram til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 13. juni 2008 #584 Del Skrevet 13. juni 2008 God ferietur og gratulerer med 17 uker og spark i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #585 Del Skrevet 20. juni 2008 Bare kjapt innom for å sjekke mail (avbestille bokklubbøker etc) siden det er trådløsnett her, sitter nå i båten på en marina utenfor Hvar, sola skinner, det er 30+ grader og bare en liten bris i lufta! Skal snart ta "gummibåten" ut og lete etter et flott sted å bade og snorkle litt! Livet er HERRRLIG! Ha en riktig god sommer jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 20. juni 2008 #586 Del Skrevet 20. juni 2008 Høres slett ikke dumt ut Kos deg videre på ferie!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #587 Del Skrevet 30. juni 2008 Da var man hjemme igjen! Dvs. kom hjem natt til søndag, men gårsdagen gikk altfor fort og jeg var altfor sliten til å engang begynne å skrive noe her! Siden dette er en graviditetsdagbok så må jeg nesten begynne med det som omhandler småtten: vi var på ordinær UL i dag! :-D Riktignok var det bare såvidt, og det var ikke langt i fra at jeg kasta ut sambo i dag! Han ringte ti over 12 og fortalte at han var på vei - vi hadde avtalt at han skulle være her rundt 12, timen var 12.30! Jeg var ikke mye blid da han kom hjem 12.24, forsøkte å ringe taxi, men kom ikke igjennom med engang så da måtte jeg bare vente på han... Menmen, jeg kom meg inn på time og sambo rakk mesteparten (han måtte jo parkere bilen). Hadde heldigvis nok tid til å sjekke alt, og alt så finfint ut, var det en veldig aktiv liten krabat jeg har i magen, jordmora brukte endel tid på å få målt alt siden h*n rørte på seg hele tiden! Vi fikk til og med etpar bilder av småtten i profil - det var nemlig ikke så enkelt siden h*n snudde seg bort og tydeligvis ikke ville bli tatt bilde av ...også har h*n nesa til pappan sin, ordentlig spretthoppnese Terminen ble flyttet til 22. november, en dag fram i forhold til mine beregninger (to dager i forhold til legens), og morkaka ligger foran - dvs ikke foran åpningen, men på magen. Rart, for jeg mener gynekologen sa at den lå mot ryggen, men mulig jeg har misforstått? Uansett så har jeg jo kjent liv ganske lenge, så det har ikke hatt så mye å si. Så ferie: Kort fortalt - Kroatia er et herlig ferieland! Og seilferie er den optimale ferietype om man vil oppleve nye steder, være fleksibel i forhold til hvor man drar og ha mulighet til å slippe unna den verste heten! Har i hvertfall hatt to supre uker med fantastisk selskap, , sommer, god mat, (alkoholfritt) øl, bading, seiling, opplevelser og avslapping! Har utrolig mye å fortelle, men jeg må på butikken og deretter lage middag, så det får bli senere Håper dere alle har hatt noen fine uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 30. juni 2008 #588 Del Skrevet 30. juni 2008 Godt å se deg igjen her Høres ut som en kjempefin ferie, herlig med masse liv i magen også. 19 uker allerede også. Hvor blir det av den tida egentlig. Så dere kjønnet da? Eller klarte dere og unngå det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #589 Del Skrevet 1. juli 2008 Nå er jeg så irritert på legen min at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne! Da jeg var på første kontrollen i slutten av april så fikk jeg resept på nye astma og allergimedisiner siden de jeg vanligvis bruker ikke er "fostervennlige". Fredagen før vi dro på ferie så fant jeg ut at jeg kun hadde nok tabletter igjen til ferien + en dag til, men tenkte at det gikk sikkert greit siden jeg haddde det på blåresept og alltids kunne ta ut nye når jeg kom hjem. Etter at jeg kom hjem så merket jeg raskt en forverring i allergien, sikkert noe morsomt som har startet å "kose seg" mens vi var på ferie. Så i går stod jeg i apotekkø i en evighet, mens jeg stod der så la jeg merke til at det ikke stod noen reit på akkurat tablettene, og da det var min tur så var jeg nærmest klar på at jeg mest sannsynlig ikke fikk de ut... Men altså, seriøst? Jeg fikk kun en pakke på 100 tabletter, jeg har dosering på 2 taabletter hver kveld - det er 50 dager! Og legen er fullt klar over at jeg har pollenallergi som gjerne varer til langt uti august, hun har tross alt skrevet ut resepter på annen allergimedisin i flere år nå! Og da jeg ringte legekontoret i dag så måtte jeg nærmest tvinge de til å prøve å få ferdig resepten i dag, det skulle ta 2-3 dager! Fikk tilslutt en avtale om at jeg skal ringe utpå dagen i dag og se om den er ferdig... Men i verste fall så får jeg ikke resepten før torsdag/fredag! Jeg sliter med å puste på kvelden og er tett og sliten resten av dagen, men kvier meg veldig til å ta astmamedisinen som jeg kun skal ta dersom jeg ikke har noe annet valg... De kan nemlig være fosterskadelige... Og jeg har strengt tatt behov for å komme meg på skolen og jobbe med oppgaven min, men sånn som kroppen og hodet er nå så er det ikke noe poeng. Bomullshode og dårlig pust i tillegg til rennende øyne og nese er ikke akkurat noe som får kreativiteten til å flyte! Jeg får gjøre det beste utav det, har noen fagbøker her hjemme jeg kan lese... Og må vaske en maskin til med klær før vi er ajour i forhold til ferien, og rydde opp i bager og snorkelutstyr og annet dill som ligger utover gulvet... Morsom dag ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 1. juli 2008 #590 Del Skrevet 1. juli 2008 Hei Concertina og velkommen hjem! Godt å se deg her igjen. Høres ut som du har hatt en fantastisk tur! Kroatia står absolutt på lista over land jeg vil besøke, men jeg vet ikke helt når det skal bli :klø: Har dere hatt den ferien dere skulle ha denne sommeren, eller blir det mer i august og i høst? Jeg skutta forresten helt på allergipiller etter legens anbefaling. Nå har ikke jeg atsma, men er ganske plaget av pollen. Men du får altså bruke det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #591 Del Skrevet 1. juli 2008 Godt å se deg igjen her Høres ut som en kjempefin ferie, herlig med masse liv i magen også. 19 uker allerede også. Hvor blir det av den tida egentlig. Så dere kjønnet da? Eller klarte dere og unngå det? Heihei Tussi Hadde en super ferie, må kanskje skrive litt mer om den, nå som jeg har begynt å fordøye alle inntrykkene Veldig godt med liv i magen ja, de to siste morgnene så har jeg våknet opp av at det er noen rocker noe vanvittig der inne, og har faktisk kjent spark utenpå... desverre så var det første gangen etter at sambo hadde dratt på jobb, og i morges så utrolig tidlig at jeg ikke fikk meg til å vekke han... Så ikke noe kjønn nei, så det er småttens hemmelighet! Helt slik vi hadde lyst til at det skulle være! Det er heller tvilsomt om vi hadde fått vite kjønn uansett, h*n var ikke mye lysten på å vise seg fram Hei Concertina og velkommen hjem! Godt å se deg her igjen. Høres ut som du har hatt en fantastisk tur! Kroatia står absolutt på lista over land jeg vil besøke, men jeg vet ikke helt når det skal bli :klø: Har dere hatt den ferien dere skulle ha denne sommeren, eller blir det mer i august og i høst? Jeg skutta forresten helt på allergipiller etter legens anbefaling. Nå har ikke jeg atsma, men er ganske plaget av pollen. Men du får altså bruke det? Heihei Aimee Kroatia er fantastisk, men de første årene som kommer blir vel kanskje ikke slik ferie helt gjennomførbart Ikke for det, jeg er overbevist om at man ikke trenger bamseklubb på hotellet for å dra på ferie, men da bør vel ungen være litt større også... Vi skal ha ferie igjen i august, skal ei uke til Spania i bryllup til ei venninne og deretter en langhelg på vestlandet i bryllup til en kompis av sambo. I tillegg så regner jeg med at jeg tar meg en tur til Bartebyen i midten/slutten av juli, onkelen min, "fruen" og de to smårollingene deres (5 og 2,5 år) kommer på besøk til foreldrene mine, så jeg vil gjerne dra opp dit og kose litt med de Jeg bruker Polaramin, som er den gode, gamle typen allergitabletter med rød trekant og det hele, den er så gammel at de vet at den ikke gir fosterskader, og er derfor greit å bruke for gravide. I tillegg så har jeg fått både nesespray og øyedråper som også er gravidvennlig... Jeg får astma mye lettere i pollensesongen, og vanligvis så bruker jeg både forebyggende medisin og ved behov, men det finnes ingen astmamedisiner som er fostervennlige, så jeg har fått en veldig svaksvak medisin (fikk bekreftet fra fødselslegen på Ahus at det var den de "anbefalte") som jeg må kun bruke ved behov... Så jeg holder i sjakk både astma og allergiene med allergimedisinene, og har bare brukt astmamedisinen noen få ganger siden jeg ble gravid. Får jeg ikke puste så får heller ikke babyen oksygen, men så lenge jeg bare er småtett så forsøker jeg å holde meg unna (vanligvis ville jeg tatt medisin, for det er mye mer behagelig å puste skikkelig...). Blæh... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #592 Del Skrevet 3. juli 2008 Da var finværet kommet gitt... og jeg er sjeleglad for at vi har murhus som er svalt og godt Jeg fikk en overdose varme i ferien, og varme her føles litt mer "bortkasta" når man ikke kan hoppe i sjøen og avkjøle seg når man ønsker Ellers så går ting fint, fikk medisin i går så nå begynner det klarne i toppen! Har blitt en lite produktiv uke dette, men jeg får ta det igjen neste uke! Jeg stresser ikke, det gidder jeg ikke Har sittet litt og tittet litt på hva man må ha til babyen, det er jamen meg ikke billig! Og vi har seng og skinnpose, og får vogn av foreldrene mine... Men selv om vi handler endel på steder som IKEA så blir det likevel endel penger! Sambo sammenliknet det med at "første skudd er gratis" siden laginga av babyen var gratis Foreløpig liste: Vogn (må vel titte litt, men liker Teutonia Prestige, da med fashionbag og i helbrunt...) Stelleveske (synes Ju-Ju-Be BeAll ser praktisk ut) Bilsete med base (Maxi Cosi tenker jeg...) Elastisk sjal (Sleepy Wrap eller Mam Eco...sistnevnte er mye finere, men også dyrere...) Mei tai (skal sy selv, må bare få lånt maskin siden min har lagt inn årene...) Madrasser (til liten seng og sprinkelseng) Soveskinn (det fra Nøstebarn er ubehandlet, men oj så dyrt) Dyner (2 str, Høie Allergo er visst bra for barn av allergikere...) Sengetøy (2-3 stk i hver størrelse?) Laken (like mange som sengetøy?) Tisselaken (det har de vel på IKEA ) Helsetepper og bomullstepper Vognteppe (strikke jeg selv! Er vel bare halvveis...har gått litt sakte ) Hengevugge (liker denne slyngevugga, er sikkert ikke et must, men det høres godt ut for babyen...) Stellebordsløsning (vi går for en hjemmesnekra variant med stellematte siden vi ikke har plass til noe annet på badetvårt. Badebalje (den på IKEA funker sikkert?) Babycall (en eller annen, Super Nova? dukker mye opp på finn.no...) Kluter (vaskekluter, gulpekluter osv) Badehåndkle (det har de vel og på IKEA) Bleier (vi ender nok opp med å bruke tøy så vi må handle inn på forhånd) Wetbag (2 stk, til oppbevaring av brukte bleier) Termometer Neglsaks Siklesmekker Uro (sånn med fisker fra IKEA! Den er så søt!) Bamse? Diverse klær... Vurderes: -Ammemadrass? Har fått det anbefalt av etpar venninner, men vet ikke om behovet egentlig er der? -Ammepute? I såfall liker jeg denne fra Purnatur Er sikkert masse annet man bare "må" ha tenker jeg... Dyrt blir det åkke som Har surfet endel rundt på danske barneklærbutikker, det er så mye fint! Og det er jo ikke så mye dyrere enn kjedebutikkene... Har forresten meldt meg på yoga for gravide til høsten! Så fra 1. september så blir det yoga en dag i uka, også tenkte jeg at jeg skulle kjøpe meg klippekort hos pilatessenteret i nærheten og ta gravidtimene deres en gang i uka - hvis jeg i tillegg svømmer 1-2 ganger i uka og er flink til å gå turer så burde det være greit med trening Har i tillegg meldt oss på fødselsforberedende kurs i oktober. Lærer endel pust og avspenningsøvelser, fødesstillinger etc, bygger vel på Lamaze-teknikker (slikt man ser "alle" på amerikanske filmer tar ). Tror det blir bra, jeg aner jo ikke hva jeg går til, så alt som kan forberede meg litt er velkommen! Men nå er det på tide og sove litt, er trøtt! I morgen er det helg igjen, denne uka har flydd! Ha en fortsatt fin torsdagskveld jenter! Også må jeg bare litt for Tussi! Er bare så fantastisk at det endelig klaffa for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #593 Del Skrevet 4. juli 2008 20 uker! Da er vi halvveis!!! Ok... litt skremt nå, det har gått veldig fort! Men klart, vi visste det jo ikke før vi var 4+2 så det har jo bare vært 16 uker hvor vi har visst om det Planene for helga er ganske klare - vi skal tømme det kommende barnerommet og rive panelen... Så må vi bestemme oss for tapet eller malertapet, og farger og... Har alt planlagt sånn løst inne i hodet mitt, men feks fargekode på den grønntonen jeg vil ha senga i er ikke bestemt, veggene blir mest sannsynlig hvite, det er ikke så mye av de siden rommet har to dører og et stort vindu... Har veldig lyst på en tapetsjiraff i grønt på den største veggen, hadde passet fint med resten Gikk på vekta i dag, har gått endel opp i ferien, samlet 3,8 kg siden minimumsvekta mi i uke 14, noe som betyr at jeg fremdeles er 3,2 kg under startvekta mi. Jeg bør nok ikke legge på meg like mye i snitt framover, men samtidig så gjør det ingenting - fortsetter jeg i samme tempo så har jeg lagt på meg 9,5 kg i forhold til startvekt, og det er jo strengt tatt ikke så ille. Så lenge jeg forsøker å spise sunt og fornuftig så er det ikke så mye jeg kan ha å si på vekta uansett... Og jeg nekter å henge meg for mye opp i det! Uansett så ser jeg rimelig gravid ut for tiden, magen er stooor! Fortsetter det i dette tempoet så blir jeg jamen meg svær før småtten skal ut Har rimelig kort overkropp så skal småtten få plass så må h*n vel utvide utover, mamma har hatt kjempemage i alle tre graviditetene, og vi har ganske lik kroppsfasong, jeg er høyere og litt grovere, men ellers så har vi de samme problemene Men nå er det mat! Ha ei fin helg jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 4. juli 2008 #594 Del Skrevet 4. juli 2008 Fin liste du har laget med alle shoppingplanene. Yoga høres jo veldig greit ut. Vurderte det jeg også men siden jeg har fått vondt i bekkenet vet jeg ikke om det egentlig er så smart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 4. juli 2008 #595 Del Skrevet 4. juli 2008 Så utrolig fin liste, den må jeg forhåpentligvis titte litt mer på om noen måneder Tenk at det har gått 20 uker alt ja. Håper virkelig min graviditet går like fort. Og så moro å planlegge barnerom Håper dere får en kjempefin helg med planleggingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #596 Del Skrevet 4. juli 2008 Fin liste du har laget med alle shoppingplanene. Yoga høres jo veldig greit ut. Vurderte det jeg også men siden jeg har fått vondt i bekkenet vet jeg ikke om det egentlig er så smart. Greit med en huskeliste med hva man trenger Jeg kjenner vel også litt i bekkenet, men har foreløpig ingen store plager og håper egentlig det bare er forbigående. Uansett, det står endel om bekkenplager og yoga på sidene til Oslo Yoga (jeg skal ikke trene der men), blant annet dette: "Vår erfaring er at styrking, bevisstgjøring og oppmykning gjennom yoga kan forebygge mot og virke lindrende på bekkenplager. Dersom du har eller får plager mens du går på kurs, er det viktig at du tar det opp med kursholder og får hennes synspunkter på hvilke øvelser du eventuelt skal avstå fra. Ved bekkenplager er det også ekstra viktig å lytte til kroppens signaler og ikke gjøre noe som kjennes vondt eller ikke riktig for din kropp." Så utrolig fin liste, den må jeg forhåpentligvis titte litt mer på om noen måneder Tenk at det har gått 20 uker alt ja. Håper virkelig min graviditet går like fort. Og så moro å planlegge barnerom Håper dere får en kjempefin helg med planleggingen Det går fortere nå som det er sommer og sol, så det går nok fort for deg og etterhvert Er stort sett de første ukene som går tregest... Veldig morsomt å planlegge barnerommet, men det går tregt å pakke ned alt rotet som står der og det er litt arbeid som gjenstår før det blir bra, men Håper dere får en fin helg dere og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 4. juli 2008 #597 Del Skrevet 4. juli 2008 Hmm.. så kjekt da. Jeg tror de skal ha et helgekurs i august, tror jeg skal melde meg på kanskje.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 4. juli 2008 #598 Del Skrevet 4. juli 2008 Du hadde forresten masse fint på lista di. Har sett litt på det nå Likte den slyngevuggen veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #599 Del Skrevet 4. juli 2008 Du hadde forresten masse fint på lista di. Har sett litt på det nå Likte den slyngevuggen veldig godt. Det er utrolig mye fint der ute Jeg synes den slyngevugga er kjempeflott... Så den blir nok kjøpt inn tenker jeg, sikkert ikke nødvendig, men den ser herlig ut og jeg er sikker på at småtten vil sove godt i den... Og vi "må" jo ha noe som småtten kan sove i på dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 5. juli 2008 #600 Del Skrevet 5. juli 2008 Oj, jeg er virkelig imponert over lista di! Du har jammen stålkontroll :-D Også over halvveis nå da Du har ikke planer om å dele magebilder med oss, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå