Gå til innhold

Storken har kommet ;)

Concertina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så godt å høre at alt var bra! :-D Også bare 100 kroner da, det er ca 10% av hva vi måtte betale for vår tidlige UL.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nååååååmeeenhelledussen da!!!!

Det lever et lite menneske inni deg Concertina :-D Må være en absurd følelse. Og i morgen er du 12 uker på vei, det er mye å glede seg over her. Legen ga deg forresten ikke en ny termin vel? Vet de pleier å bli flyttet på etter UL, i hvertfall gjorde den det hos flere av mine venninner.

Jeg er så glad på dine vegne, gleder meg til jeg også har en alien i magen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt var bra! :-D Også bare 100 kroner da, det er ca 10% av hva vi måtte betale for vår tidlige UL.. :sjenert:

Veldig beroligende å se at alt stod bra til ja :) Og prisen var det jo ikke.no å si på, jeg vet de som ikke er pasienter hos han betalter 500 kr for tidlig UL, så jeg hadde regnet med å betale det samme... Men greit å spare noen kroner ;)

Nååååååmeeenhelledussen da!!!!

Det lever et lite menneske inni deg Concertina :-D Må være en absurd følelse. Og i morgen er du 12 uker på vei, det er mye å glede seg over her. Legen ga deg forresten ikke en ny termin vel? Vet de pleier å bli flyttet på etter UL, i hvertfall gjorde den det hos flere av mine venninner.

Jeg er så glad på dine vegne, gleder meg til jeg også har en alien i magen :klemmer:

Det er kjempeabsurd! H*n ser ut som en minibaby, med nese, tær og fingre og... var så rart at man kunne se alt så godt, bildene er dårligere enn det var i virkeligheten, men det var en aktiv krabat i magen så det var ikke så enkelt å ta bilder :ler:

Ble ikke flyttet nei, han mente at den lille vokser som h*n skal og så ingen grunn til å ikke tro på meg da jeg sa jeg hadde hatt EL på dag 13 i forhold til hvor stor den i magen er. Så får vi se hva de sier på ordinær UL 30. juni :)

Håper det klaffer for dere og snart! Det fortjener dere virkelig! Og å ha en alien i magen er fantastisk! :-D

:klemmer:

---

Nå er jeg hjemme og venter på UPS og Get.... Kjæresten venter pakke fra USA og Get må innom her og installere digital-tv, har ikke veldig lyst til å få svart skjerm fra 20. mai ;) Jeg bare irriterer meg over at de kommer mellom 08.00-16.00, det betyr jo at jeg ikke kan dra noe sted i dag! Menmen, har nok å gjøre, vi får besøk i morgen så jeg må nok få vasket gulvene i stua og gangen, rydde og vaske gjesterommet, vaske litt klær, henge opp klær, vaske badet, spyle verandaen og hvis tid: dra innom plantasjen og kjøpe jord og blomster til å ha i potter på verandaen (det får bli etter klokken 16)... Så blir det litt koseligere i hvertfall. Resten av hagen ser ut som en jungel, men sakte men sikkert så forsøker vi å rydde opp... det bare tar litt tid!

Håper dere får en fin torsdag! Nå er det snart langhelg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi digital-tv og sambo har fått en schvær pakke! Og jeg har pakket opp den schvære pakken mens jeg skravla med sambo på telefon! Godt innpakka ja! Var to pene, enorme fat i den, supersjeldne og de kostet jo sitt... Han er og blir håpløs, men veldigveldig søt! :hjerte:

Åh! Min kjære var innom hjemme midt på dagen, har vært hos tannlegen og renset opp tennene! Er evigheter siden sist, og han drikker mye kaffe på jobb så... Det var ikke så vakkert nei! Jeg har mast på han i en evighet (han har hukommelse som en gullfisk av og til!), men endelig! Så nå har han kritthvite tenner igjen som passer det fine smilet hans! Så fin ja! :-D

Ellers så skal vi grille i dag, og jeg må vel få rompa i gir og få vasket litt gulv... det er bare så dørgende kjedelig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næmenn, se søte babyen :hjerte: Så rart at det faktisk ser ut som en baby allerede. Med tanke på at du bare er snart 12 uker på vei er det helt merkelig. Nå er det bare å slappe av og nyte de resterende ukene :smilbla:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Flink mann du har! :-D Jeg måtte forklare mamma over telefonen (sendte de bildene på mail), hun slet litt :ler:

På en litt absurd måte må jeg innrømme at dette beroliget meg flere hakk, selv om jeg ikke vet opp-ned på en baby, har samboer tydeligvis peiling, så dette skal nok gå bra. :ler:

Forresten: nå vet alle det! Ting sprer seg fort ;)

Det er det jeg også frykter, har vært ganske tilbakeholden med å fortelle hittil. Men på en annen side, det gjør vel egentlig ingenting at folk vet det? Nå har jeg ikke sjekket på UL da, men sjansen er jo definitivt størst for at dette går bra. Uansett har nok flere enn de to jeg har fortalt det til på jobb skjønt det, siden jeg er sykemeldt igjen, og dette er noe de har fleipet om siden jeg begynte.

Kos deg med digital-TV og fine-været! (Disney Channel og slikt kan jo komme godt med med tid og stunder... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame::hoppe: 12 uker :hoppe::duskedame:

Må feire litt! :-D Riktignok føltes egentlig onsdag som den virkelige merkedagen, for da så vi jo at lillebabyen spretter rundt der inne! Og da vet vi jo at dette mest sannsynlig kommer til å gå helt fint! :-D

I dag har jeg en stressende dag, gårsdagen ble noget amputert av vanvittig kvalme og oppkast... Så i dag må jeg få unna alt jeg ikke rakk i går! Og vi får besøk i dag, og i morgen skal vi ha en haug med gjester på grilling! Så i dag må jeg rydde og støvsuge stua og gangen, vaske gjesterommet og badet, bake foccacia og cookies, og lage potetsalat :) Arbeidet i hagen som jeg hadde planlagt utgår, skal rydde bittelitt rundt verandaen... OG siden vi ikke får start på gressklipperen så blir langt gress her ;)

Alle som kommer tar med seg det de vil grille og drikke selv, så står vi for tilbehøret :) Ganske greit, men siden jeg er en sucker etter å være vertinne så kommer det til å ta litt tid å lage i morgen ;)

I dag lager jeg rømmebasert potetsalat og foccacia, og ellers skal jeg mekke:

-gresk salat

-jordbær- og mangosalsa

-cajunsaus

-tsatziki

-tomat- og mozzarellasalat

-maiskolber

-grønnsaker på spyd

-lun potetsalat (urter og olje/eddik-dressing)

-tiramisu (kjæresten ville heller ha det OG cookies enn kake ;))

Også har vi haugevis med sauser og dressinger og slikt, tror det må bli bra :)

Ha en fin helg jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmenn, se søte babyen :hjerte: Så rart at det faktisk ser ut som en baby allerede. Med tanke på at du bare er snart 12 uker på vei er det helt merkelig. Nå er det bare å slappe av og nyte de resterende ukene :smilbla:

:klem:

Veldig søt baby ja! Kjemperart at den allerede ser ut som en baby ja! Men fra nå av så vokser den og utvikler alt, den har jo allerede dannet det som skal være :) Har tenkt til å nyte resten ja, nå som de verste kvalmetoktene (nåja ;)) er over så må man slappe av og kose seg!

:klemme:

På en litt absurd måte må jeg innrømme at dette beroliget meg flere hakk, selv om jeg ikke vet opp-ned på en baby, har samboer tydeligvis peiling, så dette skal nok gå bra. :ler:

Det er det jeg også frykter, har vært ganske tilbakeholden med å fortelle hittil. Men på en annen side, det gjør vel egentlig ingenting at folk vet det? Nå har jeg ikke sjekket på UL da, men sjansen er jo definitivt størst for at dette går bra. Uansett har nok flere enn de to jeg har fortalt det til på jobb skjønt det, siden jeg er sykemeldt igjen, og dette er noe de har fleipet om siden jeg begynte.

Kos deg med digital-TV og fine-været! (Disney Channel og slikt kan jo komme godt med med tid og stunder... ;) )

Greit at en vet opp-ned på en baby i hvertfall :ler: Jeg er mer barnevant enn min kjære av den enkle årsak at jeg er oppvokst i en stor familie med masse unger... Men jeg kjenner det er lenge siden jeg egentlig hadde så mye å gjøre med babyer ;) Vi har øvd oss litt på venners babyer, så vi må vel fortsette med det ;)

Synes forsåvidt at det er greit at alle vet, nå er vi jo over de 12 ukene og da skal det jo være trygt å fortelle! Og folk er flinke til å legge to-og-to sammen ;) Skal fortelle det til de jeg går/gikk på skole med i kveld, spørs om noen har tenkt tanken (jeg skulle nemlig jobbe masse på skolen etter påske - men jeg har stort sett ligget på sofaen hjemme ;))

Digital-tvn funka ikke i går! Noen teitinger som har gravd over en kabel så... Det ble ikke mye tv-kveld i går nei, takk&lov for at det ikke var mandag :fnise:

Håper du får en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sein, men ikke seinere enn at jeg kan hoppe for 12 uker :juhu:

Endret av ~Alwa~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borte i helgen og ikke fått mulighet til å gratulere med 12 uker!! Jippi!!

Menyen på grillfesten din så for øvrig herrrrlig ut, mango og jordbærsalat skal jeg definitivt prøve ut.

Hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med :hoppe: Og :duskedame: og :danse: og... ~Alwa~ og Reka! Takktakk! :-D

Har vært borte i helgen og ikke fått mulighet til å gratulere med 12 uker!! Jippi!!

Menyen på grillfesten din så for øvrig herrrrlig ut, mango og jordbærsalat skal jeg definitivt prøve ut.

Hvordan går det?

Takktakk :) Maten var supergod, og mango-jordbærsalsaen var knallgod! Den skal jeg lage igjen! Fant den på matprat.no mens jeg så etter litt inspirasjon til grilltilbehør :)

Ellers så går det vel greit, jeg har stort sett dager hvor formen er super. Det skal sies at etter fredagen og lørdagen så var jeg utslitt! Kroppen var ordentlig sliten og det tok på å vaske huset, være på fest, lage mat og være vertinne... Var egentlig ganske greit at det ikke ble så sent på lørdag. Gårsdagen var grei, men jeg endte kvelden med å spy opp alt jeg hadde spist og dagen i dag begynte på samme måte... Så det går litt opp og ned! Men for det meste så er jeg jo i god form! :)

I dag blir det vel litt rydding, må vel vaske bunadsskjorta mi og kanskje fikse litt på bryllupsinvitasjonene... Det hadde vært greit å få gjort litt.

Håper dere har en fin tirsdag! Bare tre dager til på jobb også er det helg igjen! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med UL-bilder!

Husker selv nervøsiteten min i 14.de uke og jordmora ikke fant hjertelyden... Men når vi fikk se den lille på skjermen hos legen så var det en helt fantastisk og ubeskrivelig opplevelse som plutselig virkeliggjore at vi skulle bli foreldre :rødme:

Viktig å ta det med ro når kroppen sier fra! :fy_fy: Nå er dere to i samme kroppen vettu ;)

Ha en fortsatt flott onsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! :)

Her var det jo skjedd litt av hvert siden jeg var innom sist. Dette finværet gjør meg ikke akkurat mer nettsosial.. :fnise:

Den menyen din på grillfest hørtes jo helt herlig ut. Du er jo det husmoremnet, jo! Tror jeg skal prøve meg på den jordbær og mangosalsaen til 17. mai! :)

Og skjønne UL bilder a gitt!!! Er ingen ekspert jeg altså, men så jo at det var en liten knert der. Må ha vært helt fantastisk å sett h*n bevege seg. Husker jo hvordan jeg hadde det på UL sistgang. Vi hadde bare den ordinære i uke 18 eller 19 eller noe sånt. Jeg gråt vel og lo om hverandre. Syntes det var kjempestort. Og ble med ett mer virkelig også. Spesielt for mannen, som ikke hadde kjent på kvalme, trøtthet, ligamentstrekk og andre vondter... :ler:

Selv har jeg akkurat vært på apoteket og fylt opp lageret av graviditetstester og bruker all min selvdisiplin (jeg har ikke så mye av det, da :fnise: ) på å la være å ta en før i morgen tidlig....

Ha en flott ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten var supergod, og mango-jordbærsalsaen var knallgod! Den skal jeg lage igjen! Fant den på matprat.no mens jeg så etter litt inspirasjon til grilltilbehør :)

Må si jeg ble overrasket nå! Trodde først det var en dessert, en mango-og jordbæssalat, men nå så jeg plutselig at det var en salsa :ler: Blingsa litt der gitt. Kunne ikke skjønne at det skulle være løk og chili i desserten.. Men hvis det var en salsa, blir det jo noe helt annet.

Skal uansett prøve den ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :)

Her var det jo skjedd litt av hvert siden jeg var innom sist. Dette finværet gjør meg ikke akkurat mer nettsosial.. :fnise:

Den menyen din på grillfest hørtes jo helt herlig ut. Du er jo det husmoremnet, jo! Tror jeg skal prøve meg på den jordbær og mangosalsaen til 17. mai! :)

Og skjønne UL bilder a gitt!!! Er ingen ekspert jeg altså, men så jo at det var en liten knert der. Må ha vært helt fantastisk å sett h*n bevege seg. Husker jo hvordan jeg hadde det på UL sistgang. Vi hadde bare den ordinære i uke 18 eller 19 eller noe sånt. Jeg gråt vel og lo om hverandre. Syntes det var kjempestort. Og ble med ett mer virkelig også. Spesielt for mannen, som ikke hadde kjent på kvalme, trøtthet, ligamentstrekk og andre vondter... :ler:

Selv har jeg akkurat vært på apoteket og fylt opp lageret av graviditetstester og bruker all min selvdisiplin (jeg har ikke så mye av det, da :fnise: ) på å la være å ta en før i morgen tidlig....

Ha en flott ettermiddag!

Er ikke så veldig husmoremnet egentlig, vasking og rydding og slikt er ikke min sterkeste side, men mat kan jeg lage! ;) Jordbær- og mangosalsaen var supergod! Skikkelig frisk og passet veldig godt med grillmat (skal visst passe godt med spekemat og... men slikt kan jo ikke vi spise... Yey! Vi! Grattis så masse her og!! :klem: )

Det var utrolig å se den lille, helt merkelig å se at jeg faktisk har en hel baby i magen! Den så jo ut som en baby! Ikke allverdens stor men med fingre og tær og... *smelt*

Godt å vite at de graviditetstestene for engangskyld kom til godt bruk ;)

Må si jeg ble overrasket nå! Trodde først det var en dessert, en mango-og jordbæssalat, men nå så jeg plutselig at det var en salsa :ler: Blingsa litt der gitt. Kunne ikke skjønne at det skulle være løk og chili i desserten.. Men hvis det var en salsa, blir det jo noe helt annet.

Skal uansett prøve den ut!

:fnise: Anbefales uansett! Syntes det hørtes litt rart ut med løk, men det smakte supert! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum... Bør jeg bekymre meg når vekta bare går nedover? Har gått ned nesten 6 kg siden jeg testet positivt... :sjenert:

Riktignok så har jeg ikke like mye matlyst som før men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...