Gjest ¤bella¤ Skrevet 15. mai 2008 #501 Del Skrevet 15. mai 2008 Tror ikke du bør bekymre deg enda. Barnet tar den næringen den trenger, og h*n veier jo ikke akkurat så mye enda, ei heller morkaken. Men du som ikke akkurat er overvektig bøe nok legge på deg noen kilo etterhvert, når barnet blir større, mer forstervann og større morkake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #502 Del Skrevet 15. mai 2008 Tror ikke du bør bekymre deg enda. Barnet tar den næringen den trenger, og h*n veier jo ikke akkurat så mye enda, ei heller morkaken. Men du som ikke akkurat er overvektig bøe nok legge på deg noen kilo etterhvert, når barnet blir større, mer forstervann og større morkake Bekymrer meg vel ikke egentlig, vet jo at babyen tar til seg det den trenger, men kiloene renner liksom av meg... Er så uvant Jaja, jeg har noen kilo å gå på, er ikke så smal som du får det til å høres ut som Men joda, jeg bør vel gå litt opp etterhvert, men det kommer nok, har jo enda endel uker igjen på å gå opp i vekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 15. mai 2008 #503 Del Skrevet 15. mai 2008 Ikke noe å beskymre seg for Det kommer nok skal du se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. mai 2008 #504 Del Skrevet 15. mai 2008 Er visst lenge siden jeg har titta innom dagboka di nå! Nå var det visst på tide å komme innom her med litt og en og en stor så du kan få lagt på deg litt! Fra spøk til alvor, det går sikkert bra! Er jo mange som går ned litt i begynnelsen av svangerskapet! Du blir nok tidsnok trillrund skal du se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 15. mai 2008 #505 Del Skrevet 15. mai 2008 Er ikke så veldig husmoremnet egentlig, vasking og rydding og slikt er ikke min sterkeste side, men mat kan jeg lage! Jordbær- og mangosalsaen var supergod! Skikkelig frisk og passet veldig godt med grillmat (skal visst passe godt med spekemat og... men slikt kan jo ikke vi spise... Yey! Vi! Grattis så masse her og!! ) Det var utrolig å se den lille, helt merkelig å se at jeg faktisk har en hel baby i magen! Den så jo ut som en baby! Ikke allverdens stor men med fingre og tær og... *smelt* Godt å vite at de graviditetstestene for engangskyld kom til godt bruk Anbefales uansett! Syntes det hørtes litt rart ut med løk, men det smakte supert! :-D Skal absolutt prøve den, ja! Skal ha med et stk tilbehør til grillfest på lørdag, så tror jeg skal prøve den. Hørtes utrolig digg ut!!! Og ja, virkelig stas å være med i de gravides rekker, ENDELIG!!! Blir ikke så uvant å holde seg unna de tingene gravide ikke bør spise, da, for jeg har jo "trent" 2 uker i måneden i over et år Bare gled deg til ordinær UL, da får du se enda mer!!! Hum... Bør jeg bekymre meg når vekta bare går nedover? Har gått ned nesten 6 kg siden jeg testet positivt... Riktignok så har jeg ikke like mye matlyst som før men... Det er mange som går ned eller ikke går opp i starten pga kvalme og manglende matlyst, så det ville jeg ikke bekymret meg over. Det er sant som de andre sier her at den lille tar til seg det h*n trenger uansett. Det øker nok kjapt på nå når kvalmen forhåpentligvis snart slipper taket! God kveld til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #506 Del Skrevet 16. mai 2008 13 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 16. mai 2008 #507 Del Skrevet 16. mai 2008 Grattis med 13 uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 16. mai 2008 #508 Del Skrevet 16. mai 2008 Jippi - 13 uker!! Håpe-håper-håper det ikke blir mer enn 15 uker mellom oss! Hva er planene for 17 mai da? Bunad, bukse eller skjørt? Var nettopp inne på yr.no, det er meldt 3 grader BRRR! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 16. mai 2008 #509 Del Skrevet 16. mai 2008 :hoppe: :hoppe: 13 uker jo :hoppe: :hoppe: Kan ikke skjønne hvordan tida kan gå så utrolig fort. Kjennes ut som det var forrige uke du testa positivt nesten jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 16. mai 2008 #510 Del Skrevet 16. mai 2008 Kan ikke skjønne hvordan tida kan gå så utrolig fort. Kjennes ut som det var forrige uke du testa positivt nesten jo. Ja, det er helt utrolig hvor fort tida gikk nå! Sol, sol - kom tilbake! Det må da være den som gjør at timene flyr av gårde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #511 Del Skrevet 16. mai 2008 Ikke noe å beskymre seg for Det kommer nok skal du se. Bekymrer meg vel egentlig ikke, er bare så merkeelig hvor lett disse kiloene sitter! Er visst lenge siden jeg har titta innom dagboka di nå! Nå var det visst på tide å komme innom her med litt og en og en stor så du kan få lagt på deg litt! Fra spøk til alvor, det går sikkert bra! Er jo mange som går ned litt i begynnelsen av svangerskapet! Du blir nok tidsnok trillrund skal du se! Hehe, is er godt! Popcorn og avogtil, sjokolade takler jeg ikke! Jeg som var sjokoman før jeg ble gravid har knapt smakt sjokolade på 10-11 uker Jeg skal vel bare være glad for at jeg ikke legger på meg med engang, det kan bli mange kilo det i løpet av 40 uker Og ja, virkelig stas å være med i de gravides rekker, ENDELIG!!! Blir ikke så uvant å holde seg unna de tingene gravide ikke bør spise, da, for jeg har jo "trent" 2 uker i måneden i over et år Bare gled deg til ordinær UL, da får du se enda mer!!! Det er mange som går ned eller ikke går opp i starten pga kvalme og manglende matlyst, så det ville jeg ikke bekymret meg over. Det er sant som de andre sier her at den lille tar til seg det h*n trenger uansett. Det øker nok kjapt på nå når kvalmen forhåpentligvis snart slipper taket! God kveld til deg! Flink du har vært som har "trent" slik da! Tror nok jeg var litt mer slepphendt før jeg fikk positiv test enn jeg er nå, men det gikk nå bra Gleder meg masse til ordinær UL ja, det blir morsomt å se at h*n er større :-D Og jeg blir vel tidsnok svær så jeg bør vel være glad til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #512 Del Skrevet 16. mai 2008 Grattis med 13 uker!! Takk!! Jippi - 13 uker!! Håpe-håper-håper det ikke blir mer enn 15 uker mellom oss! Hva er planene for 17 mai da? Bunad, bukse eller skjørt? Var nettopp inne på yr.no, det er meldt 3 grader BRRR! Håper heller ikke det blir mer enn 15 uker! Jeg krysser fingre anmass her! Forsåvidt, har det klaffet nå så er det jo ikke mer enn 11-12 uker mellom oss, regner jo fra første dag i siste mens Mange planer for 17. mai faktisk, til tross for kjipt vær... Bunaden prøvde jeg her om dagen og den passer, må bare skylle opp skjorte i kveld og stryke den. Burde vært og kjøpt meg et hvitt sett med ullundertøy til å ha under... det blir kaldt ellers! Vi skal spise frokost med min kjære svigerinne, deretter en tur i kirka, så er det barnetog fra nærmeste barneskole klokken 12... På ettermiddagen skal sambo mekke middag, eneste jeg har tenkt å lage er kake (jeg ble så sliten av matlagingen forrige uke så jeg klarer ikke det en gang til), men kake må man ha! Det er jo 17. mai, og sambo har bursdag dagen etterpå Enn dere da? :hoppe: :hoppe: 13 uker jo :hoppe: :hoppe: Kan ikke skjønne hvordan tida kan gå så utrolig fort. Kjennes ut som det var forrige uke du testa positivt nesten jo. Det går superfort jo! Helt merkelig! Ja, det er helt utrolig hvor fort tida gikk nå! Sol, sol - kom tilbake! Det må da være den som gjør at timene flyr av gårde? Men ja, jeg tror det må være sola! Tiden går mye fortere når det er lyst og koselig enn mørkt og trasig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #513 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Denne uka har vært kjip! Jeg har kastet opp flere ganger hver dag, i dag var ikke noe unntak... Blæh! Og man føler seg ekstra snasen når man kaster opp på yttersida av legekontoret! Jaja, det blir vel lys i tunnelen etterhvert. Har noen gode nyheter: sambo har fortalt det på jobb, og sagt han blir borte i 26 uker fra nyttår av - og de syntes det var helt greit! :-D Altså, misforstå meg rett, han har jo rett på det etc, men det kan jo alltids komme en sur kommentar når man forteller slikt, men der var det bare gratulasjoner og de var glad han fortalte det så tidlig i forhold til vikarer og nyansettelser. I tillegg så får han lønna utbetalt av arbeidsgiver under permisjon (= fulle feriepenger i 2010!), han får visstnok lønn i de to ukene han har perm i forbindelse med fødselen OG de dekker visst over 6G! (riktignok så tjener han ikke *så* mye over 6G, men alle monner drar!). Greit å ha alt dette på plass i hvertfall De tre siste ukene han har rett på tenker han å ta ut som fleksibelt uttak 1 dag i uka når jeg begynner i jobb... altså når lille mageboer begynner i barnehage Men nå må jeg ut en tur - min kjære har bursdag på søndag så jeg må finne på en fin gave til han OG hvis det blir 3 grader så trenger jeg hvitt ullundertøy! til å ha under bunaden! Ha en fin 17.mai-helg! Endret 16. mai 2008 av Concertina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 16. mai 2008 #514 Del Skrevet 16. mai 2008 Kjedelig at du har vært dårlig da. Men så utrolig bra at jobben til pappaen er så ålreite da. tenk at du er mamma om 6 måneder. Det er jo alltid hyggelig at folk gjør ting med glede, selv om de må. Er det forskjellen på å få lønn gjennom arbeidsgiver? Det er jo skikkelig urettferdig for de som ikke får det. Hvordan blir det avgjort hvem som får lønna fra hvem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #515 Del Skrevet 16. mai 2008 Kjedelig at du har vært dårlig da. Men så utrolig bra at jobben til pappaen er så ålreite da. tenk at du er mamma om 6 måneder. Det er jo alltid hyggelig at folk gjør ting med glede, selv om de må. Er det forskjellen på å få lønn gjennom arbeidsgiver? Det er jo skikkelig urettferdig for de som ikke får det. Hvordan blir det avgjort hvem som får lønna fra hvem? Litt skummelt å tenke på at jeg er mamma om 6 måneder Det er liksom ikke så lenge til... Væææh! Eneste forskjellen er at får man lønn gjennom arbeidsgiver så får man feriepenger for hele perioden man er i permisjon (altså utbetalt året etter) - får man den utbetalt av NAV så får man kun for 12/15 uker... Arbeidsgiver kan velge å forskuttere lønn under permisjon, dette står i såfall i arbeidsavtalen mellom bedriften og den ansatte. Alle statlige foretak gjør det slik (innarbeidet i tariffavtalen såvidt jeg har forstått), og i større selskaper er dette vanlig... Hvis jeg forklarte det på en lett måte nå? ---- Er rimelig skutt nå, har vært på storsenteret og shoppet gave til sambo! Lite gjennomtenkt...dvs jeg hadde en ide til gave for flere måneder siden, men måtte vente til jeg fikk penger - tror du ikke jeg glemte hele greia? *sukk* Jaja, får kjøpe litt fotoutstyr til han i sommerferiegave elns... Var og titta på fotobutikkene, men det er jo styggdyrt i forhold til på nett, så det var ikke veldig aktuelt nei! Så da ble det en sånn litt-av-hvert-gave: linskjorte, kortholder (det trenger han VELDIG!), boxer, lyse sokker (han har bare svarte ) og National Banks-cden... Er ikke helt fornøyd, men... Også får han selvsagt bursdagskake i tillegg Det er vel greit nok, men det hadde vært kulere med UV-filter/noe annet filter, fotosekk og diverse annet snacks til kameraet... Men nå må jeg bake kake gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 16. mai 2008 #516 Del Skrevet 16. mai 2008 Da skjønte jeg det litt. Tør ikke å spørre på jobb før det eventuelt er noe, men er jo ganske stort firma, så vil tro jeg får lønn via de egentlig. Syns det hørtes ut som en fin gave jeg, uv filter er vel ikke så dyrt, men kanskje billigere på nett. Lurer på om jeg kanskje skal kjøpe ny linse til samboer, han har bursdag i begynnelsen av måned. Men da må vi ha større veske også, og bare det er jo svindyrt. Så kan det være litt sommergave til oss begge også, i og med at vi ikke reiser på noe ferie nå i sommer. Akkurat satt kake i ovnen jeg, så nå er det bare å vente. Gå i kjøleskapet og finne meg en Smirnof Ice og kose meg litt, el er jo ikke før til uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #517 Del Skrevet 16. mai 2008 Da skjønte jeg det litt. Tør ikke å spørre på jobb før det eventuelt er noe, men er jo ganske stort firma, så vil tro jeg får lønn via de egentlig. Syns det hørtes ut som en fin gave jeg, uv filter er vel ikke så dyrt, men kanskje billigere på nett. Lurer på om jeg kanskje skal kjøpe ny linse til samboer, han har bursdag i begynnelsen av måned. Men da må vi ha større veske også, og bare det er jo svindyrt. Så kan det være litt sommergave til oss begge også, i og med at vi ikke reiser på noe ferie nå i sommer. Akkurat satt kake i ovnen jeg, så nå er det bare å vente. Gå i kjøleskapet og finne meg en Smirnof Ice og kose meg litt, el er jo ikke før til uka Såvidt jeg har fått med meg så utbetaler de fleste store firma lønn under permisjon, men klart... ikke alle. Men det bør stå i personalhåndboka di. UV-filter koster ikke allverdens, men polariseringsfilter koster flesk... dvs, kjøper man via ebay er det pillig! Så det blir bestilt når gubben får lønn, eneste grunnen til at vi ikke har kjøpt noe enda er forglemmelse... Vi må ha ny veske, dvs sambo vil ha sekk, så det må vel kjøpes før vi skal på ferie, så nå får han vel i pose og sekk Hva slags kake baker du? Jeg har tatt meg litt vann over hodet og begynt på en fænsi en... og i dag vil ikke eggehvitene bli stive, tror det er litt varmt på kjøkkenet, så sambo måtte en tur på Kiwi og handle egg jaja, den blir sikkert god, masse sjokolade og smør og nøttebunn og kaffe og... Kos deg med Smirnofen, foreløpig så savner jeg ikke alkohol... men spør meg i morgen når vi skal spise, da kjenner jeg nok suget etter et glass rødvin jaja, det er godt med farris og Noen her som "ser" godt forresten? Jeg finner ikke flaggene våre, husker jeg samlet alle for en tid tilbake, rullet de opp og la de et lurt sted for at det skulle være lett å finne til 17. mai... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 16. mai 2008 #518 Del Skrevet 16. mai 2008 Godt å få på plass permisjonspengene ja, har du regnet ut hvor mye dere får hver måned også? Vi har ikke engang bestemt oss for hvordan vi skal dele, og jobben min har ikke bestemt seg for hva som er grunnlag for fødeslespenger. Mye styr, men det ordner seg nok til slutt. Jeg var også kjempekvalm i uke 13, det var da jeg ble sykemeldt og bare lå i sengen og knapt klarte å puste uten å spy. Nå er det mye bedre, uke 14 er visst magisk i følge legen min. Det er vel ikke annet å gjøre enn å holde ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 17. mai 2008 #519 Del Skrevet 17. mai 2008 Såvidt jeg har fått med meg så utbetaler de fleste store firma lønn under permisjon, men klart... ikke alle. Men det bør stå i personalhåndboka di. UV-filter koster ikke allverdens, men polariseringsfilter koster flesk... dvs, kjøper man via ebay er det pillig! Så det blir bestilt når gubben får lønn, eneste grunnen til at vi ikke har kjøpt noe enda er forglemmelse... Vi må ha ny veske, dvs sambo vil ha sekk, så det må vel kjøpes før vi skal på ferie, så nå får han vel i pose og sekk Hva slags kake baker du? Jeg har tatt meg litt vann over hodet og begynt på en fænsi en... og i dag vil ikke eggehvitene bli stive, tror det er litt varmt på kjøkkenet, så sambo måtte en tur på Kiwi og handle egg jaja, den blir sikkert god, masse sjokolade og smør og nøttebunn og kaffe og... Kos deg med Smirnofen, foreløpig så savner jeg ikke alkohol... men spør meg i morgen når vi skal spise, da kjenner jeg nok suget etter et glass rødvin jaja, det er godt med farris og Noen her som "ser" godt forresten? Jeg finner ikke flaggene våre, husker jeg samlet alle for en tid tilbake, rullet de opp og la de et lurt sted for at det skulle være lett å finne til 17. mai... Hurra, for en 17.mai. Minner meg om gode gamle dager i nord. Det er moro med litt utfordringer med kakebaking, selv lager jeg bare en sjokoladekake med vaniljekrem og melisglasur på toppen. Din høres veldig god ut da Smirnofen var kjempegod, samboer lå på sofaen og sov i hele går kveld, så jeg satt og koste meg med den og spilte playstation. Har nesten ikke hatt tid til det etter jeg begynte å "henge" her på forumet Kjedelig og rote bor flaggene da, synd man skal være så lur noen ganger Samboer har nettopp hengt opp flagget på balkongen her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 19. mai 2008 #520 Del Skrevet 19. mai 2008 Hei, Lenge siden jeg har vært innom her - du står jammen på til tross for kvalme dager! Håper det har gitt seg litt nå, og at formen er bedre Deilig at dere har fått orden på permisjonspengene - jeg får utbetalt av NAV, og synes særlig det med feriepenger er synd. Går jo glipp av endel, der. Men, så lenge man er forberedt på det, så er det det viktigste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå