Coxy Skrevet 5. juni 2008 #561 Del Skrevet 5. juni 2008 Koseligere å være gravid enn feit!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 5. juni 2008 #562 Del Skrevet 5. juni 2008 Høh! For første gang så ser jeg faktisk mer gravid ut enn feit! :gjeiper: Får håpe det holder seg sånn nå som vi skal på ferie om en uke, jeg liker tanken på å se gravid ut i bikini i stedenfor feit i bikini Koseligere å være gravid enn feit!!! Myyye koseligere å være gravid enn feit :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #563 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) 16 uker!!! Dette går kjempefort!! I følge babyverden.no så vil mageboeren i løpet av denne uka veie 135 gram og være 11,5 cm fra hode til stump, med en full lengde på 16 cm! Det begynner jo å bli størrelse på småtten! :-D Kjenner fremdeles litt "dult" nå og da når jeg kjenner etter, så jeg tror jeg har kjent babyen, men jeg gleder meg til tvilen er borte og det er litt sterkere Det kommer vel kan jeg tenke meg! Gikk på vekta i dag, 400 gram opp! Matlysten har kommet tilbake så da er det vel ikke så rart at vekta går opp, men jeg bør vel være litt mer påpasselig på hva jeg putter i meg - det trenger jo ikke å gå *så* fort opp Men, fortsetter jeg å gå opp 400 gram i uka så er det likevel 15,5 uke til jeg er på startvekt... Og da er jeg jo over 31 uker på vei så jeg skal vel ikke klage Men nå skal håret farges, bagen pakkes og vi skal kjøre de nesten 50 milene til Bartebyen i strålende solsteik, 28 grader (det er i hvertfall meldt det) og null air condition! Yes! dette blir morsomt Og Monica85 og Pysepus - godt dere er enige Ha en flott helg jenter! Nyt varmen og , det skal visst bli litt dårligere til uka! Endret 6. juni 2008 av Concertina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 6. juni 2008 #564 Del Skrevet 6. juni 2008 Her er det steik så det holder, så velkommen hit Så koselig med å kjenne små dult, det er en sær og fin følelse :-D Og mageboeren begynner å få litt størrelse på seg nå ja, tenk så mye de vokser i forhold til seg selv hver uke. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 6. juni 2008 #565 Del Skrevet 6. juni 2008 Morsomt med dult da.. Kos dere masse i bilen, med håret til alle kanter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 6. juni 2008 #566 Del Skrevet 6. juni 2008 Høh! For første gang så ser jeg faktisk mer gravid ut enn feit! :gjeiper: Får håpe det holder seg sånn nå som vi skal på ferie om en uke, jeg liker tanken på å se gravid ut i bikini i stedenfor feit i bikini Så sant, så sant! Jeg rekker vel ikke å få noe mage før bikinisesongen er over. Det blir verre neste sommer når jeg tenker meg om, med en mage full av strekkmerker og løst skinn. Yummy. Kanskje det blir badedrakt neste sommer 16 uker!!! Dette går kjempefort!! I følge babyverden.no så vil mageboeren i løpet av denne uka veie 135 gram og være 11,5 cm fra hode til stump, med en full lengde på 16 cm! Det begynner jo å bli størrelse på småtten! :-D Kjenner fremdeles litt "dult" nå og da når jeg kjenner etter, så jeg tror jeg har kjent babyen, men jeg gleder meg til tvilen er borte og det er litt sterkere Det kommer vel kan jeg tenke meg! Men nå skal håret farges, bagen pakkes og vi skal kjøre de nesten 50 milene til Bartebyen i strålende solsteik, 28 grader (det er i hvertfall meldt det) og null air condition! Yes! dette blir morsomt Ha en flott helg jenter! Nyt varmen og , det skal visst bli litt dårligere til uka! Shiiiiit - 16 uker allerede!! Gratulerer! Vet du hva? Det svangerskapet ditt bare flyyyyr avgårde! Tenk at plomma har blitt 16 cm da. Hmm.. Da er h*n vel kanskje større enn en plomme? Hva skal vi kalle den da? Hva kaller dere den? Vi sier foreløpig cella eller bønna. Må være herlig å kjenne liv. Gleder meg til den dagen. Det er jo faktisk ikke lenge til du skal på ordinær UL heller nå? Blir det etter ferien din sikkert? Håret farges? Javel, hvilken farge? God tur i bil uten aircondition! Der er vi også om noen timer, bortsett fra at vi reiser motsatt vei. Hils Trondheim fra meg og ha en gooood helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 6. juni 2008 #567 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) :juhu: 16 UKER :juhu: God tur i helga!!!! Håper det ikke blir altfor ille i bilen... Endret 6. juni 2008 av Monica85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Alwa~ Skrevet 6. juni 2008 #568 Del Skrevet 6. juni 2008 God tur og gratulerer med 16 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #569 Del Skrevet 10. juni 2008 Her er det steik så det holder, så velkommen hit Så koselig med å kjenne små dult, det er en sær og fin følelse Og mageboeren begynner å få litt størrelse på seg nå ja, tenk så mye de vokser i forhold til seg selv hver uke. God helg Var fint i Bartebyen så jeg koste meg i hvertfall masse :-D Veldig koselig med dult, det er fremdeles såpass lett at jeg må som oftest kjenne etter for at jeg skal få det med meg, men innimellom så kommer det noe litt hardere! Tror h*n turner godt rundt inni der Er ganske vanvittig å tenke på at da jeg var på UL så veide h*n max 10 gram - nå veier h*n 135 gram! Det er jo bare på noen uker! :-D Morsomt med dult da.. Kos dere masse i bilen, med håret til alle kanter Veldig morsomt! :-D Og jeg så sikkert lekker ut i det jeg gikk utav bilen i Trondheim Så sant, så sant! Jeg rekker vel ikke å få noe mage før bikinisesongen er over. Det blir verre neste sommer når jeg tenker meg om, med en mage full av strekkmerker og løst skinn. Yummy. Kanskje det blir badedrakt neste sommer Shiiiiit - 16 uker allerede!! Gratulerer! Vet du hva? Det svangerskapet ditt bare flyyyyr avgårde! Tenk at plomma har blitt 16 cm da. Hmm.. Da er h*n vel kanskje større enn en plomme? Hva skal vi kalle den da? Hva kaller dere den? Vi sier foreløpig cella eller bønna. Må være herlig å kjenne liv. Gleder meg til den dagen. Det er jo faktisk ikke lenge til du skal på ordinær UL heller nå? Blir det etter ferien din sikkert? Håret farges? Javel, hvilken farge? God tur i bil uten aircondition! Der er vi også om noen timer, bortsett fra at vi reiser motsatt vei. Hils Trondheim fra meg og ha en gooood helg! Hilste Trondheim jeg, skulle hilse så masse tilbake! Det kan jo hende vi er heldige og slipper unna både løshud og strekkmerker? Vi kan jo leve i håpet? Ellers så er det mye fint i badedrakter Helt enig i at tida går sinnsykt fort! H*n begynner jo å bli stor jo! men enda så er det nå noen uker til vi treffes, heldigvis! Ikke er h*n klar fysisk og jeg tror ikke jeg er helt klart psykisk Vi bytter vel litt på, går mye i småtten eller spirelille eller spiren eller mageboeren, kjært barn har mange navn osv! Skal på UL etter ferien ja, 30. juni har jeg time, så det blir spennende! Er 19+3 da, så småtten er nok ganske så stor da Ikke veldig spennende farge, men det ble jevnere i hvertfall. Evigheter siden sist, så min kommunegrå farge begynte å titte litt opp og det ser litt kjipt ut sammen med den kobberrøde jeg hadde Så nå er det hele litt mer dempet, tonet håret med "mørk blond", heldigvis skinner rødfargen igjennom og det ser egentlig ganske naturlig ut... Skal putte i noen striper i løpet av uka, så er jeg klar for sommerferie! :-D 16 UKER God tur i helga!!!! Håper det ikke blir altfor ille i bilen... takk Det ble faktisk ikke så ille God tur og gratulerer med 16 uker Takk vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 10. juni 2008 #570 Del Skrevet 10. juni 2008 16 cm er vel omtrent som en asparges... Ihvertfall ingen plomme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 10. juni 2008 #571 Del Skrevet 10. juni 2008 Vi bytter vel litt på, går mye i småtten eller spirelille eller spiren eller mageboeren, kjært barn har mange navn osv! Skal på UL etter ferien ja, 30. juni har jeg time, så det blir spennende! Er 19+3 da, så småtten er nok ganske så stor da Ikke veldig spennende farge, men det ble jevnere i hvertfall. Evigheter siden sist, så min kommunegrå farge begynte å titte litt opp og det ser litt kjipt ut sammen med den kobberrøde jeg hadde Så nå er det hele litt mer dempet, tonet håret med "mørk blond", heldigvis skinner rødfargen igjennom og det ser egentlig ganske naturlig ut... Skal putte i noen striper i løpet av uka, så er jeg klar for sommerferie! :-D Kjært barn HAR mange navn, det er helt sant! Apropos navn, har dere snakket noe mer om det? Husker vi snakket om det for lenge siden, men ting har kanskje skjedd siden det? Jeg har også hatt kobberrødt hår! Elsket det, men ble så lei av å opprettholde det hele tiden. Er mellomblond nå, med bleika striper. Liker den mer den naturlige looken nå som jeg er noen år eldre. Det skal nemlig sies at jeg var 18 år og gikk i mormors lammeskinnskåpe fra -55 da jeg hadde rødt hår Jeg har hørt litt forskjellig når det kommer til farging av hår når man er gravid. Er det bra eller ikke? Og påvirker hormonene resultatet? Kjenner jeg er skeptisk til å bruke kjemikaler når jeg er gravid. Hva tenker du om det? 16 cm er vel omtrent som en asparges... Ihvertfall ingen plomme! Veldig spesiell unge dersom den er formet som en plomme nå ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #572 Del Skrevet 10. juni 2008 Da var man hjemme igjen! Dvs jeg har jo vært hjemme siden søndag Turen til Trondheim gikk over all forventning, det var varmt, men vi pakket kjølebagen full av vannflasker og hadde i tillegg noen flasker som var nedfryst på forhånd, så det gikk greit. Drakk vel flere liter vann på vei opp, og måtte da også på do ørten ganger, litt dårlig blære for tiden Vi kom fram i rett tid, fikk skravla med foreldrene mine og spist grillet laks og kost oss i sola På lørdagen var vi først innom et vennepar som har verdens nydeligste 1,5-åring! Så skjønn! Så koste oss med iskaffe i sola og bare nøt livet! Fikk med meg noen gravidbukser og en shorts, kjempekjekt! Foreløpig er ene buksa altfor stor, og gravidshortsen er for stor over magen, men passer ellers, så med en topp over så går det bra Utpå ettermiddagen så bar det avgårde til besteforeldrene mine, de bor i ei bygd ca 1,5 times kjøring unna Trondheim. De hadde ingen aning om at vi skulle komme, så de ble veldig overrasket! Vi kjørte maxitaxi opp til et sted, skal bli seminarsenter elns, hvor kusina mi er kjøkkensjef - koste oss ute i sola med en øl (alkoholfri for mitt vedkommende) før det ble 4-retters middag! Fantastisk god mat! Først en lakse-og rekemousse m/toast, så skogsoppsuppe, hovedretten var marinert oksefilet med noe grønnsaker, fløtegratinerte poteter og en nyyydelig saus, og deretter min bestefars favorittdessert: crème brûlée med bær Kjente litt suget etter rødvin til hovedretten, men det var godt med Munkholm også Pappa holdt tale, vi fikk overrakt gaven (et album fullt av bilder av dem selv, barn og barnebarn... og et av UL-bildene våre ble og med!, besteforeldrene mine var så rørte at de ikke klarte å si et ord! Ordentlig koselig! Resten av kvelden ble tilbragt hos besteforeldrene mine, masse skravling Søndag starte vi hjemover midt på dagen, var en kort tur innom venneparet vårt igjen (jeg måtte på do allerede så det passet fint ), deretter måtte vi finne en søndagsåpen butikk for å få kjøpt litt snacks til turen nedover - og siden et annet vennepar av oss bor rett over veien der så måtte vi jo ringe på døra de ble litt overrasket gitt! Men vi fikk den gode nyheten - de flytter til Oslo i august! Visste de hadde lyst til å flytte, men ikke at det kom til å skje på denne siden av jula! Superkoselig i hvertfall! :-D Turen hjem var lang og kjedelig, men heldigvis ikke så varm! I dag er jeg hjemme fordi Get skal prøve å fikse TV til oss - igjen! Vi har ikke hatt TV på over en måned, savner det egentlig ikke så mye, men vi må jo ha TV... det blir jo høst en gang... Men gjett at vi skal kreve å få installasjonen gratis! Betaler vitterlig ikke for noe som de ikke har klart å gjøre når de skulle! Men, må shine litt her før det kommer noen, holder på å pakke til Kroatia-turen og det er fullt kaos her! ha en flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #573 Del Skrevet 10. juni 2008 16 cm er vel omtrent som en asparges... Ihvertfall ingen plomme! Tror det er en veldig spesiell unge hvis den er formet som en asparges også Kjært barn HAR mange navn, det er helt sant! Apropos navn, har dere snakket noe mer om det? Husker vi snakket om det for lenge siden, men ting har kanskje skjedd siden det? Jeg har også hatt kobberrødt hår! Elsket det, men ble så lei av å opprettholde det hele tiden. Er mellomblond nå, med bleika striper. Liker den mer den naturlige looken nå som jeg er noen år eldre. Det skal nemlig sies at jeg var 18 år og gikk i mormors lammeskinnskåpe fra -55 da jeg hadde rødt hår Jeg har hørt litt forskjellig når det kommer til farging av hår når man er gravid. Er det bra eller ikke? Og påvirker hormonene resultatet? Kjenner jeg er skeptisk til å bruke kjemikaler når jeg er gravid. Hva tenker du om det? Huff, navn? Vi har ikke kommet så langt... Har ikke tenkt noe mer over det side sist, og jeg tror det kommer til å ligge litt til... Synes det er supervanskelig, masse fine navn, men slettes ikke så mange jeg kan tenke meg å gi min egen unge... Jeg ser faktisk veldig naturlig ut med kobberrødt hår (ikke fullt så naturlig med knallrødt som jeg hadde en periode ), har fargene til det rett og slett. Er lys i huden, grønne øyne og lyse vipper/bryn, så jeg passer med ganske så rødt hår Jeg bekymrer meg ikke over fargingen, har alltid god lufting når jeg farger håret, og gravide frisører farger jo hår... Nå tonet jeg det sist, så det er ikke like sterkt (bla. ingen ammoniak), og kommer sikkert til å gjøre det samme framover. Men hormonene kan jo påvirke resultatet, men jeg merket ikke noe til det nå i hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #574 Del Skrevet 10. juni 2008 Pokkerpokkerpokker! Jeg skulle flytte litt på stuebordet... det ene settet med ben er litt løse, men at de var så løse trodde jeg ikke! Kollapset totalt! Heldigvis ingenting som knuste, men det var vann overalt! Og jeg er ikke helt sikker på om vi får fikset det igjen... Æsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #575 Del Skrevet 11. juni 2008 vanskelig å komme seg opp om morgenen for tiden! Skal tusle på skolen nå, blir vel det til ganske så sent tenker jeg... Har veiledning på fredag og har en god del ting som må komme seg fra hodet mitt og ned på papir innen den tid Vi har endelig fått TV! Og det er helt vanvittig at ikke noen har visst hvorfor vi ikke har hatt signaler - det har nemlig ikke blitt gravd ned noen kabel til oss, og da er det vanskelig å få signaler gitt Jeg nekter å betale for installasjonen - vi har ikke hatt TV på over en måned og det er helt og holdent deres feil. Har begynt å pakke nå, er litt nervepirrende å pakke til en slik ferie, aner jo egentlig ikke hva vi trenger å ha med oss! Men alt fra bikini til regntøy er foreløpig på lista, også satser vi på pent vær... Dog er det bare meldt 22 grader og overskyet (med mulighet for regn) på lørdag og søndag, så kjempevarmt er det ikke. Men det ser ut til at det skal bli varmere utover uka, både i Dubrovnik og Split (og vi skal være et sted innimellom), så ille blir det nok ikke Håper dere får en fin onsdag, nå er det snart helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 11. juni 2008 #576 Del Skrevet 11. juni 2008 Stakkars stuebordet ditt. Men bra tv-en endelig er i orden. De er utrolig amatører noen gangen, men det ordner seg som regel til slutt. Så gøy og pakke til tur, når er det dere reiser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #577 Del Skrevet 11. juni 2008 Tror vi skal klare å redde stuebordet, men det får bli etter ferien... må få litt hjel til å borre nye hull til skruer etc (i en vinkel!), så det gjør jeg ikke alene - men har heldigvis en kompis som er møbeldesigner så jeg får betale han noen hundrelapper så ordner det seg nok Vi drar på lørdag! Det er jo bare noen dager til... Skummelt nok Har en liten liste med ting som må handles før vi drar, men må ta det på fredag, får ikke penger før da... Ellers så er det merkelig å pakke til ferie i BAG! Men vi skal jo på båt, så koffert er ikke akkurat egnet Heldigvis hadde mamman til sambo etpar store bager, så en bag hver og sekk på ryggen så skal vi vel få med oss alt pikkpakket! Men nå må jeg jobbe litt, brukte over en time til skolen i dag - toget var 25 min forsinket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 13. juni 2008 #578 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg ønsker deg en skikkelig god tur og god sommer! Håper dere får fint vær og snille bølger på veien. Pass på deg selv og aspargisplomma Gleder meg til å høre om hvordan du har hatt det! Mange klemmer fra Aimee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 13. juni 2008 #579 Del Skrevet 13. juni 2008 Aspargesplomme nå faktisk! God tur!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #580 Del Skrevet 13. juni 2008 Først: 17 uker!! I løpet av denne uka vil mageboeren være 12 cm fra hode til stump, 17 cm i full lengde, og veie hele 180 gram! :-D Er bare litt kjapt innom, har egentlig ikke tid! Er ikke helt ferdig å pakke og huset ser fremdeles ut som et bomba horehus Og det gjør faktisk noe, mamma og pappa skal overnatte her ei natt mens vi er på ferie, så det bør se greit ut I går og i dag så har jeg shoppet at vi trengte, helt latterlig, jeg har brukt over 1500 kr på slikt... Føler ikke jeg har handla så mye heller men bare solkrem, after sun, paracet og støttestrømper ble jo 450 kr! Og når jeg i tillegg har kjøpt fotobag (hadde bare softcase fra før...), enda en bikini, etpar singletter, mammashorts, en ny "topp" (jeg har gitt opp å kjøpe bher, har vokst ut av den jeg kjøpte for noen uker siden...), et skjerf og ankelsokker til både meg og min kjære så går det litt penger likevel... Fant plutselig ut at vi må betale depositum på båten - de pengene får vi jo igjen, men 3200 kr er mye penger når man ikke får feriepenger før neste fredag Menmen, det ordner seg vel, og vi har jo penger nok til å klare oss helt fint fram til feriepengene kommer, får bare la være storshoppe Jeg ønsker deg en skikkelig god tur og god sommer! Håper dere får fint vær og snille bølger på veien. Pass på deg selv og aspargisplomma Gleder meg til å høre om hvordan du har hatt det! Mange klemmer fra Aimee Aspargesplomme nå faktisk! God tur!! Dere er nå søte! Jeg skal passe på, og pappan passer nok veldig godt på kjenner jeg han rett! :-D Håper dere får en fin sommer dere og! Så kommer jeg med en liten oppdatering om etpra uker og litt! :-D Nå er det på tide å rydde huset og pakke ferdig! Flyet går i morgen tidlig, halv 7! Så vi må opp midt på natta! Jaja Kos dere jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå